Serwis używa plików do celów analitycznych oraz wyświetlania spersonalizowanych reklam. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Polityka prywatności.

Elastyczne procesy sprzedaży

Sprawnie zarządzaj szansami sprzedaży

Synergius CRM pozwala zarządzać bardzo różnymi i złożonymi procesami sprzedażowymi. Widok zarządzania szansami sprzedaży sprawia, że zarządzanie sprzedażą staje się procesem przejrzystym i czytelnym. Uporządkowanie i uproszczenie procesu sprzedaży to jedno z najważniejszych zadań systemu CRM.

Funkcja zarządzania szansami sprzedaży to elastyczne rozwiązanie, które pozwala użytkownikowi samodzielnie stworzyć lub odwzorować proces sprzedaży w CRM, dostosowany do potrzeb firmy. Synergius CRM umożliwia obsługę wielu procesów w jednym systemie. To doskonałe rozwiązanie dla firm, które prowadzą sprzedaż produktów i jednocześnie oferują usługi. Służą im do tego dwa różne procesy, które można zorganizować skutecznie w jednym miejscu.

System CRM pozwala w sprawny sposób:

  • dodać nowy proces sprzedaży,
  • dodać własny etap szansy sprzedaży,
  • dodać szansę sprzedaży,
  • dodać ofertę do szansy sprzedaży lub inny dokument sprzedaży.
Zarządzanie szansami sprzedaży - karta szans - program CRM

Synergius CRM pozwala monitorować lejek sprzedaży na jednym widoku szans sprzedaży - tablicy kanban , która jest idealnym narzędziem pracy dla handlowców. Wszystkie informacje potrzebne do zarządzania sprzedażą znajdują się w jednym miejscu. W ten sposób handlowcy nie tracą czasu na przełączanie się pomiędzy systemami lub zakładkami, nie szukają informacji pośród wielu wiadomości czy maili. Zyskują widok procesu sprzedaży w CRM, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób realizować działania sprzedażowe. Dodatkowo dostarcza handlowcom informację o statusie zaplanowanych zadań względem szans, przez co szanse sprzedaży przekraczające ustalone terminy zdarzają się niezwykle rzadko. Tak zarządzany proces pozwala na skuteczną obsługę i wygrywanie więcej szans sprzedaży.

Zarządzanie wybraną szansą sprzedaży

Od ogólnego widoku tablicy kanban, poprzez dwukrotne kliknięcie w wybraną szansę sprzedaży otwiera się karta szansy. Handlowiec może przejść do niej, aby zapoznać się ze wszystkimi informacjami, które będą mu potrzebne do pełnego wykorzystania szansy sprzedaży i finalizacji transakcji.

Handlowiec bardzo szybko może zmienić etap realizacji szansy lub ustawić status szansy sprzedaży jako wygrany lub przegrany. W ten sposób CRM automatycznie tworzy raporty dla kierowników.

W karcie znajdują się informacje oraz dodatkowe obiekty przypisane do szansy sprzedaży. Karta szansy sprzedaży zawiera:

  • informacja o źródle utworzonej szansy sprzedaży,
  • informacja o etapie szansy sprzedaży,
  • informacja o firmie i osobie kontaktowej, dla której została utworzona szansa sprzedaży,
  • informacja o osobie odpowiedzialnej za stałe monitorowanie szansy sprzedaży,,
  • informacja o zrealizowanych i zaplanowanych zadaniach,
  • powiązane dokumenty i historia sprzedaży np. wystawione zamówienie, oferta biznesowa, itp,
  • powiązane wiadomości e‐mail,
  • własne pola np. zakres oczekiwań klienta,
  • przewidywana data zamknięcia i jej wartość,
  • możliwość komunikacji zespołowej,
  • historia zmian względem szansy.

Zarządzaj szansami sprzedaży w systemie Synergius CRM!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Jak raportować proces sprzedaży w CRM?

Synergius CRM to także idealne narzędzie przynoszące korzyści dla kierownika, którego zadaniem jest planowanie, monitorowanie i udoskonalanie procesu sprzedaży. Do tego celu warto skonfigurować utworzone automatycznie raporty:

  • konwersja lejka – raport pozwala na monitoring szans sprzedaży w kontekście ich konwersji na każdym etapie w procesie sprzedaży, dzięki czemu w szybki sposób kierownik może stwierdzić, w którym z nich występuje wąskie gardło,
  • utracone szanse – raport, który wskazuje utracone szanse razem z przyczyną utraty oraz szczegółowym komentarzem pracownika i stanowi wskazówkę jak nie tracić szans sprzedaży w przyszłości,
  • lejek szans sprzedaży – raport, który poprzez przeglądanie szans i lejka sprzedaży graficznie prezentuje wartość szans na poszczególnych etapach szans sprzedaży,
  • przyczyny utraty – raport, który graficznie prezentuje ilość utrat i powodów, z których tracisz szanse sprzedaży,
  • aktywność handlowców – raport, który graficznie prezentuje aktywność handlowców według typów zadań np. ilość zrealizowanych kontaktów, ilość przygotowanych ofert.

Oprócz raportów dla procesu sprzedaży w CRM, kierownik został wyposażony w szereg innych, które pozwolą mu na szeroką analizę pracy działu sprzedaży i wzrost poziomu i tempa obsługi zalegających szans sprzedaży.

Dla kierownika przydatnym narzędziem jest widok, który prezentuje wartość zamkniętych szans sprzedaży względem planowanych (przewidywana sprzedaż) w miesiącu lub kwartale. To kolejna cenna informacja, którą system generuje automatycznie. Dzięki czemu planowanie i optymalizacja procesu sprzedaży w CRM staje się łatwiejsza.

Moduł szanse sprzedaży - najważniejsze możliwości systemu CRM online:

  • Szybkie dodawanie szans sprzedaży.
  • Łatwe przypisanie szansy sprzedaży do pracownika lub grupy pracowników.
  • Efektywne zarządzanie wieloma elastycznymi procesami sprzedaży, które mogą się od siebie różnić m.in. etapami sprzedaży i celami.
  • Specjalne mechanizmy przydatne, aby w prosty zmienić etap szansy.
  • Automatyczne tworzenie kartoteki klienta wraz z tworzeniem nowej szansy sprzedaży pozwalające na zarządzanie klientami przypisanymi do szansy.
  • Informacja o celach, które opiekun szansy sprzedaży powinien osiągnąć na danym etapie w procesie sprzedaży – są w pełni konfigurowalne i mogą różnić się w zależności od etapu realizacji szansy.
  • Wszystkie informacje w jednym miejscu dzięki powiązaniu szansy sprzedaży e‐mailami, ofertami biznesowymi, zamówieniami klienta, zadaniami i zdarzeniami pozwalające wygrywać więcej szans sprzedaży.
  • Mechanizm pozwalający dodać nowy dokument ofertowy do szansy sprzedaży bezpośrednio z karty - handlowiec może pracować na wielu elementach z jednego miejsca.
  • Wiedza o szacunkowej wartości szansy sprzedaży i planowanej dacie finalizacji sprzedaży. Stały dostęp do pełnej historii zmian w istniejącej szansie sprzedaży. Łatwe generowanie raportów o przyczynach utraty szans sprzedaży lub konwersji lejka sprzedażowego pozwalające zorganizować skuteczny proces sprzedaży.
  • Dostęp do listy szans sprzedaży pokazującej szanse otwarte, wygrane tematy, a także negatywnie zakończone szanse sprzedaży.
  • Stały monitoring szans sprzedaży wizualnie na tablicy kanban dostarczający informacji o statusach szans sprzedaży.
  • Zbiorczy widok szans sprzedaży z najważniejszymi informacjami, na które warto zwrócić uwagę – m.in. ikony informujące o statusie zadań (niezaplanowane, zaplanowane, przeterminowane, wykonane). Pozwala dbać o to, aby żadna szansa sprzedaży zbyt długo nie pozostawała bez opieki.

Sprawdź nasze video-poradniki jak korzystać z tych funkcji

Jak pracować na szansach sprzedaży?
Jak skonfigurować kampanię sprzedażową i atrybuty?

Zarządzaj szansami sprzedaży w systemie Synergius CRM!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.