TOP 5 funkcji w systemach CRM dla firm – RANKING 2020

Systemy CRM w obecnych czasach potrafią być naprawdę rozbudowane, oferując całą rzeszę opcji oraz możliwości. Zadaliśmy sobie więc pytanie - które z nich są wśród naszych klientów najpopularniejsze? I tak właśnie powstał ten ranking, w którym przedstawiamy pięć najczęściej wykorzystywanych funkcji w CRM dla firm.

Wypróbuj bezpłatnie kluczowe funkcje CRM. Sprawdź Synergius CRM!

Darmowe testy przez cały miesiąc. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.

1 - Szanse sprzedaży

Szanse sprzedaży otwierają ten ranking nie bez powodu - są bowiem niezwykle popularne wśród naszych użytkowników. Ta prosta, ale niezwykle użyteczna funkcja niczym dłoń w rękawiczkę wpasowuje się w filozofię pracy na lejku sprzedażowym. Szanse sprzedaży są dla handlowca niczym kierownica w samochodzie - pozwalają mu na pozostanie na dobrej drodze do celu, czyli pozytywnego zamknięcia transakcji.

Na czym polega widok szans sprzedaży?

Widok ten jest przedstawiony w postaci tablicy Kanban, którą podzielono na etapy. Poszczególne etapy są odzwierciedleniem faz procesu sprzedażowego. Pracownicy działu handlowego mogą umieszczać tutaj otwarte przez siebie transakcje, które reprezentowane są w postaci kafelków. Każdy z nich zawiera szereg przydatnych informacji - kto jest za tę szansę odpowiedzialny, na jakim etapie się ona znajduje, jakie zaplanowano względem niej zadania.

Funkcja szans sprzedaży w systemie CRM

Widok szans sprzedaży to również świetny sposób dla menedżera na to, aby skutecznie kontrolować pracę działu. Aby dodatkowo ułatwić mu to zadanie, pochodzące z szans sprzedaży informacje można wyświetlić w formie raportów.

2 - Baza wiedzy o kontrahentach i planowanie zadań do nich

Trudno wyobrazić sobie CRM dla firm, który nie posiada tego elementu. W naszym przypadku jest on niezwykle popularny, bowiem pracuje na nim praktycznie każdy z naszych użytkowników.

Baza wiedzy o kontrahentach to miejsce, w którym przechowywane są wszystkie dane dotyczące klientów. System przechowuje informacje w spójny sposób, dlatego pracownicy mają łatwy dostęp do nich w dowolnym momencie. Jakie dane mogą być przechowywane w systemie? Począwszy od najbardziej podstawowych, takich jak adres i nazwa firmy (które zresztą można automatycznie pobrać z bazy danych GUS), po szczegóły dotyczące rozliczeń, takich jak na przykład nieopłacone dokumenty. Z zakładki „dokumenty” szybko przejdziesz do listy takich dokumentów - faktur, zamówień lub ofert.

Z kartotekami klientów można łączyć zadania. Jak to działa? Za przykład weźmy sobie sytuację, w której nasz potencjalny klient znajduje się na pierwszym etapie ścieżki sprzedaży. Sprzedawca kontaktuje się z nim, aby umówić się na spotkanie. Co dalej? Wprowadza je do kalendarza, łącząc je z odpowiednią kartoteką klienta. Takimi przypisanymi zadaniami może być właściwie wszystko - prezentacja produktu, spotkanie, szkolenie albo po prostu kontakt telefoniczny. Oczywiście wszystkie te zadania można znaleźć później w karcie klienta.

Wypróbuj bezpłatnie kluczowe funkcje CRM. Sprawdź Synergius CRM!

Darmowe testy przez cały miesiąc. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.

3 - Ofertowanie

Ofertowanie jest jednym z kluczowych etapów na ścieżce sprzedaży. Handlowiec wysyła ofertę do klienta i czeka na jej zaakceptowanie. Prosta sprawa, ale niekiedy może prowadzić do pewnych nieporozumień - zwłaszcza, jeżeli przedsiębiorstwo nie wypracowało sobie ujednoliconego wzoru ofert i/lub gdy jednego klienta obsługuje kilku sprzedawców. Tutaj w sukurs przychodzi dobry CRM dla firm z funkcją zarządzania ofertami.

Błyskawiczne tworzenie ofert, automatyczne uzupełnianie danych o klientach i bezproblemowe dodawanie produktów z bazy systemowej to główne powody, dla których handlowiec oszczędza wiele czasu w trakcie tworzenia ofert. Później, oferty już zaakceptowane przez klienta, dzięki systemowi CRM w łatwy sposób można przekształcić w zamówienie.

Funkcja ofertowania w systemie CRM

Dobrą praktyką jest zapewnienie ofertom i zamówieniom spójności. Przygotowaną ofertę można zapisać w formacie PDF, a jej wygląd da się edytować. Po zakończeniu pracy nad ofertą, sprzedawca może w przyszłości użyć jej jako szablonu do tworzenia kolejnych.

4 - Raporty sprzedażowe

Raporty sprzedażowe to kolejna z funkcji, z których codziennie korzysta większość naszych klientów. Są one po prostu niezbędne dla kierowników działów sprzedaży, przydają się jednak również i szeregowym handlowcom. Dzięki nim, menedżerowie są w stanie bardzo dokładnie monitorować pracę swoich podwładnych, natomiast oni mogą z łatwością określić, który z ich klientów generuje najwyższe obroty. Raportów jest wiele (i można tworzyć własne), dlatego poniżej wymieniamy jedynie trzy najpopularniejsze z nich:

Aktywność handlowców - jest to raport wskazujący, jak aktywni byli poszczególni handlowcy i co zrobili w wyznaczonym okresie.

Lejek sprzedaży - ten raport pokazuje wartość szans sprzedaży na wykresie, podzielonym według ich etapów.

Konwersja lejka - raport informujący o przejściu szans sprzedaży między poszczególnymi etapami. Menedżerowie za pomocą tego raportu mogą łatwo zidentyfikować wąskie gardła w procesie sprzedaży.

5 - Integracje

Integracje są oknem do świata zewnętrznego dla każdego systemu CRM, dlatego ta funkcja musiała znaleźć się na naszej liście. Jest to podstawowa metoda dwukierunkowej wymiany danych z klientami pocztowymi oraz systemami handlowo-magazynowymi. Dzięki integracji ważne dane z programów zewnętrznych są zaczytywane do systemu CRM, który z kolei umożliwia scentralizowane nimi zarządzanie. Integracja z programem handlowym umożliwia automatyczną aktualizację informacji o produktach, cenach i stanach magazynowych. Jest to rozwiązanie, które pracownikom działu handlowego oszczędza sporo czasu, ponieważ nie muszą oni ręcznie przepisywać informacji podczas tworzenia ofert czy zamówień.

Co w praktyce oznacza integracja:

  • Aktualne stany magazynowe i faktury, pobrane z programu handlowego.
  • Aktualne dane dotyczące rozliczeń z klientami.
  • Dostęp do historii komunikacji z klientem.
  • Dostęp do wielu skrzynek pocztowych z jednego miejsca.

Przeczytaj więcej na temat pracy na systemach CRM:

Wypróbuj bezpłatnie kluczowe funkcje CRM. Sprawdź Synergius CRM!

Darmowe testy przez cały miesiąc. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje