Nie korzystasz z oprogramowania CRM w firmie?

Nie korzystasz z oprogramowania CRM w firmie? Sprawdź, czym ryzykujesz


Na nowoczesne oprogramowanie CRM decyduje się coraz większa liczba właścicieli firm – zarówno tych małych, średnich, jak i dużych. Na krok ten decydują się przedsiębiorcy chcący iść z duchem czasu i zadbać o rozwój firmy. Dzięki specjalnemu systemowi informatycznemu możliwe jest utrzymanie lepszych kontaktów z klientem, zwiększenie efektywności procesów przeprowadzanych w przedsiębiorstwie oraz osiągnięcie lepszych wyników finansowych. Czy w związku z tym wdrożenie oprogramowania CRM jest konieczne? Z pewnością nie, jednak nie skorzystanie z jego możliwości niesie za sobą pewne ryzyko. Jakie? Sprawdź!


Brak wymaganej efektywności


Poszukiwanie informacji o kliencie, konieczność wykonywania przez pracowników powtarzalnych zadań czy brak jasno określonego planu działania – wszystko to prowadzi do słabszych wyników osiąganych przez osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie i w konsekwencji – strat. Oprogramowanie CRM eliminuje ten problem, ponieważ pozwala na dokładne zaplanowanie działań i określenie zadań dla pojedynczych pracowników, a do tego stanowi bazę danych klientów, dzięki czemu wyszukanie niezbędnej informacji jest szybki i łatwe.


Brak ciągłości


Wyobraź sobie sytuację, w której jeden z twoich kluczowych pracowników, posiadający ważne informacje dotyczące klientów, odchodzi, zabierając przy tym swoje notatki. Pozostajesz z niczym i nie masz wiedzy dotyczącej opuszczonych klientów, tracąc szansę na sukces w wielu negocjacjach. Z systemem CRM odejście pracownika nie jest problemem – wszelkie podjęte przez niego działania zapisują się w historii, może on pozostawiać tam notatki dla siebie oraz innych pracowników, a także generować raporty, które będą do wglądu.


Brak kontroli i planowania


Bez oprogramowania CRM nie masz wiedzy o działaniach podejmowanych przez twoich pracowników. Nie masz możliwości skutecznego kontrolowania ich efektywności, nie wiesz ile czasu faktycznie spędzają na pracy i czy podejmowane przez nich decyzje są słuszne. Z oprogramowaniem wiesz co robią, jak rozwiązują problemy i jaka jest ich skuteczność sprzedaży. Możesz dzięki temu wyciągać wnioski i podejmować działania, które zwiększą produktywność – zarówno całego zespołu pracowników, jak i pojedynczych osób.


Nieporozumienia i brak współpracy działów


Klasyczny podział firmy na dział marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta powoduje, że niezbędne jest uporządkowanie danych i zadań, by nie dochodziło do różnicy zdań, problemów z komunikacją i ogólnego chaosu. Dzięki oprogramowaniu CRM każdy pracownik i dział wie, jakie są jego obowiązki, co zostało zrobione przez innych i daje możliwość szybkiej, bezproblemowej wymiany informacji. Taka przejrzystość prowadzi do podniesienia jakości pracy oraz obsługi klienta.


Brak historii podejmowanych działań


Oprogramowanie CRM zapisuje każde działanie dotyczące klienta i nie tylko. Pozwala cofnąć się w czasie, wyszukać określone informacje i na ich podstawie zaplanować dalszą strategię działania. Bez systemu CRM i dostępu do historii nie tylko tracisz ważne informacje, które można by wykorzystać w przyszłości, ale również nie masz możliwości zaprezentowania dokładnego obrazu swojej firmy.


Nie masz kontroli nad uprawnieniami pracowników


Bez systemu CRM nie ma możliwości określenia dokładnej hierarchii w firmie, w związku z czym niektórzy pracownicy mogą mieć dostęp do dokumentów lub działań, których nie powinni podejmować. Z systemem CRM nie ma takiego problemu, ponieważ to ty decydujesz o tym co może przeczytać pracownik, jakich działań może się podjąć i do których klientów mieć dostęp. Dbasz w ten sposób o prywatność klientów i zabezpieczasz się przed wypłynięciem z firmy ważnych informacji.


Nie chcesz postawić na oprogramowanie CRM? Stracisz przewagę nad konkurencją!


Przedsiębiorstwo, które wdrożyło oprogramowanie CRM zawsze będzie miało przewagę na tym, które jeszcze tego nie zrobiło. Zyskuje bowiem znacznie więcej możliwości w zakresie obsługi klientów oraz planowania i nadzorowania działań. System informatyczny, który może zostać dopasowany do każdej firmy, niezależnie od branży, w której się specjalizuje, to dzisiaj klucz do sukcesu, dlatego warto pomyśleć o jego zastosowaniu. W przeciwnym razie wyprzedzenie konkurencji i zaspokojenie potrzeb klientów może nie być możliwe, nawet kiedy dysponujesz znakomitą ofertą...


Źródło:"Top 10 risks of not using a CRM system in your small business"


Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system Aura Business - elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.