Jak wykorzystać lejek sprzedaży w systemie CRM?

Jak wykorzystać lejek sprzedaży w systemie CRM?


W jaki sposób zwiększyć sprzedaż? Jakie są szanse sprzedaży i jakie działania należy podjąć, aby osiągnąć oczekiwany wynik? Na jakim etapie znajdują się szanse sprzedaży i w którym momencie możemy przenieść je do następnego, dbając o płynny progres w relacjach z kontrahentami? Na wszystkie te pytania odpowiedzieć jest bardzo trudno o ile nie korzystamy w swojej firmie z nowoczesnego narzędzia, jakim jest lejek sprzedaży w systemie CRM. To właśnie dzięki niemu istnieje większa szansa na to, że więcej szans sprzedaży zakończy się powodzeniem. A dzięki temu skuteczność naszego działu handlowego wzrośnie, zaś z nią wzrosną wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo.


Czym jest lejek sprzedaży w systemie CRM?


Lejek sprzedaży obrazuje proces sprzedażowy oraz informuje o tym, na jakim etapie jest aktualnie sprzedaż danego produktu lub usługi. To pewna koncepcja, zobrazowana za pomocą wykresu i składająca się z wielu etapów, wchodzących w skład pełnego procesu sprzedażowego. Począwszy od potencjalnych celów, przez zdobyte kontakty i wysłane oferty, a skończywszy na zakończonych transakcjach. Dzięki lejkowi mamy możliwość oszacowania, jak wiele transakcji trzeba przeprowadzić, aby osiągnąć określony cel. Dzięki niemu wiemy, które transakcje znajdują się na tym czy innym etapie, które z szans sprzedaży są realne i o które z relacji warto zadbać bardziej, niż o inne.


Lejek sprzedaży w systemie CRM to narzędzie pozwalające przedsiębiorcy na uporządkowanie wiedzy o przeprowadzanych transakcjach oraz szansach sprzedaży. Umożliwia monitorowanie procesów sprzedaży, wyciąganie odpowiednich wniosków z porażek i poszukiwanie nowych, realnych celów biznesowych.


Dlaczego lejek w CRM-ie?


Umożliwia monitorowanie szans sprzedaży i ułatwia podejmowanie decyzji związanych z tymi szansami


Jest swoistą bazą informacji, w której znajdujemy informacje o celach, kontrahentach oraz historii naszych działań. Automatycznie tworzy kartoteki klientów wraz ze stworzoną nową szansy sprzedaży. Pozwala sumować wszystkie szansy znajdujące się na jednym etapie, a także generować raporty, niezbędne do analiz oraz działań prowadzących do poprawy skuteczności sprzedaży.


Poprawia skuteczność planów finansowych oraz kalkulowania przychodów


Otrzymujemy możliwość automatycznego sumowania wszystkich wartości oraz ilości szans na danym etapie. Do tego monitorujemy każdą szansę sprzedaży na bieżąco, dzięki czemu skuteczność naszych działań automatycznie wzrasta.


Umożliwia analizę celów biznesowych poprzez porównanie osiągniętych wyników (transakcji zakończonych sukcesem), do początkowych założeń (liczby transakcji, które myśleliśmy, że zakończą się sukcesem)


Mamy możliwość weryfikacji wszystkich celów sprzedażowych i porównywanie ich z osiągniętymi wynikami. Możemy dzielić każdy proces sprzedażowy na kilka kampanii, które różnią się pod względem etapów oraz różnych parametrów. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia błędu i jesteśmy na bieżąco, bez względu na liczbę przeprowadzanych transakcji.


Znacznie usprawnia pracę opiekunów handlowych i porządkuje ich codzienne działania


Każdy pracownik ma dostęp do lejka, a co za tym idzie szans sprzedażowych. Wie na jakim etapie znajdują się poszczególne procesy, dostaje informację odnośnie tego, które z szans sprzedażowych są przeterminowane, a które wymagają aktywności. Może szybko dodawać, usuwać lub kończyć poszczególne szanse sprzedaży i określać czy zakończyły się one sukcesem, czy też porażką. Może więc dowolnie zarządzać szansami sprzedaży i z większym prawdopodobieństwem podejmować słuszne decyzje, co bez tego narzędzia byłoby bardzo trudne.


Możliwe jest oczywiście wskazywanie pracownika lub grupy zatrudnionych, którzy będą odpowiedzialni za konkretną szansę sprzedaży. Jaki jest tego efekt? Każdy wiec co ma robić i dzięki temu może dokładnie zaplanować swoją pracę.


Prosta, intuicyjna obsługa


Warto dodać, że obsługa lejka sprzedaży w systemie CRM należy do bardzo prostych. Zarówno przeklikiwanie się przez kolejne okna, jak i wchodzenie w interakcje z poszczególnymi elementami jest banalnie proste. Przykład? Aby przenieść określoną szansę sprzedaży do innego etapu, wystarczy przeciągnąć ją w odpowiednie miejsce. Sam interfejs również jest bardzo przyjazny, a same etapy szansy sprzedaży zaprezentowane są w sposób graficzny.


UWAGA! Lejek sprzedaży w systemie CRM może być zarządzany mobilnie – z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.


Zwiększ swoje szanse sprzedaży!


Lejek sprzedaży w systemie CRM umożliwia dowolne modelowanie procesów sprzedażowych i jest narzędziem skutecznie zastępującym tradycyjne formy planowania sprzedaży. Dzięki możliwości generowania raportów, posiadających odpowiednio dopasowane do naszych potrzeb parametry, możemy wyciągać wnioski i planować przyszłe działania w sposób skuteczny. Daje to nową jakość w rozwijaniu swojego biznesu. I co za tym idzie – zwiększa nasze szansę na skuteczną rywalizację z konkurencją. Rozwiązanie to polecane jest zarówno małym, średnim, jak i dużym firmom. Jest w pełni konfigurowalne i może zostać dostosowane do określonych potrzeb.


Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system Aura Business - elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów