Jak usprawnić raportowanie sprzedaży w systemie CRM?

Jak usprawnić raportowanie sprzedaży w systemie CRM?


Użytkowanie systemu CRM przez pracowników działu handlowego oraz ich przełożonych pozwala na usprawnienie pracy, budowanie kapitału wiedzy o klientach przez firmę oraz w efekcie poprawienie wyników sprzedaży. Ważną kwestią podczas pracy z systemem CRM dla każdego kierownika sprzedaży opiekującego się swoim działem jest raportowanie wykonanych działań przez podległych mu handlowców. W poniższym artykule znajdziesz trzy propozycje, dzięki którym raportowanie działań handlowych będzie przebiegać szybko i sprawnie.

1. Lista kluczowych działań podejmowanych przez handlowców

Kierując każdego dnia działem handlowym, wiesz jakie działania podejmowane przez handlowców mają przełożenie na proces negocjacyjny i przynoszą efekty w postaci osiągnięcia założonego wyniku sprzedażowego. Dobrym rozwiązaniem jest ustalenie listy kluczowych działań np. zakwalifikowanie klienta do lejka sprzedaży, kontakt z klientem, wizyta handlowa. Działania te mogą zostać wprowadzone do użytkowanego systemu CRM. Tobie jako kierownikowi działu handlowego pozostanie wybranie z rozwijalnej listy działania, które Cię interesuje i odniesienie go do poszczególnych handlowców, co zajmie tylko kilka sekund.


2. Praca zgodna z harmonogramem

Zdajesz sobie sprawę z tego, które działania handlowców i w jakim natężeniu przynoszą zamierzone efekty sprzedażowe. Korzystając z systemu CRM masz możliwość sprawdzenia dziennej aktywności Twoich handlowców. Wystarczy zastosować filtr oparty o datę i osobę, aby w efekcie uzyskać wykaz wszystkich podjętych w danym dniu działań handlowych przez konkretną osobę. Dostęp do tych danych w systemie CRM możesz uzyskać w czasie potrzebnym na trzy kliknięcia myszką.


3. Raport niewykonanych działań

Za pomocą systemu CRM możesz planować działania, jakie zostaną podjęte każdego dnia. Rozpoczynając pracę z systemem CRM możesz zapoznać się z listą działań zaplanowanych na dany dzień. Dodatkowe zadania, które pojawią się w związku z kontaktem z klientami mogą wpłynąć na to, że zapomnisz o wcześniej zaplanowanym działaniu. System CRM umożliwia Ci za pomocą kilku kliknięć przedstawienie listy zaplanowanych a niezrealizowanych jeszcze działań. Dzięki temu nigdy nie zapomnisz o umówionym spotkaniu, telefonie czy wysłaniu maila, będziesz mógł także efektywnie planować swoją dalszą aktywność. Funkcjonalność ta przydaje się w równym stopniu kierownikom działów handlowych, jak i poszczególnym handlowcom.


System CRM daje możliwość generowania raportów i monitorowania pracy handlowców w bardzo szybkim czasie. Wystarczy wybrać określony filtr, aby uzyskać interesujące nas dane. W wyniku wprowadzenia systemu CRM Twoi handlowcy przestaną tracić czas na generowanie mało efektywnych tabel w arkuszach kalkulacyjnych, które Ty będziesz musiał scalić, aby uzyskać interesujące Cię dane. System CRM wykona to zadanie za Ciebie, samodzielnie gromadząc i prezentując ważne dane, zgodnie z przyjętymi kryteriami wyboru. Zaoszczędzony czas będziesz mógł wykorzystać na analizę danych i podejmowanie decyzji.


Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów!