Prosty CRM online dla sprzedaży, czyli naprawdę jaki?

Każdy przedsiębiorca zarządzający firmą zdaje sobie sprawę, że na sukces w biznesie składa się wiele elementów. Istotny jest chociażby pomysł, skuteczne odpowiadanie na zapotrzebowanie rynku, kreatywność oraz wiedza. Czy to wszystko wystarcza? Mogłoby się wydawać, że dobry produkt oraz skuteczna reklama są dostatecznymi bodźcami, aby przyciągać nowych klientów. Jednak to właśnie wsparcie nowych technologii i umiejętność ich rozsądnego i adekwatnego użycia stanowią, nieraz w decydujący sposób, o tym, czy uda nam się pozyskać nowego klienta oraz czy nawiążemy z nim pożądaną, pozytywną, a przede wszystkim stałą relację. Nieocenionym wsparciem dla uzyskania wymienionych korzyści może być prosty CRM umożliwiający realizację skutecznego procesu zarządzania klientami.

Sprawdź, jak działa prosty system CRM online do zarządzania relacjami z klientami.

Wypróbuj za darmo i bez zobowiązań. Cały miesiąc testów. Bez karty kredytowej.

Prosty CRM dla handlowca o wielu możliwościach - dlaczego warto wprowadzać system CRM?

Przedsiębiorcy nie powinni obawiać się nowych technologii, nawet, jeżeli nie posiadają odpowiedniej wiedzy z dziedziny IT. Trzeba podkreślić, że systemy wspierające proces sprzedaży firmy nie muszą być skomplikowane, aby były skuteczne. Ta zasada obowiązuje także w przypadku narzędzi CRM w chmurze. ELastyczny i łatwy system CRM to niemal nieodzowne narzędzie dla każdego biznesu, które pomaga zbierać niezbędną wiedzę o kontrahentach, a następnie wspiera zarządzanie bazą klientów. Jego prostota nie jest kierowana tylko do małych przedsiębiorców, gdyż ta cecha oznacza głównie łatwość użycia i intuicyjność – a to są walory uniwersalne. W tekście chcemy pokazać zarówno małym, jak i większym przedsiębiorcom, że system CRM oparty na prostocie działania to narzędzie szczególnie funkcjonalne, które przynosi konkretne, wymierne korzyści, co przedstawimy na dwóch przykładach – na funkcjach prostego CRM dla małej firmy wspierającego procesy zarządzania klientami oraz usprawniającego pracę wewnątrz organizacji.

Prosty CRM na komputer i telefon.

Korzyści systemu CRM w małej firmie i większej organizacji

Polski system CRM uławia zarządzanie kontaktami z klientami

W dzisiejszych czasach pozyskanie nowego klienta sporo kosztuje. Kluczowym sposobem rozwiązania tego problemu jest budowanie relacji ze stałymi klientami, co jest niemałym wyzwaniem przy prowadzeniu sprzedaży w sieci. Tutaj z pomocą może przyjść łatwy system CRM dla pracowników, będący przyjaznym i efektywnym narzędziem poznania ludzi, interesujących się ofertą firmy. Zgromadzona na ich temat wiedza pozwoli w dalszej konsekwencji zbudować z konsumentami owocną relację, skutkującą efektywniejszym zarządzaniem szansami sprzedaży i zwiększeniem poziomu sprzedaży.

Kluczem do wydajnego użytkowania systemu CRM dla zarządzania bazą klientów jest rejestrowanie w nim wszystkich podstawowych informacji o leadach i pozyskanych konsumentach. Powinny się w nim znaleźć między innymi adres mailowy i inne podstawowe dane klientów. Szczególnie trzeba wyróżnić wagę szybkiego działania. Przedsiębiorca nie ma na co czekać – jeżeli przegapi odpowiedni moment, potencjalny konsument skieruje swoją uwagę na ofertę konkurencji. Dlatego tak ważne jest zarządzanie kontaktami i zbieranie informacji także o leadach, w końcu nigdy nie wiadomo, kiedy lead zdecyduje się na zakup. W najpopularniejszych systemach CRM dzięki zarządzaniu szansami sprzedaży można organizować wiedzę o konsumentach od pierwszego momentu, kiedy ich zainteresowanie zostanie zauważone.

Tym większą pomocą dla pracowników firmy jest naprawdę prosty, czyli przyjazny dla przedsiębiorcy system. W firmie łatwy system CRM zapewnia nie tylko szybki dostęp do informacji, które są w danym momencie potrzebne, ale także porządkuje je według przejrzystych kategorii. Dzięki temu można oznaczyć klientów, którzy są szczególnie aktywni (potencjalni partnerzy), konsumentów nieaktywnych lub utraconych – albo podzielić wiedzę według innego modelu, zależnie od zapotrzebowania firmy. Co więcej, prosty CRM pozwala w niezwykle przejrzysty sposób śledzić interakcje konsumentów oraz daje stały dostęp do historii ich aktywności. Takie rozwiązanie umożliwia zarządzanie kontaktami z klientami w sposób prosty, szybki i przede wszystkim bezproblemowy.

Zarządzanie kontaktami w prostym CRM

Doskonały system CRM w chmurze usprawniający pracę?

Czy ręczne wpisywanie danych klientów i zbieranie wiedzy o nich w tradycyjnych dokumentach nie wydaje się stratą czasu? Wyobraźmy sobie, że te wszystkie czynności wykonuje za pracowników firmy system. Co więcej, prosty CRM pozwala na szybki dostęp do bazy danych dla wszystkich istotnych sektorów przedsiębiorstwa. Jednak osiągnięcie tej korzyści będzie możliwe tylko wtedy, kiedy firma zdecyduje się na wdrożenie CRM umożliwiającego skuteczne działania w tym obszarze. W efekcie można nie tylko oszczędzić ilość zużywanego papieru, ale także zoptymalizować wydajność pracy, gdyż za pośrednictwem systemu każdy dział przedsiębiorstwa ma zapewniony stały wgląd do bazy danych. Przy wykorzystywaniu w firmie programu ERP warto rozważyć opcję wdrożenia systemu CRM umożliwiającego połączenie z ERP i pobieranie z niego niezbędnych danych.

Najlepszy system CRM dla małych firm zawiera wiele funkcjonalności pozwalających sprawnie organizować pracę w wielu obszarach. Prosty CRM online dla małych firm, ale świetnie sprawdzający się również jako system zarządzania w przedsiębiorstwie średnim i dużym oferuje szeroką bazę możliwości. Wśród najważniejszych funkcji łatwego systemu CRM przyczyniającego się do większej efektywności pracy handlowców warto wyróżnić wspomnianą wyżej bazę klientów i opcję zarządzania całym procesem sprzedaży. Prosty CRM pozwala również z wykorzystaniem kalendarza odpowiednio planować i wykorzystywać zasoby przedsiębiorstwa. Co więcej, najlepsze systemy CRM dla firm wyróżniane w rankingach różnych systemów CRM usprawniają również obszar ofertowania, raportowania i pracy w terenie. Wybór CRM o wielu możliwościach sprawia, że ułatwieniu ulega komunikacja wewnętrzna oraz zewnętrza, a także usprawniony zostaje przepływ informacji między wszystkimi zainteresowanymi członkami organizacji.

Inne funkcje prostego CRM pozwalające na efektywną pracę

Chcesz dowiedzieć się więcej o przydatnych funkcjach systemu CRM wartościowych dla pracowników Twojej firmy? Zapoznaj się z poszczególnymi funkcjami - może dzięki temu ocenisz korzyści programu CRM online w firmie?

Funkcje CRM online dla dużych firm, średnich i małych organizacji.

Prosty CRM usprawniający organizację pracy.

Prosty CRM dla małej firmy, który może być konkurencyjny?

Kolejną korzyścią programu CRM w małej firmie jest konkurencyjność. Dlatego właśnie warto wprowadzać system CRM zapewniający małym przedsiębiorcom możliwość efektywnego konkurowania z dużymi firmami. W tym kontekście wcale nie jest potrzebna zaawansowana wiedza z branży IT, gdyż dla wsparcia procesu sprzedaży firmy można wykorzystać proste i funkcjonalne systemy CRM, które nawet mniejszym, lokalnym biznesom umożliwią precyzyjne monitorowanie danych klientów.

Doskonały system CRM dla handlowca, a intuicyjna praca

Prosty CRM online dla pracowników handlowych to narzędzie, które odznacza się szeregiem walorów. Podsumowując przedstawione informacje, zbierzemy najważniejsze korzyści, które cechują doskonały system CRM dla firm. Po pierwsze takie narzędzie nie wymaga profesjonalnej wiedzy z dziedziny narzędzi IT. Chociaż istnieje przekonanie, że czym narzędzie będzie bardziej skomplikowane i zaawansowane, tym będzie lepsze, to jednak okazuję się, że prostota i funkcjonalność liczą się znacznie bardziej, gdyż korzyści systemu CRM pozwalają oszczędzić czas i usprawniają proces sprzedaży. Poza tym intuicyjny i łatwe systemy CRM mają przewagę nad tymi skomplikowanymi i nie wymagają poświęcenia czasu na naukę obsługi. W efekcie od uzyskania niezbędnych informacji dzieli użytkownika tylko kilka kliknięć. Firmy, które potrzebują systemu CRM przy wyborze odpowiedniego narzędzia muszą pamiętać jednak o potencjalnych limitach, które mogą pojawiać się na przykład w darmowych oprogramowaniach do zarządzania sprzedażą. Przeanalizuj dokładnie ofertę rynkową i zdecyduj się na wybór CRM oferującego odpowiednie możliwości, który nie będzie posiadał ograniczeń w obszarze użytkowania systemu CRM przez liczbę osób, czy też ilości zawieranych kontaktów, oferowanych produktów, czy wystawianych dokumentów..

Właśnie dlatego nie trzeba szukać skomplikowanych programów, gdyż podstawowymi cechami najpopularniejszych systemów CRM powinny być: wydajność, intuicyjność użycia, przyjazność interfejsu, przejrzystość organizowania danych według elastycznych kategorii oraz szybki dostęp do informacji. Jeżeli są systemy CRM zapewniające większy komfort pracy oraz pozwalające oszczędzić czas, to czemu z nich nie skorzystać. W końcu konkurencja nie śpi i w każdej sekundzie może jej się udać odwrócić uwagę konsumenta. Trzeba pamiętać, że ostatecznym celem użycia poszczególnych funkcji systemu CRM jest zbudowanie silnej i owocnej relacji z klientem, poprzez rozpoznanie jego potrzeb i odpowiedzenie na nie w możliwie najlepszy sposób. Zatem funkcjonalność i łatwość użycia, a nie stopień skomplikowania narzędzia, stają się fundamentalnymi wartościami dobrego systemu CRM dla małych firm i średnich przedsiębiorstw.

Prosty CRM - infografika.

Jaki prosty CRM wybrać dla dużej firmy? Postaw na system CRM dedykowany.

Szukasz większego polskiego systemu CRM ułatwiającego kompleksowe zarządzanie firmą? Jesteśmy również dostawcą systemu CRM dedykowanego Aura Business.

Aura Business

Sprawdź elastyczne rozwiązanie indywidualne dla wymagających klientów, które umożliwia zarządzanie kontaktami, zarządzanie relacjami, zarządzanie sprzedażą i wieloma innymi standardowymi oraz niestandardowymi procesami przedsiębiorstwa. Skontaktuj się z naszym ekspertem i dowiedz się, jak pomagamy firmą, które potrzebują systemu CRM pozwalającego na dopasowanie do indywidualnych potrzeb i specyfiki biznesu.

Polecamy również inne materiały o optymalizacji procesu sprzedaży i wsparciu pracy handlowca:

Sprawdź, jak działa prosty system CRM online do zarządzania relacjami z klientami.

Wypróbuj za darmo i bez zobowiązań. Cały miesiąc testów. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje