CRM - co warto wiedzieć?


CRM w pigułce


CRM definicja

Co to jest CRM? CRM (skrót od ang. customer relationship management) – dosłownie oznacza „zarządzanie relacjami z klientami”.

CRM to podejście, a także narzędzia służące budowaniu, utrzymywaniu i poprawie relacji z klientem


Filozofia CRM

CRM, jako filozofia przedsiębiorstwa polega na podejmowaniu działań, w których najważniejszą wartością jest zadowolenie klienta, a celem zaspokojenie jego potrzeb. To ciągły proces polegający na doskonaleniu procesu zarządzania relacjami z klientami. Główne obszary to wsparcie sprzedaży i marketingu, ale w proces zaangażowani są wszyscy pracownicy, ponieważ każdy z nich jest istotnym źródłem wiedzy.


Czym jest system CRM?


System CRM to narzędzie, które pomaga przedsiębiorstwom wdrożyć filozofię CRM. Jednym z jego głównych zadań jest uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. W zależności od systemu, sposób prezentowania i organizacji procesów sprzedażowych jest inny. System CRM przeznaczony jest do koordynacji pracy. To również spójna baza wiedzy dla wszystkich pracowników.

Dla kierownika to narzędzie, które dodatkowo dostarcza raporty, niezwykle ważne w mierzeniu skuteczności podejmowanych działań sprzedażowych. Należy pamiętać, że system CRM jest częścią strategii. Jego sukces uzależniony jest od pracowników. Wdrażając system przedsiębiorstwo musi pamiętać o tym, że nie jest to narzędzie, które samo zrealizuje nowe założenia. Niezwykle ważni są ludzie.




Czym jest SaaS?

Software as a Service (SaaS), czyli oprogramowanie jako usługa – jest to model w którym aplikacja przechowywana jest na serwerach dostawcy, natomiast użytkownik korzysta z systemu za pomocą przeglądarki Internetowej. Jest to wygodny model dla klienta, ponieważ jest on odciążony od instalacji oraz utrzymania systemu. Ponadto klient ma dostęp do aktualizacji i wsparcia technicznego i nie musi mieć zaawansowanej wiedzy informatycznej, aby swobodnie korzystać z systemu.


Co znaczy, że CRM jest mobilny?

Mobilny CRM to system, z którego klient może korzystać na smartfonie, tablecie i komputerze. System działa poprzez przeglądarkę internetową, dlatego warunkiem korzystania jest dostęp do Internetu.

Synergius CRM oferuje także aplikację crm, która jest zdecydowanie wygodniejszą formą dla handlowców pracujących w terenie.

Jakie cechy powinien posiadać CRM?


Szczególną uwagę należy zwrócić na elastyczność systemu, czyli możliwość dopasowania go do swoich potrzeb. Co to znaczy? CRM nie powinien narzucać np. etapów kampanii, typów zadań czy uprawnień dla pracowników. Dodatkowo ważne jest dostosowanie pulpitu pracy. Drugą ważną cechą jest brak limitów.

Poszukując systemu CRM często spotyka się informacje o limicie miejsca, limicie kontrahentów, limicie szans sprzedaży lub zadań. Od ilości uzależniona jest cena. Limit w przypadku większych firm może okazać się zgubny, dlatego Synergius CRM oferuje wszystkie wersje bez limitów.


Szybkie wdrożenie

Proste i szybkie we wdrożeniu rozwiązania CRM.

Łatwa integracja

Współpraca z systemami ERP i automatyczna wymiana danych.

Duża elastyczność

Możliwość dostosowania systemu do potrzeb użytkownika.

Przejrzystość

Prosty w obsłudze. Niewymagający czasochłonnego szkolenia pracowników.

Jakie funkcje posiadają systemy CRM?


To, jakie funkcje powinien posiadać CRM uzależnione jest od potrzeb firmy. Jednak można wskazać kilka szczególnie ważnych:


Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz

WYPRÓBUJ ZA DARMO