Jaki CRM wybrać? 10 rzeczy, które powinien posiadać dobry system CRM.

Jaki CRM wybrać? 10 rzeczy, które powinien posiadać dobry system CRM.

Wdrożenie w firmie funkcjonalnego systemu informatycznego, który przyczyni się w znacznym stopniu do rozwoju przedsiębiorstwa, to bardzo ważna kwestia. Jednak w perspektywie ogromnej liczby rozwiązań oraz zróżnicowanych potrzeb, inwestycja w najlepszy system nie jest łatwa. Co w takim razie charakteryzuje dobry system CRM i co powinien robić, aby w stu procentach spełnić nasze oczekiwania? Pojawia się wiele wątpliwości, a wszystkie sprowadzają się do jednej kwestii – jaki CRM wybrać, aby wzmocnić potencjał swojej organizacji.

W celu poszukiwania odpowiedzi na powyższe pytania, zostanie przedstawione 10 cech, które charakteryzują dobry system CRM. Przeczytaj i przekonaj się sam, na jakie elementy należy zwracać uwagę.

Podejmij dobrą decyzję. Wybierz najlepszy CRM na rynku.

Przetestuj za darmo i bez zobowiązań. Przez całe 30 dni. Bez podawania karty kredytowej.

#1 Gromadzenie danych kontrahentów

System CRM powinien być nie tylko twoją bazą danych, w której znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące klientów i partnerów biznesowych. Powinien również być rozbudowany o przydatne narzędzia, takie jak:

  • możliwość przypisywania wielu adresów do jednej osoby,
  • zapamiętywanie byłych pracowników,
  • tworzenie cech dla kontrahentów i osób kontaktowych,
  • możliwość przypisania opiekuna handlowego do klienta.
  • Powinien również posiadać zaawansowaną wyszukiwarkę osób – według nazwy, adresu, wybranych atrybutów, itd.

    #2 Planowanie, koordynowanie i nadzór pracy

    Dobry system CRM to taki, który posiada wbudowany kalendarz. Zastanawiając się jaki CRM wybrać, należy zdecydować się na taki, który pozwala dodawać zadania i zdarzenia, przydzielać je do konkretnych pracowników i dodawać uprawnienia. W skrócie – powinien być centrum dowodzenia, dzięki któremu nie tylko opracujemy plan działania, ale również otrzymamy raporty z tego, co udało się zrealizować, a co trzeba odłożyć w czasie. Ważną funkcją systemu jest też możliwość definiowania uprawnień.

    #3 Zarządzanie sprzedażą

    A co z usprawnieniem i uproszczeniem procesu sprzedaży? CRM powinien umożliwiać standaryzację ofertowania i kompleksowe zarządzanie wszystkimi etapami sprzedaży. Powinien również usprawniać składanie zamówień, pozwalać na raportowanie, planowanie oraz ewidencjonowanie wszelkich działań. Wszystko po to, by proces sprzedaży przebiegał sprawniej niż dotychczas.

    #4 Generowanie raportów

    Dobry system CRM to również taki, który umożliwia szybkie wygenerowanie raportu – zarówno dla zarządu, jak i handlowców. Powinien oddawać do dyspozycji zarówno gotowe raporty, generowane według szablonu, jak również w pełni indywidualnie dopasowane do potrzeb użytkownika. Raporty dla zarządu zobrazują wyniki osiągane przez pracowników i dostarczą wszelkich niezbędnych informacji, np. dotyczących etapów, na jakich znajdują poszczególne procesy. Raporty dla handlowców z kolei dadzą pracownikowi ważne wskazówki, np. któremu klientowi warto poświęcić więcej czasu.

    #5 Nadzorowanie działań pracowników

    Jak duże jest zaangażowanie poszczególnych pracowników? Czym aktualnie się zajmują i czy nie powinni skupić się na pilniejszym zadaniu? Jak przebiegło spotkanie z klientem?

    Myśląc nad tym, jaki CRM wybrać, warto poszukać takiego, który będzie dostarczał odpowiedzi na wszystkie te pytania, dając możliwość oceny i poprawy pracy poszczególnych handlowców.

    Podejmij dobrą decyzję. Wybierz najlepszy CRM na rynku.

    Przetestuj za darmo i bez zobowiązań. Przez całe 30 dni. Bez podawania karty kredytowej.

    #6 Dostęp do historii

    Aby podwyższyć jakość obsługi klienta, niezbędny jest dostęp do historii kontaktów z kontrahentem. Dzięki systemowi, powinniśmy mieć możliwość sprawdzenia dotychczasowych kontaktów z klientem oraz przebiegu rozmów. Dzięki temu pracownik będzie miał możliwość opracowania strategii działania, a pod jego nieobecność, osoba go zastępująca otrzyma pełen obraz sytuacji i będzie mogła podjąć odpowiednie działania.

    #7 Realizowanie działań masowych

    Chcesz pogrupować klientów pod kątem wybranych atrybutów, a następnie dokonać na takiej grupie skonkretyzowanych działań, takich jak edycja danych, zlecanie zadań czy wysyłka wiadomości e - mail? Podkreśl te wymagania już na etapie pytania – jaki CRM wybrać. Dobrym wyborem dla Ciebie będzie system CRM, który pozwoli Ci realizować wymienione działania w szybki i prosty sposób.

    #8 Zarządzanie produktami

    Ważną kwestią jest też dostęp do pełnej oferty produktowej, co usprawnia zarówno proces sprzedaży, jak i obsługę klienta. Pracownicy działają na tej samej, jednolitej bazie danych, mają dostęp do tych samym informacji i dzięki temu komunikacja z klientem jest spójna. Powinni mieć także możliwość ustalania indywidualnych cen, rabatów, dodawania zdjęć i plików, a także edytowania poszczególnych atrybutów w pojedynczych produktach, jak i całych kategoriach.

    #9 Komunikacja wewnętrzna

    Narzędzie do publikowania ogłoszeń, centralna baza plików i, co najważniejsze, wbudowany komunikator – wszystko to powinno być częścią systemu CRM, aby komunikacja w firmie była łatwa, przyjemna i nie prowadziła do nieporozumień.

    Jaki CRM wybrać?

    Taki, który za pomocą uporządkowania danych i zaawansowanej wyszukiwarki pozwala utrzymać porządek komunikacyjny wewnątrz firmy, a także w kontaktach z kontrahentami.

    #10 Integracja z pocztą oraz innymi aplikacjami

    Dużą wartością jeśli chodzi o funkcje systemu informatycznego w firmie jest możliwość jego zintegrowania z programami handlowymi, dzięki czemu to w jego obrębie pracownik będzie miał dostęp do wszelkich informacji i dokumentów. Import i eksport kontrahentów czy towarów oraz raportowanie sprzedaży to niezbędne funkcje dobrego systemu CRM. Podobnie jak możliwość jego integracji z klientem pocztowym, by móc odbierać i wysyłać maile bezpośrednio z poziomu systemu.

    Jaki CRM wybrać? Rozwojowy!

    Dlatego pamiętajmy, aby podczas podejmowania decyzji jaki CRM wybrać, stawiać zawsze na rozwiązanie, które w przyszłości będzie aktualizowane i które pozwoli nam skorzystać z nowych narzędzi – bez nich rozwój biznesu może okazać się niemożliwy.

    Jeśli jesteś zainteresowany zastosowaniem systemu CRM w Twoim przedsiębiorstwie, już dzisiaj możesz dokonać testu.

    Skorzystaj z naszej darmowej 30-dniowej wersji próbnej i poznaj możliwości tego rozwiązania informatycznego.

    Podejmij dobrą decyzję. Wybierz najlepszy CRM na rynku.

    Przetestuj za darmo i bez zobowiązań. Przez całe 30 dni. Bez podawania karty kredytowej.

    Poznaj lepiej programy CRM:

  • 10 problemów, które rozwiąże system CRM
  • Kiedy program CRM ma sens, a kiedy go nie ma? Rozmowa z ekspertem
  • Kokpit menedżerski – jedno spojrzenie i znasz sytuację całej firmy