Co to jest CRM? CRM w pigułce – wszystko, co warto wiedzieć
CRM – Co to jest?
Wyjaśniamy hasło "definicja CRM"
Co to jest CRM? CRM (skrót od ang. customer relationship management) – dosłownie oznacza „zarządzanie relacjami z klientami”. To podejście, a także narzędzia służące budowaniu, utrzymywaniu i poprawie relacji z danym klientem. W ogólnym ujęciu, właśnie tak brzmi definicja CRM. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej. Aby dokładniej zrozumieć, czym jest CRM, powinniśmy przyjrzeć się jego cechom, funkcjom, zastosowaniom i przykładom. Te wszystkie elementy opisaliśmy w tym artykule.
Co to jest system CRM: czy sama instalacja wystarczy?
Rozmowa z CEO Questy, Łukaszem Tadyszakiem
W materiale poruszyliśmy następujące tematy:
- 0:55 - Co to jest CRM?
- 1:26 - Czym różnią się od siebie różne rodzaje systemów CRM?
- 2:09 - Czy jest to narzędzie dla handlowca?
- 3:08 - Co zyskam z pomocą systemu CRM?
- 3:51 - Czy sama instalacja oprogramowania CRM wystarczy?
- 4:42 - Co ma zrobić szef firmy?
- 5:27 - Co zrobić by skutecznie wdrożyć system CRM?
- 7:42 - Kto powinien być odpowiedzialny?
- 8:40 - Po czym poznać sukces wdrożenia?
Chcesz bezpłatnie wypróbować system Synergius CRM?
Czym jest Filozofia CRM? Zacznijmy od początku
CRM, jako filozofia przedsiębiorstwa, polega na podejmowaniu działań, w których najważniejszą wartością jest zadowolenie klienta, a celem zaspokojenie jego potrzeb. Strategia CRM to ciągły proces polegający na doskonaleniu procesu zarządzania relacjami z klientami. Główne obszary to wsparcie sprzedaży i marketingu, ale w proces zaangażowani są wszyscy pracownicy, ponieważ każdy z nich jest istotnym źródłem wiedzy.
Zarządzanie relacjami z klientem, o co chodzi z tym CRM?
Firmy oraz pracownicy dokładają wszelkich starań, aby generować potencjalnych klientów. Na ten cel przeznacza się sporą część budżetu marketingowego. Niestety, częstym błędem jest skupienie się wyłącznie na etapie pozyskania nowych klientów, a po sukcesie - pozostawienie ich samym sobie.
Marta Kaźmierska, Business Development Manager w Questy, mająca ponad 10 letnie doświadczenie w obszarze zarządzania sprzedażą, przygotowała dla Ciebie specjalny materiał dotyczący 5 dobrych praktyk budowania relacji z klientem właśnie w oparciu o rozwiązania CRM.
Czego dowiesz się z vloga?
- Zalety odpowiednieg segmentowania kontrahentów
- Dlaczego potransakcyjna obsługa klienta jest ważna
- Zarządzanie klientami - jak utrzymać ich uwagę
- Zaangażowanie klientów danej firmy w rozwój jej oferty
- Stała, dwukierunkowa komunikacja z klientem - zarządzanie kontaktami
Po co w zasadzie dbać o relacje w procesie generowania potencjalnych klientów?
- Rynek jest mocno konkurencyjny - nie tylko Ty starasz się pozyskać potencjalnego klienta.
- Klienci mają nieograniczony dostęp do informacji o dostawcach, produktach i cenach.
- 65% ankietowanych firm nie chce zmieniać swojego dostawcy. Jeżeli skupisz się na zarządzaniu kontaktami z klientami i zadbasz o Wasze relacje oraz wysoką jakość obsługi klienta - cena nie będzie aż tak ważnym kryterium.
- Zaledwie 11% przedsiębiorców uważa za najistotniejsze utrzymanie zaufania obecnych klientów - masz spore szanse być w czołówce, bo większość skupia się na zarządzaniu potencjalnymi klientami.
Główny cel systemu CRM - czym jest i do czego służy?
System klasy CRM to narzędzie, które pomaga przedsiębiorstwom wdrożyć strategię CRM. Głównym zadaniem systemu CRM jest uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. W zależności od systemu, sposób prezentowania i organizacji procesów sprzedażowych jest inny. System CRM wyposażony jest w narzędzia do koordynacji pracy. To także spójna baza wiedzy dla wszystkich pracowników.
Dla kierownika to narzędzie do mierzenia skuteczności podejmowanych działań sprzedażowych, dzięki może to robić dzięki aktualnym raportom, których nie musi przygotowywać ręcznie, a dla handlowca to program usprawniający proces zarządzania potencjalnymi klientami i relacjami z nimi. Należy pamiętać, że systemy CRM są częścią strategii. Ich sukces uzależniony jest od pracowników. Wdrażając system przedsiębiorstwo musi pamiętać o tym, że nie jest to narzędzie, które samo zrealizuje nowe założenia. Niezwykle ważni są ludzie.
Jakie role może pełnić CRM?
Ogólnie rzecz ujmując, wydajny system CRM zazwyczaj wypełnia trzy role w przedsiębiorstwie:
- Komunikacyjną, ponieważ ułatwia przepływ informacji w firmie oraz zarządzanie kontaktami z klientami.
- Operacyjną, ponieważ umożliwia automatyzację wielu działań i procesów zachodzących w działach sprzedaży, marketingu ivobsługi klienta.
- Analityczną, gdyż umożliwia analizę danych o podejmowanych przez firmę działaniach oraz zachowaniach kontrahentów.
Jakie problemy rozwiązuje system CRM?
Przygotowaliśmy listę najczęstszych problemów, jakie pomaga rozwiązać wdrożony w firmie system CRM:
- nieefektywny proces sprzedaży produktów i/lub usług,
- rozproszona komunikacja wewnątrz danej firmy,
- brak informacji na temat działań podejmowanych przez pracowników,
- trudność w obiektywnej ocenie postępów,
- brak spójnej informacji dla firmy o stanach magazynowych i cenach,
- nieefektywne wykorzystanie czasu pracowników,
- brak uporządkowanej wiedzy na temat klientów i partnerów,
- brak spójnego procesu zarządzania szansami sprzedaży,
- generowanie błędów podczas przepisywania zamówień do ERP,
- problemy z zastępowalnością pracowników,
- brak wiedzy z jakich powodów firma traci potencjalne transakcje.
Kto skorzysta na wdrożeniu systemu CRM w firmie?
Wdrożenie systemu CRM pozwala poprawić funkcjonowanie całej organizacji. Przynosi realne korzyści, gdy jest wykorzystywany mądrze przez wszystkie kluczowe role. Wdrożenie zmiany będzie ważne dla:
- Pracowników - zyskają wygodne narzędzie do planowania własnej pracy i zarządzania potencjalnymi klientami oraz obecnymi kontrahentami.
- Managerów i Zarządu - monitorowanie pracy, efektywności i wyników zespołów lub nawet szukanie wąskich gardeł w procesie stanie się szybsze ivprostsze.
- Klientów - odpowiednie wykorzystanie oprogramowania CRM poprawia jakość obsługi klienta, która jest zauważalna.
Jakie korzyści daje CRM w firmie?
Do najważniejszych zalet systemu CRM w firmie można zaliczyć:
- uporządkowanie wiedzy o współpracy z klientami,
- usprawnienie procesu generowania potencjalnych klientów,
- poprawienie komunikacji w firmie,
- wygodne planowanie pracy,
- uspójnienie procesu ofertowania,
- efektywne wykorzystanie czasu przez pracowników,
- poprawa jakości w obszarze obsługi klienta,
- łatwe zastępowanie nieobecnych pracowników,
- minimalizacja błędów i pomyłek np. dzięki wyeliminowaniu konieczności ręcznego wprowadzania zamówień do ERP.
Dla kogo jest program CRM?
CRM jest narzędziem dla małych, średnich i dużych firm. Każda z nich ma swoje problemy i potrzeby wynikające ze skali, a także z obszaru działania czy branży. Nie każdy CRM sprawdzi się zarówno w MŚP jak i w dużych korporacjach.
Z tego powodu CRM wybiera się na podstawie aktualnych potrzeb, ale myśląc o przyszłości. Co to znaczy? Wybierając dostawcę zakładamy, że nasza firma będzie zwiększać skalę. Ważne jest zadanie sobie jednego pytania: czy wybrany partner CRM będzie w stanie zaspokoić rosnące potrzeby mojego przedsiębiorstwa?
Jako Questy dostarczamy kilka rozwiązań CRM i umóżliwiamy bezproblemowe przejście z mniejszych systemów, na większe i dedykowane. W odpowiednim momencie dla klienta.
Wspierane branże:
Systemy typu Synergius CRM, które mogą pochwalić się bardzo dużą elastycznością są w stanie dostosować się w szybki sposób do bardzo wielu branż. Już w tym momencie nasze rozwiązanie sprawdza się m.in. w branżach:
- Agencje reklamowe i marketingowe
- Artykuły biurowe i szkolne
- Audio-video
- Artykuły kosmetyczne
- Artykuły weterynaryjne
- Chemia gospodarcza
- Dystrybucja hurtowa
- Finanse i ubezpieczenia
- Fotowoltaika
- Gastronomiczna
- Sektor IT
- Medyczna
- Maszyn i urządzeń
- Okna, drzwi i bramy
- Rolnicza
- Sektor usługowy
- Zaopatrzenie biznesu
- ...i wiele więcej!
Chcesz bezpłatnie wypróbować system Synergius CRM?
Jakie cechy powinien posiadać chmurowy system CRM?
Szybkie wdrożenie
Łatwa integracja
Duża elastyczność
Przejrzystość
Często systemy CRM łączą się z limitami – miejsca, kontrahentów, szans sprzedaży lub zadań. Od ilości uzależniona jest cena. Limit w przypadku większych firm może okazać się zgubny, dlatego Synergius CRM oferuje wszystkie wersje bez limitów.
Jak wdrożyć system CRM w firmie – sam zakup to za mało
Wdrożenie CRM w firmie nie jest tożsame z jego zakupem. Jest to zdecydowanie bardziej złożony proces. O sukcesie można mówić, jeżeli przejdziecie przez kroki wdrożeniowe, dojdzie do eksploatacji rozwiązania i zaczniecie osiągać realne korzyści. Wdrożenie gotowego i dedykowanego systemu CRM różni się od siebie. Jednak kluczowe elementy pozostają niezmienne.
- Opracowanie wizji biznesowej
- Określenie długoterminowego celu organizacji
- Opisanie procesów zachodzących w organizacji
- Wybór rozwiązania
- Wdrożenie zmiany w organizacji
- Obserwacja i ciągła optymalizacja
Aby poznać szczegóły każdego etapu zachęcamy Cię do obejrzenia materiału video przygotowanego przez Łukasza Tadyszaka, CEO Questy, producenta m.in. systemu Synergius CRM.
Porażki wdrożeń CRM: dlaczego się nie udaje?
Rozmowa z CEO Questy, Łukaszem Tadyszakiem
W tym materiale poruszyliśmy takie tematy jak:
- 1:10 - Czy porażka może być winą dostawcy oprogramowania CRM?
- 2:36 - Które role w firmie wpływają na wdrożenie?
- 3:59 - Jak niedopasowanie systemu wpływa na sukces wdrożenia?
- 5:49 - Co jeszcze wpływa na porażkę wdrożenia oprogramowania CRM?
- 8:21 - Złe podejście do tematu wdrożenia
- 10:14 - Jak zapobiec porażce we wdrożeniu systemu?
Sprawdzone i gotowe integracje systemu CRM z ERP
Na czym polega integracja CRM z ERP?
Na wymianie danych pomiędzy dwoma systemami w sposób automatyczny. System CRM ma za zadanie pobierać z systemu ERP takie dane jak: informacje o produktach wraz z cenami i stanami magazynowymi, a także: faktury i płatności. Do systemu ERP wysyła np. zamówienia.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak w:
- praktyce wygląda proces integracji,
- jakie dane są wymieniane,
- czy to proces bezpieczny.
Koniecznie obejrzyj materiał przygotowany przez Piotra Szudrzyńskiego, który od ponad 2 lat przybliża to zagadnienie naszym klientom.
Chmurowy system CRM zapewnia narzędzia do centralnego zarządzania firmą. Nie musisz fizycznie przełączać się pomiędzy wieloma rozwiązaniami w Twojej organizacji. Synergius CRM integruje się z popularnymi na rynku systemami ERP.
- CRM dla Subiekt GT
- CRM dla Subiekt Nexo
- CRM dla Symfonia Handel
- CRM dla Wapro ERP
- CRM dla Navireo
- CRM dla Enova
- CRM dla Comarch Optima
- CRM dla Comarch ERP XL
Elastyczny system CRM – o co chodzi z tym dostosowaniem systemu do potrzeb?
Możliwość dostosowania systemu CRM do potrzeb przedsiębiorstwa to obszar, w którym czujemy się jak ryba w wodzie. Na co warto zwrócić uwagę?
- Czy oprogramowanie CRM, które wybraliśmy może zostać dostosowane do potrzeb przez producenta?
- Czy masz możliwość samodzielnie dostosować system do swoich potrzeb i w jakim zakresie?
Program CRM, który nie może zostać dopasowany do potrzeb firmy nie powinien w ogóle być dla Waszej organizacji interesujący. Dlaczego? Nawet jeśli teraz Wasze potrzeby ograniczają się do przechowywania bazy danych kontrahentów i notowania zadań, to w przyszłości może być (i powinno) zupełnie inaczej. CRM ma doprowadzić do uporządkowania procesów, a w efekcie do wzrostu skali. Pomyśl o tym już teraz, wybierając dostawcę - postaw na tego, który odpowie na Wasze potrzeby:
- stworzy dla Was zmianę lub nową funkcjonalność,
- zadbał o mnogość możliwości konfiguracyjnych, tak abyście w dowolnym momencie, samodzielnie i za darmo mogli dostosować system do swoich potrzeb,
- umożliwi w odpowiednim momencie przejście na wyższe rozwiązanie - w pełni dedykowane.
Nasza wersja systemu CRM - Synergius CRM ma ogromne możliwości konfiguracji przez samego użytkownika. Coś co u innych dostawców jest dodatkowo płatną zmianą - tu może okazać się prostą konfiguracją.
Joanna Cieluch, Marketing Manager, który zna systemy CRM od podszewki w materiale video, wyjaśnia czym jest konfiguracja oraz jak wiele obszarów możesz samodzielnie dostosować w naszym programie.
Przejrzystość i łatwość obsługi
Łatwość obsługi vs. funkcjonalność to niekończąca się bitwa z którą zmagają się dostawcy wszelkiego oprogramowania. Jak pogodzić te skrajności? Im bardziej funkcjonalne, rozbudowane rozwiązanie tym więcej opcji do ustawienia.
Kluczem do sukcesu może się okazać zarządzanie uprawnieniami. Nie chcesz widzieć jakiejś funkcjonalności w wybranym przez Ciebie pakiecie? Wyłącz dostęp do tego obszaru!
Nasz system stworzony jest z myślą o wygodzie użytkowania. Korzystający z systemu CRM handlowcy mogą działać swobodnie, bez czasochłonnego zastanawiania się nad tym, jak wygenerować ofertę, czy dodać szansę sprzedaży.
Co równie ważne w pierwszych krokach z chmurowym systemem CRM, oferujemy wsparcie techniczne, ale także listę materiałów video, podzielonych na konkretne sekcje. Możesz je obejrzeć w dowolnym czasie i wracać do nich bez ograniczeń.
Lista dostępnych materiałów how-to: TUTAJ
Chcesz bezpłatnie wypróbować system Synergius CRM?
