Program CRM dla biznesu - organizacja pracy handlowców

Nowoczesne narzędzie do ewidencji kontaktu z klientem

Program CRM (ang. Customer Relationship Management) służy głównie jako baza danych usprawniająca zarządzanie relacjami z klientami w chmurze i wykorzystywana do optymalizacji funkcjonowania przedsiębiorstwa. Praca w odpowiednim systemie CRM poprawia także zarządzanie procesem sprzedaży towarów i usług, umożliwia tworzenie i zarządzanie ofertami oraz usprawnia planowanie i zarządzanie kampaniami marketingowymi. Cel systemu CRM firmy jest zatem wyjątkowo znaczący. Jednak jak najlepsze programy CRM dla firm działają w praktyce i czy warto z nich korzystać? Jakie najważniejsze funkcje systemu CRM online są istotne dla małej firmy, a jakie dla dużej? Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak możesz skutecznie rozwinąć swój biznes dzięki wdrożeniu systemu CRM!

Co to jest CRM? Filozofia CRM a program CRM online

Pojęcie CRM może być rozumiane dwojako. Z jednej strony istnieje filozofia CRM, czyli koncepcja zarządzania danymi dotyczącymi klientów zmierzająca do budowania trwałych, stabilnych i lojalnych relacji. Obok funkcjonują oprogramowania CRM umożliwiające zarządzanie danymi klientów, które przyczyniają się do usprawnień w ewidencji kontaktów, planowaniu działań i realizacji procesu sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że oba aspekty są ze sobą powiązane, a skuteczne zarządzanie relacjami z klientami w sprzedaży jako filozofia działania systemu klasy CRM powinno być oczywistością dla każdego świadomego użytkownika.

Sprawdź korzyści z wdrożenia CRM w praktyce!

Bezpłatnie testuj przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Podstawowe funkcje systemu CRM dla średnich firm

W Internecie oraz literaturze fachowej znaleźć można mnóstwo informacji na temat tego, czym program CRM jest, jakie są jego wady i zalety. W momencie, kiedy jednak przychodzi co do czego, pracownicy firm często nie wiedzą jak rozwiązania CRM są zbudowane, a co za tym idzie – jak w pełni wykorzystać najważniejsze funkcje systemu CRM i tym samym pomóc firmie.

System zarządzania relacjami z klientami w chmurze składa się z jednej strony z elementów opisujących poszczególne aspekty obsługi klienta i współpracy z nim, z drugiej zaś z takich, które wspierają wyłącznie rozwój i automatyzację procesów biznesowych wewnątrz firmy. Gromadzenie danych w dopracowanym systemie CRM ułatwia zbieranie i katalogowanie informacji o kontrahentach, sprzedaży czy obrotach przedstawicieli handlowych. To z kolei umożliwia ich bardziej wydajne wykorzystanie (w platformie CRM można je wyszukiwać, edytować, grupować itp.). Program CRM pozwala także, by odpowiednio skonfigurować go do potrzeb przedsiębiorstwa, aby korzyści w firmie były jak największe.

Jak działają narzędzia CRM? Funkcje systemu CRM w firmie

Dzięki narzędziom CRM, w które wyposażony jest każdy dobry system CRM, praca wszystkich użytkowników systemu CRM staje się łatwiejsza na wielu poziomach. Program ten został bowiem opracowany dla przedsiębiorców, którzy w zarządzaniu firmą cenią sobie skuteczność i uniwersalność. Decydując się na wdrożenie oprogramowania CRM otrzymujesz szansę na koordynowanie pracy zarówno swojej, jak i całego zespołu. Ponadto, system CRM oferuje efektywne narzędzia do komunikacji, automatyzacji sprzedażą oraz automatyzacji marketingu, szczegółowej analizy danych, a także kompletną wiedzę o klientach danej firmy.

Automatyzacja obsługi klienta – skuteczne zarządzanie kontaktami z klientami w sprzedaży

Jednym z podstawowych elementów efektywnego funkcjonowania firmy jest szybki dostęp do danych dotyczących klientów i partnerów biznesowych. System zarządzania relacjami z klientami w chmurze pomaga gromadzić podstawowe dane pozwalające na identyfikację kontrahenta (nazwa przedsiębiorstwa, branża, adres, telefon, NIP, notatki czy uwagi). To z kolei umożliwia pracownikom - użytkownikom systemu CRM - szybkie odnajdywanie wszystkich informacji niezbędnych do prowadzenia procesu sprzedaży.

Co jeszcze potrafi nowoczesny program CRM do ewidencji kontaków z klientami? Wykorzystanie systemu CRM umożliwia także przechowywanie wszystkich danych dotyczących klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Można także przypisać do klienta głównego opiekuna handlowego oraz dodatkowych opiekunów. Zarządzanie komunikacją z klientem w nowoczesnym systemie CRM to zatem wygodna baza wiedzy oraz szansa na uniezależnienie od notesów i arkuszy kalkulacyjnych w Excelu. Co więcej, zebrane w dopracowanym systemie CRM dane są w pełni bezpieczne – nie znikną z firmy przy nieobecności pracownika.

Program CRM z bazą klientów
Program CRM z kartą firmy

Sprawny lead management – lejek sprzedażowy w oprogramowaniu CRM dla dużych firm

Wdrożenie oprogramowania CRM zapewnia nieocenioną pomoc w usprawnieniu zarządzania procesem sprzedaży w przedsiębiorstwie. Umożliwia on bowiem sprawne zarządzanie lejkiem sprzedażowym, składanie zamówień oraz standaryzację ofertowania. Dzięki narzędziom CRM możliwe jest także archiwizowanie umów (gromadzenie i przechowywanie danych na temat czasu obowiązywania umowy, udzielonych rabatów czy warunków fakturowania), wystawianie faktur i nadzorowanie informacji o stanie ich płatności. Ponadto, systemy informatyczne CRM przechowują oferty wraz z danymi o cenach indywidualnych czy udzielonych rabatach. Pracownicy mogą więc z wyprzedzeniem planować swoje zadania wobec poszczególnych szans sprzedaży, usprawniając tym samym zarządzanie potencjalnymi klientami i podnosząc jakość obsługi klienta.

W kontekście zarządzania leadami, program CRM pozwala także na automatyzację procesów biznesowych dzięki przekształcaniu oferty w zamówienie klienta oraz raportowaniu ich według dowolnych kryteriów. Co więcej, całość wspierana jest jeszcze bardziej jeśli korzystamy z nowoczesnego systemu CRM zintegrowanego z systemem ERP. Integracja z programem handlowym pozwala na dwustronną wymianę danych, przez co dostarcza informacji o bieżących cenach, stanach magazynowych, czy nawet rozliczeniach i poprawia proces zarządzania dokumentami.

Narzędzia systemów CRM a zarządzanie projektami i pracą zespołu

Podstawą efektywnej działalności firmy jest planowanie i koordynowanie działań pracowników. W dopracowanym systemie CRM zarządzanie relacjami z klientami danej firmy jest prostsze dzięki przypomnieniom o zaplanowanych zadaniach. Każdy użytkownik systemu CRM posiada swój interaktywny kalendarz z zapisanymi w nim zdarzeniami oraz możliwością podglądu kalendarzy innych pracowników. Dzięki wdrożeniu oprogramowania CRM handlowcy mogą skupić się na zarządzaniu kontaktami i  wyższej jakości obsługi klienta, a nie pilnowaniu terminów kolejnych spotkań czy zadań. Co więcej, system zarządzania klientami może wyświetlać na osobistym pulpicie najbardziej istotne zdarzenia (np. spotkania). Najlepsze oprogramowanie CRM umożliwia także szybkie i efektywne zarządzanie historią kontaktów z klientem. Przykładem może być notatka z rozmowy telefonicznej lub pismo otrzymane od kontrahenta. Wszystko to wpływa na wyższą jakość procesu obsługi klienta – warto zatem postawić na wybór systemu CRM, któy pozwala na kompleksowe zarządzanie zadaniami w sposób opisany powyżej.

Program CRM ze zdarzeniami
Program CRM z kalendarzem

Darmowy system CRM w chmurze przez 30 dni – wypróbuj demo!

Bezpłatnie przetestuj Synergius CRM. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej!

Raporty sprzedażowe – zalety systemu CRM w analizie danych dotyczących klientów

Dlaczego baza danych CRM analitycznego jest jedną z kluczowych korzyści z wdrożenia CRM? w celu zwiększania efektywności funkcjonowania firmy warto korzystać z narzędzia do zarządzania danymi analitycznymi na podstawie działań pracowników. Nowoczesny system CRM poprawia ten aspekt i umożliwia generowanie raportów dla zarządu, dzięki czemu szybko i efektywnie skontrolujesz działanie zespołu handlowców. Raporty pokazują również obroty poszczególnych pracowników w danym okresie, a zarząd ma dostęp do danych, wskazujących jak przebiega lead management i zarządzanie procesem sprzedaży. Co więcej, program CRM oferuje analizy wskazujące, jacy klienci generują największe obroty (ranking kontrahentów) oraz jakie produkty są przez nich najczęściej kupowane. Podstawowe funkcje systemu CRM w zakresie analizy danych przyczyniają się do większej automatyzacji procesów biznesowych, a także pozwalają w szybszy sposób wyciągać wnioski i wprowadzać usprawnienia.

Program CRM z raportami
Lejek sprzedaży na pulpicie handlowca

Dobry system CRM dla firmy – ranking systemów CRM

Jak wybrać optymalne oporgramowanie CRM? Aplikacja CRM, system mobilny, czy przeglądarkowy?

Odpowiedni system CRM dla każdej firmy może być czymś zupełnie innym, ponieważ potrzeby różnych przedsiębiorstw w zakresie zarządzania relacjami z klientami i automatyzacji sprzedaży bywają całkowicie odmienne. Chcąc spełniać oczekiwania różnych podmiotów, dostawcy oprogramowania tworzą różnego rodzaju systemy informatyczne CRM.

Najpopularniejszym rozwiązaniem CRM jest system zarządzania relacjami z klientami dostępny w przeglądarce, z którego korzystać może każdy z dostępem do komputera lub laptopa i połączenia internetowego. Duża część handlowców realizuje działania w terenie i taka wersja programu nie jest dla nich wystarczająca. Antidotum na ten problem jest mobilny system CRM pozwalający, dzięki swojej responsywności, na użytkowanie go na każdym urządzeniu. Trzecią opcją jest aplikacja CRM, czyli odrębne narzędzie mające wbudowane najważniejsze funckje systemu CRM – od zarządzania kontaktami i danymi dotyczącymi klientów, aż po zarządzanie projektami, automatyzację marketingu czy campaign management.

Program CRM - dostępny na komputer, tablet i telefon

Zarządzanie relacjami z klientami online a system CRM lokalny - rodzaje systemów CRM

Na rynku istnieje kilka różnych przykładów najpopularniejszych systemów CRM, które można podzielić ze względu na sposób uzyskanego dostępu. Przedsiębiorstwo może zdecydować się, by wdrożyć system CRM w modelu SaaS, który nazywany jest też często mobilnym systemem CRM. W przypadku modelu Saas użytkownik dokonuje opłaty w formie subskrypcji. Tego typu programy CRM pozwalają na korzystanie z nich z użyciem przeglądarki internetowej. Nie ma obowiązku instalowania niczego na swoim komputerze, a dostawca rozwiązania CRM zapewnia stałą dostępność oprogramowania.

Firmy mogą też podjąć decyzję, by wdrożyć system CRM "On-Premises", czyli zainstalować rozwiązanie CRM na własnym sprzęcie. Tego typu bezpośrednie zintegrowanie systemu CRM wyróżnia znacznie wyższy koszt początkowy, ponieważ konieczna jest zapłata za pełen zakup systemu. Tego typu przykłady systemów CRM dostępnych lokalnie kładą znacznie większą odpowiedzialność po stronie użytkownika, który odpowiada za utrzymanie i poprawne funkcjonowanie rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami.

Co zatem warto mieć na uwadze podczas wdrożenia systemu CRM? Chcąc wdrożyć system CRM, przed rozpoczęciem poszczególnych etapów tego procesu warto przede wszystkim zastanowić się, którą opcję firma szukająca CRM może skuteczniej wykorzystać. Wybierając najlepszy system CRM warto zatem wziąć pod uwagę cenę, własne możliwości i wiedzę, a także bezpieczeństwo danych. Tylko w ten sposób przedsiębiorstwo może się upewnić, że cele systemu CRM wspierają rozwój biznesu a nie go hamują.

Korzyści z wdrożenia systemu CRM w dużych i małych firmach

Wdrożenie oprogramowania CRM w przedsiębiorstwie to nie tylko zakup systemu. Aby w pełni korzystać z podstawowych funkcji systemu CRM konieczne jest zrozumienie działania i podstaw funkcjonowania działu obsługi klienta oraz zarządzania szansami sprzedaży w programie. Tylko takie podejście – zintegrowanie systemu CRM z życiem firmy – będzie kamieniem milowym w usprawnianiu jej działania. Tylko taki sposób zastosowania systemu CRM zapewnia, że przedsiębiorstwo będzie w stanie w pełni wykorzystać wszystkie funkcje, które system CRM oferuje, podnosząc tym samym jakość obsługi klienta. Finalnie, wybór odpowiedniego systemu CRM i wiążący się z tym wzrost zadowolenia klientów danej firmy przełożą się na zwiększenie rentowności przedsiębiorstwa. Chcesz przetestować chmurowy system CRM dla małej firmy? Zdecyduj się na wersję demo i usprawnij Twoją firmę z pomocą systemu CRM online.

CRM dla małych firm to za mało? Wypróbuj najlepszy chmurowy system CRM dla dużych przedsiębiorstw

Poszukujesz systemu klasy CRM dla większej firmy? Sprawdź nowoczesny system CRM Aura Business – najlepsze oprogramowanie CRM umożliwiające zarządzanie wieloma rozbudowanymi i indywidualnie skonstruowanymi procesami. Wsparcie działu obsługi klienta i zarządzanie historią kontaktów, automatyzacja marketingu, rozbudowany campaign management i zarządzanie danymi analitycznymi za pomocą raportów sprzedażowych – to tylko niektóre z elementów, które rozwiniesz wraz z rozwiązaniem Aura Business. Tego rodzaju wersja systemu CRM poprawia sprawne zarządzanie i automatyzację procesów biznesowych szczególnie w przypadku większych i bardziej wymagających firm.

Przeczytaj więcej o wdrożeniu systemu CRM do automatyzacji sprzedaży i zarządzania danymi klientów:

Oprogramowanie Synergius CRM dla firm – wypróbuj bezpłatne demo!

Testuj przez cały miesiąc za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje