Jak usprawnić raportowanie sprzedaży w systemie CRM?

System CRM w chmurze, czyli tak naprawdę gdzie?


CRM w chmurze — co to znaczy? Użytkownicy komputerów, smartphone’ów, tabletów i innych urządzeń, dzięki którym możemy uzyskać dostęp do Internetu, często nie zdają sobie sprawy z faktu, iż korzystają z tzw. cloud computingu. Jak się jednak okazuje, dziś przeważająca ilość portali społecznościowych bądź aukcyjnych używa mocy obliczeniowych w tzw. chmurze. Cloud computing to nic innego jak przeniesienie całego ciężaru świadczenia usług IT na serwer. Lista usług dostępnych w takim modelu obejmuje m.in.: przechowywanie danych, dostęp do oprogramowania bez konieczności instalowania go na swoim komputerze oraz korzystanie z mocy obliczeniowych oferowanych przez firmę świadcząca usługi w chmurze. W taki sposób działają także przeglądarkowe systemy informatyczne dla biznesu – m.in. platformy B2B i systemy CRM online. Jak je wykorzystać i dlaczego warto to robić?


Historia chmury obliczeniowej

Wielu ekspertów zajmujących się tematami związanymi z cloud computingiem za początek tej koncepcji uważa lata pięćdziesiąte XX wieku. Już wtedy priorytetem dla korporacji oraz instytucji naukowych stało się poprawienie efektywności komputerów. Jednak rozwiązania, które z pełną precyzją możemy nazwać chmurami obliczeniowymi pojawiły się na rynku dopiero na początku XXI wieku. Od roku 2006 firmy takie jak Amazon czy Google wprowadzają nowe, cloud computingowe paradygmaty pracy, a ich rozwiązania oparte na oferowaniu mocy obliczeniowych czy też przechowywaniu plików w chmurze stają się codziennością. Szacuje się, że już 86% firm na świecie korzysta z więcej niż jednej usługi w cloud computingu. Jak prognozuje firma badawcza Gartner, w 2016 roku będziemy przechowywać w chmurze ponad 35 proc. wszystkich danych, także prywatnych.


Jak wykorzystać CRM w chmurze?

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na stworzenie własnej puli zasobów obliczeniowych, które nie będą dostępne dla użytkowników zewnętrznych. Przede wszystkim chodzi o to, żeby tzw. dane wrażliwe (np. dane osobowe, numery telefonów, adresy e‐mail itp.) nie mogły wydostać się nigdzie na zewnątrz firmy, a z drugiej strony – żeby były zawsze w zasięgu ręki. Przechowywanie ich na przenośnych dyskach lub urządzeniach USB nie wchodzi w grę – można je łatwo zgubić, mogą wpaść w niepowołane ręce, a nierzadko również ulegają uszkodzeniom mechanicznym. Trzymanie tych danych wyłącznie w biurze jest zupełnie nieefektywne – bo jak uzyskać do nich dostęp, gdy jedziemy do klienta? Będziemy ze sobą wozić notatki w zeszycie? To nie jest standard firmy z XXI wieku!


Dobry CRM w chmurze to dostęp do danych o kontrahentach przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę – m.in. do historii transakcji, informacji o rabatach i ofertach specjalnych, a także do wszelkich danych o kontaktach handlowych wykonanych przez cały okres współpracy. Mobilny CRM powinien również umożliwić zespołowi handlowemu taki model pracy, aby można było w każdej chwili zastąpić nieobecnego handlowca i w pełni profesjonalnie obsłużyć każdego klienta biznesowego. Dzięki CRM‐owi w chmurze planowanie pracy staje się łatwiejsze i bardziej efektywne. A sama praca handlowca staje się znacznie przyjemniejsza niż kiedykolwiek wcześniej – nie trzeba już martwić się o to, czy na pewno mamy przy sobie wszystkie niezbędne do kontaktu handlowego dane. Mamy je zawsze przy sobie – gwarantuje to CRM online.


Dlaczego warto korzystać z chmury obliczeniowej?

Każdy użytkownik chmury na pewno doceni łatwość korzystania z zasobów dostępnych online. Usługi oferowane w chmurze dostępne są praktycznie z każdego urządzenia posiadającego dostęp do Internetu. W tradycyjnym modelu korzystania z aplikacji instalowanych uzyskanie podobnej funkcjonalności jest po prostu niemożliwe. I właśnie dlatego CRM w chmurze w każdym przypadku wygrywa z zainstalowanym na komputerze stacjonarnym programem handlowym (CRM może pobierać z niego dane) oraz z plikami w Excelu.


Kolejnym atutem korzystania z cloud computingu jest fakt, iż nie musimy obawiać się o wydajność sprzętu, na którym pracujemy. Centra obliczeniowe, będące największymi chmurami publicznymi, oferują moc nieosiągalną dla nawet najbardziej rozbudowanej stacji roboczej. Korzystanie z chmury obliczeniowej to alternatywa dla zakupu, konfiguracji i utrzymania serwerów – działań drogich i czasochłonnych. Dostawcy usług w chmurze na każdym kroku podkreślają niezawodność swoich rozwiązań. Nawet w przypadku awarii, zadania realizowane przez jednostki, które przestały należycie pracować, są natychmiast przejmowane przez inne maszyny.


Jak powiedział kiedyś Steve Jobs, twardy dysk w komputerze nie jest potrzebny, jeżeli możemy mieć szybszy serwer. I to jest doskonały argument za wykorzystywaniem aplikacji w chmurze – takich jak CRM online.


Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system Aura Business — elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.