System CRM dla branży IT

Jak zwiększyć sprzedaż w sektorze IT?

W każdej branży technologicznej stały wzrost oraz sukcesy we wdrażaniu kolejnych produktów zależne są od obranej przez firmę filozofii zarządzania. Nie inaczej jest w sektorze IT. Oczywiście, zatrudnienie najwyższej klasy inżynierów oraz wspieranie się zdolnymi marketingowcami ma ogromne znaczenie, Jednak samo w sobie nie gwarantuje to sukcesu. Dlatego warto rozejrzeć się za narzędziem, które wspomoże firmę w koordynowaniu projektów, zarządzaniu relacjami z klientami oraz gromadzeniu wiedzy o nich. Synergius CRM jest właśnie takim narzędziem. Oprogramowanie to ułatwia zarządzanie firmą, a dodatkowo pomaga koordynować liczne projekty i procesy oraz wspiera przedsiębiorstwo w kontroli finansowej.

Korzyści z wdrożenia CRM w branży IT:

  • oszczędność czasu w dziale sprzedaży,
  • wsparcie w zarządzaniu projektami,
  • wsparcie w organizacji pracy,
  • wsparcie w ofertowaniu,
  • budowa wiedzy o produktach i kontrahentach,
  • udostępnienie wspólnego repozytorium plików,
  • raportowanie oraz analizy sprzedażowe,
  • synchronizacja z serwerem poczty,
  • dostęp do historii współpracy z klientem,
  • łatwa zastępowalność pracowników,
  • wzrost sprzedaży towarów i usług,
  • wsparcie w budowaniu relacji z klientami.






Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM



Dla handlowca to narzędzie must‐have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead‐ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.

Katrzyna Nestorowicz

Polskie Radio Szczecin

CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.

Jacek Olubiński

LOCO sp.j

Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.

Łukasz Bartosiak

Scapol sp. z o.o.



Jak Synergius CRM wspiera proces sprzedaży usług i towarów w branży IT?






Baza usług i produktów

Baza usług oraz produktów umożliwia łatwą kontrolę nad aktualnością obecnej oferty przedsiębiorstwa. Każdy z pracowników działu handlowego ma dostęp do tych samych, aktualnych danych, które zebrane są w jednym miejscu. Baza usług i produktów służy również do szybkiego tworzenia ofert. Wystarczy, że handlowiec wskaże interesujące go pozycje, a informacje na ich temat w sposób automatyczny zaciągają się do dokumentu. Dzięki temu można uniknać sytuacji, w której pracownik działu sprzedaży przesyła klientowi nieaktualne ceny.





Szanse sprzedaży

Jedną z flagowych funkcji systemu Synergius CRM jest zarządzanie szansami sprzedaży. Panel ten w przejrzysty sposób odzwierciedla proces sprzedaży produktów oraz usług i w jednym miejscu zbiera wszystkie otwarte transakcje. Narzędzie to wspiera handlowców w ich codziennej pracy, pozwalając im na priorytetyzację działań oraz wskazując transakcje wymagające natychmiastowej akcji. Szanse sprzedaży pozwalają ponadto kierownikowi na łatwą weryfikację pracy podwładnych oraz prognozę wyników.





Analiza działań sprzedażowych

Transfer działań handlowych do systemu CRM umożliwia tworzenie zautomatyzowanych raportów i zestawień. Mogą one dotyczyć aktywności handlowców, efektywności ofertowania oraz prognozowanych wyników sprzedaży. Oferowany przez nas CRM ułatwia również identyfikację wąskich gardeł w procesach sprzedażowych oraz wskazanie przyczyn utraty szans sprzedaży. Synergius CRM pozwala również na przygotowanie indywidualnych raportów, zależnie od potrzeb klienta.






Baza wiedzy o kontrahentach

Dzięki systemowi CRM wszelkie dane o klientach i współpracy z nimi znajdują się w jednej bazie. Informacje o kontrahentach są posegregowane i umożliwiają daleko posuniętą szeroką segmentację kontaktów. Baza klientów została wyposażona w kompleksową wyszukiwarkę, która umożliwia szybkie odnajdowanie interesujących nas grup kontrahentów.





Planowanie i koordynacja pracy

Synergius CRM ułatwia kierownikom zarządzanie czasem ich pracowników, wspomagając ich w planowaniu oraz koordynacji pracy. Bardzo przydatną w tym funkcją jest kalendarz, który umożliwia wyświetlenie zadań innych pracowników w jednym widoku. Pozwala to na zweryfikowanie dostępności danej osoby i łatwe zaplanowanie wspólnego spotkania lub wskazanie zastępstwa w działaniu niecierpiącym zwłoki. Ponadto, Synergius CRM udostępnia kadrze zarządzającej szereg widgetów, które umożliwiają łatwą analizę czynności wykonanych lub zaniechanych przez pracowników.





Tworzenie ofert

Ofertowanie dzięki wykorzystaniu rozwiązań CRM staje się prostsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej. Oferty przygotowane w CRM są spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy, ponieważ to Ty decydujesz o ich wyglądzie. W systemie oferty wiążą się z kontrahentami, dzięki czemu każdy handlowiec może szybko sprawdzić jak wyglądała propozycja Twojej firmy. CRM pozwala zachować spójny proces ofertowania i komunikacji z klientami. Każda oferta wygląda tak samo, jest dostępna dla uprawnionych pracowników oraz przechowywana w jednym miejscu.






Integracja z programem handlowo - magazynowym

Połączenie systemu CRM z oprogramowaniem handlowo-magazynowym umożliwia przechowywanie najważniejszych danych w jednym miejscu - po stronie CRM. Podczas wymiany danych pomiędzy systemami, do CRM zaciągane są m.in. stany magazynowe i faktury. W drugą stronę, do systemu handlowo-magazynowego wysyłane zostają zamówienia. Synergius CRM jest jednym najczęściej wybieranych systemów CRM na polskim rynku, a sprawdzone integracje z programami handlowo-magazynowymi są jednym z głównych powodów takiej sytuacji.