System CRM dla branży zaopatrzenia biznesu
Obsługa relacji z klientami biznesowymi
Relacje z klientami są ważnym czynnikiem wpływającym na kształt Twojego biznesu. Dlatego wybrany przez Ciebie system CRM powinien umożliwiać obsługę wielu procesów, w tym procesu budowania sieci odbiorców, wprowadzania nowych produktów na rynek, utrzymywania i rozwoju relacji z kontrahentami, a także zwiększania zakresu współpracy.
Jak skutecznie budować sieć stałych odbiorców?
- Jeśli poszukujesz stałych odbiorców, którym będziesz regularnie dostarczać swój produkt, powinieneś odpowiednio zorganizować proces ich pozyskiwania.
- Twoi pracownicy, przeprowadzając próby dotarcia do potencjalnych klientów, powinni podążać stałą, z góry określoną i sprawdzoną drogą. Aby było to możliwe, musisz mieć możliwość jej zbadania, a następnie odnaleźć najskuteczniejszy schemat postępowania handlowca.
- Musisz także zwracać uwagę na ewentualne zmiany oczekiwań klientów oraz otoczenia biznesowego. Aby móc na bieżąco reagować — potrzebujesz narzędzia, które pozwoli Ci badać najważniejsze wskaźniki.
W tej branży zaufali nam między innymi:
Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM
Prowadzisz firmę z branży zaopatrzenia biznesu?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.
CRM dla branży zaopatrzenia biznesu – czy jest mi potrzebny?
Jeżeli Twoja firma:
- cyklicznie dostarcza produkt do stałej bazy odbiorców,
- pozyskuje nowych klientów biznesowych,
- jest nastawiona na długofalową współpracę,
- chce stale rozwijać współpracę z obecnymi klientami,
- szuka sposobów na poprawę efektywności,
możesz napotkać następujące utrudnienia:
- inwestowanie czasu w pozyskanie klienta, który jest nierentowny,
- złe dopasowanie produktu i sposobu dotarcia do klienta,
- brak odpowiedniej organizacji czasu pracy handlowca,
- trudności w mierzeniu efektywności procesów sprzedażowych,
- lokowanie środków inwestycyjnych w nieodpowiednich obszarach,
- brak narzędzia do pomiaru aktywności i efektywności pracowników,
- brak wiedzy o przyczynach utraty potencjalnych klientów,
- trudności we wprowadzaniu jednolitych standardów pracy,
- analiza i raportowanie sprzedaży wymagają ręcznego zbierania danych,
- trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników i wdrażaniu nowych.
Wsparcie CRM
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak technologia może wspierać Cię w pozyskiwaniu klientów — zajrzyj do naszego bloga. Dowiesz się, jak nowoczesny system CRM dla branży zaopatrzenia biznesu pozwoli Ci zarządzać relacjami z kontrahentami i usprawniać proces tworzenia sieci stałych odbiorców. Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM w praktyce będziesz mógł monitorować wszystkie relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na rzeczywistych danych.
Jakie możliwości daje system CRM dla branży zaopatrzenia biznesu?
Obsługa procesu sprzedaży
Synergius CRM pozwala stworzyć własny schemat pozyskiwania klientów i obsługiwać go za pomocą w pełni funkcjonalnego, mobilnego narzędzia. Szanse sprzedaży pozwalają uporządkować proces budowy sieci stałych odbiorców. Wykorzystanie CRM sprawi, że Twoi pracownicy będą się na bieżąco uczyć tego, jak obsługiwać go coraz skuteczniej. Dzięki temu kierownik zespołu będzie miał pewność, że każdy handlowiec podejmuje właściwe kroki w celu rozwijania sieci odbiorców. Co więcej, wiedza o słabych stronach oferty będzie zapisywana w sposób, który umożliwia ich analizę.
Baza wiedzy o kontrahentach
Baza kontrahentów stanowi uporządkowany zbiór informacji o klientach. Będziesz tam mógł znaleźć dane kontaktowe i statystyczne oraz kluczowe informacje o Waszej współpracy. Twoja firma zyskuje w ten sposób narzędzie, za pomocą którego pracownicy będą mogli dzielić się wiedzą i łatwo odnaleźć interesujące ich informacje. Zyskasz także elastyczność w zastępowaniu pracowników oraz wdrażaniu nowych handlowców. Dane, dotyczące klientów, nie znikną, jeśli pracownik odejdzie z firmy. Nie będzie ich bowiem trzymać na swoim dysku, lecz w stale dostępnej i bezpiecznej chmurze.
Automatyczne raporty
Dzięki skorzystaniu z funkcji systemu CRM, uzyskasz dostęp do szeregu automatycznych raportów. Nie będziesz musiał już poświęcać czasu na zbieranie i zestawianie danych ze sobą. Statystyki, dotyczące budowy sieci odbiorców i innych procesów (a także późniejszych aktywności sprzedażowych), pozwalają na bieżąco monitorować sytuację. Synergius CRM zawiera wiele raportów, które pomogą Ci dostrzec trendy i mechanizmy, które charakteryzują Twoją grupę odbiorców. Dzięki temu, będziesz mógł na bieżąco reagować na zmiany i stale monitorować realizację planów sprzedażowych. Pomogą Ci także odnaleźć słabe ogniwa Twojej oferty i sposobu jej prezentowania.
Koordynacja pracy zespołu
CRM dla branży zaopatrzenia biznesu jest wyposażony także w interaktywny kalendarz, który pozwala planować i koordynować pracą handlowców. Dzięki temu masz szansę na poznanie dokładnej ścieżki, którą kroczą, aby osiągnąć sukces i pozyskać klienta. Analiza tych kroków pomoże Ci w odnalezieniu jednego, najlepszego możliwego schematu kontaktów z klientami. CRM wspiera zarządzanie i planowanie pracy – pozwala na podglądanie zadań innych osób. To sprawia, że wybieranie terminów spotkań staje się dziecinnie proste. System przypomina pracownikom o zadaniach oraz pozwala na wiązanie ich z kartami klientów czy szansami sprzedaży.
Potrzebujesz także narzędzia do obsługi sprzedaży hurtowej?
Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. Nasza oferta zawiera rozmaite systemy dla firm, w tym także platformy do sprzedaży B2B, które umożliwiają skuteczną obsługę klientów biznesowych i automatyzację sprzedaży hurtowej.
W dowolnej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem Automico B2B i w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do zarządzania relacjami i obsługi sprzedaży hurtowej.
Prowadzisz firmę z branży zaopatrzenia biznesu?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.