CRM dla małej firmy

Potrzebujesz oprogramowania dla firmy do 10 osób?

Zarządzasz małą firmą i zastanawiasz się, ile kosztuje wdrożenie CRM?

Na początek warto podkreślić, że zarządzanie danymi klientów i dbanie o ich satysfakcję to tylko jedne z wielu wyzwań, przed którymi stoi Twoja firma. Istotne jest również generowanie zysku, nieustanny rozwój, wspieranie rozwoju pracowników, a także współpraca z otoczeniem. Czy jednak te cele muszą się wykluczać? Jak dobrze zarządzać klientami, jednocześnie dbając o zyski i rozwój firmy? Finalnie – co to jest CRM dla małej firmy i dlaczego to właśnie ten CRM pozwala na połączenie wszystkich tych strategii?

System CRM dla małej firmy powstał, by zastosowanie systemów CRM nie ograniczało się wyłącznie do wspierania średnich i dużych przedsiębiorstw, ale mogli na nim skorzystać także właściciele małych firm, chcący stworzyć efektywny proces sprzedaży i lepiej zarządzać klientami. Wdrożenie CRM w małej firmie umożliwia sprawne zarządzanie potencjalnymi klientami, planowanie aktywności zespołu oraz przepływ informacji, a także automatyzację procesów sprzedażowych i tym samym lepsze zarządzanie sprzedażą.

System crm dla małej firmy. Planowanie zadań w kalendarzu

Czy jednak liczne funkcjonalności CRM dla małych przedsiębiorstw nie okażą się przytłaczające dla użytkowników? W tym rzecz – dopasowany system CRM online powinien uwzględniać wielkość firmy, jej potrzeby i indywidualne uwarunkowania. Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami ma służyć firmie, nie odwrotnie. Implementacja systemu CRM dla firm z niewielkimi potrzebami powinna uwzględniać praktyki wdrożenia, które zapewnią, że ten CRMnie przytłoczy użytkowników niepotrzebnymi funkcjami.

Jak zatem wybrać CRM dla małych przedsiębiorstw? Czy wdrożenie CRM w małej firmie to skomplikowany proces i czy idealny CRM w ogóle istnieje? Na szczęście wybór i implementacja systemu CRM wcale nie muszą być długie i czasochłonne. Wystarczy elastyczny CRM, który posiada wszystkie kluczowe funkcje w małych firmach (piszemy o nich w dalszej części tego artykułu). Warto też upewnić się, że producent oprogramowania będzie w stanie rozwijać system adekwatnie do potrzeb – sytuacja, w której CRM rośnie wraz z rozwojem biznesu pozwala bowiem wykorzystywać CRM zawsze w 100%.

Chcesz bezpłatnie wypróbować system CRM przedsiębiorstw małych i dużych?

Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Bezpłatnie przez 30 dni.

Kluczowe funkcje – prosty CRM, na którym firma skorzysta w wielu obszarach

Co wyróżnia system CRM dla firm Synergius CRM?

Najlepsze praktyki wdrożenia

Błyskawiczny i łatwy we wdrożeniu system CRM.

Łatwa integracja

Integracja z programami ERP i automatyczna wymiana danych.

Duża elastyczność

Elastyczny system CRM dopasowany do potrzeb użytkownika.

Przejrzystość

CRM prosty w obsłudze. Bez czasochłonnego szkolenia pracowników.

Funkcjonalności CRM – obszary, które wspiera system CRM firm małych i dużych

Zarządzanie sprzedażą – Szanse sprzedaży

Uporządkowanie procesu zarządzania szansami sprzedaży to jedna z najważniejszych funkcji systemu CRM dla małej firmy. Rozwiązania CRM takie jak Synergius CRM wspierają handlowców w ich codziennej pracy. Procesy sprzedaży oparte o lejek sprzedażowy wskazują handlowcom, którymi szansami powinni się zająć w pierwszej kolejności, przypominają o zaplanowaniu zadań i zrealizowaniu celów na danym etapie. Zastosowanie systemu CRM dla małych przedsiębiorstw w tych obszarach zapewnia właścicielom małych firm stały rozwój firmy dzięki lepszej organizacji i zwiększeniu zysków.

System CRM dla małej firmy. Obsługa szans sprzedaży w systemie CRM

Program zarządzania organizacją pracy

Dzięki funkcji systemu CRM w zakresie koordynowania pracy, delegowanie zadań, zastępowanie pracowników czy monitorowanie ich działań jest o wiele łatwiejsze. Przypomnienia o spotkaniach i zadaniach w zautomatyzowanym systemie CRM sprawią, że pracownik nie zapomni o ważnym spotkaniu i skupi się np. na zarządzaniu dealami i budowaniu relacji z klientami.

System CRM dla małej firmy. Dodawanie nowych zadań

Jak sprawnie zarządzać klientami? – Baza wiedzy o kontrahentach

Dane o klientach zgromadzone w systemie CRM dla małych przedsiębiorstw tworzą kompletną bazę wiedzy, która umożliwia kompleksowe zarządzanie kontaktami. Znajdują się w niej wszystkie niezbędne informacje o klientach, notatki ze spotkań czy bieżące ustalenia. System CRM online zapewnia, że baza jest zawsze aktualna i dostępna, dzięki czemu zarządzanie klientami przebiega szybko i sprawnie.

System CRM dla małej firmy - karta kontrahenta

Raportowanie – CRM rośnie razem z Twoją firmą

Kolejnym z niezbędnych elementów systemu CRM są raporty, które sprawiają, że podejmowanie decyzji biznesowych przez kierownika staje się znacznie łatwiejsze. Zautomatyzowany system CRM to duża oszczędność czasu dzięki zawsze dostępnym raportom wyników sprzedaży i pracy handlowców. Korzyści CRM nie kończą się tutaj – raporty dotyczące kampanii sprzedażowych odpowiadają także na kluczowe pytania, jak np. "dlaczego tracimy szanse sprzedaży i jak lepiej wykorzystywać CRM w tych obszarach?".

CRM dla małej firmy raporty i pulpit

Zarządzanie ofertowaniem

Ofertowanie to jedna kluczowych funkcji wyróżniających Synergius CRM. Znalezienie systemu CRM, który w satysfakcjonującym zakresie obsługuje tę funkcję może być problematyczne. W naszym elastycznym systemie CRM dla małych przedsiębiorstw oferty tworzą się szybko, a pracownicy mogą planować do nich zadania i łatwo przekształcać je w zamówienia. Wszystkie oferty zawierają także informacje o rabatach i cenach indywidualnych. Ten sam proces ofertowania dla wszystkich handlowców zapewnia także spójność w zarządzaniu klientami i komunikacji z nimi.

CRM dla małej firmy - dokument ofertowy

Jak w praktyce działa CRM dla małej firmy? Wspiera następujące procesy:

  • Budowa sieci stałych odbiorców końcowych
  • Wprowadzenie produktu na rynek
  • Zarządzanie kontaktami, utrzymanie współpracy i relacji
  • Ponowienia: up-selling i cross-selling
  • Budowa kanału sprzedażu pośredniej
  • Pozyskiwanie projektów – zarządzanie potencjalnymi klientami
  • Zarządzanie danymi klientów i rozwijanie współpracy
  • Dostosowanie oferty pod indywidualne profile klientów

Skonfigurować oprogramowanie CRM można dla wielu branż, takich jak:

  • Maszyny i urządzenia
  • Gastronomiczna
  • Medyczna
  • Elektrotechniczna
  • Rozwiązania audio video
  • Rolnicza
  • Artykuły szkolne i biurowe
  • Weterynaryjna

Jak wybrać CRM? Oto, co mówią klienci o Synergius CRM:

„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
Program CRM idealny dla małej firmy - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM spełnił wszystkie nasze oczekiwania i stał się nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszego zespołu. Z pełnym przekonaniem polecamy go jako niezawodne i wysoce funkcjonalne narzędzie, które pozytywnie wpłynęło na naszą działalność.”
System CRM z opiniami klientów - Sun Poland
Filip Kurzyński, Sun Poland Sp. z o.o.
„System Synergius CRM działa bez zarzutu, a wsparcie techniczne oferowane przez Questy jest szybkie i skuteczne. Wierzymy, że zarówno zaawansowane możliwości techniczne, jak i niezrównane wsparcie Questy, czynią ich idealnym partnerem dla każdej organizacji.”
CRM dla małej firmy- opinie - Romgaz
Tomasz Szultka, Romgaz
„Synergius CRM to dla nas doskonałe narzędzie, które bardzo pomaga nam w naszej codziennej pracy i wspomaga nasz rozwój. Bardzo cenimy sobie współpracę z firmą Questy, to profesjonaliści którzy szybko i efektywnie dostarczają nam tego czego potrzebujemy.”
System CRM małej firmy - opinie - pAudio Technologies
Piotr Radomski, pAudio Technologies
„Wyzwaniem było uporządkowanie pracy zespołu, a szczególnie przedstawicieli handlowych. Rozwiązania Questy pozwoliły nam skoncentrować najważniejsze dane kontrahenta, takie jak: oferty, warunki handlowe, e-maile, umowy, ect. w jednym miejscu.”
CRM dla małych firm - opinie - Vector SH
Wojciech Kołodziejczyk, Vector Systemy Higieniczne
„Dla handlowca to narzędzie must-have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead-ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.”
Elastyczny CRM dla małej firmy - opinie - Polskie Radio Szczecin
Katarzyna Nesterowicz, Polskie Radio Szczecin
„CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.”
CRM dla firmy małej - opinie - Loco
Jacek Olubiński, LOCO sp.j
„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
Program CRM idealny dla małej firmy - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM spełnił wszystkie nasze oczekiwania i stał się nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszego zespołu. Z pełnym przekonaniem polecamy go jako niezawodne i wysoce funkcjonalne narzędzie, które pozytywnie wpłynęło na naszą działalność.”
System CRM z opiniami klientów - Sun Poland
Filip Kurzyński, Sun Poland Sp. z o.o.

Chcesz bezpłatnie wypróbować najlepszy CRM dla małej firmy?

Bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Bezpłatnie przez 30 dni.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje