Jaki CRM wybrać? 10 rzeczy, które powinien posiadać dobry system CRM

Wdrożenie i konfiguracja w firmie funkcjonalnego rozwiązania z zakresu CRM, które przyczyni się w znacznym stopniu do rozwoju przedsiębiorstwa, to bardzo ważna kwestia. Jednak w perspektywie ogromnej liczby różnych rodzajów systemów CRM oraz zróżnicowanych potrzeb, inwestycja w odpowiedni system CRM nie jest łatwa. Co w takim razie charakteryzuje dobry system CRM i co powinien robić, aby w stu procentach spełnić nasze oczekiwania? Pojawia się wiele wątpliwości, a wszystkie sprowadzają się do jednej kwestii – jaki CRM wybrać, aby wzmocnić potencjał swojej organizacji.

W celu poszukiwania odpowiedzi na powyższe pytania, zostanie przedstawione 10 cech dobrego CRMu. Przeczytaj i przekonaj się sam, na jakie kluczowe czynniki należy zwrócić uwagę, aby wybrać system przyczyniający się do skutecznego zarządzania i efektywnego prowadzenia własnego biznesu.

Podejmij dobrą decyzję. Wybierz najlepszy CRM na rynku.

Bezpłatnie wypróbuj Synergius CRM. Bez zobowiązań. Przez całe 30 dni. Bez podawania karty kredytowej.

Jakie wymagania powinno spełniać najlepsze oprogramowanie CRM?

1. Profesjonalny system CRM z bazą zadowolonych klientów

Chmurowy system CRM powinien służyć nie tylko zarządzaniu danymi klientów i partnerów biznesowych. Powinien posiadać rozszerzone funkcjonalności w tym obszarze. Zarządzanie klientami musi obejmować również zarządzanie relacjami z nowymi i obecnymi kontrahentami, zarządzanie leadami, czyli szansami sprzedaży, zarządzanie kontaktami, czy też dbałość o jakość obsługi klienta.

Punktem wyjścia jest jedna z głównych funkcjonalności systemów CRM, czyli karta klienta. Gromadzi wszelkie niezbędne informacje o kliencie i posiada również dodatkowe narzędzia, takie jak:

  • możliwość przypisywania wielu adresów do jednej osoby,
  • zapamiętywanie byłych pracowników,
  • tworzenie cech dla kontrahentów i osób kontaktowych,
  • możliwość przypisania opiekuna handlowego do klienta.
Jaki CRM wybrać? - Gromadzący dane!

Zespół sprzedaży powinien mieć dostęp również do funkcjonalnej listy wszystkich kontrahentów i osób kontaktowych, a także zaawansowanej wyszukiwarki osób – według nazwy, adresu, wybranych atrybutów, itd. Tego rodzaju funkcje systemu CRM przyczynią się do większej efektywności codziennej pracy, a poza tym będą miejscem informacyjnym dla wszystkich pracowników.

Jaki CRM wybrać? - Z listą kontrahentów

Niezwykle ważnym i powiązanym z klientami obszarem jest zarządzanie procesem sprzedaży. Gromadzone dane w systemie CRM powinny pozwalać na kontakty z już pozyskanymi klientami, ale również z potencjalnymi funkcjonującymi jako szanse sprzedażowe. W związku z tym, odpowiedni system CRM powinien posiadać wbudowany kanban szans sprzedaży pozwalający na skuteczne zarządzanie wszelkimi otwartymi tematami znajdującymi się na różnych etapach.

Jaki CRM wybrać? - Zarządzający sprzedażą

2. Oprogramowanie CRM a kluczowe korzyści w sprawnym planowaniu pracy

Dobry system CRM to taki, który pozwala efektywnie planować pracę zespołu sprzedaży. Służy temu przede wszystkim wbudowany kalendarz. Każdy profesjonalny system CRM powinien posiadać tego rodzaju funkcjonalność. Zastanawiając się jaki CRM sprzedażowy wybrać, należy zdecydować się na platformę CRM, która pozwala dodawać zadania i zdarzenia, przydzielać je do konkretnych pracowników oraz śledzić postęp ich realizacji. W skrócie – nowoczesny system CRM powinien być centrum dowodzenia, dzięki któremu nie tylko opracujemy plan działania, ale również otrzymamy raporty z tego, co udało się zrealizować, a co trzeba odłożyć w czasie.

Jaki CRM wybrać? - Z panelem pracy!

Ważną funkcją systemu CRM jest też również możliwość definiowania uprawnień. Przyczynia się nie tylko do większego bezpieczeństwa danych. Korzyścią wynikającą z wdrożenia systemu CRM jest możliwość efektywniejszego wykonywania swoich obowiązków, ponieważ każdy pracownik ma dostęp tylko do niezbędnych w swojej pracy danych.

Jaki CRM wybrać? - Z uprawnianiami

3. CRM a zarządzanie sprzedażą

Proces sprzedażowy obejmuje wiele różnych etapów. Wybór systemu CRM powinien skupiać się na poszukiwaniu rozwiązania posiadającego funkcjonalności wspierające wszelkie realizowane w przedsiębiorstwie działania. CRM sprzedażowy powinien oprócz zarządzania leadami, umożliwiać standaryzację ofertowania i kompleksowe zarządzanie wszystkimi etapami sprzedaży. Powinien również usprawniać składanie zamówień, pozwalać na raportowanie, planowanie oraz ewidencjonowanie wszelkich działań. Wszystko po to, by proces sprzedaży przebiegał sprawniej niż dotychczas.

Jaki CRM wybrać? - Z opcją ofertowania!

4. Najważniejsze funkcje - raporty sprzedażowe

Dobry system CRM to również taki, który umożliwia szybkie wygenerowanie raportu – zarówno dla zarządu, jak i handlowców. Moduł raportowania powinien oddawać do dyspozycji zarówno gotowe raporty, generowane według szablonu, jak również w pełni indywidualnie dopasowane do potrzeb użytkownika. Raporty dla zarządu zobrazują wyniki osiągane przez pracowników i dostarczą wszelkich niezbędnych informacji, np. dotyczących etapów, na jakich znajdują poszczególne procesy. Raporty dla handlowców z kolei dadzą pracownikowi ważne wskazówki, np. na którego klienta warto zwrócić uwagę w większym stopniu.

Jaki CRM wybrać? - Z opcją raportowania!

5. Najlepszy dla nadzorowania pracy

Jak duże jest zaangażowanie poszczególnych pracowników? Czym aktualnie się zajmują i czy nie powinni skupić się na pilniejszym zadaniu? Jak przebiegło spotkanie z klientem? Każdy kierownik pragnie mieć informacje na powyższe tematy. Myśląc nad wyborem systemu CRM, warto poszukać takiego, który będzie dostarczał odpowiedzi na wszystkie te pytania, dając możliwość oceny i poprawy pracy poszczególnych handlowców.

Jedną z ciekawych funkcjonalności systemów CRM, która może wspierać pracę menedżera są cele handlowców. Najpopularniejsze systemy CRM pozwalają definiować okresowe cele przedstawicieli handlowych i śledzić na bieżąco postęp ich realizacji.

Jaki CRM wybrać? - Z celami handlowców!

Podejmij dobrą decyzję. Wybierz najlepszy CRM na rynku.

Bezpłatnie wypróbuj Synergius CRM. Bez zobowiązań. Przez całe 30 dni. Bez podawania karty kredytowej.

6. Korzyści z wdrożenia - dane przechowywane w jednym miejscu

Aby podwyższyć jakość obsługi klienta, niezbędny jest dostęp do historii kontaktów z kontrahentem. Dzięki wdrożeniu dobrego CRMu, powinniśmy mieć możliwość sprawdzenia dotychczasowych kontaktów z klientem oraz przebiegu rozmów. Dzięki CRM sprzedażowemu pracownik będzie miał możliwość opracowania strategii działania, a pod jego nieobecność, osoba go zastępująca otrzyma pełen obraz sytuacji i będzie mogła podjąć odpowiednie działania.

Jaki CRM wybrać? - Budujący historię relacji z klientem!

7. Rozszerzone funkcjonalności masowe

Chcesz pogrupować klientów pod kątem wybranych atrybutów, a następnie dokonać na takiej grupie skonkretyzowanych działań, takich jak edycja danych, zlecanie zadań czy wysyłka wiadomości e - mail? Podkreśl te wymagania już na etapie pytania – jaki CRM wybrać. Dobrym wyborem dla Ciebie będzie ten rodzaj systemu CRM, który pozwoli Ci realizować wymienione działania w szybki i prosty sposób.

8. Najlepsze praktyki w obszarze oferty produktowej

Ważną kwestią jest też dostęp do pełnej oferty produktowej, co usprawnia zarówno proces sprzedaży, jak i obsługę klienta. Pracownicy działają na tej samej, jednolitej bazie danych, mają dostęp do tych samym informacji i dzięki temu komunikacja z klientem jest spójna. Powinni mieć także możliwość ustalania indywidualnych cen, rabatów, dodawania zdjęć i plików, a także edytowania poszczególnych atrybutów w pojedynczych produktach, jak i całych kategoriach.

9. Dobry wybór dla zespołu

Narzędzie do publikowania ogłoszeń, centralna baza plików i, co najważniejsze, wbudowany komunikator – wszystko to powinno być częścią nowoczesnego systemu CRM, aby komunikacja w firmie była łatwa, przyjemna i nie prowadziła do nieporozumień.

Jaki CRM wybrać?

Taki, który za pomocą uporządkowania danych i zaawansowanej wyszukiwarki pozwala utrzymać porządek komunikacyjny wewnątrz firmy, a także w kontaktach z kontrahentami.

Jaki CRM wybrać? - Z wbudowanym komunikatorem!

10. Integracja z pocztą oraz innymi aplikacjami

Dużą zaletą programu do zarządzania relacjami z kontrahentami w firmie jest możliwość integracji systemu CRM z programami handlowymi, dzięki czemu to w jego obrębie pracownik będzie miał dostęp do wszelkich informacji i dokumentów. Import i eksport danych z CRM tj. kontrahentów czy towarów oraz raportowanie sprzedaży to niezbędne funkcje każdego najpopularniejszego systemu CRM. Podobnie jak możliwość integracji narzędzi CRM z klientem pocztowym, by móc odbierać i wysyłać maile bezpośrednio z poziomu systemu.

Optymalne oprogramowanie musi być rozwojowe!

Dlatego pamiętajmy, aby podczas podejmowania decyzji jak wybrać system CRM w chmurze, stawiać zawsze na rozwiązanie, które w przyszłości będzie aktualizowane i które pozwoli nam skorzystać z nowych narzędzi – bez nich rozwój biznesu może okazać się niemożliwy. Korzyści wynikające z wdrożenie systemu CRM muszą być widoczne, wszystkie główne narzędzia proste w użyciu, bezpieczeństwo programu zapewnione, a korzyści i koszty odpowiednio zbilansowane.

Jeśli chcesz wdrożyć skalowalny CRM w Twoim przedsiębiorstwie, możesz zacząć od darmowego testu. Synergius CRM to najlepszy polski CRM charakteryzujący się dużą elastycznością. Interesuje Cię większe rozwiązanie, szersza automatyzacja procesów i dowolne integracje systemu CRM? W bazie naszych produktów posiadamy również dedykowane rozwiązanie CRM - Aura Business.

Zastanawiasz się, ile kosztuje system CRM? Sprawdź cennik mobilnego systemu CRM.

Polecamy także:

Podejmij dobrą decyzję. Wybierz najlepszy CRM na rynku.

Bezpłatnie wypróbuj Synergius CRM. Bez zobowiązań. Przez całe 30 dni. Bez podawania karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje