Raportowanie sprzedaży w systemie CRM dla firm

Raportowanie sprzedaży w systemie CRM dla firm

Nie trać cennego czasu na ręczne tworzenie zestawień


Raporty sprzedażowe w CRM są dla nas solidną dawką wiedzy. W tym odcinku vloga chcemy pokazać konkretne przykłady raportów sprzedażowych dla managerów oraz prosty sposób na automatyzację tego obszaru i zyskanie czasu.


Zacznijmy od tego, że nie sposób jest mierzyć wszystkiego. Kluczowych wskaźników, które monitorują właściciele firm jest kilka. I to jest zdrowe podejście. Więcej nie znaczy lepiej. To ważne, aby wybrać kluczowe raporty dla swojej firmy. Natomiast pozostałe traktować jako informacje uzupełniające, gdy będzie taka potrzeba.

Dlaczego warto skorzystać z raportowania sprzedaży w systemie CRM?

Główne cechy i jednocześnie zalety raportowania sprzedaży w CRM:

  • raporty są automatyczne - system tworzy je samodzielnie, koniec siedzenia przed Excelem, żeby sprawdzić wartość sprzedaży wg kategorii produktu,
  • aktualne - z każdą kolejną wprowadzoną informmacją do systeu aktualizują się w mgnieniu oka,
  • mobilne - dostępne zawsze z dowolnego urządzenia, wystarczy dostęp do Internetu,
  • w przystępnej formie - raporty dostępne są z poziomu listy raportów lub można wyświetlić wybrane na widgecie i dostosować konfiguracyjne do własnych potrzeb.

Raporty można byłoby podzielić na kilka typów, ale zdecydowaliśmy się przedstawić po prostu kilka najciekawszych, wartościowych i wykorzystywanych często przez naszych klientów zestawień.

Raporty generowane automatyczne na podstawie szans sprzedaży:

Lejek sprzedaży w ujęciu ilościowym i wartościowym - ile szans jest na danym etapie oraz jaka jest ich łączna wartość w tych etapach.

Przyczyny utraty szans sprzedaży - lista uporządkowanych powodów dla których przegrywasz potencjalne transakcje.

Konwersja sprzedaży - procent wygranych i przegranych szans na danym etapie lejka, pomaga wskazać wąskie gardła w procesie.

Aktywność pracowników i listy zdarzeń - lista wykonanych aktywności przez pracowników wraz z ich notatkami. Oszczędza czas, pozwala kierownikowi być zawsze na bieżąco.

Napływ szans sprzedaży - raport pokazujący ile szans pojawiło się w konkretnych kampaniach, jaki mają status itd. Raport ma ogromne możliwości konfiguracyjne.

Raportowanie sprzedaży na podstawie dokumentów

Druga grupa to raporty tworzone na podstawie dokumentów zamówień, ofert i faktur.

Ranking kontrahentów - raportowanie sprzedaży wg kontrahentów

Ranking kategorii produktowych - raportowanie sprzedaży wg kategorii

Dynamika sprzedaży

Tak naprawdę w systemie CRM jest to jeden raport, który zbiera dane z dokumentów sprzedaży. Możesz zarządzać fakturami po stronie Synergius CRM lub wybrać integrację z ERP, jeżeli korzystacie w firmie z takiego systemu.

Dokładnie to samo założenie dotyczy dokumentów ofert i zamówień. Możemy na bieżąco śledzić:

  • ranking PH wg wystawionych ofert,
  • ile ofert zostało wystawionych w miesiącu i o jakiej wartości,
  • jaki kontrahent dostał najwyższą/ najniższą ofertę.

Raportowanie założonych celów

Synergius CRM wspiera zarządzanie przez cele, dlatego możliwe jest dodawanie celów dla pracowników i mierzenie osiąganych wyników.

Na pulpicie managera może zostać wyświetlony widget z celami podwładnych. Na poniższym przykładzie widzimy cel główny związany z wartością sprzedaży w kwartale oraz cel pośredni (pomocniczy) liczba wykonanych spotkań.

Raporty niestandardowe - indywidualnie tworzone dla firmy

Synergius CRM jest systemem o dużej funkcjonalności z ogromnymi możliwościami konfiguracji. Ponadto rozwijamy system o indywidualne raportowanie. Jeżeli w Twojej firmie są potrzebne inne raporty, możliwe do stworzenia na podstawie zbieranych w CRM danych to możemy je dla Ciebie przygotować.

Przykłady indywidualnych raportów:

  1. produktywność zespołu,
  2. rentowność współpracy z klientem,

Raportowanie sprzedaży nie jest trudne i nie musi zabierać Ci cennego czasu. Postaw na narzędzia stworzone do tego celu. Jeżeli chcesz oszczędzić czas i postawić na automatyzacje w obszarze raportowania sprzedaży zachęcamy Cię do kontaktu z nami.

Dowiedz się więcej: