CRM dla sprzedaży – sprawdź, dlaczego go potrzebujesz

Wielu przedsiębiorców odrzuca wsparcie, jakie oferują nowe technologie oraz systemy informatyczne. Myślenie o tym, że ich możliwości są dla firmy rozdmuchane i przereklamowane jest dość powszechne. Tymczasem praktyka pokazuje co innego. To właśnie dzięki takim rozwiązaniom, jak system CRM dla sprzedaży, możliwe jest nie tylko zwiększenie przychodów, ale i zoptymalizowanie firmowych procesów. Jeżeli więc należysz do osób, które uważają, że system CRM nie jest im potrzebny, sprawdź co możesz stracić i z jakich szans rozwoju nie skorzystasz.

System CRM dla sprzedaży – wielofunkcyjne narzędzie dla firmy

CRM to narzędzie, które jest przede wszystkim sposobem na skuteczne zarządzanie procesami we współczesnym przedsiębiorstwie. Daje ono dostęp do wielu danych, umożliwia skuteczne planowanie, poprawia przepływ informacji w firmie oraz automatyzuje wiele działań zachodzących w organizacji. Z tego względu system CRM można nazwać narzędziem wielofunkcyjnym, bez którego tracisz ogrom dodatkowych możliwości. Chcesz dowiedzieć się jakich? Czytaj dalej.

Dostęp do informacji o klientach i historii współpracy

System CRM dla sprzedaży pozwala gromadzić i zapisywać wszelkie informacje o klientach. Bez takiego narzędzia nie masz możliwości zbudowania klarownej bazy wiedzy, w której odnalezienie firmowych danych kontrahenta, podpisanych dokumentów czy przesłanych plików jest bezproblemowe. Nie będziesz mieć również dostępu do historii kontaktów z klientem, a co za tym idzie – nie zapamiętasz wszystkich jego oczekiwań czy potrzeb. Baza informacji stworzona w systemie jest wartościowa dla każdej firmy, bowiem usprawnia pracę i nie stawia jej właściciela pod ścianą, gdy np. wraz z odchodzącym pracownikiem, odejdzie wiedza na temat danego klienta. W ten sposób, narzędzie informatyczne, jakim jest CRM stwarza możliwość efektywnego radzenia sobie nawet z największą rotacją w przedsiębiorstwie.

Wypróbuj CRM dla sprzedaży i usprawnij Twoje przedsiębiorstwo.

Darmowe testy bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Wykorzystanie większej liczby szans sprzedaży

Bardzo ważną funkcją systemu CRM jest zarządzanie szansami sprzedaży. Dzięki temu możliwe jest skupienie się na priorytetach i zadbanie o jak najlepszy przebieg całego procesu sprzedażowego. Do każdej szansy sprzedaży przypiszesz pracownika, bez problemu podzielisz ją na kilka kampanii i wygenerujesz graficzną prezentację jej poszczególnych etapów. Co więcej - w przypadku niepowodzenia, przeanalizujesz, co należało zrobić lepiej i usprawnisz przeprowadzane procesy w przyszłości.

Bez tej funkcji Twoje przedsiębiorstwo straci szansę na wzrost sprzedaży, a także może mierzyć się z kłopotami w zakresie kontroli nad działem handlowym. Nie będziesz mieć przecież dostępu do, na przykład, szczegółowych raportów dotyczących poziomu realizacji ustalonych celów.

CRM dla sprzedaży - zarządzanie szansami.

Sprawne planowanie pracy i powiadomienia

Kolejną ważną funkcją, jaką posiada system CRM dla sprzedaży jest wbudowany kalendarz. Jest on dużo skuteczniejszy od jego papierowego odpowiednika, w którym dane wpisuje się ręcznie. Tutaj wszystko przebiega w sposób automatyczny – po zapisaniu ważnego wydarzenia, system po jakimś czasie przypomni o nim wskazanej osobie. Dzięki temu nie ma możliwości, że handlowiec zapomni o spotkaniu z klientem, a kierownik o istotnym wyjeździe służbowym.

Kalendarz sprawdza się również do planowania i organizowania pracy. Pozwala na szybkie i łatwe rozdzielanie oraz koordynowanie zadań w przedsiębiorstwie. Jako osoba zajmująca się tym aspektem, dzięki poglądowi na plany pracy poszczególnych pracowników, masz wiedzę o występujących lukach i sprawnie możesz przydzielać nowe obowiązki.

Bez tego rozwiązania w Twojej firmie może pojawić się niepożądany i w zasadzie niepotrzebny chaos. Chcesz tego uniknąć? Zastanów się nad wyborem systemu CRM dla sprzedaży.

CRM dla sprzedaży - planowanie pracy.

Generowanie wartościowych raportów

O tym, że system CRM dla sprzedaży pozwala na generowanie raportów już wiesz, bowiem narzędzie to jest dostępne dla wielu działów w firmie i odnosi się do licznych procesów, jakie są w niej przeprowadzane. Zarówno raporty dla zarządu, jak i handlowców mogą mieć określone atrybuty, zawierać zróżnicowane informacje i szereg wskazówek. To niezwykle ważne zarówno do oceny przeprowadzanych w firmie procesów, jak również ich rozwoju. Bez takich raportów dużo trudniej będzie Ci ocenić efektywność pracowników, skuteczność sprzedaży czy jakość obsługi klienta.

CRM dla sprzedaży - raportowanie.

Zwiększenie bezpieczeństwa w firmie

Bez systemu informatycznego nie będziesz mieć również możliwości, aby przydzielać indywidualne uprawnienia dla każdego pracownika. W związku z tym, nie określisz do jakich informacji i dokumentów powinen mieć on dostęp. Taki brak kontroli prowadzi do tego, że kluczowe dane trafią w niepowołane ręce, a to stanowi duże niebezpieczeństwo dla właściciela przedsiębiorstwa i może nieść daleko idące skutki. Zminimalizuj ryzyko i zadbaj o bezpieczeństwo informacji firmowych z systemem CRM.

Wypróbuj CRM dla sprzedaży i usprawnij Twoje przedsiębiorstwo.

Darmowe testy bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Poprawa komunikacji w firmie

System CRM dla sprzedaży posiada również wbudowany komunikator, który skutecznie zastępuje telefony i gonitwy za podwładnymi lub współpracownikami, w celu uzyskania informacji. To szybki sposób na komunikację wewnątrz firmy oraz bieżące informowanie pracowników o istotnych kwestiach w przedsiębiorstwie. Bez niego tracisz czas, a także możesz doprowadzić do tego, że w firmie panować będzie chaos i niedoinformowanie.

CRM dla sprzedaży - komunikacja.

Oszczędność czasu dzięki automatyzacji działań

Jednym z ważniejszych mechanizmów systemu CRM jest automatyzacja działań, która pozwala na realizację monotonnych i powtarzalnych czynności automatycznie – bez konieczności ludzkiej ingerencji. Działanie tego rozwiązania oparte jest na specjalnie definiowanych przez Ciebie regułach, których ustawienie zajmuje niewiele czasu. Przykładowo, możesz wykorzystać to narzędzie do automatycznych wiadomości i powiadomień, a także segmentacji klienta dokonywanej poprzez odpowiednie tagowanie (przyznawanie atrybutów).

W sytuacji, w której nie wykorzystujesz potencjału systemu CRM dla sprzedaży i nie automatyzujesz prowadzonych działań, wiele tracisz. Nie przyspieszasz swojej pracy, rezygnujesz z oszczędności czasu, a także nie masz szans na ograniczenie ryzyka błędów.

Szybka obsługa klientów z wykorzystaniem bazy produktów

CRM dla sprzedaży to ogromna baza wiedzy, a jednym z elementów, który stanowi jej część może być katalog produktów oferowanych przez Twoje przedsiębiorstwo. Zamieszczenie w systemie wszystkich dóbr wraz z niezbędnymi szczegółami to ogromne ułatwienie dla handlowców Twojej firmy. Dzięki temu mają oni aktualną wiedzę o asortymencie i cenach, mogą przekazywać rzetelne informacje kontrahentom, a także wykorzystują dane systemowe do automatycznego generowania ofert, zamówień czy faktur.

Nie posiadając spójnej bazy produktów przyczyniasz się do utrudnień w realizacji obowiązków Twoich pracowników.

CRM dla sprzedaży - zarządzanie produktami.

Podsumowując…

Powyższe rozważania dowodzą, że system informatyczny może być wartościowym rozwiązaniem dla każdej firmy. Co więcej – wymieniliśmy tylko część funkcji i możliwości systemu CRM dla sprzedaży. Jeżeli chcesz zapoznać się z pozostałymi, zapraszamy do naszych innych materiałów, a także opisu wszystkich funkcji systemu Synergius CRM.

Czy po przeczytaniu artykułu wciąż sądzisz, że CRM nie przydałby się Tobie i Twoim pracownikom w realizacji codziennych obowiązków? A może udało się nam wpłynąć na zmianę Twojego zdania? Jeśli pojawiło się u Ciebie zainteresowanie naszym rozwiązaniem – zapraszamy do kontaktu.

Polecamy także:

Wypróbuj CRM dla sprzedaży i usprawnij Twoje przedsiębiorstwo.

Darmowe testy bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje