System CRM dla fotowoltaiki

Jak CRM wspiera aktywną sprzedaż fotowoltaiki?

Synergius CRM to narzędzie dla handlowców i kierowników zajmujących się aktywną sprzedażą instalacji fotowoltaicznych. Pozwala uporządkować aktualnie prowadzone procesy, a także zbierać i analizować dane sprzedażowe. Zgromadzisz w nim najważniejsze informacje o potencjalnych klientach, prowadzonych z nimi rozmowach i zaplanowanych spotkaniach. System CRM dla fotowoltaiki wspiera firmy, które współpracują zarówno z klientami indywidualnymi jak i biznesowymi.

Korzyści z wdrożenia CRM dla fotowoltaiki

  • Zwiększenie sprzedaży instalacji fotowoltaicznych.
  • Pozyskanie większej liczby klientów.
  • Podwyższenie standardów obsługi klienta.
  • Oszczędność czasu pracowników.
  • Uporządkowanie informacji o klientach.
  • Możliwość zaawansowanej segmentacji klientów ze względu np. na potencjał.
  • Sprawne planowanie zadań handlowców.
  • Kompletowanie danych technicznych o sprzedawanych instalacjach fotowoltaicznych.
  • Stały przepływ informacji w firmie.
  • Monitorowanie aktywności handlowców.
  • Usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy.
  • Aplikacja mobilna dla handlowców działających w terenie.
Sprawdzony program CRM dla fotowoltaiki.

W tej branży zaufali nam między innymi:

Klient CRM branża fotowoltaiki - Enervigo
Klient CRM branża fotowoltaiki - Termo-fol

Co mówią o nas klienci?

„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
CRM do branży fotowoltaicznej - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM spełnił wszystkie nasze oczekiwania i stał się nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszego zespołu. Z pełnym przekonaniem polecamy go jako niezawodne i wysoce funkcjonalne narzędzie, które pozytywnie wpłynęło na naszą działalność.”
System CRM z opiniami klientów - Sun Poland
Filip Kurzyński, Sun Poland Sp. z o.o.
„System Synergius CRM działa bez zarzutu, a wsparcie techniczne oferowane przez Questy jest szybkie i skuteczne. Wierzymy, że zarówno zaawansowane możliwości techniczne, jak i niezrównane wsparcie Questy, czynią ich idealnym partnerem dla każdej organizacji.”
Program CRM i fotowoltaika - opinie - Romgaz
Tomasz Szultka, Romgaz
„Synergius CRM to dla nas doskonałe narzędzie, które bardzo pomaga nam w naszej codziennej pracy i wspomaga nasz rozwój. Bardzo cenimy sobie współpracę z firmą Questy, to profesjonaliści którzy szybko i efektywnie dostarczają nam tego czego potrzebujemy.”
System CRM dla branży fotowoltaicznej - opinie - pAudio Technologies
Piotr Radomski, pAudio Technologies
„Wyzwaniem było uporządkowanie pracy zespołu, a szczególnie przedstawicieli handlowych. Rozwiązania Questy pozwoliły nam skoncentrować najważniejsze dane kontrahenta, takie jak: oferty, warunki handlowe, e-maile, umowy, ect. w jednym miejscu.”
System CRM dla fotowoltaiki - opinie - Vector SH
Wojciech Kołodziejczyk, Vector Systemy Higieniczne
„Dla handlowca to narzędzie must-have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead-ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.”
CRM - fotowoltaika - opinie - Polskie Radio Szczecin
Katarzyna Nesterowicz, Polskie Radio Szczecin
„CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.”
CRM dla fotowoltaiki - opinie - Loco
Jacek Olubiński, LOCO sp.j
„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
CRM do branży fotowoltaicznej - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM spełnił wszystkie nasze oczekiwania i stał się nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszego zespołu. Z pełnym przekonaniem polecamy go jako niezawodne i wysoce funkcjonalne narzędzie, które pozytywnie wpłynęło na naszą działalność.”
System CRM z opiniami klientów - Sun Poland
Filip Kurzyński, Sun Poland Sp. z o.o.

Prowadzisz firmę z branży fotowoltaicznej?

Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.

Jak Synergius CRM wspiera proces sprzedaży fotowoltaiki

Uporządkowana historia współpracy

W systemie CRM zbierzesz wszystkie informacje o klientach, z którymi Twoi handlowcy prowadzą rozmowy. Korzystając z atrybutów, możesz posegmentować ich według konkretnych kryteriów, np. potencjału i skali, województwa czy rodzaju instalacji fotowoltaicznej, którą chcą zakupić. Dodatkowo rejestrując zdarzenia, handlowcy zbierają wszystkie ustalenia z klientem, do których w razie wątpliwości w każdej chwili mogą zajrzeć. To znacznie ułatwia również sprzedaż doradczą, jeśli Twoja firma pomaga klientom w pozyskaniu dofinansowania – masz pewność, że w jednym miejscu skompletujesz wszystkie najważniejsze dla tego leadu dane.

Baza kontrahentów w systemie CRM dla fotowoltaiki.

Szanse sprzedaży instalacji fotowoltaicznych

CRM dla fotowoltaiki umożliwia pracę na szansach sprzedaży, które są odwzorowaniem kolejnych etapów na drodze do osiągnięcia sprzedaży. Przejrzysty widok Kanban ułatwia pracę nie tylko handlowcom, ale i kierownikom – wystarczy szybki rzut oka, aby zorientować się jakie tematy znajdują się w konkretnej fazie oraz który z pracowników za nie odpowiada. Ponadto zmieniając widok możesz sprawdzić prognozy sprzedażowe na kolejne kwartały.

Jak zorganizować proces sprzedaży w CRM dla fotowoltaiki.

Monitorowanie aktywności handlowców

Wszystkie działania wykonywane przez handlowców mogą być rejestrowane za pomocą zdarzeń. Można tworzyć ich dowolne rodzaje, np. kontakt handlowy, spotkanie, przygotowanie oferty. Skrupulatnie odnotowywane czynności, podpinane pod kartoteki kontrahentów, to skarbnica wiedzy zarówno dla handlowców, jak i kierowników. Pozwalają na monitorowanie raportu aktywności, prezentującego liczbę zapisanych zdarzeń przypisanych do pracowników, z podziałem na rodzaje. W ten sposób masz stały dostęp do podsumowania efektywności handlowców, a oni nie muszą już samodzielnie sporządzać ręcznych raportów.

Analiza aktywności handlowców w systemie CRM dla fotowoltaiki.

Analiza raportów sprzedażowych

Gromadząc tak dużą liczbę danych w systemie CRM, można je analizować pod kątem różnych raportów. Przykładowo, sprawdzisz wysokość sprzedaży wygenerowaną przez poszczególnych handlowców w określonym przedziale czasu. Zweryfikujesz listę zamówień, faktur czy skuteczności ofert. Ponadto dowiesz się jakie są przyczyny utraconych szans sprzedaży, co pozwoli na wyciągnięcie wniosków i udoskonalenie procesu sprzedaży fotowoltaiki w Twojej firmie.

Analiza wyników sprzedaży w systemie CRM dla fotowoltaiki.

Planowanie zadań

Kalendarz zadań to jeden z centralnych punktów systemu CRM dla fotowoltaiki. Pozwala na planowanie aktywności z podziałem na rodzaje, np. spotkanie u klienta, kontakt telefoniczny, przygotowanie umowy. Oprócz własnych zadań, można w nim wyświetlać również zadania współpracowników, dzięki czemu łatwiej skoordynować wszystkie działania. Poza widokiem na kalendarz, zadania można wyświetlać za pomocą widżetu „Moje zadania na dziś”, który jasno wskaże czym w danym dniu trzeba się zająć. Teraz masz pewność, że handlowcy nie zapomną o kontakcie z klientem w umówionym terminie.

Planowanie zadań w CRM dla fotowoltaiki.

Kompletowanie dokumentów

W systemie CRM możesz tworzyć spójne oferty handlowe, które automatycznie podpinają się pod konkretnego klienta. Dzięki atrybutom, kartoteki można rozbudowywać o pola typu plik, gdzie dodasz specyfikację techniczną i wszystkie dokumenty związane z danym procesem sprzedaży. W osobnych zakładkach zapisują się faktury sprzedaży bądź zakupu. Bez konieczności przełączania się na inny system, pracownicy mają dostęp do repozytorium, które stanowi miejsce do współdzielenia plików firmowych. To znacznie przyspiesza pracę, ponieważ każdy uprawniony pracownik, bez konieczności angażowania czasu i uwagi współpracowników, znajdzie tam poszukiwany przez siebie dokument.

Przechowywanie plików w systemie CRM dla fotowoltaiki.

Integracja z programem ERP

Jeżeli Twoja firma korzysta z programu handlowo-magazynowego, możesz skorzystać z synchronizacji danych z naszym systemem CRM. Dzięki stałej komunikacji między rozwiązaniami IT, najważniejsze dane przechowywane są w jednym miejscu. Z programu ERP pobieramy informacje o kontrahentach, fakturach, produktach i ich cenach oraz stanach magazynowych. Z systemu CRM eksportujemy natomiast zamówienia.

Integracje ERP z systemem CRM dla fotowoltaiki.

Prowadzisz firmę z branży fotowoltaicznej?

Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje