CRM dla sprzedaży - potrzebujesz go bardziej, niż myślisz

CRM dla sprzedaży - sprawdź dlaczego go potrzebujesz


Wielu przedsiębiorców odrzuca wsparcie, jakie oferują nowe technologie oraz systemy informatyczne. Myślenie o tym, że ich możliwości są dla firmy rozdmuchane i przereklamowane jest dość powszechne, tymczasem praktyka pokazuje co innego. To właśnie dzięki takim rozwiązaniom, jak system CRM dla sprzedaży, możliwe jest nie tylko zwiększenie przychodów, ale i zoptymalizowanie firmowych procesów. Jeżeli więc należysz do osób, które uważają, że system CRM nie jest im potrzebny, sprawdź co możesz stracić i z jakich szans rozwoju nie skorzystasz.


System CRM dla sprzedaży – wielofunkcyjne narzędzie dla firmy


Narzędzie o którym mowa, jest przede wszystkim sposobem na skuteczne zarządzanie procesami w firmie. Daje dostęp do wielu danych, umożliwia skuteczne planowanie, poprawia przepływ informacji w firmie oraz automatyzuje wiele firmowych procesów. Jest narzędziem wielofunkcyjnym, bez którego tracisz wiele dodatkowych możliwości. Jakich?


Dostęp do informacji o klientach i historii współpracy


System CRM dla sprzedaży pozwala gromadzić i zapisywać wszelkie informacje o klientach. Bez takiego narzędzia nie masz możliwości zbudowania klarownej bazy wiedzy, w której odnalezienie firmowych danych kontrahenta, podpisanych dokumentów czy przesłanych plików jest bezproblemowe. Nie będziesz mógł również skorzystać z historii kontaktów z klientem, a co za tym idzie – nie zapamiętasz wszystkich jego wskazówek czy potrzeb. Baza informacji stworzona w systemie jest wartościowa dla każdej firmy, bowiem usprawnia pracę i nie stawia jej właściciela pod ścianą, gdy np. wraz z odchodzącym pracownikiem, odejdzie również wiedza na temat danego klienta. Daje w ten sposób możliwość bezproblemowego radzenia sobie nawet z największą rotacją w przedsiębiorstwie.


Wykorzystanie większej liczby szans sprzedaży


Bardzo ważną funkcją systemu CRM jest zarządzanie szansami sprzedaży. Dzięki temu możliwe jest skupienie się na priorytetach i zadbanie o jak najlepsze przeprowadzenie procesu sprzedażowego. Do każdej szansy sprzedaży przypiszesz pracownika, bez problemu podzielisz ją na kilka kampanii i wygenerujesz graficzną prezentację każdego etapu szansy sprzedaży. Co więcej -  w przypadku niepowodzenia, przeanalizujesz, co mogłeś zrobić lepiej i usprawnisz przeprowadzane procesy w przyszłości.


Na zwiększenie sprzedaży wpływ ma też między innymi lepsza kontrola nad działem handlowym. Zyskasz np. dostęp do szczegółowych raportów dotyczących zrealizowanych oraz niezrealizowanych celów.

crm dla sprzedaży zadania w programie crm

Skuteczna ocena działań handlowych i marketingowych


Kolejną ważną funkcją, jaką posiada system CRM dla sprzedaży jest wbudowany kalendarz. Dużo skuteczniejszy, dodajmy, od takiego papierowego, w którym dane wpisuje się ręcznie. Tutaj wszystko przebiega w sposób automatyczny – po zapisaniu ważnego wydarzenia, system po jakimś czasie przypomni o nim wskazanej osobie. Dzięki temu nie ma możliwości, że handlowiec zapomni o spotkaniu z klientem, a kierownik o ważnym wyjeździe służbowym. Kalendarz sprawdza się również do planowania i organizowania pracy – bez niego w firmie może pojawić się niepożądany chaos.


Możliwość generowania wartościowych raportów


O tym, że system CRM dla sprzedaży pozwala na generowanie raportów już wiesz, bowiem narzędzie to jest dostępne dla wielu działów w firmie i odnosi się do licznych procesów, jakie są w niej przeprowadzane. Zarówno raporty dla zarządu, jak i handlowców mogą mieć określone atrybuty, zawierać zróżnicowane informacje i szereg wskazówek. To niezwykle ważne zarówno do oceny przeprowadzanych w firmie procesów, jak również ich rozwoju. Bez takich raportów dużo trudniej będzie Ci ocenić efektywność pracowników, skuteczność sprzedaży czy jakość obsługi klienta.

crm dla sprzedaży szanse sprzedaży w programie crm

Zwiększenie bezpieczeństwa w firmie


Bez systemu informatycznego nie będziesz mógł również przydzielać indywidualnych uprawnień dla każdego pracownika. Nie określisz do jakich informacji i dokumentów ma dostęp. Taki brak kontroli prowadzi do tego, że trafią one w niepowołane ręce, a to nie jest niczym korzystnym dla właściciela przedsiębiorstwa i może nieść daleko idące skutki.


Poprawa komunikacji w firmie


System CRM dla sprzedaży posiada również wbudowany komunikator, który skutecznie zastępuje telefony i gonitwy za podwładnymi lub współpracownikami, w celu uzyskania informacji. Bez niego tracisz czas, a także możesz doprowadzić do tego, że w firmie panować będzie chaos i niedoinformowanie.

crm dla sprzedaży komunikator wewnętrzny w programie crm

Podsumowując…


Widać gołym okiem, jak wartościowym rozwiązaniem w firmie może okazać się system informatyczny. A to tylko część funkcji jakie posiada i możliwości, jakie Ci daje. Czy wciąż sądzisz, że nie przydałby Ci się na Tobie lub Twoim pracownikom na co dzień?


Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system Aura Business - elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów