Najlepszy CRM dla handlowców - zoptymalizuj sprzedaż
Aby działy sprzedaży sprawniej realizowały swoje codzienne działania sprzedażowe, nie wystarczy ciągłe organizowanie dla nich szkoleń czy rozmów motywacyjnych. Handlowiec powinien otrzymać narzędzia sprzedażowe, dzięki którym będzie mógł skutecznie wykorzystywać swoją wiedzę w zarządzaniu potencjalnymi klientami, ale również w procesie skutecznej obsługi klientów i zarządzania relacjami z nimi.
Jako właściciel firmy, podczas zarządzania zespołem sprzedażowym powinieneś dać mu szansę na wykorzystanie pełnego potencjału. Umożliwia to wiele narzędzi sprzedażowych, jednak zdecydowany prym wiedzie tutaj nowoczesny system CRM zwiększający efektywność handlowca, który pozwala mu skupić się wyłącznie na priorytetach. Oprogramowanie CRM wspiera działanie działów sprzedaży, stając się ich bazą danych i centrum dowodzenia. Nawet prosty CRM umożliwia handlowcom kompleksowe zarządzanie procesem i zarządzanie zespołem handlowców w codziennej pracy na poziomie nieosiągalnym w żaden inny sposób. Nie chciałbyś przekonać się, co potrafi najlepszy system CRM?
Zastanawiasz się, jakie najważniejsze funkcje systemu CRM dla przedstawicieli handlowych pozwalają sprzedawać więcej? a może chcesz dowiedzieć się, jakie korzyści dostarcza pracownikom działu handlowego wdrożenie systemu CRM? Czytaj dalej!
Wypróbuj prosty CRM dla handlowca w Twojej firmie!
Przetestuj Synergius CRM bezpłatnie przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań!
Kluczowe zalety systemu CRM dla przedstawicieli handlowych
1. System CRM wspiera handlowców w koordynacji pracy i organizacji zadań
Optymalizacja procesów sprzedażowych możliwa jest tylko wtedy, gdy nie ma potrzeby stałego zarządzania zespołem handlowców i wiedzą oni dokładnie, co i w jakim czasie powinni robić. Jakie w tym zakresie można wskazać korzyści z korzystania z CRM dla handlowców? Funkcjonalności systemu CRM w firmie pozwalają na znacznie lepsze planowanie pracy i koordynowanie działań sprzedażowych. Ważnym elementem programu do zarządzania relacjami z klientami jest kalendarz, w którym zapisywać można prace konieczne do wykonania w ramach procesu sprzedaży. To jednak nie jedyna korzyść CRM umożliwiająca rozwój – zespół sprzedażowy może skorzystać również z systemu powiadomień, dzięki czemu nie będzie musiał zaprzątać sobie głowy terminami.
W CRM obsługa klienta to priorytet – handlowiec zostanie poinformowany o spotkaniu, konieczności kontaktu czy jakimkolwiek innym zadaniu w tym samym dniu lub odpowiednio wcześniej. w nowoczesnym CRM tworzone zadania mogą posiadać różną formę i dowolne atrybuty, a ich dodawanie jest banalnie proste. Z takim narzędziem handlowiec oszczędza czas, nie popełnia błędów i ma możliwość skupienia się na najważniejszych kwestiach związanych z zarządzaniem procesem sprzedaży czy też zarządzaniem relacjami z kontrahentami.
2. System CRM zwiększa szanse sprzedaży i pomaga w finalizacji
Kolejną z kluczowych funkcjonalności systemu CRM jest zarządzanie szansami sprzedaży. To element systemu CRM pozwalającego handlowcom analizować dane sprzedażowe, liczbę i wartość szans na każdym z etapów oraz zachowywać kontrolę nad zadaniami. w jaki sposób system CRM usprawnia procesy sprzedażowe? Dzięki funkcjom CRM w tym zakresie zarządzanie procesem sprzedaży jest bardzo ułatwione – całość opiera się na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Poprzez system CRM wspierana jest oszczędność czasu w działaniach sprzedażowych takich jak zarządzanie bazą kontaktów i bieżące zarządzanie sprzedażą.
3. System CRM usprawnia procesy ofertowania
W ramach zarządzania szansami sprzedaży konieczne jest posiadanie skutecznych narzędzi sprzedażowych dla handlowców, które pozwalają na tworzenie i prezentowanie ofert. Jak CRM wspiera zarządzanie dokumentami ofertowymi? Nowoczesny CRM sprzedażowy wspiera handlowców w tym procesie, przynosząc następujące korzyści dla zespołu sprzedażowego:
- Tworzenie oferty i zamówienia,
- Ustalanie dowolnych cech i atrybutów ofert lub zamówień,
- Zarządzanie zadaniami działu handlowego względem ofert i zamówień,
- Definiowanie szablonów oraz generowanie raportów ofert i zamówień.
Dzięki funkcjom CRM opisanym powyżej oraz intuicyjnej obsłudze systemu, tworzenie korzystnych, indywidualnych ofert dla klientów jest bardzo proste. Handlowiec w programie CRM sprzedażowym może otrzymać przypomnienie o konkretnym działaniu, a wgląd w jego plany oraz szanse sprzedaży za pomocą systemu CRM ma szef działu zajmujący się zarządzaniem pracą handlowców. Pozwala to eliminować ewentualne błędy oraz optymalizować oferty oraz zamówienia.
4. Generowanie raportów w codziennej pracy – dobry system CRM dla handlowca
Chcąc rozwijać umiejętności sprzedażowe i osiągać lepsze rezultaty, trzeba mieć szansę na analizę swoich działań i popełnianych błędów. Prosty CRM dla handlowca daje taką możliwość, ponieważ pozwala generować raporty, które usprawniają zarządzanie szansami sprzedaży i podsumowują własne obroty.
Program CRM obsługi klienta to również znakomite narzędzie sprzedażowe do zyskania wiedzy odnośnie tego, któremu kontrahentowi warto poświęcić więcej czasu albo odnośnie statusu niezapłaconych faktur. Dzięki takiej automatyzacji działań sprzedażowych poprzez system CRM handlowiec może dowiedzieć się, który proces sprzedażowy ma największą szansę na sukces i poprawia tym samym osiągane wyniki. Poszczególne zestawienia w wybranych opcjach filtrowania, sortowania i grupowania można umieścić na pulpicie pracy - dzięki tej zalecie systemu CRM najważniejsze dane sprzedażowe będą zawsze pod ręką handlowca.
Sprawdź korzyści CRM dla handlowców. Usprawnij dział handlowy!
Wypróbuj Synergius CRM za darmo i bez zobowiązań. Przez cały miesiąc!
5. Zarządzanie relacjami z klientem – narzędzia sprzedażowe CRM
Kolejnym krokiem optymalizacji procesów sprzedażowych dzięki systemowi klasy CRM jest poprawienie obsługi kontrahentów. w jaki sposób system CRM dla handlowców ułatwia optymalizację procesów sprzedażowych? Jest to możliwe za pośrednictwem zarządzania bazą danych i historią kontaktów z danym klientem – informacje z kartoteki dostępne są zarówno dla opiekuna, jak i jego zastępcy. w ten sposób dzięki funkcjom CRM sprzedażowego cały proces obsługi i zarządzania szansami sprzedaży jest płynny. Bieżące zarządzanie bazą kontaktów i ich historią gwarantuje, że w przypadku urlopu albo choroby, zastępca wszelkie potrzebne informacje ma dostępne od ręki. w ten sposób, nowoczesny system CRM ułatwia podjęcie odpowiedniego działania i pozwala doprowadzić proces sprzedażowy do końca. Dodatkowo, wdrożenie CRM wspiera działania związane z komunikacją w zespole.
6. System CRM wspiera działania masowe i personalizowane mailingi
Prosty CRM dla handlowca jest doskonałym narzędziem do targetowania, a więc szerszego zarządzania bazą kontaktów i przeprowadzania działań na większej grupie klientów. Nowoczesny system CRM pozwala na masowe wysłanie wiadomości (z wykorzystaniem szablonów wiadomości) i dostarcza informacje odnośnie kontrahentów, z którymi dawno się nie kontaktowano. Bardzo przydatną funkcjonalnością systemu CRM sprzedażowego jest także możliwość masowej edycji danych i zarządzania zadaniami (zlecania wielu jednocześnie). Wpływ systemu CRM na kampanie mailingowe umożliwia lepiej zadbać o potrzeby klienta i zaoszczędzić bardzo dużo czasu. A jak wiadomo – czas to pieniądz i należy uwzględniać ten aspekt podczas wyboru systemu CRM do zarządzania sprzedażą.
7. System CRM dla branży handlowej – baza danych i zarządzanie produktami
Czy wiesz, że sam prosty CRM dla handlowca jest również swoistą bazą danych, gromadzącą informacje o aktualnych i dawnych kontrahentach firmy? Zarządzanie bazą danych w CRM umożliwia handlowcom przypisywanie dowolnych atrybutów oraz informacji, daje możliwość szybkiego wyszukania informacji, a także edycji danych o produkcie. Możliwe jest również zintegrowanie systemu CRM z programem handlowym, dzięki czemu pracownik będzie miał dostęp do zawsze aktualnych danych, dokumentów, rozliczeń czy raportów. Po wdrożeniu systemu CRM obsługa klienta oraz automatyzacja działań sprzedażowych zawsze będą na najwyższym poziomie.
Interesuje Cię kwestia zintegrowania systemu CRM z programem ERP używanym w Twojej organizacji i zastanawiasz się, jak usprawni ona pracę handlowca? Dowiedz się więcej i sprawdź listę systemów, z którymi się łączymy: integracja CRM sprzedażowego z ERP.
8. Mobilny CRM dla handlowca – obsługuj działania sprzedażowe z telefonu
Czy system CRM posiada aplikację mobilną dla handlowca? Oczywiście! Jedną z stale rozwijających się funkcji systemu CRM dla przedstawicieli handlowych jest aplikacja CRM. Posiadanie wszystkich niezbędnych informacji pod ręką sprawia, że efektywność handlowców podczas pracy w terenie znacznie wzrasta. Mobilny CRM wspiera handlowców, posiadając jednocześnie tylko te funkcjonalności, które rzeczywiście są potrzebne podczas pracy poza siedzibą biura. Dzięki systemowi CRM z tak uporządkowanym podziałem funkcji praca zawsze będzie prosta i przyjemna.
Jeśli zastanawiasz się jak wdrożyć system CRM umożliwiający rozwój firmy w przyszłości, to zwróć szczególną uwagę właśnie na istnienie aplikacji CRM.
Chcesz poznać więcej korzyści CRM dla handlowców? Poznaj naszą bazę funkcji CRM – największych zalet systemu CRM przydatnych w zarządzaniu pracą handlowców.
CRM sprzedażowy i zarządzanie sprzedażą – wybierz mądrze
Skuteczność CRM sprzedażowego w dzisiejszych czasach nie ulega już wątpliwościom. Tak samo pewne jest, że coraz więcej przedsiębiorców nie wyobraża sobie zarządzania zespołem sprzedażowym i prowadzenia firmy bez dedykowanego oprogramowania CRM. Dlatego też rozwiązania CRM stale się rozwijają i pozwalają na znaczne usprawnienie codziennych działań oraz skuteczny rozwój firmy. Warto przekonać się o tym osobiście i zainwestować w nowoczesny CRM, którego koszt szybko się zwróci! Potrzebujesz systemu CRM dla branży, w której działasz? Możemy zaoferować Ci gotowy, prosty CRM dla handlowca Synergius CRM lub dedykowane oprogramowanie CRM Aura Business.
Dowiedz się więcej o najważniejszych korzyściach wdrożenia CRM, które mogą uzyskać przedstawiciele handlowi:
- Program dla przedstawicieli handlowych – co to system CRM i jak działa?
- Jak skutecznie wdrożyć CRM w dziale handlowym? W pełni wykorzystaj korzyści CRM!
- Tajniki wyboru systemu CRM - zdecyduj się na wdrożenie CRM odpowiedniego dla Ciebie
- CRM dla sprzedaży – sprawdź, dlaczego potrzebujesz system CRM
System CRM demo – wypróbuj funkcje CRM dla handlowców!
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez całe 30 dni.