Raportowanie sprzedaży w systemie CRM dla firm

Raportowanie sprzedaży w systemie CRM dla firm

Nie trać cennego czasu na ręczne tworzenie zestawień


Raporty sprzedażowe w CRM są dla nas solidną dawką wiedzy. W tym odcinku vloga chcemy pokazać konkretne przykłady raportów sprzedażowych dla managerów oraz prosty sposób na automatyzację tego obszaru i zyskanie czasu.


Zacznijmy od tego, że nie sposób jest mierzyć wszystkiego. Kluczowych wskaźników, które monitorują właściciele firm jest kilka. I to jest zdrowe podejście. Więcej nie znaczy lepiej. To ważne, aby wybrać kluczowe raporty dla swojej firmy. Natomiast pozostałe traktować jako informacje uzupełniające, gdy będzie taka potrzeba.

Usprawnij raportowanie działań handlowych. Wypróbuj bezpłatnie system CRM.

Darmowe testy przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Dlaczego warto skorzystać z raportowania sprzedaży w systemie CRM?

Główne cechy i jednocześnie zalety raportowania sprzedaży w CRM:

  • raporty są automatyczne - system tworzy je samodzielnie, koniec siedzenia przed Excelem, żeby sprawdzić wartość sprzedaży wg kategorii produktu,
  • aktualne - z każdą kolejną wprowadzoną informmacją do systeu aktualizują się w mgnieniu oka,
  • mobilne - dostępne zawsze z dowolnego urządzenia, wystarczy dostęp do Internetu,
  • w przystępnej formie - raporty dostępne są z poziomu listy raportów lub można wyświetlić wybrane na widgecie i dostosować konfiguracyjne do własnych potrzeb.

Raporty można byłoby podzielić na kilka typów, ale zdecydowaliśmy się przedstawić po prostu kilka najciekawszych, wartościowych i wykorzystywanych często przez naszych klientów zestawień.

Raporty generowane automatyczne na podstawie szans sprzedaży:

Lejek sprzedaży w ujęciu ilościowym i wartościowym - ile szans jest na danym etapie oraz jaka jest ich łączna wartość w tych etapach.

Przyczyny utraty szans sprzedaży - lista uporządkowanych powodów dla których przegrywasz potencjalne transakcje.

Konwersja sprzedaży - procent wygranych i przegranych szans na danym etapie lejka, pomaga wskazać wąskie gardła w procesie.

Aktywność pracowników i listy zdarzeń - lista wykonanych aktywności przez pracowników wraz z ich notatkami. Oszczędza czas, pozwala kierownikowi być zawsze na bieżąco.

Napływ szans sprzedaży - raport pokazujący ile szans pojawiło się w konkretnych kampaniach, jaki mają status itd. Raport ma ogromne możliwości konfiguracyjne.

Usprawnij raportowanie działań handlowych. Wypróbuj bezpłatnie system CRM.

Darmowe testy przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Raportowanie sprzedaży na podstawie dokumentów

Druga grupa to raporty tworzone na podstawie dokumentów zamówień, ofert i faktur.

Ranking kontrahentów - raportowanie sprzedaży wg kontrahentów

Ranking kategorii produktowych - raportowanie sprzedaży wg kategorii

Dynamika sprzedaży

Tak naprawdę w systemie CRM jest to jeden raport, który zbiera dane z dokumentów sprzedaży. Możesz zarządzać fakturami po stronie Synergius CRM lub wybrać integrację z ERP, jeżeli korzystacie w firmie z takiego systemu.

Dokładnie to samo założenie dotyczy dokumentów ofert i zamówień. Możemy na bieżąco śledzić:

  • ranking PH wg wystawionych ofert,
  • ile ofert zostało wystawionych w miesiącu i o jakiej wartości,
  • jaki kontrahent dostał najwyższą/ najniższą ofertę.

Raportowanie założonych celów

Synergius CRM wspiera zarządzanie przez cele, dlatego możliwe jest dodawanie celów dla pracowników i mierzenie osiąganych wyników.

Na pulpicie managera może zostać wyświetlony widget z celami podwładnych. Na poniższym przykładzie widzimy cel główny związany z wartością sprzedaży w kwartale oraz cel pośredni (pomocniczy) liczba wykonanych spotkań.

Raporty niestandardowe - indywidualnie tworzone dla firmy

Synergius CRM jest systemem o dużej funkcjonalności z ogromnymi możliwościami konfiguracji. Ponadto rozwijamy system o indywidualne raportowanie. Jeżeli w Twojej firmie są potrzebne inne raporty, możliwe do stworzenia na podstawie zbieranych w CRM danych to możemy je dla Ciebie przygotować.

Przykłady indywidualnych raportów:

  1. produktywność zespołu,
  2. rentowność współpracy z klientem,

Raportowanie sprzedaży nie jest trudne i nie musi zabierać Ci cennego czasu. Postaw na narzędzia stworzone do tego celu. Jeżeli chcesz oszczędzić czas i postawić na automatyzacje w obszarze raportowania sprzedaży zachęcamy Cię do kontaktu z nami.

Usprawnij raportowanie działań handlowych. Wypróbuj bezpłatnie system CRM.

Darmowe testy przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Dowiedz się więcej: