System CRM dla branży IT

Jak zwiększyć sprzedaż w sektorze IT?

W każdej branży technologicznej stały wzrost oraz sukcesy we wdrażaniu kolejnych produktów zależne są od obranej przez firmę filozofii i systemu zarządzania. Nie inaczej jest w sektorze IT. Oczywiście, zatrudnienie najwyższej klasy inżynierów oraz wspieranie się zdolnymi marketingowcami ma ogromne znaczenie, jednak samo w sobie nie gwarantuje to sukcesu. Dlatego warto rozejrzeć się za narzędziem, które wspomoże firmę w koordynowaniu projektów, zarządzaniu relacjami z klientami oraz gromadzeniu wiedzy o nich. Synergius CRM jest właśnie takim narzędziem. Oprogramowanie CRM pozwala firmom sprawniej zarządzać całą organizacją, a dodatkowo pomaga koordynować liczne projekty i procesy oraz wspiera przedsiębiorstwo w kontroli finansowej.

Uwaga!: Niektóre funkcje systemu przedstawione w powyższym filmie mogą być dostępne jedynie przy wdrożeniu systemu dedykowanego.Kliknij tutaj, jeżeli chcesz dowiedzieć się o nich więcej, a w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – zapraszamy do kontaktu. :)

Korzyści z wdrożenia systemu CRM w branży IT

  • sprawne zarządzanie procesem sprzedaży i oszczędność czasu,
  • wsparcie w zarządzaniu projektami,
  • wsparcie w organizacji pracy,
  • wsparcie w ofertowaniu,
  • budowa wiedzy o produktach i kontrahentach,
  • wspólne repozytorium plików i baza danych,
  • raportowanie oraz analizy sprzedażowe,
  • synchronizacja z serwerem poczty,
  • dane dotyczące klientów i historia współpracy,
  • łatwa zastępowalność pracowników,
  • wzrost sprzedaży towarów i usług,
  • aplikacja CRM wspierająca pracę mobilną.
CRM dla branży IT.

W tej branży zaufali nam między innymi:

Klient CRM sektor IT - Loco
Klient CRM branża IT - Navigate
Klient CRM branża IT - STEVIA AUTOMATION

Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM

„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
CRM do branży informatycznej - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM spełnił wszystkie nasze oczekiwania i stał się nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszego zespołu. Z pełnym przekonaniem polecamy go jako niezawodne i wysoce funkcjonalne narzędzie, które pozytywnie wpłynęło na naszą działalność.”
System CRM z opiniami klientów - Sun Poland
Filip Kurzyński, Sun Poland Sp. z o.o.
„System Synergius CRM działa bez zarzutu, a wsparcie techniczne oferowane przez Questy jest szybkie i skuteczne. Wierzymy, że zarówno zaawansowane możliwości techniczne, jak i niezrównane wsparcie Questy, czynią ich idealnym partnerem dla każdej organizacji.”
Program CRM dla IT - opinie - Romgaz
Tomasz Szultka, Romgaz
„Synergius CRM to dla nas doskonałe narzędzie, które bardzo pomaga nam w naszej codziennej pracy i wspomaga nasz rozwój. Bardzo cenimy sobie współpracę z firmą Questy, to profesjonaliści którzy szybko i efektywnie dostarczają nam tego czego potrzebujemy.”
System CRM dla branży IT - opinie - pAudio Technologies
Piotr Radomski, pAudio Technologies
„Wyzwaniem było uporządkowanie pracy zespołu, a szczególnie przedstawicieli handlowych. Rozwiązania Questy pozwoliły nam skoncentrować najważniejsze dane kontrahenta, takie jak: oferty, warunki handlowe, e-maile, umowy, ect. w jednym miejscu.”
System CRM dla sektora IT - opinie - Vector SH
Wojciech Kołodziejczyk, Vector Systemy Higieniczne
„Dla handlowca to narzędzie must-have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead-ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.”
CRM - branża informatyczna - Polskie Radio Szczecin
Katarzyna Nesterowicz, Polskie Radio Szczecin
„CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.”
CRM dla firmy z branży IT - opinie - Loco
Jacek Olubiński, LOCO sp.j
„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
CRM do branży informatycznej - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM spełnił wszystkie nasze oczekiwania i stał się nieocenionym narzędziem w codziennej pracy naszego zespołu. Z pełnym przekonaniem polecamy go jako niezawodne i wysoce funkcjonalne narzędzie, które pozytywnie wpłynęło na naszą działalność.”
System CRM z opiniami klientów - Sun Poland
Filip Kurzyński, Sun Poland Sp. z o.o.

Prowadzisz firmę z branży IT?

Sprawdź, co możesz osiągnąć wykorzystując system CRM w Twoim przedsiębiorstwie.

Jak Synergius CRM wspiera proces sprzedaży usług i towarów w branży IT?

Zarządzanie projektami w systemie CRM

Projekty w branży informatycznej są zazwyczaj rozciągnięte w czasie i złożone. Zrozumienie ich zakresu, trafna estymacja czasu realizacji i odpowiednie rozdzielenie zadań to niezbędne składniki sukcesu. Sposobem na efektywną organizację projektów i sprawny proces obsługi klienta jest stosowanie sprawdzonych procedur oraz metodyk działania.Za pomocą systemu Synergius CRM można łatwo i skutecznie zarządzać projektami przy zastosowaniu metodyk Agile i Waterfall. Firmy operujące w branży IT mogą wesprzeć tym rozwiązaniem zarówno wewnętrzne przedsięwzięcia, jak i projekty realizowane dla klientów zewnętrznych. Synergius CRM umożliwia uporządkowanie procesów, czytelne planowanie i zarządzanie czasem pracy oraz koordynację zadań w nawet najbardziej złożonych projektach. Więcej na temat skutecznego zarządzania projektami za pomocą systemu CRM przeczytasz tutaj.

Branża IT - zarządzanie projektami w systemie CRM.

Oprogramowanie CRM a szanse sprzedaży

Do flagowych funkcji systemu Synergius CRM należy zarządzania sprzedażą i procesem obsługi klienta. Panel ten stanowi kompleksowe wsparcie procesu sprzedaży produktów oraz usług firmy IT, w jednym miejscu zbierając wszystkie otwarte transakcje. Narzędzie CRM wspiera handlowców w ich codziennej pracy, pozwalając im na priorytetyzację działań i wskazuje transakcje wymagające natychmiastowej akcji. System CRM wyposażony w moduł szans sprzedaży pozwala ponadto kierownikowi na łatwą weryfikację pracy podwładnych i prognozę wyników.

Zarządzanie szansami sprzedaży w CRM dla branży IT

Tworzenie ofert w dziale sprzedaży

Ofertowanie klientów firmy IT z systemem klasy CRM staje się prostsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej.Oferty przygotowane w programie CRM są spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy, ponieważ to Ty decydujesz o ich wyglądzie. W systemie oferty wiążą się z kontrahentami i potencjalnymi klientami, dzięki czemu każdy handlowiec może szybko sprawdzić jak wyglądała propozycja Twojej firmy. Dobry system CRM pozwala zachować spójny proces ofertowania i komunikacji w dziale obsługi klienta. Po skutecznym wdrożeniu CRM każda oferta wygląda tak samo, jest dostępna dla uprawnionych pracowników oraz przechowywana w jednym miejscu.

Ofertowanie klientów IT w oprogramowaniu CRM.

Zarządzanie relacjami – baza wiedzy o kontrahentach

Dzięki systemowi CRM, wszystkie dane klientów firmy informatycznej i współpracy z nimi znajdują się w jednej bazie. Co więcej, w odpowiednio przygotowanym systemie CRM wszystkie informacje o kontrahentach są posegregowane i umożliwiają daleko posuniętą segmentację kontaktów. Baza klientów w rozwiązaniu CRM została wyposażona w kompleksową wyszukiwarkę, która umożliwia szybkie odnajdowanie interesujących nas grup kontrahentów.

Baza wiedzy o współpracy z kontrahentami w systemie CRM dla branży IT.

Jak system CRM pomaga w planowaniu i koordynacji pracy?

Synergius CRM ułatwia kierownikom zarządzanie czasem ich pracowników, wspomagając ich w planowaniu oraz koordynacji pracy. Wśród kluczowych funkcjonalności systemów CRM w tym zakresie należy wskazać kalendarz, który umożliwia wyświetlenie zadań innych pracowników w jednym widoku. W ten sposób CRM dla firm IT umożliwia zweryfikowanie dostępności danej osoby i łatwe zaplanowanie wspólnego spotkania lub wskazanie zastępstwa w działaniu niecierpiącym zwłoki. Ponadto, odpowiedni system CRM – jakim jest Synergius CRM – udostępnia kadrze zarządzającej szereg widgetów, które umożliwiają łatwą analizę czynności wykonanych lub zaniechanych przez pracowników.

Kalendarz i planowanie zadań w CRM dla branży informatycznej.

Baza usług i produktów firmy IT

Dobry system zarządzania relacjami z klientem wyposażony jest także w bazę usług i produktów, które umożliwiają łatwą kontrolę nad aktualnością obecnej oferty przedsiębiorstwa.Każdy z pracowników działu handlowego ma dostęp do tych samych, aktualnych danych, które w systemie CRM znajdują się w jednym miejscu.Baza usług i produktów profesjonalnego systemu CRM służy również do szybkiego tworzenia ofert. Wystarczy, że handlowiec wskaże interesujące go pozycje, a informacje na ich temat w sposób automatyczny zaciągają się do dokumentu. Przechowywane w programie CRM dane pozwolą uniknąć sytuacji, w której pracownik działu sprzedaży przesyła klientowi nieaktualne ceny.

Oprogramowanie CRM dla branży IT - baza produktów.

Analiza działań sprzedażowych w programie CRM

Transfer działań handlowych do systemu CRM umożliwia tworzenie zautomatyzowanych raportów i zestawień. Mogą one dotyczyć aktywności handlowców, efektywności ofertowania oraz prognozowanych wyników sprzedaży. Oferowany przez nasCRM dla firm IT umożliwia również identyfikację wąskich gardeł w procesach sprzedażowych oraz wskazanie przyczyn utraty szans sprzedaży. Synergius CRM pozwala ponadto na przygotowanie indywidualnych raportów, zależnie od potrzeb klientów danej firmy.

Analiza działań sprzedaży w systemie CRM dla sektora IT.

Integracja z programem ERP

Wśród integracji systemów CRM z zewnętrznymi rozwiązaniami, od lat największą popularnością cieszy się integracja z oprogramowaniem handlowo-magazynowym. Umożliwia ona przechowywanie wszystkich najważniejszych danych w jednym miejscu - po stronie systemu informatycznego CRM. Podczas wymiany danych pomiędzy systemami, do wybranego systemu CRM zaciągane są m.in. stany magazynowe i faktury. W drugą stronę, do systemu handlowo-magazynowego wysyłane zostają zamówienia. Synergius CRM należy do najczęściej wybieranych systemów CRM na polskim rynku, a sprawdzone integracje z programami handlowo-magazynowymi są jednym z głównych powodów tej sytuacji.

Integracje ERP z systemem CRM dla branży IT.

Prowadzisz firmę z branży IT?

Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje