CRM online: narzędzia do pracy zdalnej

Zarządzanie pracą na odległość może sprawiać trudności wielu osobom zajmującym się zarządzaniem firmą. Zapoznaj się z tym artykułem i zobacz, jak CRM online w prosty sposób pozwala zapanować nad zespołem, który wykonuje swoje działania poza siedzibą przedsiębiorstwa.

Z tekstu dowiesz się:

  • Jak stawić czoła wyzwaniom wynikającym ze zdalnej pracy,
  • Jak radzimy sobie ze zdalną pracą w Questy,
  • Jak CRM online wspiera pracę na odległość.

Nowe zasady

Od rozpoczęcia pandemii minął już ponad rok. Przyzwyczailiśmy się do zmiany sposobu pracy. Biurami są teraz nasze domy, open-space’y to kanapy w salonie, a rozmowy w biurowej kuchni zamieniliśmy na rozmowy na Skype. Wiele przedsiębiorstw zostało wystawionych na trudną próbę umiejętności szybkiego dostosowania się do nowych realiów. Jak wypadła w niej Twoja organizacja? Sprawdziliście już w swojej firmie wiele narzędzi, ale częściowo lub zupełnie się nie sprawdziły? Zobacz, jak zarządzamy zdalną pracą w Questy.

Online CRM system zarządzania relacjami z klientami firmy?

Jesteśmy producentem i dostawcą systemów CRM, dlatego naszym głównym rozwiązaniem jest oczywiście… system klasy CRM! Jest to oprogramowanie kojarzące się najczęściej z zarządzaniem relacjami z potencjalnymi klientami oraz obecnymi kontrahentami. Jednakże dobre systemy CRM mają w obecnej dobie dużo większe znaczenie. Łączą one w sobie bazę danych klientów z kopalnią wiedzy o wewnętrznym statusie przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozwalają nie tylko na wygodne zarządzanie sprzedażą, ale przede wspomagają codzienną pracę w trybie zdalnym.

Wypróbuj nowoczesny program CRM i efektywniej zarządzaj pracą zdalną.

Testuj za darmo, przez 30 dni, bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.

Monitorowanie pracy z odpowiednim systemem CRM online

Brak fizycznej obecności pracowników przy swoich obowiązkach może wywoływać poczucie braku kontroli. Tylko w teorii, bo w praktyce z najlepszym oprogramowaniem CRM online masz bogate możliwości monitorowania pracy wszystkich działów firmy.

Jakie narzędzia CRM online pozwalają monitorować ogólną aktywność zespołu?

W przypadku systemu CRM mającego służyć monitorowaniu pracy całego zespołu największe znaczenie mają:

  • Rejestracja zdarzeń czyli raport, w którym pracownicy określają jakie zadania robili i ile zajęły im czasu. Mogą wybrać też typ zdarzenia - spotkanie, prezentacja, kontakt itp.

  • Współdzielony kalendarz to narzędzie, oprogramowania CRM pozwalające na zarządzanie zadaniami, a także sprawdzenie planów współpracowników. To opcja przydatna szczególnie wtedy, gdy muszą pracować nad czymś razem.

Współdzielony kalendarz zadań w CRM online
  • Wyznaczanie celów to funkcja rozwiązania CRM, która pokazuje stan realizacji celu pracownika. Świetnie sprawdza się w wygodnym zarządzaniu sprzedażą i monitorowaniu targetów indywidualnych i zespołowych. Menedżer ma możliwość kontrolowania wskaźników tego rodzaju bez konieczności kontaktu z pracownikiem.

  • Raporty – dzięki systemowi CRM można przeglądać automatycznie generowane podsumowania wyników dowolnych danych przechowywanych w systemie (także tych dotyczących zarządzania sprzedażą). Przedstawiają informacje w czytelny i przystępny sposób, aby móc łatwo wyciągnąć z nich wnioski.

Monitorowanie aktywności - raporty w CRM online

Jak najskuteczniej monitorować działania handlowców?

Wdrożenie systemu CRM online daje możliwość monitorowania również każdego z użytkowników systemu CRM pojedynczo. Służą temu:

  • Wspominaliśmy już o współdzielonych kalendarzach. Przedstawiciele handlowi planują i dodają w nich spotkania oraz prezentacje. Po skontaktowaniu się z wygenerowanym potencjalnym klientem mają możliwość zanotowania szczegółów pod zadaniem.

  • Zarządzanie szansami sprzedaży na tablicy Kanban – to widok systemu klasy CRM, dzięki któremu można błyskawicznie zweryfikować bieżący etap poszczególnych szans sprzedażowych i ocenić sposób zarządzania potencjalnymi klientami. Wewnątrz każdej z szans sprzedaży znajdują się wszystkie informacje o transakcji, ustalenia i powiązane oferty. To pełna wiedza o procesie obsługi klienta w jednym miejscu.

Szanse sprzedaży - CRM online do pracy zdalnej
  • Kartoteka klienta – elastyczny system CRM umożliwia także zarządzanie kontaktami poprzez uporządkowanie informacji na temat danego kontrahenta. Uprawnieni pracownicy mają możliwość zarządzania bazą klientów, przez co posiadają dostęp do wszelkich danych kontrahentów (np. kontaktowych) istotnych w procesie sprzedaży, ustaleń z klientem czy dokumentów rozliczeniowych.

Zadaniem systemu CRM online jest dostarczenie także innych ciekawych funkcji, z którymi trzymanie ręki na pulsie w dziale handlowym i zarządzanie sprzedażą jest jeszcze skuteczniejsze. Zalicza się do nich mobilna aplikacja CRM z opcją monitorowania lokalizacji handlowców na mapie. Omawiamy ją w innym odcinku naszego vloga.

Poznaj inne funkcje CRM online.

Jak zarządzać projektami na odległość?

Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Znajdziesz wiele rozwiązań mogących sprawdzić się w procesie zarządzania projektami w Twojej firmie. Nasze narzędzia sprawdzają się w firmach, które szukają kompleksowości – spójnego oprogramowania obejmującego wszystkie obszary.

Zespoły odpowiedzialne za projekty wykonują w ramach danego projektu wiele zdań. To obszar, w którym doskonale sprawdzą się znajdujące się na pokładzie naszego prostego CRM online narzędzia takie jak widok Kanban czy Gantt. Tablica Kanban to miejsce, które doskonale prezentuje etapy, na jakich znajdują się zadania projektowe i projekty. To wyjątkowo prosta w użyciu funkcja, przepływ zleceń wykonywany jest przy pomocy metody “przeciągnij i upuść”. Pracownicy raportują w tym miejscu czas wykorzystany na zadania, określają także ile pozostało go do jego zakończenia. Jedno spojrzenie na tablicę wystarczy, by poznać status realizacji zleceń.

Komunikacja w firmie

Komunikacja to najgorętszy temat pracy zdalnej. Jej brak uporządkowania jest jak jazda samochodem we mgle bez świateł. Warto wtedy włączyć światła przeciwmgielne. W tej metaforze jest nimi komunikator wbudowany w prosty CRM online. W naszej firmie wykorzystujemy go do rozmów na tematy zawodowe. Oprogramowanie CRM mające tę funkcjonalność umożliwia wiązanie poszczególne czatów z zadaniami, mailami i dokumentami, co bardzo ułatwia pracę na odległość.

Słowo o bezpieczeństwie oprogramowania CRM

O nim mówi się zdecydowanie zbyt rzadko. Praca zdalna niesie za sobą niebezpieczeństwo w postaci dostępu przez osoby do tego niepowołane. Analizując oferty systemu CRM online koniecznie sprawdź, co jego producent oferuje w zakresie bezpieczeństwa. Questy zapewnia światowe standardy zabezpieczenia informacji. Mamy certyfikację ISO 27001, współpracujemy wyłącznie z najlepszymi dostawcami hostingu, nasze systemy uzbrojone są w zaawansowane mechanizmy zarządzania dostępem do informacji. Więcej na temat bezpiecznego wdrażania systemu CRM znajdziesz tutaj.

Podsumowanie – system CRM najlepszy w pracy zdalnej

Zdalna praca jest od pewnego czasu standardem. Przedsiębiorstwa stawiają jej czoła z różnym skutkiem. Nasza firma, dzięki wspomnianym w tym artykule rozwiązaniom radzi sobie naprawdę dobrze. Wymienione opcje to tylko przykłady wsparcia, jakie oferuje CRM online w kontekście pracy zdalnej. Jako producent oprogramowania dla firm mamy możliwość dostosowania możliwości do procesów Twojej firmy. Zdecyduj się na wdrożenie systemu CRM i wesprzyj proces sprzedaży dzięki CRM, a dodatkowo usprawnij zarządzanie pracą zdalną.

Dowiedz się więcej o zaletach systemu CRM:

Wypróbuj nowoczesny program CRM i efektywniej zarządzaj pracą zdalną.

Testuj za darmo, przez 30 dni, bez zobowiązań. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje