Jak wykorzystać lejek sprzedaży w systemie CRM?

Zastanawiasz się czym jest lejek sprzedaży i jak może pomóc Ci sprawnie zorganizować cały proces sprzedaży? Poszukujesz odpowiedzi na poniższe pytania:

  • W jaki sposób zwiększyć sprzedaż?
  • Jakie działania należy podjąć aby wygrać pojawiające się szanse sprzedaży i osiągnąć założone wyniki?
  • Jak odpowiednio zarządzać fazami, na których znajdują się szanse sprzedaży?
  • Co należy spełnić, aby móc sprawnie przeprowadzić klienta przez cały proces sprzedażowy?

Odpowiedź na nie nie zawsze jest jednoznaczna, ale wsparcie nowoczesnego narzędzia informatycznego jakim jest lejek sprzedaży w systemie CRM może Ci pomóc. To właśnie ten mechanizm sprawia, że proces pozyskiwania szans sprzedaży staje się prostszy i częściej kończy się powodzeniem. Dzięki temu wzrasta skuteczność działu handlowego, a tym samym wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo.

Jeśli chcesz się dowiedzieć czym jest skuteczny lejek sprzedaży i jak może pomóc w organizacji Twoich działań sprzedażowych – zapraszamy Cię do zapoznania się z tym artykułem!

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to etapowa organizacja całego procesu sprzedaży, którego celem jest pozyskania klienta, zawarcie z nim transakcji i zbudowanie trwałej oraz silnej relacji. Bywa on nazywany również lejkiem zakupowym, czy też lejkiem dochodowym.

Poszczególne etapy różnią się od siebie w zależności od organizacji procesu sprzedażowego i działań, które kolejno podejmują handlowcy. Jego celem jest przede wszystkim wsparcie zespołu sprzedażowego.

Lejek sprzedaży w systemie CRM - wizualizacja.

Jak zbudować lejek sprzedaży?

Wiele osób zarządzających procesem sprzedaży zastanawia się jak stworzyć lejek sprzedażowy, który będzie przyczyniał się do zawierania dużej liczby transakcji i wzrostu zysków organizacji. Na samym początku warto zaznaczyć, że wdrożenie lejka sprzedażowego wymaga dużego zaangażowania i nakładu pracy wielu osób. Powodem tego jest to, że pozyskiwanie klientów to długofalowy proces, który musi być odpowiednio dopracowany, aby pozytywnie wpływać na tworzenie więzi z kontrahentami.

Budowanie lejka sprzedaży dzieli się najczęściej na cztery etapy, których celem jest przybliżenie firmy do założonych wyników sprzedażowych. Na różnych etapach lejka liczą się inne działania – wszystkie ukierunkowane są jednak na pozyskiwanie klientów i budowanie z nimi dobrych oraz długotrwałych relacji. Warto również podkreślić, że marketing zajmuje się pozyskiwaniem szans i jest również zaangażowany w cały proces sprzedażowy.

Etapy lejka sprzedażowego

I. W pierwszym etapie lejka (góra lejka) najważniejsze jest pozyskanie kontaktów sprzedażowych, czyli uwagi potencjalnych klientów. Dzięki temu będą oni świadomi istnienia marki oraz korzyści wynikających z zawarcia transakcji.

II. Po dotarciu do grup potencjalnych kontrahentów, należy skupić się na zdobyciu ich zainteresowania na konkretne produkty lub usługi. Jest to nic innego jak zdobywanie szans sprzedażowych. Na tym etapie lejka najważniejsze jest dobre zaprezentowanie swojej oferty i wytworzenie potrzeby skorzystania z niej.

III. Kolejny etapem budowania skutecznego lejka sprzedaży są decyzje zakupowe podjęte przez klientów. Tutaj dochodzi również do porównywania przez konsumentów ofert konkurencji oraz szukania alternatywnych rozwiązań.

IV. Ostatni etap lejka czyli jego sam dół, to w zasadzie sprzedaż i wszelkie działania posprzedażowe. Powinna odbywać się w jak najlepszych warunkach dla konsumenta, by ten był w pełni zadowolony z transakcji. Należy dbać o tę grupę klientów, gdyż istnieje duże prawdopodobieństwo, że zadowolony konsument ponowi kolejne zakupy i będzie pomnażał zyski firmy.

Teraz już wiesz jak wyglądają poszczególne etapy lejka. Jednak w praktyce konwersja lejka sprzedaży i jego analiza jest dość złożona. My z chęcią ułatwimy Ci ten proces! W dalszej części artykułu zdradzamy – jak dzięki naszemu systemowi CRM jesteś w stanie zbudować skuteczny lejek sprzedaży, który będzie generować zyski dla Twojej firmy.

Stwórz lejek sprzedaży w systemie CRM i dopasuj go do Twoich potrzeb.

Testuj za darmo przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Lejek sprzedażowy a system CRM

Lejek sprzedaży w naszym systemie Synergius CRM obrazuje proces sprzedażowy oraz informuje o tym, na jakim etapie znajduje się aktualnie sprzedaż danego produktu lub usługi. Mechanizm ten można przedstawić za pomocą wykresu, na który składa się wiele różnych etapów. Począwszy od potencjalnych celów, przez zdobyte kontakty i wysłane oferty, a skończywszy na zakończonych transakcjach.

Dzięki lejkowi sprzedaży mamy możliwość oszacowania, jak wiele transakcji należy przeprowadzić, aby osiągnąć założony cel. Sprawia on, że wiemy, które transakcje znajdują się na poszczególnych etapach, które z nich są realne i o które warto zadbać w pierwszej kolejności.

Lejek sprzedaży w systemie CRM to narzędzie pozwalające przedsiębiorcy na uporządkowanie wiedzy o przeprowadzanych transakcjach oraz szansach sprzedaży. Umożliwia monitorowanie procesów sprzedaży, wyciąganie odpowiednich wniosków z porażek i poszukiwanie nowych, realnych celów biznesowych.

Dlaczego lejek sprzedaży w CRM-ie?

Monitorowanie szans sprzedaży i ułatwienia decyzyjne

CRM jest swoistą bazą, w której znajdziemy informacje o celach, kontrahentach oraz historii naszych działań. Zaletą jest automatyzacja, która przyczynia się do tego, że wraz ze stworzeniem nowej szansy sprzedaży automatycznie tworzona jest kartoteka klienta. Pozwala również sumować wszystkie szanse, które znajdują się na danym etapie, a dodatkowo istnieje możliwość generowania raportów, niezbędnych do przeprowadzania analiz oraz działań prowadzących do wzrostu skuteczności sprzedaży.

Poprawa efektywności planów finansowych oraz kalkulowania przychodów

W systemie CRM mamy możliwość automatycznego sumowania wszystkich wartości oraz liczby szans na danym etapie. Do tego monitorujemy każdą szansę sprzedaży na bieżąco, dzięki temu wzrasta skuteczność naszych działań.

Analiza celów biznesowych

Taka analiza jest możliwa dzięki porównaniu osiągniętych wyników (transakcji zakończonych sukcesem), do początkowych założeń (liczby transakcji, które miały zakończyć się sukcesem). Mamy również możliwość weryfikowania wszystkich celów sprzedażowych i porównywania ich z faktycznie osiągniętymi wynikami. Dodatkowo możemy podzielić każdy proces sprzedażowy na kilka kampanii, które różnią się etapami oraz parametrami. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia błędu i jesteśmy na bieżąco z wynikami sprzedażowymi, bez względu na liczbę przeprowadzanych transakcji.

Usprawnienia pracy opiekunów handlowych

System CRM porządkuje przede wszystkim codzienne działania pracowników. Każdy z nich ma dostęp do lejka sprzedaży, a co za tym idzie szans sprzedażowych. Wie na jakim etapie znajdują się poszczególne procesy, dostaje informacje, które z szans sprzedażowych są najbardziej aktualne, które wymagają aktywności, a które zostały zakończone niepowodzeniem.

Nasz program CRM pozwala na szybkie dodawanie oraz usuwanie poszczególnych szans sprzedaży i określanie czy zakończyły się one sukcesem czy porażką. Istnieje zatem możliwość dowolnego zarządzania szansami sprzedaży, co przekłada się na większe prawdopodobieństwo podejmowania słusznych decyzji. Możliwe jest także wskazywanie pracownika lub grupy zatrudnionych, którzy będą odpowiedzialni za konkretną szansę sprzedaży. Dzięki temu każdy wie co ma robić i może dokładnie zaplanować swoją pracę.

Prosta i intuicyjna obsługa

Warto dodać, że obsługa lejka sprzedaży w systemie CRM należy do bardzo prostych czynności. Zarówno przeklikiwanie się przez kolejne okna, jak i wchodzenie w interakcje z poszczególnymi elementami jest banalnie proste. Dodatkowo lejek sprzedaży w systemie CRM może być zarządzany mobilnie – z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

Podsumowanie – zwiększ swoje szanse sprzedaży!

Zastosowanie lejka sprzedażowego pozwoli Ci usprawnić funkcjonowanie Twojej firmy. System CRM umożliwia dowolne modelowanie procesów sprzedażowych i jest narzędziem skutecznie zastępującym tradycyjne formy planowania sprzedaży. Dzięki możliwości generowania raportów, posiadających odpowiednio dopasowane do naszych potrzeb parametry, możemy wyciągać wnioski i planować przyszłe działania w skuteczny sposób. Jest to sposób na rozwój biznesu i zwiększenie szansy na skuteczną rywalizacją z konkurencją.

Nasze rozwiązanie polecane jest zarówno małym, średnim, jak i dużym firmom. Jest ono w pełni konfigurowalne, intuicyjne i może zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb. Chcesz porozmawiać o potrzebach Twojego przedsiębiorstwa – zapraszamy do kontaktu.

Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla klientów z większymi potrzebami.

Polecamy także:

Stwórz lejek sprzedaży w systemie CRM i dopasuj go do Twoich potrzeb.

Testuj za darmo przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje