System CRM dla branży usługowej
Jak zwiększyć sprzedaż w sektorze usług?
Synergius CRM jest systemem, który sprawdzi się w każdej firmie działającej na rynku w branży usługowej, niezależnie od jej rozmiaru, długości istnienia czy obszaru specjalizacji. Nie od dziś wiadomo, że w kontekście usług najważniejsze są relacje z klientami – a to właśnie nimi pozwala w zorganizowany sposób zarządzać system CRM. Jednocześnie, zakres jego działania wykracza znacznie dalej niż zbieranie danych o kontrahentach i systematyzacja powiązanych z nimi informacji. Dobry program CRM wspiera również szereg innych procesów, które ostatecznie współdziałają w tym samym celu - stałym podtrzymywaniu jak najlepszych relacji z klientami.
Kluczowe korzyści z wdrożenia CRM w branży usługowej
- wzrost sprzedaży usług dzięki efektywnemu zarządzaniu szansami sprzedaży dostosowanemu do procesów firmy;
- jedno narzędzie pracy dla najważniejszych działów organizacji;
- znacząca poprawa wskaźnika retencji i satysfakcji klientów;
- oszczędność czasu pracowników i kosztów operacyjnych;
- usprawnienie zarządzania projektami;
- spójna baza wiedzy o kontrahentach i usługach;
- rozbudowane moduły raportowania i analiz;
- usprawnienie komunikacji wewnątrz organizacji;
- tworzenie masowych mailingów;
- szybkie wykrywanie problemów i wdrażanie usprawnień;
- bezpieczeństwo danych.
W tej branży zaufali nam między innymi:
Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM
Prowadzisz firmę z branży usług?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.
W jaki sposób Synergius CRM wspiera proces sprzedaży usług?
Szanse sprzedaży
Do kluczowych funkcji systemu Synergius CRM wspierających procesy firm usługowych należy zarządzanie szansami sprzedaży. Przejrzysty i wygodny w użytkowaniu panel z szansami pozwala na odzwierciedlenie całego procesu sprzedaży usług, jak i zebranie w jednym miejscu wszystkich otwartych transakcji. Wśród kluczowych korzyści tego rozwiązania należy wskazać znaczne ułatwienie i usprawnienie codziennej pracy handlowców - omawiane narzędzie wspiera priorytetyzację czynności i wskazuje te szanse, które wymagają natychmiastowej akcji. Szanse sprzedaży mają również istotne znaczenie dla kierownika, między innymi w zakresie weryfikacji działań pracowników czy prognozowania wyników.
Kompleksowa baza wiedzy o kontrahentach
Synergius CRM pozwala na wygodny dostęp do wszelkich informacji o klientach i historii współpracy z nimi w jednej, spójnej bazie. Wszystkie dane o kontrahentach nie tylko są odpowiednio posegregowane, ale również podlegają pełnej segmentacji kontaktów. Dzięki naszemu rozwiązaniu CRM stworzysz rozbudowany profil klienta, uzupełniając go o pełen katalog istotnych dla Ciebie informacji według wielu różnych parametrów. Dodatkowo, baza klientów Synergius CRM wyposażona jest w rozległą wyszukiwarkę umożliwiającą szybkie odnajdowanie wybranych kontrahentów lub ich określonych grup.
Tworzenie ofert i wycen
Ofertowanie jest niezwykle ważnym etapem kontaktu biznesowego – prezentowanie wycen i pierwszy kontakt z klientem bardzo często rzutują na dalszą relację i powodzenie współpracy. Synergius CRM pozwala na przygotowanie ofert spójnych z wizualną identyfikacją i standardami Twojej firmy - to Ty decydujesz o ich wyglądzie. Jednocześnie, dzięki szerokiej automatyzacji systemu, już sam proces ich tworzenia jest przy tym szybszy i prostszy niż kiedykolwiek wcześniej. Oferty w systemie Synergius CRM powiązane są z konkretnymi kontrahentami, co umożliwia każdemu z handlowców sprawdzenie w dowolnym momencie, jak wyglądała propozycja złożona przez Twoją firmę. Zachowasz dzięki temu całkowitą spójność w procesie komunikacji z klientem i ofertowania. Wszystkie oferty zachowują spójny wygląd, są dostępne dla wszystkich uprawnionych pracowników i przechowywane są w jednym miejscu.
Planowanie zadań i koordynacja pracy
Planowanie kolejnych zadań i realizacji należą do najważniejszych działań podejmowanych w każdym przedsiębiorstwie – nie inaczej jest w sektorze usługowym. Dzięki naszemu rozwiązaniu CRM w łatwy sposób będziesz mógł zarządzać czasem swoich pracowników, porządkować ich działania i optymalizować proces obsługi klienta.Współdzielony kalendarz umożliwi wyświetlanie zadań wybranych pracowników w jednym, spójnym widoku – dzięki temu prościej i skuteczniej będziesz mógł zarządzać działaniami operacyjnymi i handlowymi w Twojej firmie. W przejrzystym panelu szybko zweryfikujesz dostępność danego pracownika lub wskażesz zastępstwo w pilnych sytuacjach. Co więcej, dzięki szeregowi widgetów udostępnianych kadrze zarządzającej, łatwo przeprowadzisz analizę czynności, które pracownicy wykonali lub zaniechali.
Raporty i analiza sprzedaży
Kolejną z istotnych funkcjonalności systemu Synergius CRM jest możliwość zautomatyzowanego tworzenia raportów i zestawień. Z jednej strony pozwala więc to uzyskać wszystkie niezbędne informacje na żądanie, z drugiej zaś – oszczędza czas Twoich pracowników, który musieliby oni poświęcić na żmudne wypełnianie raportów. Raporty systemu CRM dotyczyć mogą prognozowanych wyników sprzedażowych, efektywności ofertowania czy też poszczególnych aktywności handlowców. Z naszym rozwiązaniem w łatwy sposób zidentyfikujesz również wąskie gardła w procesach sprzedażowych oraz będziesz mógł wyszczególnić przyczyny utraty szans sprzedaży. Ponadto - w zależności od potrzeb klienta - Synergius CRM pozwala także na przygotowanie różnej maści raportów indywidualnych.
Integracja z oprogramowaniem ERP
Dzięki możliwości wymiany danych z oprogramowaniem handlowo-magazynowym, system Synergius CRM pozwala na przechowywanie wszystkich najistotniejszych informacji w jednym miejscu. Proces integracji pomiędzy systemami pozwala na zaciąganie do CRM między innymi faktur czy stanów magazynowych, w drugą natomiast stronę - konkretnych zamówień. Sprawdzone integracje z oprogramowaniami ERP to jeden z głównych powodów dużej popularności systemu Synergius CRM na polskim rynku.
Prowadzisz firmę z branży usług?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.