System CRM dla branży dystrybucyjnej


Kontroluj relacje z pośrednikami

Relacje Twojej firmy z otoczeniem są bardzo ważnym elementem strategii biznesowej. Dystrybucja hurtowa wymaga odmiennego podejścia do zarządzania nimi, niż ma to miejsce w tradycyjnym modelu, w którym przedsiębiorstwo kontaktuje się z klientami końcowymi.

Dlatego system CRM dla branży dystrybucyjnej powinien umożliwiać obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i utrzymania relacji z partnerami biznesowymi i pośrednikami oraz procesu wprowadzania nowych produktów na rynek.


Jak obsługiwać relacje z pośrednikami?


  1. Jeśli zadaniem Twoim lub Twojego zespołu jest docieranie do potencjalnych podmiotów, które mogą w przyszłości wejść we współpracę z Twoją firmą, warto odpowiednio zorganizować ten proces.

  2. Dużym wyzwaniem może okazać się przekonanie przedstawicieli tych podmiotów do rozpoczęcia współpracy i dostarczania Twoich produktów lub usług do klientów końcowych.

  3. Sprzedaż pośrednia wymaga nie tylko pozyskiwania nowych podmiotów do Twojego kanału. Wymaga także ciągłego dbania o relacje z nimi i utrzymywania współpracy na zadowalającym poziomie.



W tej branży zaufali nam:



Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM



Wyzwaniem było uporządkowanie pracy zespołu, a szczególnie przedstawicieli handlowych. Rozwiązania Questy pozwoliły nam skoncentrować najważniejsze dane kontrahenta, takie jak: oferty, warunki handlowe, e-maile, umowy, ect. w jednym miejscu. „Karta kontrahenta” była dla nas prawdziwym kamieniem milowym.

CRM w firmach branży dystrybucyjnej - opinie - Vector SH

Wojciech Kołodziejczyk

Vector Systemy Higieniczne

Dla handlowca to narzędzie must‐have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead‐ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.

CRM dla firm z branży dystrybucyjnej- opinie - Polskie Radio Szczecin

Katrzyna Nesterowicz

Polskie Radio Szczecin

CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.

CRM przedsiębiorstwa dystrybucyjnego - opinie - Loco

Jacek Olubiński

LOCO sp.j

Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.

CRM dla branży dystrybucyjnej - opinie - Scapol

Łukasz Bartosiak

Scapol sp. z o.o.


CRM dla branży dystrybucyjnej – czy jest mi potrzebny?

Jeżeli Twoja firma:

  • aktywnie tworzy nowe kanały sprzedaży,
  • stale rozbudowuje istniejące kanały sprzedaży,
  • chce zwiększać współpracę z pośrednikami,
  • szuka sposobów na zwiększenie obrotu,

możesz napotkać następujące utrudnienia:

  • brak kontroli nad budowaniem relacji z partnerami,
  • brak wiedzy nt. kategorii produktów najczęściej/najrzadziej zamawianych,
  • nieznajomość powodów odmowy potencjalnych partnerów,
  • brak jednolitej bazy wiedzy o kontrahentach i relacjach z nimi,
  • trudności w ocenie efektywności poszczególnych pracowników,
  • brak uporządkowanej wiedzy na temat ich aktywności,
  • problem z wprowadzeniem jednolitych standardów pracy,
  • brak narzędzia do segmentacji klientów,
  • trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników.






Wsparcie CRM



Jeśli chcesz wiedzieć więcej o o tym, jak technologia może wspierać Twoją firmę w procesie budowy kanału sprzedaży pośredniej — przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, dlaczego warto wykorzystać do tego nowoczesny system CRM, który pozwoli Ci zarządzać relacjami z pośrednikami.



Dlaczego Synergius CRM?



Umożliwia on obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i rozwijania współpracy z partnerami w przyszłości. Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM będziesz mógł na bieżąco monitorować relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na danych.

System ten jest także niezwykle elastyczny. Pozwala na konfigurację indywidualnych pól, tworzenie własnych kampanii i typów zadań. Dopasowuje się do Twojej firmy i tego, w jaki sposób funkcjonuje.



Jakie możliwości daje system CRM dla branży dystrybucyjnej?



Zaprojektuj proces pozyskania pośredników

Synergius CRM pozwoli Ci zaprojektować własny proces pozyskiwania partnerów biznesowych i obsługiwać go w ramach jednego, mobilnego narzędzia. Realne wsparcie w postaci obsługi szans sprzedaży pozwoli go uporządkować. Sprawi, że Twoja firma będzie się stale rozwijać i uczyć tego, w jaki sposób obsługiwać go efektywniej. Dzięki temu każdy pracownik będzie dokładnie wiedział, jakie kroki należy podjąć w celu nawiązania współpracy z potencjalnym partnerem, a informacje o niepowodzeniach będą gromadzone w sposób, umożliwiający ich analizę.

Twórz bazę wiedzy o kontrahentach

To uporządkowany zbiór informacji o otoczeniu biznesowym Twojej firmy. Znajdziesz tam wszystkie dane kontaktowe, statystyki oraz dane o współpracy z partnerami. Dzięki niej, Twoi pracownicy zyskają narzędzie do dzielenia się wiedzą i będą mogli szybko i łatwo odnaleźć potrzebne im informacje. Ty zyskasz elastyczność w kwestii zastępowania pracowników oraz wdrażania nowych. Dane o partnerach nie znikną wraz z odejściem pracownika. Nie przechowujesz ich bowiem na dysku, lecz w bezpiecznej i zawsze dostępnej chmurze plików.

Wykorzystaj automatyczne raporty

Dzięki wykorzystaniu funkcji systemu CRM będzie on generować raporty automatycznie. Nie będziesz musiał poświęcać czasu na zbieranie i zestawianie danych ze sobą. Raporty, dotyczące procesu pozyskania pośredników, pozwolą Ci na bieżąco monitorować przebieg procesu i wprowadzać do niego zmiany. Synergius CRM oferuje szeroki wachlarz raportów, które mogą pomóc Ci dostrzec trendy i mechanizmy, które charakteryzują Twój proces. Dzięki nim możesz reagować na zmiany z wyprzedzeniem i kontrolować realizację wcześniejszych założeń.

Koordynuj pracę Twojego zespołu

CRM dla branży dystrybucyjnej to także interaktywne narzędzie do planowania i koordynacji zadań pracowników. Dzięki temu będziesz w stanie zbadać dokładną ścieżkę, którą podążają w celu osiągnięcia sukcesu handlowego. Analiza tych działań może pomóc Ci w odnalezieniu najlepszej możliwej metody kontaktów z partnerami. Interaktywny kalendarz pomaga zarządzać pracą firmy. Pozwala podglądać zadania współpracowników i wybierać w ten sposób najlepsze terminy spotkań. Powiadamia o zadaniach oraz umożliwia wiązanie ich z kontrahentami oraz szansami sprzedaży.



Potrzebujesz także platformy do sprzedaży hurtowej?



crm dla sprzedaży dystrybucyjnej

Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. W swojej ofercie mamy różne systemy dla firm, w tym także platformy do sprzedaży B2B, które umożliwiają samoobsługę klienta w dystrybucji hurtowej.

W każdej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem Automico B2B i w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do obsługi sprzedaży hurtowej i zarządzania relacjami.

Wybrane funkcje

  • automatyzacja sprzedaży B2B,
  • dostęp przez panel klienta,
  • obsługa zamówień i zapytań ofertowych,
  • spersonalizowana ofertę (indywidualne rabaty, cenniki itp.),
  • dostęp do oferty bez konieczności logowania.
    1. Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz