CRM. Co to jest CRM? Funkcje CRM, korzyści, przykłady
Co to znaczy CRM? Definicja CRM i znaczenie systemu zarządzania klientami
Co to jest CRM? CRM (skrót od ang. customer relationship management) – dosłownie oznacza „zarządzanie relacjami z klientami”. To podejście, a także narzędzia umożliwiające centralizację bazy danych klientów, dzięki czemu budowanie, utrzymywanie i kontakt z klientami danej firmy stają się znacznie łatwiejsze. W ogólnym ujęciu, właśnie to opisuje definicja systemu informatycznego CRM. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej. Aby dokładniej zrozumieć czym jest CRM, jakie dane system CRM przechowuje i kiedy warto rozważyć jego wdrożenie, należy przyjrzeć się jego funkcjom, zastosowaniom i przykładom. Wszystkie te elementy opisaliśmy w tym artykule.
CRM co to jest? Czy sama instalacja wystarczy? Rozmowa z CEO Questy, Łukaszem Tadyszakiem
W materiale poruszyliśmy następujące tematy:
- 0:55 - Koncepcja CRM – co to jest CRM?
- 1:26 - Czym wyróżniają się różne rodzaje systemów CRM?
- 2:09 - Czy operacyjny CRM to narzędzie dla handlowca?
- 3:08 - Jakie zyskasz korzyści z wdrożenia CRM?
- 3:51 - Czy sama instalacja nowoczesnego systemu CRM wystarczy?
- 4:42 - W jaki sposób proces wdrożenia systemu CRM wspiera szef firmy?
- 5:27 - Co przyda się, by skutecznie wdrożyć system CRM?
- 7:42 - Kto powinien być odpowiedzialny za wprowadzenie systemu CRM?
- 8:40 - Jak mierzyć skuteczność i po czym poznać sukces wdrożenia programu CRM online?
Bezpłatnie wypróbuj możliwości systemów CRM od kuchni!
Testuj bezpłatnie przez 30 dni. Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.
Filozofia CRM w firmie – korzyści z wdrożenia i elementy CRM
Definicja CRM przedstawiona powyżej wydaje się niekompletna? Słusznie! CRM oferuje bowiem znacznie więcej – jako filozofia przedsiębiorstwa polega on na podejmowaniu działań, w których najważniejszą wartością jest zadowolenie klienta, a celem zaspokojenie jego potrzeb. Nowoczesny system CRM stanowi kluczową rolę w doskonaleniu procesów zarządzania danymi klienta oraz zarządzania kontaktami z kontrahentami. Do głównych obszarów należy automatyzacja obsługi klienta, marketing automation, a często również i project management. W cały proces zaangażowani są jednak wszyscy pracownicy, ponieważ każdy z nich jest istotnym źródłem wiedzy składającej się na skuteczność wprowadzenia systemu CRM pomagającego firmie.
Zarządzanie kontaktami i analiza danych – korzyści z CRM
Firmy i pracownicy dokładają wszelkich starań, aby generować potencjalnych klientów. Na ten cel przeznacza się sporą część budżetu marketingowego. Niestety, częstym błędem jest skupienie się wyłącznie na etapie pozyskania nowych klientów, a po sukcesie – pozostawienie ich samym sobie.
Marta Kaźmierska, Business Development Manager w Questy, mająca ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania sprzedażą, przygotowała dla Ciebie specjalny materiał dotyczący 5 dobrych strategii zarządzania relacjami z klientem właśnie w oparciu o rozwiązania CRM.
Czego dowiesz się z vloga?
- Zalety analizy danych klientów i odpowiedniego ich segmentowania
- Dlaczego obsługa potransakcyjna w systemie CRM stanowi istotną rolę?
- Customer experience – jak utrzymać ich uwagę?
- Zaangażowanie klientów danej firmy w rozwój jej oferty.
- Stała, dwukierunkowa komunikacja z klientem – zarządzanie klientami przedsięiorstwa.
Po co w zasadzie dbać o relacje w procesie generowania potencjalnych klientów?
- Rynek jest mocno konkurencyjny – nie tylko Ty starasz się pozyskać potencjalnego klienta.
- Klienci mają nieograniczony dostęp do informacji o dostawcach, produktach i cenach.
- 65% ankietowanych firm nie chce zmieniać swojego dostawcy. Jeżeli skupisz się na zarządzaniu kontaktami z klientami i zadbasz o Wasze relacje oraz najlepszy możliwy customer experience, cena nie będzie aż tak ważnym kryterium.
- Zaledwie 11% przedsiębiorców uważa za najistotniejsze utrzymanie zaufania obecnych klientów – masz spore szanse być w czołówce, bo większość skupia się na strategii zarządzania relacjami z nowymi klientami.
Główny cel systemu CRM – co to i jakie są zalety programu?
System klasy CRM to narzędzie, które pomaga przedsiębiorstwom wdrożyć strategię customer relationship management. W CRM zarządzanie relacjami z klientami danej firmy to nadrzędny cel, który wspierany jest przez uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. W zależności od rozwiązania, działanie systemu CRM chmurowego w firmie – jak np. sposób prezentowania i organizacji procesów sprzedażowych – jest różny. Odpowiedni system CRM umożliwia zarządzanie zespołem sprzedażowym przez wyposażenie przedsiębiorstwa w dedykowane temu zadania narzędzia. To także spójna baza wiedzy dla wszystkich pracowników.
Dlaczego warto zaimplementować rozwiązanie CRM? Wprowadzenie systemu CRM służy wielu udogodnieniom dla całej organizacji. Dla kierownika to narzędzie do mierzenia skuteczności podejmowanych działań sprzedażowych – CRM typu analiztycznego umożliwia to dzięki aktualnym raportom, których nie trzeba przygotowywać ręcznie. Dla handlowca, z kolei, zaawansowany system CRM przechowuje dane, które podnoszą standard obsługi klientów i usprawniają zarządzanie relacjami z nimi. Należy pamiętać, że różne współczesne systemy CRM są tylko częścią strategii. Ich sukces uzależniony jest od pracowników. Podczas wyboru systemu CRM i jego wdrażania w przedsiębiorstwie należy pamiętać o tym, że nie jest to narzędzie, które samo zrealizuje nowe założenia – kluczową rolę pełnią bowiem ludzie.
Jakie role może pełnić system klasy CRM w Twojej firmie?
Ogólnie rzecz ujmując, wydajny system CRM działa zazwyczaj w procesie realizacji trzech ról w organizacji:
- Komunikacyjnej, ponieważ ułatwia przepływ informacji w firmie oraz contact management.
- Operacyjnej, ponieważ umożliwia automatyzację wielu procesów i zarządzanie projektami w działach sprzedaży, marketingu i procesie obsługi klienta.
- Analitycznej, gdyż umożliwia analizę efektywności podejmowanych przez firmę działań oraz analizę danych klientów i ich zachowania.
Jakie problemy rozwiążesz dzięki programowi CRM?
Przygotowaliśmy listę problemów pojawiających się najczęściej w firmach, które nie wdrożyły jeszcze systemu zarządzania relacjami z klientami. Dzięki narzędziom CRM przedsiębiorstwo znacznie łatwiej może poradzić sobie z:
- nieefektywnym procesem sprzedaży produktów i/lub usług,
- rozproszoną komunikacją wewnątrz firmy,
- brakiem informacji na temat działań podejmowanych przez pracowników,
- trudnościami w obiektywnej ocenie postępów,
- brakiem spójnych informacji o stanach magazynowych i cenach,
- nieefektywnym wykorzystaniem czasu pracowników,
- brakiem uporządkowanej wiedzy na temat klientów i partnerów,
- brakiem spójnego procesu zarządzania szansami sprzedaży i procesu obsługi klienta,
- generowaniem błędów podczas przepisywania zamówień do ERP,
- problemami z zastępowalnością pracowników,
- brakiem wiedzy, z jakich powodów firma traci potencjalne transakcje.
Kto skorzysta na wdrożeniu systemu CRM w firmie?
Dzięki systemowi CRM sprzedaż przebiega sprawniej, co przekłada się na poprawę funkcjonowania całej organizacji. Zastosowanie systemu CRM pozwala na uzyskanie realnych korzyści, gdy jest on wykorzystywany mądrze przez wszystkie kluczowe w firmie role. Na dostępie do systemu CRM chmurowego skorzystają:
- Pracownicy – zyskają wygodne narzędzie do planowania własnej pracy i organizacji strategii zarządzania relacjami z nowymi oraz obecnymi kontrahentami.
- Managerowie i Zarząd – management zaawansowane systemy CRM wykorzysta do monitorowania pracy, efektywności i wyników zespołów, a także szukania wąskich gardeł w procesie.
- Kontrahenci – obsługa klienta dzięki systemowi CRM jest znacznie wyższej jakości, a dodatkowo system klasy CRM pozwala zaplanować lepszy customer experience.
Przypadki użycia nowowczesnego systemu CRM w firmie
Różne rodzaje systemów CRM ułatwiają pracę wielu przedsiębiorstw, wspierając:
- uporządkowanie wiedzy o współpracy z klientami,
- usprawnienie procesu generowania potencjalnych klientów,
- poprawienie komunikacji w firmie (np. przez komunikator czy integrację z pocztą elektroniczną),
- wygodne planowanie pracy – workflow management,
- uspójnienie procesu ofertowania,
- zarządzanie zespołem sprzedażowym w celu efektywnego wykorzystania czasu przez pracowników,
- poprawa jakości w procesie obsługi klienta i zwiększeniu lojalności klientów,
- zwiększanie efektywności sprzedaży,
- łatwe zastępowanie nieobecnych pracowników,
- minimalizacja błędów i pomyłek, np. dzięki wyeliminowaniu konieczności ręcznego wprowadzania zamówień do ERP,
- personalizację systemu do potrzeb firmy dzięki elastycznej budowie oprogramowania.
CRM dla kogo – w jakich firmach warto rozważyć wdrożenie CRM sprzedażowego?
Współczesny system CRM oferuje wsparcie w małych, średnich i dużych firmach. Każda z nich ma swoje problemy i potrzeby wynikające ze skali, a także z obszaru działania czy branży. Nie wszystkie typy systemów CRM ułatwiają pracę zarówno w MŚP, jak i w dużych korporacjach – wybór odpowiedniego rozwiązania jest zatem kluczowy.
Z tego względu istotne jest, by zgłębić informacje o systemach CRM typu operacyjnego, dowiedzieć się jak działa rozwiązanie, które nas interesuje i poznać cenę wszystkich potencjalnych narzędzi. Wybór systemu CRM warto uzależnić od tego, czy jest on wyposażony w odpowiednie funkcje i spełnia aktualne potrzeby firmy, ale należy też myśleć o przyszłości. Co to znaczy i dlaczego warto mieć na uwadze przyszłość bazy danych CRM? Wybierając dostawcę systemu CRM zakładamy, że nasza firma będzie zwiększać skalę. Ważne jest zadanie sobie jednego pytania: czy wszystkie elementy CRM i skład systemu CRM online będą w stanie rozwijać się wraz z przedsiębiorstwem, zaspokajając tym samym jego rosnące potrzeby?
Jako Questy dostarczamy różne, mniej i bardziej zaawansowane narzędzia CRM, które pozwalają na bezproblemowe przejście z mniejszych rozwiązań na większe i dedykowane. W odpowiednim momencie dla klienta.
Mobilny system CRM w chmurze dla różnych branż
System zarządzania relacjami Synergius CRM, który może pochwalić się bardzo dużą elastycznością, jest w stanie dostosować się w szybki sposób do bardzo wielu branż – kliknij, by zobaczyć ich pełną listę.
Bezpłatnie przetestuj w CRM zarządzanie relacjami z klientami!
Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Bezpłatnie przez 30 dni.
Jakie cechy powinien posiadać chmurowy system CRM dla firm?
Szybkie wdrożenie
Łatwa integracja
Duża elastyczność
Przejrzystość
Często systemy informatyczne CRM łączą się z limitami – miejsca, kontrahentów, szans sprzedaży lub zadań. Zazwyczaj jest to prawdą dla darmowych systemów CRM oferujących podstawowe funkcje w ograniczonym zakresie. W przypadku chęci zwiększenia ich limitu okazuje się, że darmowy CRM ma jednak cenę – jedynie ukrytą. Dla wielu firm (nie tylko większych) takie limity mogą okazać się zgubne, dlatego Synergius CRM oferuje wszystkie wersje bez limitów.
Skuteczne wdrożenie CRM – jak wybrać odpowiedni system i mierzyć skuteczność?
Wprowadzenie systemu CRM do efektywnego zarządzania zespołem sprzedażowym w firmie nie jest tożsame z jego zakupem. Jest to zdecydowanie bardziej złożony proces. O sukcesie można mówić, jeżeli przejdziecie przez kroki wdrożeniowe, dojdzie do eksploatacji rozwiązania, będziecie w stanie postawić na utrzymanie systemu CRM w porządku i zaczniecie osiągać realne korzyści. Wdrożenie i przypadki użycia systemu CRM gotowego a dedykowanego znacznie różnią się od siebie. Kluczowe elementy pozostają jednak niezmienne.
- Opracowanie wizji biznesowej
- Określenie długoterminowego celu organizacji
- Opisanie procesów zachodzących w organizacji
- Wybór rozwiązania
- Wdrożenie zmiany w organizacji
- Obserwacja i ciągła optymalizacja
Aby poznać szczegóły każdego etapu zachęcamy Cię do obejrzenia materiału video przygotowanego przez Łukasza Tadyszaka, CEO Questy, producenta m.in. systemu Synergius CRM.
Porażki wdrożeń CRM: dlaczego się nie udaje?
Rozmowa z CEO Questy, Łukaszem Tadyszakiem
W tym materiale poruszyliśmy takie tematy jak:
- 1:10 - Czy porażka może być winą dostawcy rozwiązania CRM?
- 2:36 - Które role w firmie wpływają na wdrożenie?
- 3:59 - Jak niedopasowanie systemu zarządzania klientami wpływa na sukces wdrożenia?
- 5:49 - Co jeszcze wpływa na porażkę wdrożenia oprogramowania CRM?
- 8:21 - Złe podejście do tematu wdrożenia CRM firmy.
- 10:14 - Jak wdrożyć system CRM zapobiegając porażce?
Operacyjny CRM klienta – możliwości i definicja systemu zintegrowanego z ERP
Na czym polega zintegrowanie systemu CRM z ERP? Na wymianie danych pomiędzy dwoma systemami w sposób automatyczny. Jakiego typu dane są synchronizowane? Wykorzystanie systemu CRM do obsługi klientów ma za zadanie pobierać z systemu ERP takie dane jak: informacje o produktach wraz z cenami i stanami magazynowymi, a także: faktury i płatności. Do oprogramowania ERP wysyłane są np. zamówienia.
Koniecznie obejrzyj ten materiał, jeżeli chcesz dowiedzieć się:
- jak w praktyce wygląda zintegrowanie systemu CRM,
- jakie dane są wymieniane między zaawansowanymi systemami CRM, a programami ERP,
- czy zarządzanie procesami biznesowymi w ten sposób jest bezpieczne.
Chmurowy system CRM umożliwia centralne zarządzanie firmą. Nie musisz fizycznie przełączać się pomiędzy wieloma rozwiązaniami w Twojej organizacji. Synergius CRM integruje się z popularnymi na rynku systemami ERP.
- Subiekt GT
- Subiekt Nexo
- Symfonia Handel
- Wapro ERP
- Navireo
- Enova
- Comarch Optima
- Comarch ERP XL
Dowiedz się więcej o integracjach CRM.
Budowa oprogramowania a elastyczność – na czym polega personalizacja systemu?
Możliwość dostosowania systemu CRM do potrzeb przedsiębiorstwa to obszar, w którym czujemy się jak ryba w wodzie. Na co warto zwrócić uwagę, aby wybrać odpowiedni system CRM pomagający firmie?
- Czy oprogramowanie CRM umożliwia dostosowanie do naszych potrzeb przez producenta?
- Czy masz możliwość samodzielnie dostosować system do swoich potrzeb i w jakim zakresie?
CRM typu operacyjnego, który nie może zostać dopasowany do potrzeb firmy nie powinien w ogóle być dla Waszej organizacji interesujący. Dlaczego? Nawet jeśli teraz Wasze potrzeby ograniczają się do przechowywania informacji o kontrahentach i notowania zadań, to w przyszłości może być (i powinno) zupełnie inaczej. Wykorzystanie systemu CRM polega na uporządkowaniu procesów, co w efekcie ma prowadzić do wzrostu skali. Pomyśl o tym już teraz, wybierając dostawcę (czeka Cię pewnie szeroka lista przykładów systemów do analizy) – postaw na tego, który odpowie na Wasze potrzeby:
- stworzy dla Was zmianę lub nową funkcjonalność,
- zadbał o mnogość możliwości konfiguracyjnych, tak abyście w dowolnym momencie, samodzielnie i za darmo mogli dostosować system do swoich potrzeb,
- zapewni długą przyszłość bazy danych CRM w Waszej firmie i umożliwi w odpowiednim momencie przejście na wyższe rozwiązanie – w pełni dedykowane.
Nasza wersja współczesnego systemu CRM marketing, sprzedaż i projekty – Synergius CRM ma ogromne możliwości konfiguracji przez samego użytkownika. Coś co u innych dostawców jest dodatkowo płatną zmianą – tu może okazać się prostą konfiguracją.
Joanna Cieluch, Marketing Manager, która informacje o systemach CRM ma dzięki wieloletniemu doświadczeniu, w materiale video wyjaśnia czym jest konfiguracja oraz jak wiele obszarów możesz samodzielnie dostosować aby realizować skuteczne praktyki korzystania z systemu CRM naszej firmy.
Wdrażanie CRM do zrobienia porządku w firmie – funkcjonalność a łatwość obsługi
Łatwość obsługi vs. funkcjonalność to niekończąca się bitwa z którą zmagają się dostawcy wszelkiego oprogramowania. Jak pogodzić te skrajności? Im bardziej funkcjonalne, rozbudowane rozwiązanie tym więcej opcji do ustawienia. Nietrudno wskazać też przykłady systemów, które – choć łatwe w obsłudze – posiadają zdecydowanie zbyt mało funkcji.
Kluczem do sukcesu może się okazać jedna z kluczowych możliwości konfiguracyjnych, na które system CRM pozwala, mianowicie zarządzanie uprawnieniami. Chcesz wybrać system w określonym pakiecie, ale ukryć w nim określoną funkcjonalność? Wyłącz dostęp do tego obszaru!
Nasz system stworzony jest z myślą o wygodzie użytkowania. Mający dostęp do systemu CRM handlowcy mogą działać swobodnie, bez czasochłonnego zastanawiania się nad tym, jak wygenerować ofertę, czy dodać szansę sprzedaży.
Co równie ważne w pierwszych krokach z automatyzacją systemu CRM, oferujemy wsparcie techniczne, ale także listę materiałów video, podzielonych na konkretne sekcje. Możesz je obejrzeć w dowolnym czasie i wracać do nich bez ograniczeń.
Lista dostępnych materiałów how-to przydatnych podczas pierwszych kroków we własnym systemie, a także podczas testów demo CRM: TUTAJ. Jeśli jednak masz więcej pytań, na które nie znalazłeś odpowiedzi, zapraszamy do sekcji CRM FAQ: TUTAJ.
Zbuduj przyszłość CRM w Twojej firmie. Wypróbuj narzędzia do zarządzania!
Bezpłatne demo CRM przez 30 dni. Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.
Mobilny CRM co to? – wyjaśniamy pojęcia CRM sprzedaży mobilnej
Mobilny system CRM – W przypadku naszego rozwiązania system CRM pozwala na zarządzanie relacjami z klientami i dostęp do programu z każdego miejsca. Wszystko to dzięki narzędziom CRM dla handlowców, z którego klient może skorzystać na smartfonie, tablecie i komputerze. To także pełna wersja systemu w formie responsywnej. Zyskujesz dostęp do wszystkich funkcjonalności CRM, a system dopasowuje się do ekranu Twojej przeglądarki.
Aplikacja CRM – Ograniczona funkcjonalnie wersja systemu dostarczona w formie odrębnej aplikacji na urządzenia mobilne. Powodem takiego zabiegu jest potrzeba maksymalnego uproszczenia rozwiązania, aby w trasie, terenie czy u klienta handlowiec miał szybki dostęp do niezbędnych informacji. Główne możliwości takich aplikacji to przeglądanie bazy kontrahentów, zadań czy tworzenie notatek ze spotkań.
Wybór odpowiedniego CRM FAQ – lepiej zaimplementować rozwiązanie SaaS czy on-premise?
Software as a Service (SaaS), czyli oprogramowanie jako usługa – jest to model, w którym aplikacja przechowywana jest na serwerach dostawcy, natomiast użytkownik korzysta z systemu za pomocą przeglądarki internetowej. Jest to wygodny model dla klienta, ponieważ jest on odciążony od instalacji oraz utrzymania systemu. System CRM chmurowy powoduje, że klient ma wtedy stały dostęp do aktualizacji i wsparcia technicznego. Cechuje go też brak konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy informatycznej, by swobodnie z niego korzystać.
Jednorazowy zakup systemu CRM oferuje niewielu producentów. Polega na tym, że klient jednorazowo płaci za licencję systemu, który umieszczany jest na własnym serwerze. Większość przykładów systemów możliwych do zakupienia zapewnia aktualizacje przez rok. W tym modelu opłata jest jednorazowa, klient samodzielnie opiekuje się danymi i ewentualnym procesem integracji z systemem ERP. To rozwiązanie wymaga posiadania wsparcia technicznego.
CRM i dane – jakie dane gromadzi system?
Baza danych CRM w kontekście wykorzystania systemów CRM nie oznacza tego, że kupujesz gotową bazę danych klientów z numerami kontaktowymi!
Istnieje wiele zastosowań głównych zalet programu CRM. Jedną z nich jest przejrzysta i wszechstronna baza danych, która usprawnia proces generowania potencjalnych klientów, a także budowania długotrwałych relacji z obecnymi kontrahentami. System CRM umożliwia zbieranie takich informacji jak:
- baza kontrahentów - lista firm, wraz z całą historią współpracy,
- baza osób kontaktowych - wraz z danymi kontaktowymi,
- baza szans sprzedaży - potencjalnych tematów sprzedażowych,
- baza dokumentów - ofert, zamówień i faktur,
- baza projektów - aktualnych i archiwalnych,
- baza produktów i usług - z aktualnymi stanami i cenami,
- baza zaplanowanych i wykonanych zadań - z podziałem na osoby i zespoły.
Funkcjonalności CRM – do czego służy system?
Funkcje systemu CRM ułatwiają wiele aktywności i powinny przede wszystkim odpowiadać potrzebom przedsiębiorstwa. Oprogramowanie CRM pomagające firmie nie powinno mieć ich za dużo, aby nie przeładować widoków zbyt wieloma możliwościami, ale również nie powinno brakować funkcji, które umożliwiają rozwiązanie problemów organizacji. Najlepiej jeśli elastyczny system CRM zapewnia opcję włączenia lub wyłączenia określonych funkcjonalności w dowolnym momencie np. poprzez ograniczenie ich uprawnieniami czy konfigurację. Proces wdrażania wydajnego systemu CRM powinien prowadzić do usprawnień biznesowych, a nie komplikacji i przytłoczenia – i właśnie taka idea powinna przyświecać organizacji.
Pełna historia współpracy z kontrahentami i baza danych klientów w CRM
Jeżeli mielibyśmy wskazać centralny punkt funkcjonowania systemu CRM, byłaby nim karta klienta. W tym miejscu gromadzone są najbardziej istotne dane dotyczące klienta – od tak podstawowych jak nazwa przedsiębiorstwa, jego NIP, adres, osoby do kontaktu i tym podobne. Oczywiście, jeżeli zachodzi taka potrzeba, przydatnych informacji można umieszczać tutaj znacznie więcej. Dodatkowym atutem tej funkcji systemu CRM chmurowego jest archiwum korespondencji.
W czym najbardziej pomaga zarządzanie klientami w CRM? W karcie kontrahenta znajduje się cała historia współpracy – wszystkie zaplanowane i wykonane zadania wraz z notatką pracowników.
Zadania i zdarzenia w oprogramowaniu CRM – sprawny workflow management
W systemie CRM wszystkie funkcje mają jeden, ostateczny cel – sprawić, by zarządzanie proceami biznesowymi i koordynacja pracy stały się łatwiejsze. Planowanie zadań w CRM do zrobienia i opisywanie zdarzeń (już wykonanych zadań) to jeden z najważniejszych modułów programu CRM. Jako kierownik masz dostęp do:
- pełnej listy zadań pracowników,
- listy wykonanych aktywności z podziałem na typy np. spotkania, przygotowane oferty, kontakt telefoniczny itd.,
- masz możliwość zlecania zadań innym.
System CRM przechowuje zadania innych pracowników. Zespół podczas pracy w systemie CRM ma możliwość je podejrzeć, aby np. w sprawny sposób zaplanować Wam wspólną burzę mózgów. Bez poświęcania czasu na dogadywanie terminu.
Zadania wykonane i planowane są związane np. z:
- kartą kontrahenta - w ten sposób tworzą spójną bazę wiedzy na temat współpracy z tym kontrahentem i służą podnoszeniu jakości obsługi klienta,,
- projektami - wszystkie informacje i ustalenia odnośnie zlecenia czy całego projektu są w jednym miejscu, bez możliwości ich usunięcia.
Customer relationship management w sprzedaży – ujednolicone zarządzanie procesami biznesowymi
Zaprezentowane w postaci tablic kanban, szanse sprzedaży, to drogowskaz w pracy handlowców. Dzięki ujednoliconym procesom system CRM zapewnia informacje o potencjalnych transakcjach handlowych, pozwala na zarządzanie nimi oraz szybką ich systematyzację. Dzięki szansom w prosty sposób możesz zorientować się w ilości otwartych tematów oraz sprawdzić, na jakim są etapie.
Widok kanban, który jest jedną z kluczowych korzyści systemu CRM wspiera szybką identyfikację najpilniejszych zadań oraz ewentualnych wąskich gardeł.
Poza tym, na kartach szans sprzedaży znajdują się wszelkie najważniejsze informacje dotyczące danej transakcji - takie jak podjęte w jej ramach działania czy wystawione dokumenty (np. oferty). Umożliwia to wysoką jakość obsługi klienta nawet w sytuacji, kiedy jego opiekun handlowy jest niedostępny. Korzyści systemu CRM wspierają zatem także zastępowalność pracowników.
Korzyści z wdrożenia CRM – analiza efektywności firmy, czyli jaki jest koszt systemu CRM?
Skoro dobry system CRM umożliwia gromadzenie mnóstwa danych musi być wyposażony w moduł raportowania, który w prosty sposób zaprezentuje kluczowe dla przedsiębiorstwa dane i pozwoli ustalić rentowność podejmowanych przez zespoły obsługi klienta i sprzedaży działań.
W naszym analitycznym systemie CRM po zalogowaniu widoczny jest dashboard managera. To miejsce, które dany pracownik może w pełni dostosować do swoich potrzeb. Najczęściej jest to zestaw najważniejszych raportów generowanych automatycznie na podstawie zbieranych w wydajnym systemie CRM danych.
Dzięki systemowi CRM firma jest w stanie wprowadzać usprawnienia poprzez analizę następujących zestawień:
1. Oparte o dane zebrane podczas procesu zarządzania szansami sprzedaży w CRM przykłady raportowania:
- Lejek szans sprzedaży – prezentuje ilość i wartość szans na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego w systemie CRM.
- Konwersja lejka – dostarcza informacji o tym ile szans przeszło z etapu na etap, a ile z nich zostało utraconych, wskazuje wąskie gardła procesu.
- Przyczyny utraty szans sprzedaży – raport, który wskazuje utracone szanse razem z przyczyną utraty i komentarzem pracownika.
2. Raporty systemu CRM korzystające z dokumentów np.:
- ranking kontrahentów – informuje o tym, z którym kontrahentem mamy najwyższą i najniższą sprzedaż,
- ranking handlowców – wskazuje poziom sprzedaży wg handlowców, czyli m.in. informuje który handlowiec osiągnął najwyższą sprzedaż,
- ranking produktów – które produkty lub usługi sprzedają się najlepiej, a które najgorzej?
- dynamika sprzedaży – wartość sprzedaży w danym okresie,
- i inne, np.: wartość zamówień, wartość wystawionych ofert.
3. Raporty stworzone na podstawie wykonywanych aktywności przez dział obsługi klienta:
- aktywność wg typów zadań: liczba spotkań z potencjalnymi klientami i obecnymi kontrahentami, liczba wykonanych kontaktów, liczba przygotowanych ofert.
Chcesz realizować efektywne zarządzanie relacjami z klientami? Postaw na wybór systemu CRM.
Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Bezpłatnie przez 30 dni.
Spójny standard ofertowania – po to warto wdrożyć system CRM
Ofertowanie to jedna z funkcjonalności systemu CRM znajdująca się w rankingach systemów informatycznych CRM. Chociaż jest tak istotna i doceniana, wiele rozwiązań CRM nadal jej nie ma. Tutaj wkracza system CRM Synergius CRM, który pozwala na jednolite zarządzanie procesem ofertowania klientów. O co w tym chodzi?
Ofertowanie to możliwość tworzenia dokumentów ofertowych bezpośrednio w systemie.Po co w takim razie warto wdrożyć system CRM z taką funkcją?
- Wszystkie oferty przedstawione przez Twój zespół sprzedaży będą spójne wizualnie.
- Wszystkie wystawione oferty są ewidencjonowane i zapisane w karcie kontrahenta.
- Podczas tworzenia oferty uzupełniają się automatycznie dane o kontrahencie i produktach, więc czas tworzenia dokumentu jest znacznie krótszy.
- Eliminacja błędów związanych z cenami czy stanami magazynowymi (w systemie do aktualnej bazy produktów i usług mają dostęp wszyscy uprawnieni pracownicy).
- Obniżenie kosztów – nie musisz utrzymywać dodatkowych rozwiązań, aby zaprezentować kontrahentom atrakcyjną i dopasowaną do ich potrzeb spersonalizowaną ofertę.
- Bezpieczeństwo – zarządzanie danymi klientów Twojej firmy odbywa się w jednym miejscu i nie są one przechowywane w wielu przypadkowych miejscach.
Wiesz, że dobra oferta dzięki systemowi CRM może pomóc w wielu aspektach? Na wdrożeniu skorzystają pracownicy zajmujący się procesem finalizacji transakcji z klientem i przyczynią się tym samym do ogromnych korzyści przedsiębiorstwa.
Przykłady systemów CRM w zarządzaniu przez cele
Oprogramowanie CRM umożliwia definiowanie celów sprzedażowych. Zarządzanie przez cele jako jedna z funkcjonalności systemów CRM jest bardzo prosta w użyciu.
Zarząd może określić cele dla kierownika sprzedaży oraz kierownik może utworzyć cele dla konkretnego pracownika lub dla wielu jednocześnie, wybierając typ celu oraz interwał czasowy.
Jakie cele są dostępne w Synergius CRM?
- Cele sprzedażowe – czyli najważniejszy cel handlowy, osiągnięcie konkretnej wartości sprzedaży w określonym czasie.
- Cele na podstawie aktywności – często traktowane jako cele pośrednie lub dodatkowe, np. ilość spotkań z potencjalnymi klientami i obecnymi kontrahentami, ilość kontaktów telefonicznych lub przygotowanych ofert.
- Cele indywidualne – możemy stworzyć dowolny cel na podstawie danych zbieranych przez system lub możesz to zrobić samodzielnie mając wsparcie osoby technicznej w swojej firmie.
Jak monitorować poziom realizacji celów dzięki narzędziom CRM online w chmurze?
Praca w systemie zarządzania relacjami sprawia, że pracownik na swoim pulpicie, widocznym od razu po zalogowaniu ma umieszczony widget, który pokazuje poziom realizacji celu w atrakcyjny, wizualny sposób. To dodatkowa motywacja i pewność, że pracownicy pamiętają do czego zmierzają w danym okresie. Kierownicy natomiast oprócz monitorowania swoich własnych celów mogą weryfikować na bieżąco wyniki zespołu sprzedaży. Zaletą tej funkcjonalności systemu CRM jest to, że nie musisz dopytywać o aktywności czy nowe kontrakty - wszystko zobaczysz na swoim pulpicie. Proste, prawda?
Integracja systemu CRM z pocztą elektroniczną?
Skoro funkcje i możliwości systemu CRM mają zwiększać jakość obsługi klienta i usprawniać zarządzanie czasem pracy, to warto, aby jedną z nich był dostęp do skrzynki e-mail. W systemie CRM korzyść ta może działać np. na dwa sposoby:
- oprogramowanie CRM umożliwia poprzez protokół IMAP odczyt wiadomości e-mail i ręczne wiązanie wybranych wiadomości np. z kartą kontrahenta,
- poczta e-mail w CRM pobiera i zapisuje w systemie wiadomości e-mail i automatycznie wiąże je z kartą kontrahenta. Nawet, gdy konto e-mail zostanie skasowane, nadal Wasza dział obsługi klienta ma dostęp do ustaleń z kontrahentem.
Po co pobierać do systemu CRM i zapisywać wiadomości w karcie kontrahenta?
- Żeby nie tracić czasu na poszukiwanie ustaleń handlowych po skrzynkach wielu pracowników.
- Żeby ułatwić zastępowalność.
- Aby nie utracić historii Waszej współpracy.
- Aby nie poświęcać czasu na logowanie się do wielu narzędzi.
Automatyzacja procesu sprzedaży w CRM dla dużej firmy
Dzięki CRM firma ma możliwość skorzystania z automatyzacji sprzedaży - tematu, który jest obecnie na czasie. Jej celem jest zastąpienie pracownika podczas powtarzalnych, prostych czynności. Odpowiedni system CRM pozwala firmom usprawnić ten obszar i sprawia, że handlowcy zyskują więcej czasu na to co ważne, czyli budowanie relacji z klientami online obejmujące kompleksową obsługę kontrahenta i zawieranie transakcji z potencjalnymi klientami.
Jak działa system CRM z możliwością automatyzacji sprzedaży? Zachęcamy do obejrzenia vloga, w którym teorię łączymy z praktyką. Poznasz konkretne przykłady, w których automatyzacja systemu CRM może wyręczyć Twój zespół.
Dobry system CRM w chmurze z opcją map i lokalizacji
Wykorzystanie map i lokalizacji to nadal nowość w wielu przykładach systemów CRM. Synergius CRM umożliwia lokalizowanie członków zespołu sprzedaży, którzy używają dodatkowej mobilnej aplikacji CRM, a także wyświetlanie adresów kontrahentów na tej samej mapie. Jaka płynie korzyść z wdrożenia narzędzia CRM w firmie?
- Możesz w prosty sposób zaplanować optymalne trasy handlowców.
- Możesz wyświetlić lokalizację handlowca i przypisać mu np. potencjalnego klienta w jego najbliższym otoczeniu.
Zalety systemu CRM w zarządzaniu projektami
Nasz program jako jeden z nielicznych rodzajów systemów CRM, w jednym systemie wspiera zarządzanie danymi dotyczącymi sprzedaży i realizacji. Dlaczego warto postawić na typy systemów, które posiadają tą funkcjonalność? W programie dostępne są widoki kanban, które porządkują przepływ projektów i zleceń. W przypadku prostego systemu CRM naszej firmy sprawniejsza staje się koordynacja pracy.
Ta mocna strona systemu CRM to drogowskaz w pracy działu realizacji lub marketingu. Każdy z użytkowników systemu CRM wie czym ma się zająć oraz jakie zadania podejmują inni pracownicy. Widoczny jest także postęp danego zadania, więc jako koordynator w szybki sposób ocenisz postęp prac.
Zobacz jak działa system CRM w praktyce!
Bez zobowiązań i bez karty kredytowej. Bezpłatnie przez cały miesiąc.
Inne ważne funkcje systemu CRM
Zarządzanie bazą produktów
Wspólna baza aktualnych informacji o cenach oraz stanach magazynowych
Aplikacja mobilna
Szybka obsługa listy klientów dzięki kluczowym danym zawsze pod ręką
Zarządzanie uprawnieniami
Bezpieczne przechowywanie informacji wszystkich o kontrahentach
Uporządkowana komunikacja
Szybkie przekazywanie informacji usprawniające proces zarządzania firmą
Indywidualne dostosowanie systemu
Możliwość samodzielnej konfiguracji wielu obszarów elastycznego systemu
Integracja z wieloma kalendarzami
Synchronizacja kalendarzy z wielu urządzeń przez protokół CalDav
Zarządzanie zamówieniami
Szybkie przenoszenie pozycji z oferty handlowej na zamówienie kontrahenta
Fakturowanie i płatności
Możliwość wystawiania dokumentów faktur i płatności
Poznaj więcej możliwości systemu zarządzania relacjami od kuchni:
- Ile kosztuje CRM online w chmurze na wynajem?
- Ile kosztuje system CRM w formie zakupu?
- System CRM służy przedstawicielom handlowym to NIE narzędzie do kontroli. Poznaj korzyści systemu CRM w sprzedaży.
- Integracja CRM i platformy B2B – jak integracja i automatyzacja system CRM poprawia Twoją pracę?
- System CRM wyposażony w moduł serwisowy – czy CRM serwisu to rozwiązanie dla Twojej firmy?
- Jak korzystać z funkcjonalności systemu CRM w procesie zarządzania projektami IT?
- Proces sprzedaży: To musisz o nim wiedzieć
- Automatyzacja sprzedaży w CRM: Jak zaoszczędzić czas
- Nieobecność pracownika, czyli jak zapewnić ciągłość pracy
- Reklama i promocja – jak system CRM zapewnia wsparcie dla działu kreatywnego?
- Raportowanie sprzedaży, czyli jak błyskawicznie raportować poprzez system CRM tworzony dla handlowca?
- Zintegrowanie systemu CRM z programem handlowo-magazynowym
- Zarządzanie szansami sprzedaży i kampaniami w systemie CRM wyposażony w moduł szans sprzedaży
- Jak automatyzacja systemu CRM poprawia proces ofertowania?
- TOP 5 funkcjonalności rozwiązania CRM - jak działa system CRM
- Prezentacja systemu CRM - jak korzystać z systemu CRM w praktyce
- Jaki system zarządzania klientami wybrać dla małej firmy?
- Jaki mobilny system CRM poprawia działalność średniej firmy?
- Dobry system CRM wyposażony w funkcje dla dużej firmy?