Prosty CRM dla handlowca – codzienne wsparcie

Aby handlowcy w Twojej firmie sprzedawali więcej, nie wystarczy organizowanie dla nich ciągłych szkoleń albo przeprowadzanie rozmów motywacyjnych. Handlowiec powinien otrzymać narzędzia, dzięki którym będzie mógł skutecznie wykorzystywać swoją wiedzę w zarządzaniu leadami, ale również w procesie skutecznej obsługi klientów i zarządzania relacjami z nimi. Jako właściciel firmy powinieneś dać mu szansę na wykorzystanie własnego potencjału sprzedażowego. A możliwe jest to tylko dzięki nowoczesnemu i funkcjonalnemu systemowi informatycznemu, który usprawni pracę i zwiększy efektywność handlowca pozwalając mu tym samym skupić się wyłącznie na priorytetach. Potrzebne będzie oprogramowanie CRM dla handlowca, które stanie się jego bazą wiedzy, a także centrum dowodzenia. Być może narzędzie dla przedstawicieli handlowych stanie się towarzyszem w codziennej pracy i radzeniu sobie nawet z tymi największymi wyzwaniami?

Dzięki jakim funkcjom CRM dla handlowców Twój pracownik może sprzedawać więcej? Chcesz poznać korzyści dla działu handlowego wynikające z wdrożenia systemu CRM? Czytaj dalej!

Wypróbuj wszechstronny CRM dla handlowca w Twojej firmie!

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Kluczowe funkcjonalności systemu CRM

1. Koordynacja pracy i organizacja zadań

Zwiększenie sprzedaży jest możliwe tylko wtedy, gdy przedstawiciele handlowi będą dokładnie wiedzieć co i w jakim czasie powinni robić. Nowoczesny system CRM dla handlowca posiada kilka niezwykle istotnych funkcji, pozwalających na znacznie lepsze planowanie pracy i koordynowanie prowadzonych przez siebie działań. Ważnym elementem programu dla przedstawicieli handlowych jest kalendarz, w którym zapisywać można prace konieczne do wykonania w danym terminie. To jednak nie jedyna korzyść CRM – handlowiec może skorzystać również z systemu powiadomień, dzięki czemu nie będzie musiał zaprzątać sobie głowy terminami. Zostanie poinformowany o spotkaniu z klientem, konieczności kontaktu czy jakimkolwiek innym zadaniu – w tym samym dniu lub odpowiednio wcześniej. Tworzone zadania mogą posiadać różną formę i dowolne atrybuty, a ich dodawanie jest banalnie proste. Z takim narzędziem handlowiec oszczędza czas, nie popełnia błędów i ma możliwość skupienia się na najważniejszych dla siebie kwestiach związanych ze sprzedażą i zarządzaniem relacjami z kontrahentami.

Planowanie działań w CRM dla handlowca

2. Zarządzanie szansami sprzedaży

Inną, jednocześnie jedną z najbardziej kluczowych funkcjonalności systemu CRM jest zarządzanie szansami sprzedaży. To element systemu CRM pozwalającego handlowcom analizować procesy sprzedażowych, liczbę i wartość szans na każdym z etapów sprzedaży oraz zachować kontrolę nad zadaniami przypisanymi do poszczególnych szans. Obsługa tej funkcji narzędzia CRM opiera się na zasadzie „przeciągnij i upuść”, to znaczy, że w bardzo prosty sposób możesz zmieniać etapy szans sprzedaży. Dzięki systemowi CRM pozwalającemu na uporządkowanie procesu zarządzania leadami oraz szybkiej analizie można zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Zarządzanie szansami w CRM dla handlowca

3. Łatwy dostęp do tworzenia ofert

Aby mieć możliwość zwiększenia sprzedaży, konieczne jest posiadanie narzędzi dla przedstawiciela handlowego pozwalających na tworzenie i prezentowania oferty klientom. Nowoczesny CRM dla handlowca jest w takowe wyposażony, przynosząc następujące korzyści dla działu handlowego:

  1. tworzenie oferty i zamówienia,
  2. ustalanie dowolnych cech i atrybutów ofert lub zamówień,
  3. planowanie działania względem ofert i zamówień,
  4. definiowanie szablonów oraz raportowanie ofert i zamówień.

Dzięki takim funkcjom oraz intuicyjnej, szybkiej obsłudze systemu, tworzenie korzystnych, indywidualnych ofert dla klientów jest bardzo proste. Handlowiec może otrzymać przypomnienie o konkretnym działaniu, a w jego plany oraz szanse sprzedaży wgląd ma szef działu zajmujący się zarządzaniem pracą handlowców. Pozwala to eliminować ewentualne błędy oraz optymalizować oferty oraz zamówienia.

Ofertowanie w CRM dla handlowca

4. Generowanie raportów - mierzenie aktywności i analiza działań jest możliwe?

Chcąc rozwijać umiejętności sprzedażowe i osiągać lepsze rezultaty, trzeba mieć szansę na analizę swoich działań i popełnianych błędów. Prosty CRM dla handlowca daje taką możliwość, ponieważ pozwala generować raporty, mówiące o zaniedbanych i aktualnych szansach sprzedaży czy własnych obrotach. To również znakomite narzędzie do zyskania wiedzy odnośnie tego, któremu kontrahentowi warto poświęcić więcej czasu albo odnośnie niezapłaconych faktur. Dzięki takiemu kontrolowaniu aktywności handlowiec może dowiedzieć się, który proces sprzedażowy ma największą szansę na sukces i poprawia tym samym osiągane wyniki. Poszczególne zestawienia w wybranych opcjach filtrowania, sortowania i grupowania można umieścić na pulpicie pracy - dzięki tej zalecie systemu CRM najważniejsze informacje będą zawsze pod ręką handlowca.

Raportowanie działań w CRM dla handlowca.

Wypróbuj wszechstronny CRM dla handlowca w Twojej firmie!

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

5. Historia kontaktów z klientem

Jeszcze jednym krokiem do zwiększenia sprzedaży, jest poprawienie obsługi kontrahentów. Jest to możliwe dzięki historii kontaktów z danym klientem – informacje z kartoteki kontrahentów są dostępne zarówno dla opiekuna, jak również jest zastępcy, w związku z czym proces obsługi jest płynny. W przypadku urlopu albo choroby, zastępca nie musi dopytywać o szczegóły kontaktu, ponieważ wszelkie informacje ma dostępne od ręki. Dzięki temu może podjąć odpowiednie działania i doprowadzić proces sprzedażowy do końca. Dodatkowo na wdrożeniu CRM pozwalającego handlowcom sprawnie wymieniać się informacjami zyskuje komunikacja w zespole.

Budowanie relacji z klientami w CRM dla handlowca.

6. Masowe i personalizowane treści mailingowe

Oprogramowanie CRM dla handlowców jest doskonałym narzędziem do targetowania, a więc przeprowadzania działań na większej, dokładnie określonej grupie klientów. Daje możliwość masowego wysłania wiadomości (z wykorzystaniem szablonów wiadomości) i dostarcza informacje odnośnie kontrahentów, z którymi dawno się nie kontaktowano. Bardzo przydatną funkcją jest również możliwość masowej edycji danych i zlecania wielu zadań jednocześnie. Sprawnie prowadzone kampanie mailingowe pozwalają lepiej zadbać o potrzeby klienta i zaoszczędzić bardzo dużo czasu. A jak wiadomo – czas to pieniądz i należy uwzględniać ten aspekt podczas wyboru systemu CRM.

Skrzynka mailowa w CRM dla handlowca.

7. Baza informacji i zarządzanie produktami

Wiesz, że sam system CRM dla handlowca jest również swoistą bazą danych, gromadzącą informacje o aktualnych oraz byłych kontrahentach firmy? Pozwala przypisywać dowolne atrybuty oraz informacje, daje możliwość szybkiego wyszukania informacji, a także edycji danych o produkcie. Możliwe jest również zintegrowanie systemu CRM z programem handlowym, dzięki czemu pracownik będzie miał dostęp do zawsze aktualnych danych, dokumentów, rozliczeń czy raportów. Po wdrożeniu systemu CRM obsługa klienta oraz organizacja pracy zawsze będą na najwyższym poziomie.

Interesuje się kwestia zintegrowania systemu CRM z programem ERP używanym w Twojej organizacji? Sprawdź listę systemów, z którymi się łączymy. Integracja nowoczesnego CRM z ERP.

8. Mobilny CRM dla handlowca, czyli podążaj za trendami!

Jedną z stale rozwijających się funkcji programu dla przedstawicieli handlowych jest aplikacja CRM. Posiadanie wszystkich niezbędnych informacji pod ręką sprawia, że efektywność handlowców podczas pracy w terenie znacznie wzrasta. Mobilny CRM powinien posiadać tylko te funkcjonalności, które rzeczywiście są potrzebne podczas pracy poza siedzibą biura. Dzięki systemowi CRM z tak uporządkowanym podziałem funkcjonalności praca będzie prosta i przyjemna.

Jeśli zastanawiasz się jak wdrożyć system CRM aby był on przyszłościowy to zwróć szczególną uwagę właśnie na istnienie aplikacji CRM.

Chcesz poznać więcej funkcji CRM dla handlowców? Poznaj naszą bazę funkcji - największych zalet systemu CRM przydatnych w zarządzaniu pracą handlowców.

Implementacja systemu CRM - wybierz dobrze

Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia firmy bez dedykowanego narzędzia CRM. Dlatego też rozwiązania tego typu stale się rozwijają i pozwalają na znaczne usprawnienie codziennych działań oraz skuteczny rozwój firmy. Warto przekonać się o tym osobiście i zainwestować w rozwiązanie, którego koszt szybko się zwróci! Potrzebujesz system CRM? Możemy zaoferować Ci gotowy program Synergius CRM lub dedykowane rozwiązanie Aura Business.

Dowiedz się więcej o najważniejszych korzyściach implementacji systemu CRM, które mogą zyskać przedstawicieli handlowi:

Wypróbuj wszechstronny CRM dla handlowca w Twojej firmie!

Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje