System CRM dla branży rolniczej

Jak zwiększyć sprzedaż maszyn i urządzeń?

Synergius CRM to oprogramowanie CRM dla branży rolniczej, które wspiera sprzedaż maszyn i urządzeń oraz zaopatrywania w nawozy, nasiona i inne. CRM wspomaga sprzedaż do odbiorcy końcowego, czyli rolnika. System tego typu umożliwia zarządzanie różnymi procesami w jednym miejscu. CRM obsługuje m.in. proces pozyskiwania klientów i projektów na maszyny i urządzenia, gdzie kluczowa jest rola eksperta, a sprzedaż wymaga długotrwałych rozmów i konsultacji. To nie wszystko. Innym procesem, który możesz monitorować i optymalizować w CRM jest sprzedaż np. nasion. Ten proces wyróżnia charakter cykliczny i znaczenie budowania trwałych relacji z klientem.

Korzyści z wdrożenia CRM w branży rolniczej

  • Wzrost sprzedaży maszyn rolniczych.
  • Pozyskanie stałych odbiorców końcowych na produkty takie jak nasiona.
  • Oszczędność czasu pracowników.
  • Zaawansowana segmentacja klientów (jakie zboża uprawia, na co jest potencjalny).
  • Zawsze aktualne informacje w jednym miejscu.
  • Szybka zastępowalność w przypadku nagłej nieobecności handlowca.
  • Trwałe relacje z klientami.
  • Optymalizacja pracy działu sprzedaży.
  • Możliwość szybkiego zauważenia problemu i wdrożenia usprawnień.
  • Zapewnienie bezpieczeństwa danych.
  • Wygodne monitorowanie działań sprzedażowych.
  • Prostsze prognozowanie wyników sprzedaży.
  • Usprawniona komunikacja wewnątrz organizacji.









Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM



Dla handlowca to narzędzie must‐have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead‐ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.

CRM w branży rolniczej - opinie - polskie radio szczecin

Katrzyna Nestorowicz

Polskie Radio Szczecin

CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.

CRM dla branży rolniczej - opinie - Loco

Jacek Olubiński

LOCO sp.j

Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.

CRM dla firm rolniczych - opinie - Scapol

Łukasz Bartosiak

Scapol sp. z o.o.



Jak Synergius CRM wspiera proces sprzedaży maszyn i urządzeń rolniczych oraz nasion i nawozów?







Baza produktów - maszyny, nasiona, nawozy

Baza produktów to miejsce, w którym przechowujesz informacje o Twojej ofercie. Baza może być podzielona na kategorie np. maszyny, urządzenia, nasiona, nawozy oraz podkategorie. W karcie produktu znajduje się jego opis i specyfikacja oraz informacja o cenach, a przy integracji z systemem handlowo-magazynowym pobieramy także informację o aktualnym stanie magazynowym. Przechowywanie tych informacji w jednym miejscu pozwala zapanować nad ich aktualnością oraz uniknąć problemów związanych z błędnym ofertowaniem produktów i ich cen. Baza produktów jest także pomocna przy szybkim tworzeniu ofert dla klienta. Wystarczy zaznaczyć ofertę, a informacje o produkcie automatycznie zostaną przeniesione. To samo dotyczy danych klienta. To znaczna oszczędność czasu.





Proces sprzedaży maszyn lub produktów rolniczych

Synergius CRM wspiera obsługę wielu kampanii sprzedażowych, które mogą całkowicie różnić się od siebie. CRM pozwala zarządzać sprzedażą maszyn i urządzeń, gdzie proces jest dłuższy, wymaga doświadczonego eksperta i wielu rozmów sprzedażowych. To jednak nie wszystko. System CRM doskonale poradzi sobie także we wsparciu sprzedaży cyklicznej nasion czy nawozów. W jednym widoku zobaczymy wszystkie szanse przydzielone do danej kampanii. Ikony na szansach informują handlowca o krokach, jakie powinien podjąć względem danego tematu.





Analiza wyników

Na postawie danych wprowadzanych do systemu CRM, przygotowywane są automatyczne raporty sprzedażowe. W systemie znajdują się takie raporty jak: liczba i wartość ofert, zamówień czy faktur w okresie, a także ranking produktów oraz kontrahentów, z którymi wygenerowano najwyższą sprzedaż. To nie wszystko. Na postawie szans sprzedaży system dostarcza informacji o przyczynach utraty szans, a także wskazuje wąskie gardła w procesie sprzedaży.






Baza kontrahentów wraz z segmentacją

Baza kontrahentów to miejsce, w którym znaduje się kompletna historia współpracy z klientami. System CRM zbiera wszystkie zadania, zdarzenia, oferty, zamówienia, faktury, notatki i inne, a następnie porządkuje te dane w kartotekach kontrahentów. To sposób na wprowadzenie spójnego standardu, a także bezpieczeństwa. Prostsza staje się także zastępowalność pracowników w nagłej sytuacji. Inna osoba będzie w stanie szybko przejąć temat, ponieważ całą wiedzę na temat relacji z danym klientem znajdzie w jego karcie. CRM w branży rolniczej wspiera segmentacje klientów, pozwala zapisać m.in. informacje o tym, jakie zboża rolnik uprawia lub na jakie produkty jest potencjalny. W odpowiednim sezonie wystarczy wyszukać tak oznaczonych kontrahentów i rozpocząć kampanię sprzedaży nasion lub nawozów.





Sprawne planowanie pracy

Planowanie zadań z systemem CRM jest proste i szybkie. Handlowcy, którzy pracują głównie na szansach sprzedaży, będą dostawali wskazówki o tym, że powinni zaplanować zadanie względem szansy, że zadanie jest już zaplanowane lub że potrzebna jest szybka aktywność, ponieważ nie wykonali zadania. Jeżeli wolisz pracować z kalendarzem - nic straconego! Wszystkie te zadania zobaczysz na swoim kalendarzu, który dodatkowo pozwala na wyświetlenie zadań innych pracowników i sprawne planowanie wspólnych spotkań. CRM posiada także widgety, widoczne od razu po zalogowaniu. Mogą to być np. listy zadań na dziś lub przydatna szczególnie kierownikowi - lista zdarzeń, informująca o aktywnościach handlowców.





Ofertowanie

Ofertowanie to proces, w którym Twoja firma komunikuje się z klientem. Twoja oferta powinna być atrakcyjna wizualnie i czytelna. Nie jest to możliwe, jeśli każdy z pracowników przygotowuje ją w inny sposób. CRM w branży rolniczej pomaga wprowadzić jeden standard ofertowania, który na pewno zostanie doceniony przez Twoich klientów. Oferty zostaną w karcie kontrahenta i będą dostępne dla handlowców. W ten sposób każdy uprawniony pracownik będzie mógł szybko zorientować się w ostatniej propozycji Waszej firmy.






Integracja z programem handlowo-magazynowym

Synergius CRM oferuje sprawdzone integracje z popularnymi programami handlowo-magazynowymi. Wymiana danych z systemem ERP pozwala przechować po stronie systemu CRM wszystkie potrzebne informacje. Do programu CRM pobierane są date np. o aktualnych stanach magazynowych i cenach oraz fakturach. Natomiast do programu handlowego przenoszone są dokumenty zamówień, stworzone po stronie rozwiązania CRM.