CRM dla handlowca - wsparcie sprzedaży

CRM dla handlowca - wsparcie sprzedaży


Aby handlowcy w Twojej firmie sprzedawali więcej, nie wystarczy organizowanie dla nich ciągłych szkoleń albo przeprowadzanie rozmów motywacyjnych.Handlowiec powinien otrzymać narzędzia, dzięki którym będzie mógł skutecznie wykorzystywać swoją wiedzę.Jako właściciel firmy powinieneś dać mu szansę na wykorzystanie własnego potencjału sprzedażowego. A możliwe jest to tylko dzięki nowoczesnemu i funkcjonalnemu systemowi informatycznemu, który usprawni pracę handlowca i pozwoli mu skupić się wyłącznie na priorytetach. Potrzebny będzie CRM dla handlowca, który stanie się jego bazą wiedzy, a także centrum dowodzenia. Stanie się towarzyszem w codziennej pracy i radzeniu sobie nawet z tymi największymi wyzwaniami.


Dzięki jakim funkcjom i możliwościom handlowiec może sprzedawać więcej? Sprawdźmy!


1. Planowanie i koordynacja pracy


Zwiększenie sprzedaży jest możliwe tylko wtedy, gdy handlowiec będzie dokładnie wiedział co i w jakim czasie ma robić. System CRM dla handlowca posiada kilka niezwykle istotnych funkcji, pozwalających na znacznie lepsze planowanie i koordynowanie prowadzonych przez siebie działań. Ważnym elementem systemu jest kalendarz, w którym zapisywać można prace konieczne do wykonania w danym terminie. To jednak nie wszystko – handlowiec może skorzystać również z systemu powiadomień, dzięki czemu nie będzie musiał zaprzątać sobie głowy terminami.Zostanie poinformowany o spotkaniu z klientem, konieczności kontaktu czy jakimkolwiek innym zadaniu– w tym samym dniu lub odpowiednio wcześniej. Tworzone zadania mogą posiadać różną formę i dowolne atrybuty, a ich dodawanie jest banalnie proste. Z takim narzędziem handlowiec oszczędza czas, nie popełnia błędów i ma możliwość skupienia się na najważniejszych dla siebie kwestiach związanych ze sprzedażą.


2. Zarządzanie szansami sprzedaży


Inną, jednocześnie jedną z najbardziej przydatnych możliwości jest zarządzanie szansami sprzedaży.To element systemu, który pozwala na analizę procesów sprzedażowych, liczbę i wartość szans na każdym z etapów sprzedaży oraz kontrolę nad zadaniami przypisanymi do poszczególnych szans. Obsługa tej funkcji opiera się na zasadzie „przeciągnij i upuść”, to znaczy, że w bardzo prosty sposób możesz zmieniać etapy szans sprzedaży.Dzięki uporządkowanemu procesowi oraz szybkiej analizie można zaoszczędzić mnóstwo czasu.


3. Tworzenie ofert


Aby mieć możliwość zwiększenia sprzedaży, konieczne jest posiadanie narzędzi do tworzenia i prezentowania oferty klientom. CRM dla handlowca jest w takowe wyposażony, umożliwiając pracownikowi firmy:

  1. tworzenie oferty i zamówienia,
  2. ustalanie dowolnych cech i atrybutów ofert lub zamówień,
  3. planowanie działania względem ofert i zamówień,
  4. definiowanie szablonów oraz raportowanie ofert i zamówień.


Dzięki takim funkcjom oraz intuicyjnej, szybkiej obsłudze systemu, tworzenie korzystnych, indywidualnych ofert dla klientów jest bardzo proste.Handlowiec może otrzymać przypomnienie o konkretnym działaniu, a w jego plany oraz szanse sprzedaży wgląd ma szef działu.Pozwala to eliminować ewentualne błędy oraz optymalizować oferty oraz zamówienia.


4. Generowanie raportów


Chcąc rozwijać umiejętności sprzedażowe i osiągać lepsze rezultaty, trzeba mieć szansę na analizę swoich działań i popełnianych błędów. CRM dla handlowca daje taką możliwość, ponieważ pozwala generować raporty, mówiące o zaniedbanych i aktualnych szansach sprzedaży czy własnych obrotach.To również znakomite narzędzie do zyskania wiedzy odnośnie tego, któremu kontrahentowi warto poświęcić więcej czasu albo odnośnie niezapłaconych faktur. Handlowiec może dowiedzieć się,który proces sprzedażowy ma największą szansę na sukces i poprawia tym samym osiągane wyniki.


5. Historia kontaktów z klientem


Jeszcze jednym krokiem do zwiększenia sprzedaży, jest poprawienie obsługi kontrahentów. Jest to możliwe dzięki historii kontaktów z danym klientem – informacje są dostępne zarówno dla opiekuna, jak również jest zastępcy, w związku z czym proces obsługi jest płynny.W przypadku urlopu albo choroby, zastępca nie musi dopytywać o szczegóły kontaktu, ponieważ wszelkie informacje ma dostępne od ręki. Dzięki temu może podjąć odpowiednie działania i doprowadzić proces sprzedażowy do końca.


6. Tworzenie kampanii mailingowych


CRM dla handlowców jest doskonałym narzędziem do targetowania, a więc przeprowadzania działań na większej, dokładnie określonej grupie klientów. Daje możliwość masowego wysłania wiadomości i dostarcza informacje odnośnie kontrahentów, z którymi dawno się nie kontaktowano. Bardzo przydatną funkcją jest również możliwość masowej edycji danych i zlecania wielu zadań jednocześnie. Wszystko to pozwala lepiej zadbać o potrzeby klienta i zaoszczędzić bardzo dużo czasu. A jak wiadomo – czas to pieniądz.


7. Baza informacji i zarządzanie produktami


Sam system CRM dla handlowca jest również swoistą bazą danych, gromadzącą informacje o aktualnych oraz byłych kontrahentach firmy. Pozwala przypisywać dowolne atrybuty oraz informacje, daje możliwość szybkiego wyszukania informacji, a także edycji danych o produkcie. Możliwe jest również zintegrowanie systemu CRM z programem handlowym, dzięki czemu pracownik będzie miał dostęp do zawsze aktualnych danych, dokumentów, rozliczeń czy raportów.Dzięki temu obsługa klienta oraz organizacja pracy zawsze będą na najwyższym poziomie.


CRM dla handlowca, czyli podążaj za trendami!


Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia firmy bez dedykowanego systemu CRM.Dlatego też rozwiązania tego typu stale się rozwijają i pozwalają na znaczne usprawnienie codziennych działań oraz skuteczny rozwój firmy. Warto przekonać się o tym osobiście i zainwestować w rozwiązanie, którego koszt szybko się zwróci!