CRM online, czyli jak działa CRM w chmurze

CRM online, czyli jak działa CRM w chmurze




Co to jest CRM online?


CRM online, określany także jako CRM w chmurze to rozwiązanie polegające na tym, że użytkownicy korzystają z systemu za pośrednictwem przeglądarki internetowej. System CRM nie wymaga wtedy instalacji na komputerze, wystarczy dostęp do Internetu. To rozwiązanie webowe, które dzięki swojej responywności pozwala na wygodne korzystanie także na urządzeniach mobilnych.


Korzyści z systemu CRM w chmurze


System CRM online to komfortowy model dostarczania oprogramowania. Dlaczego?
Użytkownicy:

  • są zwolnieni z obowiązku samodzielnego utrzymania serwera,
  • otrzymują dostęp do aktualizacji, więc system jest ciągle rozwijany,
  • mogą skorzystać z porad i wsparcia,
  • nie muszą posiadać specjalistycznej wiedzy technicznej,
  • nie ponoszą kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników, którzy monitorowaliby system oraz moduł integracji.


CRM online a aplikacja mobilna CRM


Zastanawiasz się czym różni się CRM online od aplikacji mobilnej? Spieszymy z wyjaśnieniem.

Wyżej znajdziesz definicję "CRM online". Jej głównym założeniem jest to, że użytkownik korzysta z systemu za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Natomiast aplikacja mobilna CRM wymaga instalacji na telefonie.

Najważniejsze różnice to szybkość dotarcia do informacji oraz funkcjonalność. W przypadku aplikacji mobilnej w dużo szybszy sposób dotrzemy np. do listy kontaktów czy zadań, wystarczy kliknięcie w ikonę z aplikacją. Natomiast CRM online daje zazwyczaj dużo większe możliwości niż sama aplikacja. Wyobrażasz sobie tworzenie atrakcyjnej oferty handlowej na telefonie? My też nie.


CRM online synchronizacja

Synergius CRM łączy w sobie CRM online oraz aplikację mobilną. W rozwiązaniu webowym (przeglądarkowym) użytkownik ma dostęp do pełnej funkcjonalności, może tworzyć oferty, zamówienia, zarządzać szansami sprzedaży czy realizować kampanie mailingowe. Natomiast aplikacja służy pracownikom, którzy realizują swoje zadania w terenie. Oba systemy są ze sobą połączone, dzięki temu mobilny handlowiec zawsze ma dostęp do aktualnych informacji.


Instalacja systemu CRM na własnym serwerze lub na serwerze dostawcy



Darmowy CRM online nie dostarcza większości potrzebnych firmom funkcji, a jego dostosowanie do realiów danego biznesu może się okazać trudne. Klient, Decydując się na zakup systemu, musisz pamiętać o obowiązkach, które się z tym wiążą. Zakup polega na przekazaniu licencji na system oraz zainstalowaniu systemu na Twoich własnych serwerach. Otrzymujesz także dostęp do akltualizacji na określony z góry czas np. rok. Za prawidłowe działanie systemu oraz bezpieczeństwo danych odpowiada wtedy Twoja firma.

Inaczej wygląda sytuacja, w przypadku wynajmu programu CRM. System przechowywany jest na serwerach dostawcy, do jego obowiązków należą m.in. zapewnienie nieprzerwanego dostępu, bezpieczeństwo danych i wsparcie techniczne.

Wybierając CRM, klienci często wybierają opcję wynajmu, ponieważ mogą zadecydować o długości umowy oraz o okresie płatności. Nie potrzebują też dużych, jednorazowych inwestycji, by móc szybko rozpocząć pracę w systemie CRM. W przypadku zakupu przedsiębiorstwo ponosi duży koszt już na samym początku współpracy, jednak otrzymuje system na własność. Elastyczność związana z płatnościami przy wyborze CRM online jest kluczowa, szczególnie dla mniejszych podmiotów. Jednak większe firmy także widzą w tym korzyści - wybór i testowanie systemu może okazać się lepszym rozwiązaniem niż zakup.


Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze CRM online?



Decydując się na system CRM online warto sprawdzić czy oprogramowanie zawiera takie cechy, jak: elastyczność systemu, zarządzanie uprawnieniami, opcje integracji, brak limitów czy możliwości rozwojowe. Dlaczego te cechy są szczególnie ważne?


  • Integracja z systemami zewnętrznymi

  • W zależności od profilu działalności, przedsiębiorstwa mogą korzystać z różnych systemów, np. programów handlowo-magazynowych lub większych rozwiązań. System CRM powinien mieć możliwość integracji, czyli dwustronnej wymiany danych pomiędzy systemami. Z systemu ERP zostaną automatycznie zaktualizowane informacje o produktach, ich cenach czy stanach magazynowych. Natomiast system CRM przekaże programowi handlowemu dokumenty zamówień.

    Zastosowanie integracji z systemem zewnętrznym, np. programami handlowo-magazynowymi, która odbywa się bez ingerencji pracownika wpływa na oszczędność czasu i wyeliminuje ryzyko pomyłki.


  • Elastyczność

  • W przypadku systemów pudełkowych, gotowych, które są standardowe trudno o elastyczność, którą posiadają oprogramowania dedykowane. Jednak można ją dostrzec również w niektórych rozwiązaniach tej grupy produktów.

    Synergius CRM nie jest rozwiązaniem dedykowanym, ale posiada bardzo duże możliwości konfiguracji. Użytkownik bez wsparcia technicznego może np. utworzyć w systemie wiele kampanii sprzedażowych, o różnych etapach i atrybutach. Kampanie sprzedażowe to uporządkowane procesy, podzielone na etapy, np. nowa szansa, analiza potrzeb, ofertowanie i zamykanie.

    Dodatkowo klient sam decyduje o typach zadań i zdarzeń, np. zaplanowane spotkanie lub przygotowana oferta. System posiada elastyczny pulpit pracy – to pracownik indywidualnie decyduje o tym, co chce widzieć na pulpicie. Jeżeli nie analizuje codziennie raportów, może ich nie wyświetlać bądź przesunąć do innej zakładki. Natomiast jeżeli pracuje na zadaniach to powinien wyświetlać je na swoim pulpicie.


  • Zarządzanie uprawnieniami

  • Zarządzanie uprawnieniami w systemie CRM online to dodatkowa elastyczność i zarazem bezpieczeństwo. W Synergius CRM klient decyduje, jakie uprawnienia posiadają handlowcy, a jakie kierownicy. Jest to elastyczna funkcja, ponieważ poprzez nadawanie uprawnień można wyświetlać bądź nie wybrane obszary systemu, dostosowując widok do własnych potrzeb. Zarządzanie uprawnieniami w CRM online zapewnia bezpieczeństwo, ponieważ nie każdy powinien mieć dostęp do wszystkich informacji. To zdecydowanie wpływa na ergonomię pracy i oszczędność czasu.


  • Brak limitów

  • Program CRM online jest przechowywany na serwerach dostawcy. Z tego powodu producenci wprowadzają limity danych, kontrahentów, szans sprzedaży czy zadań. W przypadku małego przedsiębiorstwa, która nie ma rozwiniętej bazy kontrahentów, taki limit nie będzie stanowił problemu. Natomiast średnie i duże firmy, z biegiem czasu, mogą odczuwać trudności z tym związane. Zwiększenie limitu, w konkurencyjnych rozwiązaniach, będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami. W Synergius CRM nieważne, jak duże jest przedsiębiorstwo, którym dany klient zarządza, ponieważ zadania, szanse sprzedaży oraz baza kontrahentów nie zawierają limitów.


  • Możliwości rozwojowe

  • Rynek systemów CRM rozwija się coraz szybciej i jest mocno nasycony. Zdarza się, że klienci mają problem z wyborem rozwiązania, ponieważ zwracają uwagę na podstawowe funkcje i potrzeby w danym momencie. Jednak system, który został wybrany teraz, w przyszłości może okazać się niewystarczający i jest to zrozumiałe. Warto więc przy wyborze rozwiązania CRM zwrócić uwagę na to, czy dostawca oferuje inne (większe) rozwiązanie, czy zgadza się na indywidualne rozszerzenia lub nawet - czy może wdrożyć w przedsiębiorstwie dedykowane rozwiązania IT. Dlaczego to takie ważne?

    Producent oferujący szeroki zakres produktów jest elastyczny i będzie w stanie dostosować się do zmiennych potrzeb. Dodatkowo, migracja danych pomiędzy takimi systemami nie będzie kosztowna, a pracownicy nie odczują kolejnej zmiany. Synergius CRM posiada taką możliwość i może zostać rozszerzony do większej i indywidualnej wersji programu CRM – Aura Business.



    Podsumowując...

    Na co zwrócić uwagę wybierając CRM online?

    • Elastyczność,
    • Zarządzanie uprawnieniami,
    • Integracje z programami zewnętrznymi,
    • Brak limitów,
    • Możliwości rozwojowe.

    System CRM online to wygoda dla pracowników, która przekłada się na zaangażowanie w budowanie wspólnej bazy wiedzy i zwiększenie zadowolenie klientów.