Jak mobilny system CRM pomoże Ci zadbać o relacje z klientami?

Jak mobilny system CRM pomoże Ci zadbać o relacje z klientami?


Zadowolony klient to skarb dla przedsiębiorstwa. Nie tylko dlatego, że skorzysta z oferty w przyszłości, ale też jego pozytywna opinia może zachęcić innych potencjalnych klientów. Jak zadbać o relacje z klientem? Z jakich narzędzi skorzystać, aby współpraca z kontrahentami była na wyższym poziomie niż u konkurencji? Jednym z najpopularniejszych ostatnio rozwiązań, które może podnieść sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent, jest mobilny system CRM. Pomoże on z jednej strony usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a z drugiej pozwoli wnieść relacje z klientem na dużo wyższy poziom.


Komunikacja z klientem w każdym miejscu


Mobilny system CRM może okazać się skutecznym narzędziem zarówno w niewielkiej, jak i dużej firmie, która zatrudnia pracowników na stałe i zdalnie. Jest dostosowany do urządzeń przenośnych, a więc jego obsługa na telefonach i tabletach nie stanowi problemu. A to znacznie usprawnia komunikację na linii firma-klient. Pracownik odpowiedzialny za obsługę danego kontrahenta może odpowiedzieć na jego potrzeby w każdej chwili, odpowiedzieć mu bez konieczności włączania komputera i zaktualizować ofertę produktową, dopasowując ją do potrzeb klienta. Wszystko to dzięki prostemu w obsłudze interfejsowi, dostosowanemu do określonych potrzeb. Warto również zwrócić uwagę na dostępność w każdym miejscu i o każdej porze bazy danych klientów. Dzięki niej zdobycie informacji interesujących pracownika trwa tylko kilka sekund.


Dzięki mobilności systemu poprawiona zostaje również komunikacja wewnętrzna w firmie. Pracownicy mogą pozostawiać informacje w systemie innym i w ten sposób błyskawicznie reagować na potrzeby klientów oraz podejmować konkretne, skuteczne działania.


Zarządzanie sprzedażą i planowanie strategii działania

Jednak nie tylko mobilność systemu CRM może mieć znaczny wpływ na poprawę obsługi klienta. Duże korzyści płyną również z samych funkcji, jakie posiada. Nowoczesne systemy informatyczne użytkowane w przedsiębiorstwach powstają po to, aby móc lepiej kontrolować procesy przeprowadzane w firmie. Mowa między innymi o możliwości tworzeniu ofert przez pracowników i planowaniu wobec nich konkretnych działań. Stworzenie oferty lub zamówienia w kontekście historii współpracy z klientem oraz jego potrzeb? Proszę bardzo. Generowanie raportów według wybranych parametrów? Bezproblemowe. Wszystko to znacznie usprawnia i uskutecznia pracę, co nie jest bez znaczenia w kontekście obsługi klienta.


Mobilny system CRM pełni również rolę asystenta pracownika, który przypomina mu o aktualnych zadaniach i dostarcza niezbędną do ich wykonania wiedzę. Nie zdarzy się więc, że któryś z klientów zostanie zapomniany albo nie zostanie mu przedstawiona oferta w ustalonym wcześniej terminie.


Kompletna wiedza o kontrahentach


Aby obsługa klientów była sprawna, a budowanie relacji z nimi efektywne, niezbędny jest szybki dostęp do najważniejszych informacji o nich. A w tej kwestii mobilny system CRM jest niezastąpiony! Stanowi bowiem bazę wiedzy, w której znajdują się nie tylko dane kontrahenta, ale również historia współpracy z nim. System umożliwia przypisywanie różnych atrybutów do każdej osoby znajdującej się w bazie danych, ustalanie opiekunów handlowych klientów, a także wyszukiwanie kontrahentów po określonych atrybutach. Co z tego wynika? Znikają problemy z tonami dokumentów i dziesiątkami gigabajtów plików, a pracownik może reagować natychmiast i podejmować odpowiednie decyzje nawet podczas kontaktu z kontrahentem.


Generowanie raportów dla handlowców


Pielęgnowanie relacji z klientem jest możliwe dzięki dużym możliwościom, jakie mobilny system CRM daje handlowcom. Zyskują oni pełną wiedzę na temat:

  • niezapłaconych faktur przez klientów,
  • obrotów i aktualnych zamówień,
  • szans sprzedaż, również tych zaniedbanych,
  • najlepszych kontrahentów, którym warto poświęcić więcej uwagi.

  • Generowanie raportów jest nieocenione w zakresie ustalania priorytetów i podejmowania decyzji jeśli chodzi o kolejne kroki stawiane w relacjach z klientami. Nowoczesny system posiada nawet możliwość uszeregowania poszczególnych pozycji, np. sprzedaży netto. Możliwe jest też masowe wysyłanie wiadomości do kontrahentów, a także zarządzanie katalogiem produktów. Jednym słowem – wszystko, czego potrzebuje handlowiec, aby spełnić oczekiwania swojego klienta i ułatwić sobie pracę.


    UWAGA! Mobilny system CRM może zostać zintegrowany z programem handlowym używanym w przedsiębiorstwie!


    Uporządkowana obsługa klienta


    Dużym problemem przedsiębiorstw jest duża liczba klientów i co za tym idzie zleceń, które trzeba zrealizować. Z mobilnym systemem CRM każdy klient ma przypisanego opiekuna, a wszyscy pracownicy mają ustalone zadania i wiedzą co robić. Wśród udogodnień, które porządkują pracę znajdują się między innymi:

  • możliwość przypisywania uprawnień konkretnym pracownikom,
  • dodawanie przez pracowników własnych kryteriów opisów oraz pozostawianie informacji dla innych pracowników,
  • dodawanie produktów oraz edytowanie informacji o nich.

  • To wszystko jest bardzo istotne dla płynności procesów przeprowadzanych w przedsiębiorstwie oraz standardu obsługi klienta.


    Szukasz większego systemu CRM?


    Sprawdź system Aura Business - elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów