Unikaj ryzyka poprzez wdrożenie oprogramowania CRM
Na nowoczesne oprogramowanie CRM pomagające w obszarze zarządzania sprzedażą i marketingiem decyduje się coraz większa liczba właścicieli przedsiębiorstw. Zarówno te małe, średnie, jak i duże firmy zaczynają inwestować w tego rodzaju rozwiązania informatyczne, aby zwiększać automatyzację procesów biznesowych. Mimo, iż organizacje działające na rynku różnią się wieloma aspektami, to wszystkie one pragną iść z duchem czasu, a ich głównym celem jest rozwój firmy.
Dzięki specjalnemu rozwiązaniu informatycznemu, jakim jest system klasy CRM, możliwe jest efektywne zarządzanie klientami wzmacniające relacje z nimi, wsparcie działu obsługi klienta w zwiększaniu efektywności procesów, a także zarządzanie sprzedażą przyczyniające się do osiągania lepszych wyników finansowych.
Czy w związku z tym wykorzystanie systemu CRM czyli programu do zarządzania relacjami z klientami jest konieczne? Z pewnością nie, jednak nie skorzystanie z możliwości aplikacji CRM niesie za sobą pewne ryzyko. Jakie? Sprawdź i dowiedz się czy potrzeba systemu sprzedażowego CRM ma racjonalne podstawy!
Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Dowiedz się jak działa system CRM.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.
Czy wdrożenie systemu CRM musi być konieczne? Nie, ale...
Brak popularnego systemu CRM online w chmurze to problem z automatyzacją procesów biznesowych
Zarządzanie kontaktami z klientami, konieczność wykonywania przez pracowników zespołu sprzedaży powtarzalnych zadań czy brak jasno określonego planu działania – wszystko to prowadzi do słabszych wyników osiąganych przez osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie i w konsekwencji – strat. Narzędzie CRM do zarządzania relacjami z klientami przydaje się w eliminacji tego problemu, ponieważ pozwala na dokładne zaplanowanie działań i określenie zadań dla pojedynczych pracowników, a do tego stanowi bazę danych klientów, dzięki czemu wyszukanie niezbędnej informacji jest szybkie i łatwe. Dlatego warto wdrożyć system CRM poprawiający efektywność całego przedsiębiorstwa.
Niewdrożone optymalne oprogramowanie CRM to ryzyko utraty ciągłości
Wyobraź sobie sytuację, w której jeden z twoich kluczowych pracowników, posiadający ważne informacje dotyczące zarządzania danymi klientów, odchodzi, zabierając przy tym swoje notatki. Pozostajesz z niczym i nie masz wiedzy dotyczącej opuszczonych klientów, tracąc szansę na sukces w wielu negocjacjach zachodzących w procesie obsługi klienta. Z odpowiednim systemem CRM odejście pracownika nie jest problemem – wszelkie podjęte przez niego działania zapisują się w historii, może on pozostawiać tam notatki dla siebie oraz innych pracowników, a także generować raporty służące analizie danych. W tym kontekście kompletny system CRM oferuje również sprawną zastępowalność pracowników znajdujących się na urlopie.
Rezygnacja z funkcjonalności CRM to problem ze śledzeniem stanu sprzedaży
Bez oprogramowania CRM pomagającego firmie nie masz wiedzy o działaniach podejmowanych przez twoich pracowników. Nie masz możliwości skutecznego kontrolowania ich efektywności, nie wiesz ile czasu faktycznie spędzają na pracy i czy podejmowane przez nich decyzje są słuszne. Z narzędziem CRM jako systemem pracy wiesz co robią, jak rozwiązują problemy i jaka jest ich skuteczność sprzedaży. Właściwie wykorzystywany mobilny system CRM pozwala wyciągać wnioski i podejmować działania, które zwiększą produktywność – zarówno całego zespołu pracowników, jak i pojedynczych osób. Dzięki systemowi CRM oferującemu moduł szans sprzedaży masz pełną kontrolę nad potencjalnymi klientami i wprowadzasz spójny standard działania całego zespołu.
Odkładane w czasie wdrażanie korzyści systemu CRM to brak współpracy między zespołem
Klasyczny podział firmy na dział marketingu, zespół zajmujący się sprzedażą oraz osoby odpowiedzialne za proces obsługi klienta powoduje, że niezbędne jest uporządkowanie danych i zadań, by nie dochodziło do różnicy zdań, problemów z komunikacją i ogólnego chaosu. Konieczna jest nie tylko dbałość o efektywność każdego zespołu, ale przede wszystkim połączenie sił wszystkich działów w celu uzyskania sukcesu przedsiębiorstwa. Dzięki CRM firma, a konkretnie każdy jej pracownik i dział wie, jakie są jego obowiązki, co zostało zrobione przez innych i daje możliwość szybkiej, bezproblemowej wymiany informacji. Wykorzystanie przejrzystego oprogramowania CRM pomaga w podniesieniu jakości procesu obsługi klienta i większej efektywności pracy.
Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj mobilny system CRM.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.
Unikanie pracy w systemie CRM to brak kluczowych korzyści z wdrożenia CRM w obszarze budowania historii
Zarządzanie kontaktami nie powinno ograniczać się tylko do tworzenia baz danych klientów. Niezwykle ważna jest znajomość wszelkich potrzeb i dążenie do ich spełnienia. Nie ma w tym miejscu czasu na przeszukiwanie rozproszonych informacji o kliencie, czy też improwizację. Brak spójnej historii kontaktów, ustaleń i podejmowanych działań to ryzyko utraty niezwykle kluczowych informacji, mniejsze szanse na sukces sprzedażowy klienta, a także niemożność całościowego spojrzenia na działania podejmowane przez pracowników przedsiębiorstwa. Szansą na efektywność jest oprogramowanie CRM oferujące zapisywanie wszelkich działań dotyczących klienta i nie tylko. Zarządzanie danymi klientów w zintegrowanym systemie CRM pozwala cofnąć się w czasie, wyszukać określone informacje i na ich podstawie zaplanować dalszą strategię działania. Bez chmurowego systemu CRM i dostępu do historii nie tylko tracisz ważne informacje i znacznie utrudniasz swoją codzienną pracę.
Brak funkcjonalności systemów CRM stwarza problem z zarządzaniem danymi
Bez odpowiedniego systemu CRM poprawiającego organizację w przedsiębiorstwie nie ma możliwości określenia dokładnej hierarchii w firmie, w związku z czym niektórzy pracownicy mogą mieć dostęp do zarządzania dokumentami lub podejmowania działań, do których nie powinni mieć uprawnień. Przyczynia się to nie tylko do zwiększania niebezpieczeństwa gromadzonych danych, ale wpływa również na nadmiar niepotrzebnych w codziennych działaniach informacji. Najlepsze programy CRM czuwają nad tym aspektem i pozwalają samodzielnie zarządzać uprawnieniami. Nowoczesny system CRM zapewnia pełną dowolność. To ty decydujesz o tym co może przeczytać pracownik, jakich działań może się podjąć i do których danych dotyczących klientów mieć dostęp. Dzięki CRM do zarządzania danymi klientów firma dba o prywatność klientów i zabezpiecza się przed wypłynięciem ważnych informacji.
Rezygnacja z zalet systemu CRM dla innych narzędzi to czasochłonna analiza wyników
Analiza efektywności podejmowanych działań jest kluczowa w celu precyzyjnego określenia popełnianych błędów, procesów wymagających usprawnień, ale również potencjalnych szans rozwojowych. Niemniej jednak, aby sprawnie realizować analizy biznesowe konieczne są przejrzyste raporty podsumowujące wyniki działań. Możliwe jest oczywiście ręczne tworzenie odpowiednich zestawień na podstawie danych przechowywanych w różnych narzędziach. Wymaga to jednak poświęcenia dużej ilości czasu, zachowania precyzyjności, a także znajomości głównych narzędzi służących analizie danych. Rozwiązaniem jest idealny system CRM pozwalający na analizę wbudowanych raportów tworzonych automatycznie na podstawie danych dotyczących klientów, dokumentów, procesu sprzedaży, czy też działań handlowców.
Odkładane na później nowoczesne systemy CRM to brak poprawy obsługi sprzedażowej
Dział zarządzania kontaktami z klientami w przedsiębiorstwie sprzedażowym zbyt często skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów. Zarządzanie sprzedażą znaczniej lepiej sprawdza się w kontekście stałych i lojalnych kontrahentów. Z tego względu budowanie relacji to kluczowe zadanie, na którym powinni skupiać się handlowcy. Nie jest to jednak prosta czynność. Konieczna jest bieżąca wiedza o potrzebach, oczekiwaniach, a także wszystkich dokonywanych ustaleniach. Niedopuszczalne jest pomijanie ustalonych spotkań, czy obiecanych rabatów. Bez odpowiedniego systemu zarządzania relacjami, jakim jest odpowiedni system CRM, jakość i automatyzacja obsługi klienta nie będzie najwyższa. Brak systemu zarządzania klientami sprawia, że wiedza o kontrahentach i historii relacji z nimi rozproszona jest w wielu miejscach i ciężko o efektywne działania. Pragniesz posiadać skuteczny lejek sprzedażowy, dużą automatyzację sprzedaży i wygrywać dużą liczbę szans sprzedaży? Postaw w pierwszej kolejności na relacje klientami. System CRM umożliwiający zarządzanie danymi klientów podpowie Ci jak to zrobić.
Odwlekany w czasie najlepszy CRM w firmie to problem z wygrywaniem szans sprzedaży
Proces sprzedaży to dla wielu handlowców najważniejszy element codziennej pracy, a lejek sprzedażowy pełni rolę drogowskazu, którym podąża każdy pracownik działu handlowego. Nie należy się więc dziwić, iż każda realizowalna czynność determinowana jest jak największą skutecznością tego procesu. Niemniej jednak nawet najlepsza organizacja pracy własnej nie zastąpi kompletnego systemu CRM czyli narzędzia do automatyzacji procesów sprzedaży i zwiększania sprzedaży. Brak programu CRM online może przyczyniać się do uchybień w zakresie tego, co trzeba na danym etapie procesu sprzedażowego zrealizować i chaosu w dokonywanych z potencjalnym klientem ustaleniach. Postaw na najlepsze narzędzie CRM, sprzedawaj więcej i szybciej.
Wybrane funkcje i możliwości CRM służące do uporządkowania procesu sprzedaży i danych klientów
Różnica między przedsiębiorstwem, które zdecydowało się wdrożyć system CRM, a tym, które tego nie zrobiło jest znacząca. Główną zaletą wykorzystania systemu CRM jest uzyskanie więcej możliwości w procesie obsługi klientów, zarządzania czasem handlowców, automatyzacji procesów sprzedaży oraz nadzorowania działań, również tych terenowych za pomocą aplikacji CRM. Współczesny system CRM umożliwia dopasowanie konfiguracji do potrzeb każdej firmy, niezależnie od branży, w której się ona specjalizuje, jest dzisiaj kluczem do sukcesu, dlatego warto pomyśleć o jego zastosowaniu. W przeciwnym razie wyprzedzenie konkurencji i wysoka jakość obsługi klienta może nie być możliwa, nawet kiedy dysponujesz znakomitą katalogiem produktów i ofertą.
Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj najlepsze oprogramowanie CRM.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.
Chmurowy system CRM jako narzędzie niwelowania ryzyka - korzyści z wdrożenia CRM
Wykorzystanie systemu CRM nie jest koniecznością. Jednakże brak rozwiązania CRM może przyczynić się nie tylko do narastania problemów, ale także rezygnacji z pojawiających się szans rozwojowych. Samo używanie systemu CRM nie jest oczywiście wystarczający. Elementem obowiązkowym jest jego odpowiednie wdrożenie i konfiguracja, to one są kluczem do sukcesu i efektywnego korzystania z możliwości systemu zarządzania relacjami. Poszczególne narzędzia systemów CRM nie zawsze funkcjonują w pojedynkę. Niekiedy konieczne jest zintegrowanie systemu CRM z programem handlowo-magazynowym. O integracji systemu CRM z ERP przeczytasz tutaj.
Jaki system CRM w chmurze wybrać - jak dopasować system CRM do potrzeb firmy?
Zastanawiasz się pewnie, w jaki sposób dokonać wyboru systemu CRM? Baza CRM-ów stale się rozrasta, pojawiają się nowe różne systemy CRM na rynku, a rankingi najlepszych narzędzi CRM skupiają się w dużej mierze tylko na tych popularnych rozwiązaniach do zarządzania relacjami z klientami. Decyzja o zakupie systemu klasy CRM nie jest prosta. Konieczna jest znajomość własnych potrzeb, a następnie dobór do nich wybranych funkcji i odpowiedniej wersji systemu CRM. Jedną z opcji przyczyniających się do dokładnego poznania wszystkich zalet i wad systemu CRM jest wypróbowanie systemu w praktyce. Nasz Synergius CRM posiada wersję systemu CRM zapewniającą darmowy test. W każdej chwili możesz zdecydować się na darmowe demo rozwiązania CRM, czyli używanie systemu CRM przez 30 dni bezpłatnie.
Do głowy przychodzą Ci pewnie inne pytania dotyczące systemu zarządzania relacjami i automatyzacji procesów sprzedaży?
- Jak przygotować się na wdrożenie programu CRM?
- Jaka jest cena systemu CRM na wynajem?
- Ile kosztuje zakup systemu zarządzania relacjami?
- Co to znaczy dobry system CRM?
- Jakie narzędzia systemów CRM służą realizacji celów organizacji?
- Jakie integracje systemu CRM są konieczne?
Na te i inne pytania o współczesnym systemie CRM znajdziesz odpowiedź w naszej bazie wiedzy dotyczącej pracy w rozwiązaniu CRM.
Pojawiła się u Ciebie potrzeba najlepszego narzędzia CRM dla firmy z szerszymi wymaganiami?
Sprawdź rozwiązanie Aura Business – najbardziej kompletny system CRM dostępny na rynku, który wspiera bardziej wymagające zespoły sprzedaży. Kluczowe korzyści tego rodzaju współczesnego systemu CRM zapewniają przede wszystkim wsparcie realizacji wielu różnych procesów biznesowych oraz indywidualne podejście do biznesu klienta. Chcesz wdrożyć system CRM tego typu? Skontaktuj się z nami, chętnie doradzimy.
Źródło: "Top 10 risks of not using a CRM system in your small business"
Polecamy także inne materiały o zarządzaniu relacjami z klientami i wsparciu działań sprzedażowych:
- Jak oprogramowanie CRM pomaga w działaniach sprzedażowych handlowca?
- Ranking najlepszych funkcji nowoczesnego systemu CRM poprawiającego działalność firmy
- Jaki system zarządzania klientami i szansami sprzedaży wybrać?
- Aplikacja CRM - narzędzie systemu CRM umożliwiające realizację procesów biznesowych w terenie
- Cena systemu CRM do automatyzacji procesów sprzedaży, analizy danych i zarządzania relacjami z klientem
Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj dobry system CRM.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.