System CRM dla branży IT
Jak zwiększyć sprzedaż w sektorze IT?
W każdej branży technologicznej stały wzrost oraz sukcesy we wdrażaniu kolejnych produktów zależne są od obranej przez firmę filozofii i systemu zarządzania. Nie inaczej jest w sektorze IT. Oczywiście, zatrudnienie najwyższej klasy inżynierów oraz wspieranie się zdolnymi marketingowcami ma ogromne znaczenie, jednak samo w sobie nie gwarantuje to sukcesu. Dlatego warto rozejrzeć się za narzędziem, które wspomoże firmę w koordynowaniu projektów, zarządzaniu relacjami z klientami oraz gromadzeniu wiedzy o nich. Synergius CRM jest właśnie takim narzędziem. Oprogramowanie CRM pozwala firmom sprawniej zarządzać całą organizacją, a dodatkowo pomaga koordynować liczne projekty i procesy oraz wspiera przedsiębiorstwo w kontroli finansowej.
Uwaga!: Niektóre funkcje systemu przedstawione w powyższym filmie mogą być dostępne jedynie przy wdrożeniu systemu dedykowanego.Kliknij tutaj, jeżeli chcesz dowiedzieć się o nich więcej, a w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – zapraszamy do kontaktu. :)
Korzyści z wdrożenia systemu CRM w branży IT
- sprawne zarządzanie procesem sprzedaży i oszczędność czasu,
- wsparcie w zarządzaniu projektami,
- wsparcie w organizacji pracy,
- wsparcie w ofertowaniu,
- budowa wiedzy o produktach i kontrahentach,
- wspólne repozytorium plików i baza danych,
- raportowanie oraz analizy sprzedażowe,
- synchronizacja z serwerem poczty,
- dane dotyczące klientów i historia współpracy,
- łatwa zastępowalność pracowników,
- wzrost sprzedaży towarów i usług,
- aplikacja CRM wspierająca pracę mobilną.
W tej branży zaufali nam między innymi:
Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM
Prowadzisz firmę z branży IT?
Sprawdź, co możesz osiągnąć wykorzystując system CRM w Twoim przedsiębiorstwie.
Jak Synergius CRM wspiera proces sprzedaży usług i towarów w branży IT?
Zarządzanie projektami w systemie CRM
Projekty w branży informatycznej są zazwyczaj rozciągnięte w czasie i złożone. Zrozumienie ich zakresu, trafna estymacja czasu realizacji i odpowiednie rozdzielenie zadań to niezbędne składniki sukcesu. Sposobem na efektywną organizację projektów i sprawny proces obsługi klienta jest stosowanie sprawdzonych procedur oraz metodyk działania.Za pomocą systemu Synergius CRM można łatwo i skutecznie zarządzać projektami przy zastosowaniu metodyk Agile i Waterfall. Firmy operujące w branży IT mogą wesprzeć tym rozwiązaniem zarówno wewnętrzne przedsięwzięcia, jak i projekty realizowane dla klientów zewnętrznych. Synergius CRM umożliwia uporządkowanie procesów, czytelne planowanie i zarządzanie czasem pracy oraz koordynację zadań w nawet najbardziej złożonych projektach. Więcej na temat skutecznego zarządzania projektami za pomocą systemu CRM przeczytasz tutaj.
Oprogramowanie CRM a szanse sprzedaży
Do flagowych funkcji systemu Synergius CRM należy zarządzania sprzedażą i procesem obsługi klienta. Panel ten stanowi kompleksowe wsparcie procesu sprzedaży produktów oraz usług firmy IT, w jednym miejscu zbierając wszystkie otwarte transakcje. Narzędzie CRM wspiera handlowców w ich codziennej pracy, pozwalając im na priorytetyzację działań i wskazuje transakcje wymagające natychmiastowej akcji. System CRM wyposażony w moduł szans sprzedaży pozwala ponadto kierownikowi na łatwą weryfikację pracy podwładnych i prognozę wyników.
Tworzenie ofert w dziale sprzedaży
Ofertowanie klientów firmy IT z systemem klasy CRM staje się prostsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej.Oferty przygotowane w programie CRM są spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy, ponieważ to Ty decydujesz o ich wyglądzie. W systemie oferty wiążą się z kontrahentami i potencjalnymi klientami, dzięki czemu każdy handlowiec może szybko sprawdzić jak wyglądała propozycja Twojej firmy. Dobry system CRM pozwala zachować spójny proces ofertowania i komunikacji w dziale obsługi klienta. Po skutecznym wdrożeniu CRM każda oferta wygląda tak samo, jest dostępna dla uprawnionych pracowników oraz przechowywana w jednym miejscu.
Zarządzanie relacjami – baza wiedzy o kontrahentach
Dzięki systemowi CRM, wszystkie dane klientów firmy informatycznej i współpracy z nimi znajdują się w jednej bazie. Co więcej, w odpowiednio przygotowanym systemie CRM wszystkie informacje o kontrahentach są posegregowane i umożliwiają daleko posuniętą segmentację kontaktów. Baza klientów w rozwiązaniu CRM została wyposażona w kompleksową wyszukiwarkę, która umożliwia szybkie odnajdowanie interesujących nas grup kontrahentów.
Jak system CRM pomaga w planowaniu i koordynacji pracy?
Synergius CRM ułatwia kierownikom zarządzanie czasem ich pracowników, wspomagając ich w planowaniu oraz koordynacji pracy. Wśród kluczowych funkcjonalności systemów CRM w tym zakresie należy wskazać kalendarz, który umożliwia wyświetlenie zadań innych pracowników w jednym widoku. W ten sposób CRM dla firm IT umożliwia zweryfikowanie dostępności danej osoby i łatwe zaplanowanie wspólnego spotkania lub wskazanie zastępstwa w działaniu niecierpiącym zwłoki. Ponadto, odpowiedni system CRM – jakim jest Synergius CRM – udostępnia kadrze zarządzającej szereg widgetów, które umożliwiają łatwą analizę czynności wykonanych lub zaniechanych przez pracowników.
Baza usług i produktów firmy IT
Dobry system zarządzania relacjami z klientem wyposażony jest także w bazę usług i produktów, które umożliwiają łatwą kontrolę nad aktualnością obecnej oferty przedsiębiorstwa.Każdy z pracowników działu handlowego ma dostęp do tych samych, aktualnych danych, które w systemie CRM znajdują się w jednym miejscu.Baza usług i produktów profesjonalnego systemu CRM służy również do szybkiego tworzenia ofert. Wystarczy, że handlowiec wskaże interesujące go pozycje, a informacje na ich temat w sposób automatyczny zaciągają się do dokumentu. Przechowywane w programie CRM dane pozwolą uniknąć sytuacji, w której pracownik działu sprzedaży przesyła klientowi nieaktualne ceny.
Analiza działań sprzedażowych w programie CRM
Transfer działań handlowych do systemu CRM umożliwia tworzenie zautomatyzowanych raportów i zestawień. Mogą one dotyczyć aktywności handlowców, efektywności ofertowania oraz prognozowanych wyników sprzedaży. Oferowany przez nasCRM dla firm IT umożliwia również identyfikację wąskich gardeł w procesach sprzedażowych oraz wskazanie przyczyn utraty szans sprzedaży. Synergius CRM pozwala ponadto na przygotowanie indywidualnych raportów, zależnie od potrzeb klientów danej firmy.
Integracja z programem ERP
Wśród integracji systemów CRM z zewnętrznymi rozwiązaniami, od lat największą popularnością cieszy się integracja z oprogramowaniem handlowo-magazynowym. Umożliwia ona przechowywanie wszystkich najważniejszych danych w jednym miejscu - po stronie systemu informatycznego CRM. Podczas wymiany danych pomiędzy systemami, do wybranego systemu CRM zaciągane są m.in. stany magazynowe i faktury. W drugą stronę, do systemu handlowo-magazynowego wysyłane zostają zamówienia. Synergius CRM należy do najczęściej wybieranych systemów CRM na polskim rynku, a sprawdzone integracje z programami handlowo-magazynowymi są jednym z głównych powodów tej sytuacji.
Prowadzisz firmę z branży IT?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.