CRM w zasięgu ręki - wyjaśniamy pojęcia
Czym jest mobilny system CRM?
W przypadku naszej wersji systemu CRM dostęp jest możliwy w każdym miejscu. Wszystko to dzięki mobilnemu CRM, z którego klient może skorzystać na smartfonie, tablecie i komputerze. To także pełna wersja systemu w formie responsywnej. Zyskujesz dostęp do wszystkich funkcjonalności CRM, a system dopasowuje się do ekranu Twojej przeglądarki.
Aplikacja CRM
Ograniczona funkcjonalnie wersja systemu dostarczona w formie odrębnej aplikacji na urządzenia mobilne. Powodem takiego zabiegu jest potrzeba maksymalnego uproszczenia rozwiązania, aby w trasie, terenie czy u klienta - handlowiec miał szybki dostęp do niezbędnych informacji. Główne możliwości takich aplikacji to przeglądanie bazy kontrahentów, zadań czy tworzenie notatek ze spotkań.
Czym jest SaaS CRM?
Software as a Service (SaaS), czyli oprogramowanie jako usługa – jest to model, w którym aplikacja przechowywana jest na serwerach dostawcy, natomiast użytkownik korzysta z systemu za pomocą przeglądarki Internetowej. Jest to wygodny model dla klienta, ponieważ jest on odciążony od instalacji oraz utrzymania systemu. Ponadto klient ma dostęp do aktualizacji i wsparcia technicznego oraz nie musi mieć zaawansowanej wiedzy informatycznej, aby swobodnie korzystać z systemu.
Czym jest jednorazowy zakup CRM?
Jednorazowy zakup systemu CRM oferuje niewielu producentów oprogramowania CRM. Polega na tym, że klient jednorazowo płaci za licencję systemu. Najczęściej wraz z nią otrzymuje zapewnienie aktualizacji przez rok. W tym modelu opłata jest jednorazowa, klient samodzielnie opiekuje się danymi i ewentualnym procesem integracji z systemem ERP. To rozwiązanie wymaga posiadania wsparcia technicznego.
Baza CRM - co to jest?
Baza CRM w kontekście systemów CRM nie oznacza tego, że kupujesz gotową bazę danych klientów z numerami kontaktowymi!
Istnieje wiele zastosowań, które w przedsiębiorstwie może znaleźć system do zarządzania relacjami z klientami. Jednym z nich jest przejrzysta i wszechstronna baza danych, która usprawnia proces generowania potencjalnych klientów, a także budowanie długotrwałych relacji z obecnymi kontrahentami. System CRM zbiera takie informacje jak:
- baza kontrahentów - lista firm, wraz z całą historią współpracy,
- baza osób kontaktowych - wraz z danymi kontaktowymi,
- baza szans sprzedaży - potencjalnych tematów sprzedażowych,
- baza dokumentów - ofert, zamówień i faktur,
- baza projektów - aktualnych i archiwalnych,
- baza produktów i usług - z aktualnymi stanami i cenami,
- baza zaplanowanych i wykonanych zadań - z podziałem na osoby i zespoły.
Funkcje CRM - co powinien umożliwiać system?
Funkcje systemu CRM powinny przede wszystkim odpowiadać potrzebom przedsiębiorstwa. CRM nie powinien mieć ich za dużo, aby nie przeładować widoków zbyt wieloma możliwościami, ale również nie powinno brakować funkcji, które umożliwiają rozwiązanie problemów organizacji. Najlepiej jeśli system jest elastyczny i klient ma możliwość włączenia i wyłączenia poszczególnych obszarów w dowolnym momencie np. poprzez ograniczenie ich uprawnieniami czy konfigurację.
Pełna historia współpracy z kontrahentami – zarządzanie obsługą klientów
Jeżeli mielibyśmy wskazać centralny punkt systemu zarządzania relacjami, byłaby nim karta klienta. W tym miejscu gromadzone są najbardziej istotne dane dotyczące klienta - od tak podstawowych jak nazwa przedsiębiorstwa, jego NIP, adres, osoby do kontaktu i tym podobne. Oczywiście, jeżeli zachodzi taka potrzeba, przydatnych informacji można umieszczać tutaj znacznie więcej. Dodatkowym atutem karty klienta jest archiwum korespondencji.
W karcie kontrahenta znajduje się cała historia współpracy – wszystkie zaplanowane i wykonane zadania wraz z notatką pracowników.
Planowanie i koordynacja pracy
Z systemem CRM zarządzanie i koordynacja pracy staje się łatwiejsza. Planowanie zadań i opisywanie zdarzeń (wykonanych zadań) to jeden z najważniejszych modułów systemu CRM. Jako kierownik masz dostęp do:
- pełnej listy zadań pracowników,
- listy wykonanych aktywności z podziałem na typy np. spotkania, przygotowane oferty, kontakt telefoniczny itd.,
- masz możliwość zlecania zadań innym.
Natomiast jako zespół możecie podejrzeć zadania innych pracowników, aby np. w sprawny sposób zaplanować Wam wspólną burzę mózgów. Bez poświęcania czasu na dogadywanie terminu.
Zadania wykonane i planowane są związane np z:
- kartą kontrahenta - w ten sposób tworzą spójną bazę wiedzy na temat współpracy z tym kontrahentem,
- projektami - wszystkie informacje i ustalenia odnośnie zlecenia czy całego projektu są w jednym miejscu, bez możliwości ich usunięcia.
Wsparcie procesu sprzedaży
Zaprezentowane w postaci tablic kanban, szanse sprzedaży, to drogowskaz w pracy handlowców. To przejrzysty sposób przedstawienia potencjalnych transakcji handlowych, zarządzanie nimi oraz sprawną ich systematyzację. Dzięki szansom w prosty sposób możesz zorientować się w ilości otwartych tematów oraz sprawdzić, na jakim są etapie.
Widok kanban pozwala na szybką identyfikację najpilniejszych zadań oraz ewentualnych wąskich gardeł.
Poza tym, na kartach szans sprzedaży znajdują się wszelkie najważniejsze informacje dotyczące danej transakcji - takie jak podjęte w jej ramach działania czy wystawione dokumenty (np. oferty). Umożliwia to sprawne zaopiekowanie się potencjalnym klientem lub obecnym kontrahentem nawet w sytuacji, kiedy jego opiekun handlowy jest niedostępny. Program CRM wspiera zatem także zastępowalność pracowników.
CRM umożliwia raportowanie sprzedaży - Dashboard kierownika
Skoro dobry system CRM umożliwia gromadzenie mnóstwa danych musi być wyposażony w moduł raportowania, który w prosty sposób zaprezentuje kluczowe dla przedsiębiorstwa dane.
W Synergius CRM po zalogowaniu widoczny jest dashboard managera. To miejsce, które dany pracownik może w pełni dostosować do swoich potrzeb. Najczęściej jest to zestaw najważniejszych raportów generowanych automatycznie na podstawie zbieranych w systemie CRM danych.
Dzięki CRM możesz analizować następujące zestawienia:
1. Oparte o dane zebrane podczas procesu zarządzania szansami sprzedaży Przykłady raportowania:
- Lejek szans sprzedaży - prezentuje ilość i wartość szans na poszczególnych etapach.
- Konwersja lejka - dostarcza informacji o tym ile szans przeszło z etapu na etap, a ile z nich zostało utraconych, wskazuje wąskie gardła procesu.
- Przyczyny utraty szans sprzedaży - raport, który wskazuje utracone szanse razem z przyczyną utraty i komentarzem pracownika.
2. Stworzone na podstawie dokumentów np.:
- ranking kontrahentów - informuje o tym, z którym kontrahentem mamy najwyższą i najniższą sprzedaż,
- ranking handlowców - wskazuje poziom sprzedaży wg handlowców, czyli m.in. informuje który handlowiec osiągnął najwyższą sprzedaż,
- ranking produktów - które produkty lub usługi sprzedają się najlepiej, a które najgorzej?
- dynamika sprzedaży - wartość sprzedaży w danym okresie,
- i inne, np.: wartość zamówień, wartość wystawionych ofert.
3. Stworzone na podstawie wykonywanych aktywności:
- aktywność wg typów zadań: liczba spotkań z potencjalnymi klientami i obecnymi kontrahentami, liczba wykonanych kontaktów, liczba przygotowanych ofert.
Chcesz bezpłatnie wypróbować system Synergius CRM?
Spójny standard ofertowania dzięki CRM
Ofertowanie to funkcjonalność, która jest wyróżniana w rankingach systemów informatycznych CRM. Chociaż jest tak istotna i doceniana, wiele rozwiązań CRM nadal jej nie ma. O co chodzi?
Ofertowanie to możliwość tworzenia dokumentów ofertowych bezpośrednio w systemie. Dlaczego to takie ważne?
- Wszystkie oferty przedstawione przez Twój zespół sprzedaży będą spójne wizualnie.
- Wszystkie wystawione oferty są ewidencjonowane i zapisane w karcie kontrahenta.
- Podczas tworzenia oferty uzupełniają się automatycznie dane o kontrahencie i produktach, więc czas tworzenia dokumentu jest znacznie krótszy.
- Eliminacja błędów związanych z cenami czy stanami magazynowymi (w systemie do aktualnej bazy produktów i usług mają dostęp wszyscy uprawnieni pracownicy).
- Obniżenie kosztów - nie musisz utrzymywać dodatkowych rozwiązań, aby zaprezentować kontrahentom atrakcyjną ofertę.
- Bezpieczeństwo - dane klientów Twojej firmy nie są przechowywane w wielu przypadkowych miejscach.
CRM system zarządzania przez cele
System CRM służy definiowaniu celów sprzedażowych. Zarządzanie przez cele w systemie CRM jest bardzo proste.
Zarząd może określić cele dla kierownika sprzedaży oraz kierownik może utworzyć cele dla konkretnego pracownika lub dla wielu jednocześnie, wybierając typ celu oraz interwał czasowy.
Jakie cele dostępne są w Synergius CRM?
- Cele sprzedażowe - czyli najważniejszy cel handlowy, osiągnięcie konkretnej wartości sprzedaży w określonym czasie.
- Cele na podstawie aktywności - często traktowane jako cele pośrednie lub dodatkowe, np. ilość spotkań z potencjalnymi klientami i obecnymi kontrahentami, ilość kontaktów telefonicznych lub przygotowanych ofert.
- Cele indywidualne - możemy stworzyć dowolny cel na podstawie danych zbieranych przez system lub możesz to zrobić samodzielnie mając wsparcie osoby technicznej w swojej firmie.
Jak monitorować poziom realizacji celów za pomocą narzędzi CRM?
Pracownik na swoim pulpicie, widocznym od razu po zalogowaniu ma umieszczony widget, który pokazuje poziom realizacji celu w atrakcyjny, wizualny sposób. To dodatkowa motywacja i pewność, że pracownicy pamiętają do czego zmierzają w danym okresie. Kierownicy natomiast oprócz monitorowania swoich własnych celów mogą weryfikować na bieżąco wyniki zespołu sprzedaży. Nie musisz dopytywać o aktywności czy nowe kontrakty - wszystko zobaczysz na swoim pulpicie. Proste, prawda?
Obsługa poczty e-mail
Skoro CRM usprawnia obsługę klienta i ma oszczędzić czas, to warto, aby posiadał dostęp do skrzynki e-mail. Może to dziać się np. na dwa sposoby:
- CRM poprzez protokół IMAP pozwala na odczyt wiadomości e-mail i ręczne wiązanie wybranych wiadomości np. z kartą kontrahenta,
- oprogramowanie CRM pobiera i zapisuje w systemie wiadomości e-mail i automatycznie wiąże je z kartą kontrahenta. Nawet, gdy konto e-mail zostanie skasowane, nadal Wasza firma ma dostęp do ustaleń z kontrahentem.
Po co pobierać do systemu CRM i zapisywać wiadomości w karcie kontrahenta?
- Żeby nie tracić czasu na poszukiwanie ustaleń handlowych po skrzynkach wielu pracowników.
- Żeby ułatwić zastępowalność.
- Aby nie utracić historii Waszej współpracy.
- Aby nie poświęcać czasu na logowanie się do wielu narzędzi.
Automatyzacja działań
Dzięki CRM firma ma możliwość skorzystania z automatyzacji sprzedaży - tematu, który jest obecnie na czasie. Jej celem jest zastąpienie pracownika podczas powtarzalnych, prostych czynności. Odpowiedni system CRM pozwala firmom usprawnić ten obszar i sprawia, że handlowcy zyskują więcej czasu na to co ważne, czyli kompleksową obsługę klienta i zawieranie transakcji z potencjanymi klientami.
Jak działa automatyzacja sprzedaży w Synergius CRM? Zachęcamy do obejrzenia vloga, w którym teorię łączymy z praktyką. Poznasz konkretne przykłady, w których automatyzator może wyręczyć Twój zespół.
Lokalizacja na mapie
Wykorzystanie map i lokalizacji to nadal nowość w systemach CRM. Synergius CRM umożliwia lokalizowanie członków zespołu sprzedaży, którzy używają dodatkowej mobilnej aplikacji CRM, a także wyświetlanie adresów kontrahentów na tej samej mapie. Jaka płynie z tego korzyść?
- Możesz w prosty sposób zaplanować optymalne trasy handlowców.
- Możesz wyświetlić lokalizację handlowca i przypisać mu np. potencjalnego klienta w jego najbliższym otoczeniu.
CRM w zarządzaniu projektami
Synergius CRM jako jeden z nielicznych rodzajów systemów CRM, w jednym systemie wspiera sprzedaż i realizację. Co to oznacza? W programie dostępne są widoki kanban, które porządkują przepływ projektów i zleceń. W przypadku systemu CRM naszej firmy sprawniejsza staje się koordynacja pracy.
To drogowskaz w pracy działu realizacji lub marketingu. Każdy z użytkowników systemu CRM wie czym ma się zająć oraz jakie zadania podejmują inni pracownicy. Widoczny jest także postęp danego zadania, więc jako koordynator w szybki sposób ocenisz postęp prac.
Chcesz bezpłatnie wypróbować system Synergius CRM?
Inne ważne możliwości:
Zarządzanie bazą produktów
Wspólna baza aktualnych informacji o cenach oraz stanach magazynowych
Aplikacja mobilna CRM
Szybka obsługa danych klientów dzięki kluczowym informacjom zawsze pod ręką
Zarządzanie uprawnieniami
Bezpieczne przechowywanie informacji o kontrahentach
Uporządkowana komunikacja
Szybkie i sprawne przekazywanie informacji usprawniające proces zarządzania firmą
Dostosowanie systemu
Możliwość samodzielnej konfiguracji wielu obszarów elastycznego systemu
Integracja z wieloma kalendarzami
Synchronizacja kalendarzy z wielu urządzeń przez protokół CalDav
Zarządzanie zamówieniami
Szybkie przenoszenie pozycji z oferty handlowej na zamówienie kontrahenta
Fakturowanie i płatności
Możliwość wystawiania dokumentów faktur i płatności dzięki systemowi CRM
Dowiedz się więcej o CRM
- Ile kosztuje wynajem CRM?
- Ile kosztuje zakup CRM?
- CRM dla przedstawicieli handlowych to NIE narzędzie do kontroli. Poznaj korzyści CRM.
- Kokpit menedżerski – jedno spojrzenie i znasz sytuację całej firmy
- To ułatwi pracę w Twoich projektach IT
- Proces sprzedaży: To musisz o nim wiedzieć
- Automatyzacja sprzedaży w CRM: Jak zaoszczędzić czas
- Nieobecność pracownika, czyli jak zapewnić ciąłość pracy