Prosty CRM online dla sprzedaży, czyli naprawdę jaki?

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że na sukces w biznesie składa się wiele elementów. Istotny jest chociażby pomysł, skuteczne odpowiadanie na zapotrzebowanie rynku, kreatywność oraz wiedza. Czy to wszystko wystarcza? Mogłoby się wydawać, że dobry produkt oraz skuteczna reklama są dostatecznymi bodźcami, aby przyciągać nowych klientów. Jednak to właśnie wsparcie nowych technologii i umiejętność ich rozsądnego i adekwatnego użycia stanowią, nieraz w decydujący sposób, o tym, czy uda nam się pozyskać nowego klienta oraz czy nawiążemy z nim pożądaną, pozytywną, a przede wszystkim stałą relację. Nieocenionym wsparciem dla uzyskania wymienionych korzyści może być prosty CRM dla firm - program do zarządzania relacjami z klientami (customer relationship management).

Sprawdź, jak działa prosty system CRM online i zwiększ sprzedaż firmy.

Wypróbuj za darmo i bez zobowiązań. Cały miesiąc testów. Bez karty kredytowej.

Prosty CRM o wielu możliwościach - co wyróżnia system CRM?

Przedsiębiorcy nie powinni obawiać się nowych technologii, nawet, jeżeli nie posiadają odpowiedniej wiedzy z dziedziny IT. Trzeba podkreślić, że systemy wspierające sprzedaż nie muszą być skomplikowane, aby były skuteczne. Ta zasada obowiązuje także w przypadku programów CRM w chmurze. Prosty i elastyczny system CRM to niemal nieodzowne narzędzie dla każdego biznesu, które pomaga zbierać i porządkować niezbędną wiedzę o klientach. Jego prostota nie jest kierowana tylko do małych przedsiębiorców, gdyż ta cecha oznacza głównie łatwość użycia i intuicyjność – a to są walory uniwersalne. W tekście chcemy pokazać zarówno małym, jak i większym przedsiębiorcom, że prosty program CRM to narzędzie szczególnie funkcjonalne, które przynosi konkretne, wymierne korzyści, co przedstawimy na dwóch przykładach – na funkcjach prostego CRM dla małej firmy wspierającego efektywność budowania relacji z klientem oraz usprawniającego pracę wewnątrz organizacji.

Prosty CRM na komputer i telefon.

Możliwości systemu CRM w małej firmie i większej organizacji

CRM online dla przedsiębiorstwa - zarządzanie kontaktami z klientami

W dzisiejszych czasach pozyskanie nowego klienta sporo kosztuje. Kluczowym sposobem rozwiązania tego problemu jest budowanie relacji ze stałymi klientami, co jest niemałym wyzwaniem przy prowadzeniu sprzedaży w sieci. Tutaj z pomocą może przyjść prosty system CRM dla pracowników, będący przyjaznym i efektywnym narzędziem poznania ludzi, interesujących się ofertą firmy. Zgromadzona na ich temat wiedza pozwoli w dalszej konsekwencji zbudować z konsumentami owocną relację, skutkującą zwiększeniem sprzedaży.

Kluczem do wydajnego wykorzystania prostego CRM dla zarządzania bazą klientów jest rejestrowanie w nim wszystkich podstawowych informacji o leadach i pozyskanych konsumentach, między innymi adres mailowy i inne podstawowe dane. Szczególnie trzeba wyróżnić wagę szybkiego działania. Przedsiębiorca nie ma na co czekać – jeżeli przegapi odpowiedni moment, potencjalny konsument skieruje swoją uwagę na ofertę konkurencji. Dlatego tak ważne jest zbieranie informacji także o leadach, w końcu nigdy nie wiadomo, kiedy lead zdecyduje się na zakup. W bazie systemu CRM dzięki zarządzaniu szansami sprzedaży można organizować wiedzę o konsumentach od pierwszego momentu, kiedy ich zainteresowanie zostanie zauważone.

Tym większą pomocą dla pracowników firmy jest naprawdę prosty, czyli przyjazny dla przedsiębiorcy system. Taki prosty CRM ma za zadanie gwarantować nie tylko szybki dostęp do informacji, które są w danym momencie potrzebne, ale także porządkować ich według przejrzystych kategorii. Dzięki temu można oznaczyć klientów, którzy są szczególnie aktywni (potencjalni partnerzy), konsumentów nieaktywnych lub utraconych – albo podzielić wiedzę według innego modelu, zależnie od zapotrzebowania firmy. Co więcej, prosty program CRM pozwala w niezwykle przejrzysty sposób śledzić interakcje konsumentów oraz daje stały dostęp do historii ich aktywności. Dzięki takiemu rozwiązaniu zarządzanie kontaktami z klientami jest proste, szybkie i przede wszystkim bezproblemowe.

Zarządzanie kontaktami w prostym CRM

Oprogramowanie CRM w chmurze usprawniające pracę?

Czy ręczne wpisywanie danych o konsumentach i zbieranie wiedzy o nich w tradycyjnych dokumentach nie wydaje się stratą czasu? Wyobraźmy sobie, że te wszystkie czynności wykonuje za pracowników firmy system. Co więcej, prosty CRM pozwala na szybki dostęp do bazy danych dla wszystkich istotnych sektorów przedsiębiorstwa. Jednak osiągnięcie tej korzyści będzie możliwe tylko wtedy, kiedy firma zdecyduje się wdrożyć prosty program CRM. W efekcie można nie tylko oszczędzić ilość zużywanego papieru, ale także zoptymalizować wydajność pracy, gdyż za pośrednictwem systemu każdy dział przedsiębiorstwa ma zapewniony stały wgląd do bazy danych. Przy wykorzystywaniu w firmie programu ERP warto rozważyć opcję zintegrowanego systemu CRM, który połączy się z ERP i będzie z niego pobierał niezbędne dane.

System CRM zawiera wiele funkcjonalności pozwalających sprawnie organizować pracę w wielu obszarach. Prosty CRM online dla małych firm, ale świetnie sprawdzający się również jako system zarządzania w przedsiębiorstwie średnim i dużym oferuje szeroką bazę możliwości. Wśród najważniejszych funkcji prostego CRM dla zarządzania pracą handlowców warto wyróżnić wspomnianą wyżej bazę klientów i opcję zarządzania całym procesem sprzedaży. Prosty CRM pozwala również z wykorzystaniem kalendarza odpowiednio planować i wykorzystywać zasoby przedsiębiorstwa. Co więcej, najlepsze systemy CRM dla firm wyróżniane w rankingach systemów CRM usprawniają również obszar ofertowania, raportowania i pracy w terenie. Prosty CRM o wielu możliwościach sprawia, że ułatwieniu ulega komunikacja wewnętrzna oraz zewnętrza, a także usprawniony zostaje przepływ informacji między wszystkimi zainteresowanymi członkami organizacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej o przydatnych funkcjach prostego CRM dla pracowników Twojej firmy? Zapoznaj się z poszczególnymi funkcjami - może dzięki temu ocenisz przydatność systemu CRM w firmie?

Funkcje CRM online dla dużych firm, średnich i małych organizacji.

Prosty CRM usprawniający organizację pracy.

Prosty system CRM dla firm, który może być konkurencyjny?

Kolejną zaletą CRM w małej firmie jest konkurencyjność. Dzięki wdrożeniu odpowiednich narzędzi mały przedsiębiorca może z powodzeniem konkurować z dużymi firmami. W tym kontekście wcale nie jest potrzebna zaawansowana wiedza z branży IT, gdyż dla wsparcia sprzedaży można wykorzystać proste i funkcjonalne systemy, które nawet mniejszym, lokalnym biznesom umożliwią precyzyjne monitorowanie aktywności konsumentów.

Intuicyjna praca w systemie CRM

Prosty CRM online dla pracowników handlowych to narzędzie, które odznacza się szeregiem walorów. Podsumowując przedstawione informacje, zbierzemy najważniejsze korzyści, które cechują prosty system CRM dla firm. Po pierwsze takie narzędzie nie wymaga profesjonalnej wiedzy z dziedziny narzędzi IT. Chociaż istnieje przekonanie, że czym narzędzie będzie bardziej skomplikowane i zaawansowane, tym będzie lepsze, to jednak okazuję się, że prostota i funkcjonalność liczą się znacznie bardziej, gdyż takie systemy CRM pozwalają oszczędzić czas i usprawniają proces sprzedaży. Poza tym intuicyjny i prosty CRM ma przewagę nad tymi skomplikowanymi i nie wymaga poświęcenia czasu na naukę obsługi. W efekcie od uzyskania niezbędnych informacji dzieli użytkownika tylko kilka kliknięć. Przy wyborze odpowiedniego narzędzia należy pamiętać jednak o potencjalnych limitach, które mogą pojawiać się na przykład w darmowych oprogramowaniach CRM. Przeanalizuj dokładnie ofertę rynkową i zdecyduj się na taki CRM online dla zarządzania pracą przedsiębiorstwa, który nie będzie ograniczał liczby użytkowników systemu CRM, czy też ilości zawieranych kontaktów, oferowanych produktów, czy wystawianych dokumentów.

Właśnie dlatego nie trzeba szukać skomplikowanych programów, gdyż podstawowymi cechami systemu CRM powinny być: wydajność, intuicyjność użycia, przyjazność interfejsu, przejrzystość organizowania danych według elastycznych kategorii oraz szybki dostęp do informacji. Jeżeli są narzędzia, które zwiększają komfort pracy oraz pozwalają oszczędzić czas, to czemu z nich nie skorzystać. W końcu konkurencja nie śpi i w każdej sekundzie może jej się udać odwrócić uwagę konsumenta. Trzeba pamiętać, że ostatecznym celem użycia poszczególnych funkcji systemu CRM jest zbudowanie silnej i owocnej relacji z klientem, poprzez rozpoznanie jego potrzeb i odpowiedzenie na nie w możliwie najlepszy sposób, zatem funkcjonalność i łatwość użycia, a nie stopień skomplikowania narzędzia, stają się fundamentalnymi wartościami dobrego systemu CRM.

Prosty CRM - infografika.

Szukasz większego polskiego systemu CRM dla dużych firm? Jesteśmy również dostawcą CRM dedykowanego Aura Business. Sprawdź elastyczne rozwiązanie indywidualne dla wymagających klientów.

Aura Business
Polecamy również inne materiały przedstawiające system CRM dla małych firm oraz większych przedsiębiorstw:

Sprawdź, jak działa prosty system CRM online i zwiększ sprzedaż firmy.

Wypróbuj za darmo i bez zobowiązań. Cały miesiąc testów. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje