Jak mobilny CRM pomoże Ci zadbać o relacje z klientami?

Zadowolony klient to skarb dla przedsiębiorstwa. Nie tylko dlatego, że skorzysta z oferty w przyszłości, ale też jego pozytywna opinia może zachęcić innych potencjalnych klientów. Jak skutecznie realizować proces zarządzania relacjami z klientami? Z jakich narzędzi skorzystać, aby współpraca z kontrahentami była na wyższym poziomie niż u konkurencji? Jednym z najpopularniejszych ostatnio rozwiązań, które może podnieść sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent, jest mobilny CRM. Pomoże on z jednej strony usprawnić zarządzanie całym przedsiębiorstwem, a z drugiej pozwoli wnieść relacje z klientem na dużo wyższy poziom.

Mobilny CRM - dostępny na komputer, tablet i telefon.

Chcesz dbać o relacje z klientami? Zdecyduj się wprowadzenie systemu CRM w wersji mobilnej.

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Funkcjonalność mobilnych systemów CRM w obszarze relacji z klientem

Komunikacja firmowa z klientem z każdego miejsca

CRM mobilny może okazać się skutecznym narzędziem zarówno w niewielkiej, jak i dużej firmie, która zatrudnia pracowników na stałe i zdalnie. Jest dostosowany do urządzeń przenośnych, a więc jego obsługa na smartphonie lub tablecie nie stanowi problemu. A to znacznie usprawnia komunikację na linii firma-klient. Pracownik odpowiedzialny za obsługę danego kontrahenta może odpowiedzieć na jego potrzeby w każdej chwili i z każdego miejsca, w którym posiada dostęp do Internetu. Nie ma konieczności włączania komputera i wszelkich zmian, np. aktualizacji oferty produktowej i dostosowania jej do potrzeb klienta, można dokonać za pomocą telefonu komórkowego. Ogromną zaletą mobilnego CRM jest responsywność i przejrzysty w obsłudze interfejs. Dzięki temu narzędzie pracy jest przyjazne dla korzystających z niego codziennie handlowców.

Warto w tym miejscu zwrócić szczególną uwagę na stale dostępną w mobilnym systemie zarządzania relacjami z klientami bazę kontrahentów. Zarządzanie danymi klientów dzięki szybkiemu dostępowi do nich jest niezwykłym wsparcie dla zespołu handlowego.

Dzięki mobilności systemu poprawiona zostaje również komunikacja wewnętrzna w firmie. Pracownicy mogą pozostawiać informacje w systemie innym i w ten sposób błyskawicznie reagować na potrzeby klientów oraz podejmować konkretne, skuteczne działania.

Karta firmy w mobilnym CRM.

Zarządzanie sprzedażą i planowanie strategii działania

Jednak nie tylko mobilność systemu CRM może mieć znaczny wpływ na poprawę obsługi klienta. Duże korzyści płyną również z samych funkcji, jakie posiada rozwiązanie tego typu. Nowoczesne systemy informatyczne użytkowane w przedsiębiorstwach powstają po to, aby móc lepiej kontrolować procesy przeprowadzane w firmie. Mowa między innymi o możliwości tworzeniu ofert przez pracowników i planowaniu wobec nich konkretnych działań. Stworzenie oferty lub zamówienia w kontekście historii współpracy z klientem oraz jego potrzeb? Proszę bardzo. Generowanie raportów według wybranych parametrów? Bezproblemowe. Wszystko to znacznie usprawnia i uskutecznia pracę, co nie jest bez znaczenia w kontekście obsługi klienta i zarządzania sprzedażą.

Mobilne rozwiązanie CRM pełni również rolę asystenta pracownika obsługującego proces sprzedaży. Przypomina o zaplanowanych zadaniach handlowców i dostarcza niezbędnej do ich wykonania wiedzy. Nie zdarzy się więc, że któryś z klientów zostanie zapomniany albo nie zostanie mu przedstawiona oferta w ustalonym wcześniej terminie.

Kalendarz w mobilnym CRM.

Baza kontrahentów i historia współpracy

Aby obsługa klientów była sprawna, a budowanie relacji z nimi efektywne, niezbędny jest szybki dostęp do najważniejszych informacji o nich. A w tej kwestii wykorzystanie mobilnego systemu CRM jest najlepszych rozwiązaniem. Stanowi on bowiem bazę wiedzy, w której znajdują się nie tylko dane kontrahenta, ale również historia współpracy z nim. System umożliwia przypisywanie różnych atrybutów do każdej osoby znajdującej się w bazie danych, ustalanie opiekunów handlowych klientów, a także wyszukiwanie kontrahentów po określonych atrybutach. Co z tego wynika? Znikają problemy z tonami dokumentów i dziesiątkami gigabajtów plików, a pracownik może reagować natychmiast i podejmować odpowiednie decyzje nawet podczas kontaktu z kontrahentem. Analiza działań jest znacznie prostsza i przyczynia się do efektywnej pracy.

Historia współpracy w mobilnym CRM.

Generowanie raportów dla handlowców

Pielęgnowanie relacji z klientem jest możliwe dzięki dużym możliwościom, jakie mobilny CRM daje handlowcom. Zyskują oni pełną wiedzę na temat:

  • niezapłaconych faktur przez klientów,
  • obrotów i aktualnych zamówień,
  • szans sprzedaż, również tych zaniedbanych,
  • najlepszych kontrahentów, którym warto poświęcić więcej uwagi,
  • wyników sprzedaży.
Raporty w mobilnym CRM.

Generowanie raportów i analiza sprzedaży są nieocenione w zakresie ustalania priorytetów i podejmowania decyzji jeśli chodzi o kolejne kroki stawiane w relacjach z klientami. Nowoczesny system posiada nawet możliwość uszeregowania poszczególnych pozycji, np. sprzedaży netto. Możliwe jest też masowe wysyłanie wiadomości do kontrahentów, a także zarządzanie katalogiem produktów. Jednym słowem – wszystko, czego potrzebuje handlowiec, aby spełnić oczekiwania swojego klienta i ułatwić sobie pracę.

UWAGA! Mobilne rozwiązanie CRM może zostać zintegrowane z programem handlowym używanym w przedsiębiorstwie!

Uporządkowana obsługa klienta jako zaleta mobilnego CRM

Dużym problemem przedsiębiorstw jest duża liczba klientów i co za tym idzie zleceń, które trzeba zrealizować. Z mobilnym systemem CRM każdy klient ma przypisanego opiekuna, a wszyscy pracownicy mają ustalone zadania i wiedzą co robić. Wśród udogodnień, które porządkują pracę znajdują się między innymi:

  • możliwość przypisywania uprawnień konkretnym pracownikom,
  • dodawanie przez pracowników własnych kryteriów opisów oraz pozostawianie informacji dla innych pracowników,
  • dodawanie produktów oraz edytowanie informacji o nich.

To wszystko jest bardzo istotne dla płynności procesów przeprowadzanych w przedsiębiorstwie oraz standardu obsługi klienta.

Aplikacja mobilna CRM i responsywny CRM - różne oferty systemów CRM

Wykorzystywanie mobilnych systemów CRM jest możliwe w dwojaki sposób. Pierwszą opcją jest aplikacja mobilna CRM. Synchronizuje informacje z komputerową wersją oprogramowania i jest wsparcie handlowców pracujących w terenie. Daje podgląd na zadania handlowców, dostarcza im natychmiastowych powiadomień o nowych obowiązkach i wiadomościach, a także pozwala w szybki sposób zanotować najważniejsze ustalenia dokonane z klientem. Na takim rozwiązaniu korzystają także osoby zajmujące się koordynacją pracy - są w stanie śledzić lokalizację pracownika korzystającego w danym momencie z aplikacji CRM i przypisywać mu wizyty u klientów znajdujących się najbliżej.

Aplikacja mobilna jest dobrym podręcznym wsparcie. Nie posiada jednak wszystkich funkcjonalności mobilnych systemów CRM. Na znacznie więcej pozwala oprogramowanie w wersji desktop, które dzięki responsywaności może być użytkowane na dowolnym urządzeniu mobilnym - laptopie, tablecie, czy telefonie. Wykorzystanie mobilnych systemów CRM w tej wersji pozwala na efektywniejsze zarządzanie firmą, kontrolowanie większej liczby procesów, a zarządzanie czasem pracy swoim oraz swoich współpracowników.

Mobilny CRM - zadania na dziś
Mobilny CRM - tworzenie zadania

Interesuje Cię wdrożenie systemu CRM dla większego przedsiębiorstwa?

Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie pozwalające na zarządzanie firmą większą i posiadającą szersze potrzeby wywodzące się z różnych obszarów.

Polecamy także:

Chcesz dbać o relacje z klientami? Zdecyduj się wprowadzenie systemu CRM w wersji mobilnej.

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje