Polski CRM czy system od zagranicznego producenta?

Polski CRM czy system od zagranicznego producenta?


Jak podjąć decyzję?


Rynek CRM w Polsce.


Jeśli poszukujesz systemu CRM dla swojej firmy, zapewne zastanawiasz się, jakiego dostawcę wybrać.Rynek systemów CRM w Polsce w ostatnich latach bardzo szybko się rozwinął. W związku z tym powstało wiele dostawców oprogramowania, którzy prześcigają się w nowych funkcjonalnościach.Interesuje Cię polski CRM? Przeczytaj artykuł do końca i przekonaj się, dlaczegowarto w niego zainwestować.


Co to jest CRM?


Światowi giganci a rodzime marki.


Stosując kryterium wielkości i pochodzenia, można podzielić rynek CRM na dwie podstawowe kategorie. Jedną z nich stanowią zachodnie firmy, które weszły na nasz rynek w ostatnich latach. Drugą, polscy dostawcy oprogramowania, którzy oferują swoje systemy wyłącznie na polski rynek. Co wybrać? System pochodzący z zagranicy, czy polski CRM?


Która droga jest najlepsza dla Twojej firmy?


Zacznijmy od tego, że nie każda firma ma takie same potrzeby. Zależnie od rozmiarów i typu działalności będzie potrzebować innych rozwiązań. Zakup zachodniego CRM-u może okazać się lepszy dla firm, które oczekują tylko standardowego wdrożenia bazowych funkcji. Co jednak, jeśli chcesz, aby Twój system CRM nie był tylko zwykłym programem komputerowym?  Co, jeśli chcesz, aby stanowił skuteczne i dopasowane rozwiązanie biznesowe? Co, jeśli chcesz mieć możliwość rozwijania swojego systemu w przyszłości? Rozwiązanie jest proste — zastanów się nad polskim dostawcą systemów CRM.


Dlaczego warto wybrać polski CRM online?


Każdy wybór ma swoje mocne i słabe strony, ale istnieje szereg powodów, dla których warto zdecydować się na polski CRM. W tym artykule postaram się wyjaśnić, dlaczego rynek systemów CRM w Polsce osiąga tak duże sukcesy i jak to wpływa na decyzje przedsiębiorców. Z jakich powodów warto wybrać polski program CRM?


Jest lepiej dopasowany do naszego rynku.


To jest przewaga, którą trudno zmierzyć czy pokazać na wykresie. Polscy dostawcy oprogramowania funkcjonują na tym samym rynku i również muszą dostosować się do jego realiów (tak, dostawcy systemów też korzystają z CRM). Dzięki temu wiedzą, jakie rozwiązania sprawdzają się na ich własnym polu.


Zastanów się. Kto lepiej zrozumie wyzwania, przed którymi stoi Twój biznes? Pracownik korporacji z Doliny Krzemowej, czy sąsiadująca z Tobą firma?


Wierzymy, że dostawca CRM to nie tylko producent oprogramowania. Jego rola jest dużo szersza. Musi on zrozumieć Twoją firmę i dopasować idealne rozwiązanie, które będzie wspierać jej funkcjonowanie na wielu płaszczyznach. Gotowy, pudełkowy produkt zagranicznej korporacji nie będzie dostosowywał się do indywidualnych potrzeb Twojej firmy.


Zapewnia lepszy kontakt z dostawcą.


Znasz tę zasadę? Im większa firma, tym trudniejszy szybki kontakt.


Ten stereotyp okazuje się niestety prawdziwy. Przedstawiciel handlowy polskiej firmy będzie dbał o swoich klientów, ma dla nich czas. Bez problemu możesz się z nim skontaktować, umówić na prezentację, nie ma też bariery językowej.W trakcie projektu wdrożenia nie pojawią się zbędne pomyłki i komplikacje, wynikające np. z różnicy stref czasowych. Osoby odpowiedzialne za utrzymanie i wsparcie informatyczne będą bliżej Ciebie. Zachodni producent oferuje zazwyczaj jeden pakiet usług. Najczęściej nie da się do nich po prostu zadzwonić, a mimo formularzy kontaktowych, nierzadko na odpowiedź czeka się kilka dni.Współpraca z polskim dostawcą to optymalne warunki wsparcia i utrzymania Twojego systemu.


Polski CRM to gwarancja sprawnej obsługi klienta. Nikt nie zrozumie Twoich potrzeb tak dobrze, jak osoba która na co dzień funkcjonuje w podobnym środowisku. Handlowiec, który ma doświadczenie we wspieraniu polskich firm, będzie zdecydowanie lepszym doradcą, niż firma, która działa na wszystkich kontynentach świata jednocześnie. Nie wierzysz? Skontaktuj się z nami i sprawdź.


Korzystniejsza cena i zróżnicowana oferta.


Nie oszukujmy się, cena to zawsze duży czynnik decyzyjny. Jeśli chcesz, żeby Twój zakup zwrócił się w postaci wzrostu sprzedaży, musisz mieć pewność, że podejmujesz najlepszą możliwą decyzję. Ceny systemów CRM różnią się, dlatego tak istotny jest odpowiedni kontakt z dostawcą. Nie każda firma potrzebuje wszystkich funkcji, które oferuje dany system. Jeśli zdecydujesz się na zagranicznego dostawcę,nie będzie on dostosowywać oferty do Twoich potrzeb, a zaproponuje Ci standardowy pakiet.


Inaczej wygląda sytuacja w przypadku polskich producentów. Wariantów jest wiele, a wprawny sprzedawca może przeprowadzić dla Ciebie analizę potrzeb. W wyniku tego może zaproponować Ciodpowiedni pakiet funkcji, których potrzebuje Twoja firma.To proste — nie chcesz płacić za coś, czego nie będziesz używać.


Jest bardziej elastyczny i komplementarny z innymi programami.


Elastyczność to cecha, która wyróżnia lokalnych dostawców. Ich produkty mogą być konfigurowane tak, aby pasowały do profilu danej firmy. To na przykład dowolność w wyborze cech, które samodzielnie możesz dodać do wielu miejsc w swoim systemie (np. na karcie kontrahenta, w szansie sprzedaży itd.) lub swoboda nadawania uprawnień dla różnych użytkowników. Takich funkcjonalności nie otrzymasz u zachodniego dostawcy bez dodatkowych kosztów.


Dodatkowo — jeśli korzystasz już z innego oprogramowania biznesowego (np. programu handlowo-magazynowego) polskiej produkcji, będziesz potrzebować integracji. Zagraniczny system prawdopodobnie nie będzie kompatybilny.Polski program CRM może oferować taką funkcję.


Jest dostępny online.


W Polsce bardzo szybko rozwinęła się technologia SaaS (Software as a Service). Większość polskich CRM-ów działa online. To oznacza, że nie musisz instalować na komputerze żadnego programu, wtyczki czy innych zbędnych plików. Całość systemu przeniesiona jest do chmury, a dostęp uzyskujesz za pomocą przeglądarki. To cudowne rozwiązanie, ponieważ pozwala na pracę z systemem w każdym miejscu na świecie i w każdym momencie dnia.Wystarczy dostęp do Internetu i komputer, tablet lub smartfon. To wygodne rozwiązanie, które zaczyna już dominować na rynku CRM.


polski CRM customer relationship management crm online

Podsumowanie – historie klientów


Każdego dnia rozmawiamy z dziesiątkami przedsiębiorców. Wspieramy ich w prowadzeniu działalności i przyczyniamy się do osiągniętych sukcesów. To, co najbardziej się dla nas liczy, to ich satysfakcja. Fakt, że nasze rozwiązania pomagają im w wypełnianiu codziennych obowiązków sprawił, że obdarzyli nas swoim zaufaniem i postanowili wybrać polskiego dostawcę oprogramowania CRM. Przykłady zadowolonych klientów możesz odnaleźć na stronie głównej, lub po prostu nas o nich zapytaj - kontakt.