Elastyczne procesy sprzedaży
Sprawnie zarządzaj szansami sprzedaży
Synergius CRM pozwala zarządzać bardzo różnymi i złożonymi procesami sprzedażowymi. Widok zarządzania szansami sprzedaży sprawia, że zarządzanie sprzedażą staje się procesem przejrzystym i czytelnym. Uporządkowanie i uproszczenie procesu sprzedaży to jedno z najważniejszych zadań systemu CRM.
Funkcja zarządzania szansami sprzedaży to elastyczne rozwiązanie, które pozwala użytkownikowi samodzielnie stworzyć lub odwzorować proces sprzedaży w CRM, dostosowany do potrzeb firmy. Synergius CRM umożliwia obsługę wielu procesów w jednym systemie. To doskonałe rozwiązanie dla firm, które prowadzą sprzedaż produktów i jednocześnie oferują usługi. Służą im do tego dwa różne procesy, które można zorganizować skutecznie w jednym miejscu.
System CRM pozwala w sprawny sposób:
- dodać nowy proces sprzedaży,
- dodać własny etap szansy sprzedaży,
- dodać szansę sprzedaży,
- dodać ofertę do szansy sprzedaży lub inny dokument sprzedaży.
Synergius CRM pozwala monitorować lejek sprzedaży na jednym widoku szans sprzedaży - tablicy kanban , która jest idealnym narzędziem pracy dla handlowców. Wszystkie informacje potrzebne do zarządzania sprzedażą znajdują się w jednym miejscu. W ten sposób handlowcy nie tracą czasu na przełączanie się pomiędzy systemami lub zakładkami, nie szukają informacji pośród wielu wiadomości czy maili. Zyskują widok procesu sprzedaży w CRM, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób realizować działania sprzedażowe. Dodatkowo dostarcza handlowcom informację o statusie zaplanowanych zadań względem szans, przez co szanse sprzedaży przekraczające ustalone terminy zdarzają się niezwykle rzadko. Tak zarządzany proces pozwala na skuteczną obsługę i wygrywanie więcej szans sprzedaży.
Zarządzanie wybraną szansą sprzedaży
Od ogólnego widoku tablicy kanban, poprzez dwukrotne kliknięcie w wybraną szansę sprzedaży otwiera się karta szansy. Handlowiec może przejść do niej, aby zapoznać się ze wszystkimi informacjami, które będą mu potrzebne do pełnego wykorzystania szansy sprzedaży i finalizacji transakcji.
Handlowiec bardzo szybko może zmienić etap realizacji szansy lub ustawić status szansy sprzedaży jako wygrany lub przegrany. W ten sposób CRM automatycznie tworzy raporty dla kierowników.
W karcie znajdują się informacje oraz dodatkowe obiekty przypisane do szansy sprzedaży. Karta szansy sprzedaży zawiera:
- informacja o źródle utworzonej szansy sprzedaży,
- informacja o etapie szansy sprzedaży,
- informacja o firmie i osobie kontaktowej, dla której została utworzona szansa sprzedaży,
- informacja o osobie odpowiedzialnej za stałe monitorowanie szansy sprzedaży,,
- informacja o zrealizowanych i zaplanowanych zadaniach,
- powiązane dokumenty i historia sprzedaży np. wystawione zamówienie, oferta biznesowa, itp,
- powiązane wiadomości e‐mail,
- własne pola np. zakres oczekiwań klienta,
- przewidywana data zamknięcia i jej wartość,
- możliwość komunikacji zespołowej,
- historia zmian względem szansy.
Zarządzaj szansami sprzedaży w systemie Synergius CRM!
Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.
Jak raportować proces sprzedaży w CRM?
Synergius CRM to także idealne narzędzie przynoszące korzyści dla kierownika, którego zadaniem jest planowanie, monitorowanie i udoskonalanie procesu sprzedaży. Do tego celu warto skonfigurować utworzone automatycznie raporty:
- konwersja lejka – raport pozwala na monitoring szans sprzedaży w kontekście ich konwersji na każdym etapie w procesie sprzedaży, dzięki czemu w szybki sposób kierownik może stwierdzić, w którym z nich występuje wąskie gardło,
- utracone szanse – raport, który wskazuje utracone szanse razem z przyczyną utraty oraz szczegółowym komentarzem pracownika i stanowi wskazówkę jak nie tracić szans sprzedaży w przyszłości,
- lejek szans sprzedaży – raport, który poprzez przeglądanie szans i lejka sprzedaży graficznie prezentuje wartość szans na poszczególnych etapach szans sprzedaży,
- przyczyny utraty – raport, który graficznie prezentuje ilość utrat i powodów, z których tracisz szanse sprzedaży,
- aktywność handlowców – raport, który graficznie prezentuje aktywność handlowców według typów zadań np. ilość zrealizowanych kontaktów, ilość przygotowanych ofert.
Oprócz raportów dla procesu sprzedaży w CRM, kierownik został wyposażony w szereg innych, które pozwolą mu na szeroką analizę pracy działu sprzedaży i wzrost poziomu i tempa obsługi zalegających szans sprzedaży.
Dla kierownika przydatnym narzędziem jest widok, który prezentuje wartość zamkniętych szans sprzedaży względem planowanych (przewidywana sprzedaż) w miesiącu lub kwartale. To kolejna cenna informacja, którą system generuje automatycznie. Dzięki czemu planowanie i optymalizacja procesu sprzedaży w CRM staje się łatwiejsza.
Moduł szanse sprzedaży - najważniejsze możliwości systemu CRM online:
- Szybkie dodawanie szans sprzedaży.
- Łatwe przypisanie szansy sprzedaży do pracownika lub grupy pracowników.
- Efektywne zarządzanie wieloma elastycznymi procesami sprzedaży, które mogą się od siebie różnić m.in. etapami sprzedaży i celami.
- Specjalne mechanizmy przydatne, aby w prosty zmienić etap szansy.
- Automatyczne tworzenie kartoteki klienta wraz z tworzeniem nowej szansy sprzedaży pozwalające na zarządzanie klientami przypisanymi do szansy.
- Informacja o celach, które opiekun szansy sprzedaży powinien osiągnąć na danym etapie w procesie sprzedaży – są w pełni konfigurowalne i mogą różnić się w zależności od etapu realizacji szansy.
- Wszystkie informacje w jednym miejscu dzięki powiązaniu szansy sprzedaży e‐mailami, ofertami biznesowymi, zamówieniami klienta, zadaniami i zdarzeniami pozwalające wygrywać więcej szans sprzedaży.
- Mechanizm pozwalający dodać nowy dokument ofertowy do szansy sprzedaży bezpośrednio z karty - handlowiec może pracować na wielu elementach z jednego miejsca.
- Wiedza o szacunkowej wartości szansy sprzedaży i planowanej dacie finalizacji sprzedaży. Stały dostęp do pełnej historii zmian w istniejącej szansie sprzedaży. Łatwe generowanie raportów o przyczynach utraty szans sprzedaży lub konwersji lejka sprzedażowego pozwalające zorganizować skuteczny proces sprzedaży.
- Dostęp do listy szans sprzedaży pokazującej szanse otwarte, wygrane tematy, a także negatywnie zakończone szanse sprzedaży.
- Stały monitoring szans sprzedaży wizualnie na tablicy kanban dostarczający informacji o statusach szans sprzedaży.
- Zbiorczy widok szans sprzedaży z najważniejszymi informacjami, na które warto zwrócić uwagę – m.in. ikony informujące o statusie zadań (niezaplanowane, zaplanowane, przeterminowane, wykonane). Pozwala dbać o to, aby żadna szansa sprzedaży zbyt długo nie pozostawała bez opieki.
Sprawdź nasze video-poradniki jak korzystać z tych funkcji
Zarządzaj szansami sprzedaży w systemie Synergius CRM!
Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.