Zintegruj procesy sprzedażowe i serwisowe z modułem CRM
Jesteś właścicielem lub pracujesz w firmie zajmującej się sprzedażą, która wymaga również zarządzania zleceniami typu serwis, przegląd, czy instalacje? Plany sprzedażowe oraz zadaniowe dla serwisu stanowią duże wyzwanie w sprawnym ich łączeniu? Chcesz usprawnić proces sprzedaży i obieg dokumentów między tymi sektorami, a także zwiększyć efektywność komunikacji handlowców i serwisantów? A może zastanawiasz się jak funkcjonalności modułu CRM i systemu do obsługi zgłoszeń mogą usprawnić Twoją pracę? Zapoznaj się z naszym materiałem i dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć system CRM zintegrowany z programem do serwisu.
Moduł CRM a moduł serwisowy – czym się różnią?
Czym jest system CRM? CRM czuwa co i kiedy należy zrobić
Nadrzędnym celem każdej firmy jest pozyskiwanie klientów, a następnie zarządzanie bazą kontrahentów poprzez budowanie z nimi silnej i długotrwałej relacji. Prawdziwą wartością dla biznesu są klienci danej firmy, którzy decydują się na stałą współpracę i regularnie wracają po jej produkty lub usługi. Sprawne zarządzanie relacjami z klientami to jeden z obszarów determinujących rozwój biznesu i przyczyniający się do osiągania sukcesów sprzedażowych. W związku z powyższym, wielu właścicieli firm poszukuje usprawnień właśnie w tym aspekcie, takich jak kartoteka firm oraz osób kontaktowych.
Narzędziem informatycznym, które wspiera zarządzanie kontaktami i proces tworzenia więzi z kontrahentami jest oprogramowanie CRM. Może on funkcjonować jako oddzielne rozwiązanie realizujące filozofię customer relationship management, a także jako moduł gromadzący dane dotyczące klientów, będący częścią jednego, większego systemu.
Wdrożenie systemu CRM efektywne planowanie kontaktów i zarządzanie czasem handlowców. Stanowi również wsparcie w ewidencjonowaniu spotkań i budowaniu pełnej historii kontaktów z poszczególnymi kontrahentami w kartotece firmy. System CRM umożliwia również obsługę ofert handlowych poprzez dostępny w HTML kreator ofert i zamówień bazujący na kartotekach produktów. Stworzone w programie CRM oferty szybko można wysłać klientowi, a nawet udostępnić przez wbudowany panel klienta. Dodatkowo wpierane są działania marketingowe możliwe do realizacji dzięki funkcjom służącym zarządzaniu projektami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach systemu CRM – poznaj wszystkie funkcje modułu CRM, a także nasze materiały edukacyjne.
Nowoczesny program do obsługi zgłoszeń
Jeśli chcesz wdrożyć system CRM, drugim rozwiązaniem, na które chcemy zwrócić Twoją uwagę jest program do obsługi zgłoszeń. Jego celem jest wsparcie przedsiębiorstw w zakresie realizacji zleceń – serwisów, przeglądów oraz instalacji. Jego funkcje wspierają plany sprzedażowe oraz zadaniowe oprogramowania CRM i pomagają sprawnie planować, koordynować oraz monitorować przebieg pracy serwisantów.
Główny cel systemu do obsługi zgłoszeń różni się od założeń i funkcjonalności modułu CRM. Niemniej jednak usprawnienia, które wynikają ze wsparcia programu serwisowego przekładają się również na poziom relacji zawieranych z klientami danej firmy. Rozwiązane zostają takie problemy jak:
- brak spójnego i przejrzystego zbioru informacji o klientach, urządzeniach serwisowanych i realizowanych zleceniach,
- utrudnione przydzielanie zadań i komunikacja między jednostkami oraz zespołami w organizacji,
- trudności z płynnym przekazywaniem informacji klientom oraz partnerom,
- brak modułu klienta, w którym kontrahenci mają możliwość rejestrowania zleceń,
- kłopoty z dostępem do pełnej historii realizacji zadań,
- brak jednego miejsca na kompletowanie wszystkich istotnych informacji,
- problematyczne zarządzanie kosztami zlecenia,
- chaos w dokumentacji, np. zarządzaniu kosztami i zakupami części zamiennych.
Jesteśmy twórcą oraz dostawcą rozwiązań dla biznesu, których zadaniem jest wspieranie wielu różnych obszarów. Obok systemu Synergius CRM oferujemy również program wspierający przedsiębiorstwa serwisowe. Pracujący w firmach łączących działania handlowe oraz serwisowe klienci oprogramowania CRM często decydują się na integrację funkcji modułu CRM z programem serwisowym Serwis Planner. Scalając dwa rozwiązania w jedno, cieszą się oni stałym dostępem do gromadzonych w systemie CRM danych o klientach, a także informacji o zleceniach w programie do serwisu. To z kolei przekłada się na komfort pracy przy jednoczesnej dbałości o kondycję finansową firmy. Kliknij tutaj, by poznać wszystkie funkcje modułu Serwis Planner.
Ile kosztuje system CRM? Przez pierwszy miesiąc zupełnie nic!
Wypróbuj Synergius CRM bezpłatnie przez 30 dni. Bez karty kredytowej i zobowiązań.
Co uzyskasz łącząc funkcjonalności CRM z programem serwisowym?
Intranet – wewnętrzny obieg dokumentów i informacji
Dzięki modułowi CRM i modułowi serwisowemu zintegrowanym w jedno rozwiązanie, Twoi pracownicy z działu handlowego oraz serwisowego mogą liczyć na ogromne wsparcie. Po pierwsze, warto wdrożyć system CRM z modułem serwisowym, by usprawnić przepływ informacji między poszczególnymi zespołami. Handlowcy nie będą musieli dzwonić do serwisantów, aby uzyskać informacje o aktualnym statusie zlecenia skierowanego do ich klienta. Wszystkie niezbędne dane znajdą się w systemie, a każdy uprawniony użytkownik systemu CRM będzie miał do nich dostęp. Bez problemu i w szybki sposób znajdzie on zlecenie po jego numerze i zweryfikuje etap, na którym w danym momencie się ono znajduje. W razie potrzeby przekaże także szczegóły zainteresowanemu kontrahentowi.
Tablica Kanban serwisu w programie CRM
We współpracy z programem serwisowym CRM oferuje możliwość, by opiekun handlowy mógł śledzić tok prac w karcie zlecenia oraz na tablicy Kanban dedykowanej procesom. Oznacza to, że dzięki pomocy CRM może on zdobyć wiedzę nie tylko o fazie zlecenia, ale także o podjętych czynnościach oraz wszelkich szczegółowych informacjach, np. zdjęciach z realizacji, czy też panelu zarządzania kosztami i zakupami. W ten sposób system CRM zostanie znacznym ułatwieniem w potrzebie szybkiej weryfikacji wymaganych danych.
Wdrożenie systemu CRM oferuje także panel klienta
Aby w większym stopniu oszczędzić czas handlowców i usprawnić ich zarządzanie zadaniami warto wdrożyć system CRM z wbudowanym panelem klienta. Dzięki niemu klienci danej firmy sami mogą weryfikować postęp prac, a także mają możliwość wymiany wiadomości przez komunikator. Niepotrzebne będą inne, zewnętrzne kanały komunikacyjne (wszystko odbywać się będzie w jednym miejscu), a system CRM gwarantuje, że dostęp do szczegółów będą mieć obie strony. W razie potrzeby wykorzystane mogą zostać również własne powiadomienia służące automatycznemu przypominaniu o podejmowanych działaniach. Zwiększa to bezpieczeństwo danych programu CRM i transparentność kontaktu.
Niezbędna funkcjonalność modułu – wewnętrzny komunikator
Wspomniana funkcjonalność modułu CRM – komunikator – służy także sprawnej komunikacji wewnętrznej. Dzięki możliwości wiązania poszczególnych wiadomości ze zleceniami, dostęp do szczegółów jest bardziej przejrzysty, a dodatkowo wszystko co niezbędne znajduje się w jednym miejscu. Dzięki systemowi CRM podobne działanie można wykonać z korespondencją mailową – powiązanie wiadomości ze zleceniem pomaga gromadzić wszystkie ustalenia i historię kontaktów z klientem w miejscu dostępnym dla wszystkich zainteresowanych tematem.
Zintegrowany z serwisem CRM podpowie Ci termin realizacji zadania
Kolejnym usprawnieniem wynikającym z wdrożenia systemu CRM zintegrowanego z programem serwisowym, jest efektywniejszy proces planowania prac. Dzięki systemowi CRM połączonemu z programem do obsługi zgłoszeń, dział handlowy ma dostęp do terminarza zleceń i zna dokładny rozkład prac poszczególnych serwisantów. W związku z powyższym CRM oferuje możliwość sprawnego ustalania odpowiednich terminów realizacji wraz z kontrahentami.
Jak przedstawić dobrą ofertę? Wykorzystując kreator ofert i zamówień
Skuteczna współpraca obszaru serwisowego i funkcji modułu CRM przyczynia się także do kompleksowego usprawnienia obsługi klientów. Większa liczba informacji pomaga proponować za pomocą kreatora ofert i zamówień kolejne produkty lub usługi, a rentowność współpracy wyliczana jest w dużo dokładniejszy sposób. Dodatkowo, wszystkie zebrane w systemie CRM dane dzięki automatycznemu generowaniu zestawień mogą być wyświetlane w wygodnej formie na pulpicie pracy, np. w postaci raportów sprzedaży.
Zarządzanie relacjami z klientem i zleceniami w jednym narzędziu
Dzięki modułowi CRM zintegrowanemu z programem serwisowym otrzymujemy dwa narzędzia w jednym systemie. Zawarcie wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu to oszczędność kosztów, a także czasu pracowników. Zintegrowanie programu do serwisu i systemu CRM gwarantuje, że nie muszą już oni przełączać się między oddzielnymi narzędziami w celu poszukiwania potrzebnych informacji. Dodatkowo handlowcy uzyskują dostęp do większej liczby danych – wszystkie funkcje modułu serwisowego dają im dostęp do informacji, jakie urządzenia posiada dany klient firmy, co umożliwia sprawniejszą obsługę.
Raporty sprzedaży – jak program CRM pomaga realizować target sprzedażowy?
Poprzez połączenie funkcji modułu CRM i modułu serwisowego w realizacji swoich planów sprzedażowych handlowcy mogą uwzględnić znacznie więcej faktorów i dzięki temu osiągać lepsze wyniki. Automatyczne generowanie raportów sprzedaży pozwala im na bieżąco śledzić targety, a łatwa obsługa ofert handlowych znacznie ułatwia proces pozyskiwania klienta. Nie musisz też martwić się o nadmiar informacji i ryzyko wycieku danych. Funkcjonalności modułu CRM i programu do obsługi serwisu pozwalają na szerokie zarządzanie uprawnieniami i odpowiednie zabezpieczenie systemu.
Podsumowanie – czy wdrożenie CRM się opłaca?
Wdrożenie systemu CRM gwarantuje świetne wsparcie dla Twojego zespołu – szczególnie takiego, który jest uzupełniony o program do serwisu. Skorzystają na tym zarówno Twoi handlowcy, jak i serwisanci. Jeżeli zastanawiasz się nad takim rozwiązaniem wybierz ofertę dostawcy, który posiada oba systemy. Integracja przebiegnie w sprawny sposób, import/eksport danych nie będzie konieczny, a dodatkowo wszystkie informacje będziesz mieć w jednym programie. Zastanawiasz się jaki będzie koszt systemu i aplikacji CRM połączonych z programem serwisowym? Nie musisz się martwić – integracja modułu do obsługi zleceń z systemem CRM umożliwia skorzystanie z atrakcyjnego rabatu.
Jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu systemu CRM posiadającego wszystkie funkcje modułu programu do serwisu Serwis Planner. Nie wiesz, jak przygotować się do wdrożenia CRM? Zastanawiasz się, czy Synergius CRM to na pewno najlepszy system CRM dla Twojej firmy? Kliknij tutaj i skontaktuj się z nami.
Polecamy także:
- Kiedy program zarządzania relacjami z klientami ma sens, a kiedy go nie ma? Rozmowa z ekspertem
- Jak mobilny CRM pomoże Ci zadbać o relacje z klientami?
- 10 problemów, które rozwiąże aplikacja CRM
Sprawdź system Synergius CRM i wypróbuj obsługę ofert handlowych
Bezpłatny test przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.