Dlaczego warto łączyć moduł CRM z systemem do obsługi zgłoszeń?

Jesteś właścicielem lub pracujesz w firmie zajmującej się sprzedażą, która wymaga zarządzania zleceniami typu serwis, przegląd, czy instalacje? Połączenie działu handlowego i działu serwisowego jest dla Ciebie wyzwaniem? Chcesz usprawnić przepływ informacji między tymi sektorami, a także zwiększyć efektywność komunikacji handlowców i serwisantów? Zapoznaj się z naszym materiałem i dowiedz się, jak moduł CRM połączony z systemem do obsługi zgłoszeń może usprawnić Twoją pracę.

Moduł CRM a moduł serwisowy – czym się różnią?

System CRM

Nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie klientów, a następnie budowanie z nimi silnej i długotrwałej relacji – prawdziwą wartością firmy są kontrahenci, którzy decydują się na stałą współpracę i regularnie wracają po jej produkty lub usługi. Sprawne zarządzanie relacjami z klientami to jeden z obszarów determinujących rozwój biznesu i przyczyniający się do osiągania sukcesów sprzedażowych. W związku z powyższym, wielu właścicieli firm poszukuje usprawnień właśnie w tym aspekcie.

Narzędziem informatycznym, które wspiera proces tworzenia więzi z kontrahentami jest system CRM. Może on funkcjonować jako oddzielne rozwiązanie realizujące filozofię customer relationship management, a także jako moduł CRM będący częścią jednego, większego systemu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach systemu CRM – zapraszamy do zapoznania się z jego funkcjami, a także naszymi materiałami edukacyjnymi.

Program do obsługi zgłoszeń

Drugim rozwiązaniem, na które chcemy zwrócić Twoją uwagę jest program do obsługi zgłoszeń, którego celem jest wsparcie przedsiębiorstw w zakresie realizacji zleceń – serwisów, przeglądów, a także instalacji. Jego funkcje pomagają sprawnie planować, koordynować i monitorować przebieg prac wykonywanych przez serwisantów.

Główny cel systemu do obsługi zgłoszeń różni się od założeń CRM-a. Niemniej jednak usprawnienia, które wynikają ze wsparcia programu serwisowego przekładają się również na poziom relacji zawieranych z kontrahentami. Rozwiązane zostają takie problemy jak:

  • brak spójnego i przejrzystego zbioru informacji o klientach, urządzeniach serwisowanych i realizowanych zleceniach,
  • utrudniona komunikacja między jednostkami oraz zespołami w organizacji,
  • trudności z płynnym przekazywaniem informacji klientom oraz partnerom,
  • brak możliwości rejestrowania zleceń przez kontrahentów,
  • kłopoty z dostępem do pełnej historii podjętych działań,
  • brak jednego miejsca na kompletowanie wszystkich istotnych informacji,
  • chaos w dokumentacji.

Jesteśmy twórcą oraz dostawcą oprogramowań dla biznesu, których zadaniem jest wspieranie wielu różnych obszarów. Obok systemu CRM – Synergius CRM oferujemy również rozwiązanie wspierające przedsiębiorstwa serwisowe. Jeżeli w swoich działaniach łączysz sprzedaż oraz serwis, uzupełnij swój moduł CRM programem serwisowym Serwis Planner. Połącz dwa systemy w jeden i ciesz się funkcjonalnością oraz komfortem pracy!

Zarządzaj sprzedażą i serwisem w jednym rozwiązaniu informatycznym.

Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Bez karty kredytowej i żadnych zobowiązań.

Moduł CRM i serwis w jednym – co zyskasz dzięki integracji?

Moduł CRM i moduł serwisowy zintegrowane w jedno rozwiązanie to ogromne wsparcie dla Twoich pracowników z działu handlowego oraz serwisowego. Po pierwsze, usprawnieniu ulegnie przepływ informacji między poszczególnymi zespołami. Handlowcy nie będą musieli dzwonić do serwisantów, aby uzyskać informacje o aktualnym statusie zlecenia skierowanego do ich klienta. Wszystkie niezbędne dane znajdą się w systemie, a każdy z uprawnionych pracowników będzie miał do nich dostęp – bez problemu i w szybki sposób znajdzie zlecenie po jego numerze i zweryfikuje etap, na którym w danym momencie się ono znajduje. W razie potrzeby przekaże szczegóły zainteresowanemu kontrahentowi.

Opiekun handlowy może również śledzić tok prac w karcie zlecenia. Oznacza to, że może on zdobyć wiedzę nie tylko o fazie zlecenia, ale także o podjętych czynnościach oraz wszelkich szczegółowych informacjach, np. zdjęciach z realizacji.

Moduł CRM i serwis w jednym

Aby w większym stopniu oszczędzić czas handlowców warto wybrać rozwiązanie z wbudowanym panelem klienta – dzięki niemu kontrahenci sami mogą weryfikować postęp prac, a także mają możliwość wymiany wiadomości poprzez komunikator. Niepotrzebne będą inne, zewnętrzne kanały komunikacyjne (wszystko odbywać się będzie w jednym miejscu), a dostęp do szczegółów będą mieć obie strony. Zwiększa to bezpieczeństwo i transparentność kontaktu.

Komunikator służy także sprawnej komunikacji wewnętrznej. Dzięki możliwości wiązania poszczególnych wiadomości ze zleceniami, dostęp do szczegółów jest bardziej przejrzysty, a dodatkowo wszystko co niezbędne znajduje się w jednym miejscu. Podobne działanie można wykonać z korespondencją mailową – powiązanie jej ze zleceniem pomaga gromadzić wszystkie ustalenia z klientem w miejscu dostępnym dla wszystkich zainteresowanych tematem.

Moduł CRM zintegrowany z programem serwisowym to dwa narzędzia w jednym systemie. Zawarcie wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu to oszczędność kosztów, a także czasu pracowników, którzy nie muszą przełączać się między oddzielnymi programami w celu poszukiwania potrzebnych informacji. Dodatkowo handlowcy uzyskują dostęp do większej liczby danych – dzięki modułowi serwisowemu wiedzą, jakie urządzenia posiadany klient i sprawniej dokonują jego obsługi.

Kolejnym usprawnieniem jest efektywniejszy proces planowania prac. Dzięki połączeniu systemu CRM z programem do obsługi zgłoszeń, dział handlowy ma dostęp do terminarza zleceń i zna dokładny rozkład prac poszczególnych serwisantów. W związku z powyższym może sprawnie ustalać wraz z kontrahentami odpowiednie terminy realizacji.

Co więcej, skuteczna współpraca obszaru sprzedażowego i serwisowego przyczynia się do kompleksowej obsługi klientów – większa liczba informacji pomaga oferować kolejne produktu lub usługi, a rentowność współpracy wyliczana jest w dużo dokładniejszy sposób.

Podsumowanie

Moduł CRM uzupełniony o program do serwisu to świetne wsparcie dla Twojego zespołu. Skorzystają na tym zarówno Twoi handlowcy, jak i serwisanci. Jeżeli zastanawiasz się nad wdrożeniem takiego rozwiązania wybierz ofertę dostawcy, który posiada oba systemy – integracja przebiegnie w sprawny sposób, nie stracisz swoich danych i wszystkie informacje będziesz mieć w jednym programie.

Jeśli chcesz porozmawiać o połączeniu systemu Synergius CRM z naszym rozwiązaniem Serwis Planner – skontaktuj się z nami.

Polecamy także:

Zarządzaj sprzedażą i serwisem w jednym rozwiązaniu informatycznym.

Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Bez karty kredytowej i żadnych zobowiązań.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje