System CRM dla fotowoltaiki

Jak CRM wspiera aktywną sprzedaż fotowoltaiki?

Synergius CRM to narzędzie dla handlowców i kierowników zajmujących się aktywną sprzedażą instalacji fotowoltaicznych. Pozwala uporządkować aktualnie prowadzone procesy, a także zbierać i analizować dane sprzedażowe. Zgromadzisz w nim najważniejsze informacje o potencjalnych klientach, prowadzonych z nimi rozmowach i zaplanowanych spotkaniach. System CRM dla fotowoltaiki wspiera firmy, które współpracują zarówno z klientami indywidualnymi jak i biznesowymi.



Korzyści z wdrożenia CRM dla fotowoltaiki

  • Zwiększenie sprzedaży instalacji fotowoltaicznych.
  • Pozyskanie większej liczby klientów.
  • Podwyższenie standardów obsługi klienta.
  • Oszczędność czasu pracowników.
  • Uporządkowanie informacji o klientach.
  • Możliwość zaawansowanej segmentacji klientów ze względu np. na potencjał.
  • Sprawne planowanie zadań handlowców.
  • Kompletowanie danych technicznych o sprzedawanych instalacjach fotowoltaicznych.
  • Stały przepływ informacji w firmie.
  • Monitorowanie aktywności handlowców.
  • Usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy.
  • Aplikacja mobilna dla handlowców działających w terenie.







Jak Synergius CRM wspiera proces sprzedaży fotowoltaiki






Uporządkowana historia współpracy

W systemie CRM zbierzesz wszystkie informacje o klientach, z którymi Twoi handlowcy prowadzą rozmowy. Korzystając z atrybutów, możesz posegmentować ich według konkretnych kryteriów, np. potencjału i skali, województwa czy rodzaju instalacji fotowoltaicznej, którą chcą zakupić. Dodatkowo rejestrując zdarzenia, handlowcy zbierają wszystkie ustalenia z klientem, do których w razie wątpliwości w każdej chwili mogą zajrzeć. To znacznie ułatwia również sprzedaż doradczą, jeśli Twoja firma pomaga klientom w pozyskaniu dofinansowania – masz pewność, że w jednym miejscu skompletujesz wszystkie najważniejsze dla tego leadu dane.





Szanse sprzedaży instalacji fotowoltaicznych

CRM dla fotowoltaiki umożliwia pracę na szansach sprzedaży, które są odwzorowaniem kolejnych etapów na drodze do osiągnięcia sprzedaży. Przejrzysty widok Kanban ułatwia pracę nie tylko handlowcom, ale i kierownikom – wystarczy szybki rzut oka, aby zorientować się jakie tematy znajdują się w konkretnej fazie oraz który z pracowników za nie odpowiada. Ponadto zmieniając widok możesz sprawdzić prognozy sprzedażowe na kolejne kwartały.





Monitorowanie aktywności handlowców

Wszystkie działania wykonywane przez handlowców mogą być rejestrowane za pomocą zdarzeń. Można tworzyć ich dowolne rodzaje, np. kontakt handlowy, spotkanie, przygotowanie oferty. Skrupulatnie odnotowywane czynności, podpinane pod kartoteki kontrahentów, to skarbnica wiedzy zarówno dla handlowców, jak i kierowników. Pozwalają na monitorowanie raportu aktywności, prezentującego liczbę zapisanych zdarzeń przypisanych do pracowników, z podziałem na rodzaje. W ten sposób masz stały dostęp do podsumowania efektywności handlowców, a oni nie muszą już samodzielnie sporządzać ręcznych raportów.






Analiza raportów sprzedażowych

Gromadząc tak dużą liczbę danych w systemie CRM, można je analizować pod kątem różnych raportów. Przykładowo, sprawdzisz wysokość sprzedaży wygenerowaną przez poszczególnych handlowców w określonym przedziale czasu. Zweryfikujesz listę zamówień, faktur czy skuteczności ofert. Ponadto dowiesz się jakie są przyczyny utraconych szans sprzedaży, co pozwoli na wyciągnięcie wniosków i udoskonalenie procesu sprzedaży fotowoltaiki w Twojej firmie.





Planowanie zadań

Kalendarz zadań to jeden z centralnych punktów systemu CRM dla fotowoltaiki. Pozwala na planowanie aktywności z podziałem na rodzaje, np. spotkanie u klienta, kontakt telefoniczny, przygotowanie umowy. Oprócz własnych zadań, można w nim wyświetlać również zadania współpracowników, dzięki czemu łatwiej skoordynować wszystkie działania. Poza widokiem na kalendarz, zadania można wyświetlać za pomocą widżetu „Moje zadania na dziś”, który jasno wskaże czym w danym dniu trzeba się zająć. Teraz masz pewność, że handlowcy nie zapomną o kontakcie z klientem w umówionym terminie.





Kompletowanie dokumentów

W systemie CRM możesz tworzyć spójne oferty handlowe, które automatycznie podpinają się pod konkretnego klienta. Dzięki atrybutom, kartoteki można rozbudowywać o pola typu plik, gdzie dodasz specyfikację techniczną i wszystkie dokumenty związane z danym procesem sprzedaży. W osobnych zakładkach zapisują się faktury sprzedaży bądź zakupu. Bez konieczności przełączania się na inny system, pracownicy mają dostęp do repozytorium, które stanowi miejsce do współdzielenia plików firmowych. To znacznie przyspiesza pracę, ponieważ każdy uprawniony pracownik, bez konieczności angażowania czasu i uwagi współpracowników, znajdzie tam poszukiwany przez siebie dokument.






Integracja z programem ERP

Jeżeli Twoja firma korzysta z programu handlowo-magazynowego, możesz skorzystać z synchronizacji danych z naszym systemem CRM. Dzięki stałej komunikacji między rozwiązaniami IT, najważniejsze dane przechowywane są w jednym miejscu. Z programu ERP pobieramy informacje o kontrahentach, fakturach, produktach i ich cenach oraz stanach magazynowych. Z systemu CRM eksportujemy natomiast zamówienia.