Unikaj ryzyka poprzez wdrożenie oprogramowania CRM

Na nowoczesne oprogramowanie CRM decyduje się coraz większa liczba właścicieli przedsiębiorstw. Zarówno te małe, średnie, jak i duże firmy zaczynają inwestować w tego rodzaju rozwiązania informatyczne. Mimo, iż organizacje działające na rynku różnią się wieloma aspektami, to wszystkie one pragną iść z duchem czasu, a ich głównym celem jest rozwój firmy.

Dzięki specjalnemu rozwiązaniu informatycznemu, jakim jest system klasy CRM, możliwe jest efektywne zarządzanie klientami wzmacniające relacji z nimi, wsparcie działu obsługi klienta w zwiększaniu efektywności procesów, a także zarządzanie sprzedażą przyczyniające się do osiągania lepszych wyników finansowych.

Czy w związku z tym wdrożenie CRM czyli programu do zarządzania relacjami z klientami jest konieczne? Z pewnością nie, jednak nie skorzystanie z możliwości systemu CRM niesie za sobą pewne ryzyko. Jakie? Sprawdź i dowiedz się czy potrzeba systemu CRM ma racjonalne podstawy!

Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj system CRM.

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Czy wdrożenie systemu CRM jest konieczne? Nie, ale...

Brak popularnego systemu CRM online to niższa efektywność

Zarządzanie kontaktami z klientami, konieczność wykonywania przez pracowników powtarzalnych zadań czy brak jasno określonego planu działania – wszystko to prowadzi do słabszych wyników osiąganych przez osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie i w konsekwencji – strat. Narzędzie CRM przydaje się w eliminacji tego problemu, ponieważ pozwala na dokładne zaplanowanie działań i określenie zadań dla pojedynczych pracowników, a do tego stanowi bazę danych klientów, dzięki czemu wyszukanie niezbędnej informacji jest szybki i łatwe.

Niewdrożone optymalne oprogramowanie CRM to ryzyko utraty ciągłości

Wyobraź sobie sytuację, w której jeden z twoich kluczowych pracowników, posiadający ważne informacje dotyczące klientów, odchodzi, zabierając przy tym swoje notatki. Pozostajesz z niczym i nie masz wiedzy dotyczącej opuszczonych klientów, tracąc szansę na sukces w wielu negocjacjach. Z odpowiednim systemem CRM odejście pracownika nie jest problemem – wszelkie podjęte przez niego działania zapisują się w historii, może on pozostawiać tam notatki dla siebie oraz innych pracowników, a także generować raporty, które będą do wglądu. W tym kontekście elastyczny system CRM oferuje również sprawną zastępowalność pracowników znajdujących się na urlopie.

Rezygnacja z funkcjonalności CRM to brak planowania i kontroli

Bez oprogramowania CRM w firmie nie masz wiedzy o działaniach podejmowanych przez twoich pracowników. Nie masz możliwości skutecznego kontrolowania ich efektywności, nie wiesz ile czasu faktycznie spędzają na pracy i czy podejmowane przez nich decyzje są słuszne. Z narzędziem CRM jako systemem pracy wiesz co robią, jak rozwiązują problemy i jaka jest ich skuteczność sprzedaży. Właściwie wykorzystywany mobilny system CRM pozwala wyciągać wnioski i podejmować działania, które zwiększą produktywność – zarówno całego zespołu pracowników, jak i pojedynczych osób.

Odkładane w czasie wdrażanie CRM to brak współpracy między zespołem

Klasyczny podział firmy na dział marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta powoduje, że niezbędne jest uporządkowanie danych i zadań, by nie dochodziło do różnicy zdań, problemów z komunikacją i ogólnego chaosu. Konieczna jest nie tylko dbałość o efektywność każdego zespołu, ale przede wszystkim połączenie sił wszystkich działów w celu uzyskania sukcesu przedsiębiorstwa. Dzięki CRM firma, a konkretnie każdy jej pracownik i dział wie, jakie są jego obowiązki, co zostało zrobione przez innych i daje możliwość szybkiej, bezproblemowej wymiany informacji. Taka przejrzystość prowadzi do podniesienia jakości procesu obsługi klienta i większej efektywności pracy.

Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj system CRM.

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Unikanie CRM to brak kluczowych korzyści z wdrożenia CRM w obszarze budowania historii

Zarządzanie kontaktami nie powinno ograniczać się tylko do tworzenia baz danych klientów. Niezwykle ważna jest znajomość wszelkich potrzeb i dążenie do ich spełnienia. Nie ma w tym miejscu czasu na przeszukiwanie rozproszonych informacji o kliencie, czy też improwizację. Brak spójnej historii kontaktów, ustaleń i podejmowanych działań to ryzyko utraty niezwykle kluczowych informacji, mniejsze szanse na sukces sprzedażowy klienta, a także niemożność całościowego spojrzenia na działania podejmowane przez pracowników przedsiębiorstwa. Szansą na efektywność jest oprogramowanie CRM oferujące zapisywanie wszelkich działań dotyczące klienta i nie tylko. Pozwala cofnąć się w czasie, wyszukać określone informacje i na ich podstawie zaplanować dalszą strategię działania. Bez chmurowego systemu CRM i dostępu do historii nie tylko tracisz ważne informacje i znacznie utrudniasz swoją codzienną pracę.

Brak funkcjonalności systemów CRM służy utracie danych

Bez odpowiedniego systemu CRM w przedsiębiorstwie nie ma możliwości określenia dokładnej hierarchii w firmie, w związku z czym niektórzy pracownicy mogą mieć dostęp do zarządzania dokumentami lub podejmowania działań, do których nie powinni mieć uprawnień. Przyczynia się to nie tylko do zwiększania niebezpieczeństwa gromadzonych danych, ale wpływa również na nadmiar niepotrzebnych w codziennych działaniach informacji. Najlepsze programy CRM czuwają nad tym aspektem i pozwalają samodzielnie zarządzać uprawnieniami. Z nowoczesnym systemem CRM masz pełną dowolność. To ty decydujesz o tym co może przeczytać pracownik, jakich działań może się podjąć i do których danych dotyczących klientów mieć dostęp. Dzięki CRM firma dba o prywatność klientów i zabezpiecza się przed wypłynięciem ważnych informacji.

Rezygnacja z mobilnego systemu CRM dla innych narzędzi to czasochłonna analiza wyników

Analiza efektywności podejmowanych działań jest kluczowa w celu precyzyjnego określenia popełnianych błędów, procesów wymagających usprawnień, ale również potencjalnych szans rozwojowych. Niemniej jednak, aby sprawnie realizować analizy biznesowe konieczne są przejrzyste raporty podsumowujące wyniki działań. Możliwe jest oczywiście ręczne tworzenie odpowiednich zestawień na podstawie danych przechowywanych w różnych narzędziach. Wymaga to jednak poświęcenia dużej ilości czasu, zachowania precyzyjności, a także znajomości głównych narzędzi służących analizie danych. Rozwiązaniem jest idealny system CRM pozwalający na analizę wbudowanych raportów tworzonych automatycznie na podstawie danych dotyczących klientów, dokumentów, procesu sprzedaży, czy też działań handlowców.

Odkładane na później nowoczesne systemy CRM to brak narzędzi budowania relacji z klientami

Dział obsługi klienta w przedsiębiorstwie sprzedażowym zbyt często skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów. Zarządzanie sprzedażą znaczniej lepiej sprawdza się w kontekście stałych i lojalnych kontrahentów. Z tego względu budowanie relacji to kluczowe zadanie, na którym powinni skupiać się handlowcy. Nie jest to jednak prosta czynność. Konieczna jest bieżąca wiedza o potrzebach, oczekiwaniach, a także wszystkich dokonywanych ustaleniach. Niedopuszczalne jest pomijanie ustalonych spotkań, czy obiecanych rabatów. Bez odpowiedniego systemu zarządzania relacjami, jakim jest dobry system CRM, jakość obsługi klienta nie będzie najwyższa. Brak systemu zarządzania klientami sprawia, że wiedza o kontrahentach i historii relacji z nimi rozproszona jest w wielu miejscach i ciężko o efektywne działania. Pragniesz posiadać skuteczny lejek sprzedażowy? Postaw w pierwszej kolejności na relacje   klientami. Program typu CRM podpowie Ci jak to zrobić.

Brak oprogramowania CRM to utrudniona realizacja procesu sprzedaży

Proces sprzedaży to dla wielu handlowców najważniejszy element codziennej pracy, a lejek sprzedażowy pełni rolę drogowskazu, którym podąża każdy pracownik działu handlowego. Nie należy się więc dziwić, iż każda realizowalna czynność determinowana jest jak największą skutecznością tego procesu. Niemniej jednak nawet najlepsza organizacja pracy własnej nie zastąpi platformy CRM czyli narzędzia zarządzania relacjami i zwiększania sprzedaży. Brak programu CRM online może przyczyniać się do uchybień w zakresie tego, co trzeba na danym etapie procesu sprzedażowego zrealizować i chaosu w dokonywanych z potencjalnym klientem ustaleniach. Postaw na CRM sprzedażowy, sprzedawaj więcej i szybciej.

Wybrane funkcje i możliwości CRM w budowaniu przewagi konkurencyjnej

Różnica między przedsiębiorstwem, które zdecydowało się wdrożyć system CRM, a tym, które tego nie zrobiło jest znacząca. Główną zaletą wykorzystania systemu CRM jest uzyskanie więcej możliwości w procesie obsługi klientów, zarządzania czasem handlowców oraz nadzorowania działań, również tych terenowych za pomocą aplikacji CRM. Chmurowy system CRM umożliwia dopasowanie konfiguracji do potrzeb każdej firmy, niezależnie od branży, w której się ona specjalizuje, jest dzisiaj kluczem do sukcesu, dlatego warto pomyśleć o jego zastosowaniu. W przeciwnym razie wyprzedzenie konkurencji i wysoka jakość obsługi klienta może nie być możliwa, nawet kiedy dysponujesz znakomitą katalogiem produktów i ofertą.

Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj system CRM.

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Chmurowy system CRM jako narzędzie niwelowania ryzyka - dlaczego warto wdrożyć system?

Wykorzystanie systemu CRM nie jest koniecznością. Jednakże brak rozwiązania CRM może przyczynić się nie tylko do narastania problemów, ale także rezygnacji z pojawiających się szans rozwojowych. Sam system nie jest oczywiście wystarczający. Elementem obowiązkowym jest jego odpowiednie wdrożenie i konfiguracja, to one są kluczem do sukcesu i efektywnego korzystania z możliwości systemu CRM. Poszczególne narzędzia systemów CRM nie zawsze funkcjonują w pojedynkę. Niekiedy konieczne jest zintegrowanie systemu CRM z programem handlowo-magazynowym. O integracji systemu CRM z ERP przeczytasz tutaj.

Wybierz system CRM wspierając Twój biznes

Zastanawiasz się pewnie, w jaki sposób wybrać system CRM? Baza CRM-ów stale się rozrasta, pojawiają się nowe rodzaje systemów CRM na rynku, a rankingi systemów CRM skupiają się w dużej mierze tylko na tych popularnych systemach CRM. Decyzja o zakupie systemy CRM nie jest prosta. Konieczna jest znajomość własnych potrzeb, a następnie dobór do nich wybranych funkcji i odpowiedniej wersji systemu CRM. Jedną z opcji przyczyniających się do dokładnego poznania wszystkich wad i zalet platformy CRM jest wypróbowanie systemu w praktyce. Nasz Synergius CRM posiada testową wersję systemu CRM. W każdej chwili możesz zdecydować się na darmowe demo CRM sprzedażowego i samodzielnie przekonać się o pracy w systemie CRM.

Do głowy przychodzą Ci pewnie inne pytania dotyczące systemu zarządzania relacjami.

  • Jak przygotować się na wdrożenie systemu CRM?
  • Jaki jest koszt systemu CRM na wynajem?
  • Ile kosztuje zakup systemu CRM?
  • Co to znaczy dobry system CRM?
  • Jakie funkcjonalności systemów CRM służą realizacji celów organizacji?
  • Jakie integracje systemu CRM są konieczne?

Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszej bazie wiedzy dotyczącej pracy w rozwiązaniu CRM.

Pojawiła się u Ciebie potrzeba systemu CRM dla firmy z szerszymi wymaganiami?

Sprawdź rozwiązanie Aura Business – elastyczny system CRM wspiera bardziej wymagających kontrahentów. Kluczowe korzyści tego typu rodzaju systemu CRM to przede wszystkim wsparcie realizacji wielu różnych procesów oraz indywidualne podejście do biznesu klienta. Chcesz wdrożyć system CRM tego typu? Skontaktuj się z nami, chętnie doradzimy.

Źródło: "Top 10 risks of not using a CRM system in your small business"

Polecamy także:

Nie ryzykuj efektywnością Twojej firmy. Wypróbuj system CRM.

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje