Tablica Kanban - potężne narzędzie w systemie CRM

Tablica Kanban – potężne narzędzie w systemie CRM

Kanban dla działu sprzedaży i marketingu


Zarządzając sprzedażą w systemie CRM można ułożyć pracę na kilka sposobów. Przeglądac listę szans sprzedaży, bazować na zadaniach w kalendarzu i notatkach w zdarzeniach. Jednak jednym z najbardziej popularnych narzędzi do skutecznego zarządzania lejkiem sprzedaży jest tablica Kanban. Skąd taka popularność tej metody?


Przekonaj się, jak tablica Kanban usprawnia zarządzanie lejkiej sprzedaży.

Bezpłatnie wypróbuj system Synergius CRM. Testuj przez 30 dni bez żadnych zobowiązań.

Tablica Kanban - co to takiego?

Tablica Kanban to nic innego jak narzędzie stosowane w zarządzaniu procesami w organizacji. Służy do przejrzystej prezentacji planowanych zadań, z podziałem na etapy przewidziane dla danego projektu. Ma formę kolumn, których liczba odpowiada kolejnym krokom, które należy wykonać. Daje to szybki ogląd na to, jakie zadanie jest aktualnie realizowane, co zostało już zakończone, a co jeszcze nie podjęte.

Sama metoda wywodzi się z Japonii i początkowo stosowana była jako usprawnienie procesów produkcyjnych. Miała zapobiec opóźnieniom, przestojom pracy czy marnotrawstwu materiałów. Za jej prekursora uznaje się fabrykę Toyoty, gdzie po wprowadzeniu metody Kanban odnotowano aż 30% wzrost produkcji. Obecnie narzędzia te stosuje się już niemal w każdej branży, nie tylko do zarządzania produkcją, ale i procesami sprzedaży czy też pracą projektową.


Tablica Kanban w dziale sprzedaży


Tablica Kanban do z szansami sprzedaży to w zasadzie centralny punkt systemu CRM. Graficznie odzwierciedla lejek sprzedaży charakterystyczny dla Twojego przedsiębiorstwa. W zależności od tego, jaką sprzedażą się zajmujesz, co jest oferowanym produktem i ile trwa cały proces sprzedażowy, od pozyskania leadu aż po skuteczną sprzedaż, będzie on inaczej wyglądać. Możesz w taki sposób skonfigurować tablicę Kanban, by odpowiadała dokładnie temu procesowi. Kolumny to poszczególne etapy. Przykładowo - jeżeli produkt bądź usługa, którą oferujesz, jest czymś gotowym, prostym i niedrogim, z pewnością proces decyzyjny klienta nie trwa długo. Być może da się go zamknąć w 3 krokach:

  1. Nowa szansa - otrzymane zapytanie od klienta lub aktywne pozyskanie jego zainteresowania za pomocą cold callingu lub cold mailingu.
  2. Oferta - Przedstawienie oferty cenowej, na konkretny produkt/usługę, o którą pyta.
  3. Zamknięcie - Decyzja klienta o zakupie lub odrzucenie oferty.

Jeżeli jednak proces sprzedaży w Twojej firmie jest nieco bardziej złożony, tablica kanban może być po prostu rozbudowana o dodatkowe kolumny. Wówczas może przybrać formę, np. 5 kolumn:

  1. Nowa szansa
  2. Zbadanie potrzeb
  3. Ofertowanie
  4. Negocjacje
  5. Zamykanie


Mamy świadomość, że sprzedaż sprzedaży nierówna i nie sposób ujednolicić tych procesów tak, aby pasowały dla każdej branży. Dlatego Synergius CRM umożliwia tworzenie dowolnej liczby tablic Kanban, bez ograniczeń. Dzięki temu możesz zarządzać kilkoma takimi widokami, w zależności od tego ile produktów różniących się procesem sprzedaży masz w ofercie. Nazwy etapów na każdej z tablic również dostosowujesz zgodnie w własnymi preferencjami.

Przekonaj się, jak tablica Kanban usprawnia zarządzanie lejkiej sprzedaży.

Bezpłatnie wypróbuj system Synergius CRM. Testuj przez 30 dni bez żadnych zobowiązań.


Czego się dowiesz z tablicy Kanban?


System CRM w przejrzysty sposób zaprezentuje Ci kluczowe z punktu widzenia kierownika i handlowca informacje, dotyczące aktualnie prowadzonych kampanii sprzedażowych. Tablica Kanban pokazuje:

  • na jakim etapie znajdują się poszczególne szanse sprzedaży i jakich klientów dotyczą,
  • jaki handlowiec odpowiada za daną szansę sprzedaży,
  • czy handlowcy mają zaplanowane zadanie względem klienta lub jakieś zadanie jest przeterminowane,
  • jaka jest szacowana wartość szansy sprzedaży.

Kolumnowy widok, wspomagany przez ikonki w systemie CRM, to spore ułatwienie, które pozwala w szybki sposób zorientować się w aktualnej sytuacji działu sprzedaży.



Kanban w dziale marketingu


Tablica Kanban nie jest zarezerwowana tylko dla handlowców. Również dział marketingu może z powodzeniem korzystać z tego narzędzia. W zasadzie wszystkie zadania, które można koordynować w metodyce Agile, można z sukcesem przenieść na tablicę Kanban. Ta, przygotowana dla działu marketingu może być wzbogacona o takie informacje jak:

  • priorytety zadań,
  • szacowany czas potrzebny na wykonanie danego zadania,
  • wskaźnik postępu prac,
  • osoba odpowiedzialna za konkretne zadanie.

Dzięki zastosowaniu tego narzędzia, pracownicy dokładnie wiedzą czym w danym momencie powinni się zająć, które działanie jest najważniejsze i ile mają czasu na jego wykonanie. Tablica Kanban, choć prosta w swej budowie, to naprawdę potężne usprawnienie pracy - zarówno dla kierowników jak i pracowników.

Co zyskujesz?

Tablica Kanban to narzędzie usprawniające procesy w przedsiębiorstwie. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu gwarantuje Ci takie korzyści jak:

  • Zapewnienie ciągłości pracy,
  • Płynna koordynacja zadań,
  • Eliminacja marnotrawstwa,
  • Skrócenie czasu realizacji zadań,
  • Szybki podgląd na aktualne procesy,
  • Łatwe wykrycie potencjalnych problemów i możliwość szybkiego przeciwdziałania im.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy tablica Kanban sprawdzi się również w Twojej firmie - skorzystaj z 30 dni bezpłatnej wersji Synergius CRM!

Przekonaj się, jak tablica Kanban usprawnia zarządzanie lejkiej sprzedaży.

Bezpłatnie wypróbuj system Synergius CRM. Testuj przez 30 dni bez żadnych zobowiązań.

Dowiedz się więcej: