System CRM dla branży dystrybucyjnej


Kontroluj relacje z pośrednikami

Relacje Twojej firmy z otoczeniem są bardzo ważnym elementem strategii biznesowej.Dystrybucja hurtowa wymaga odmiennego podejścia do zarządzania nimi, niż ma to miejsce w tradycyjnym modelu, w którym przedsiębiorstwo kontaktuje się z klientami końcowymi.

Dlatego system CRM dla branży dystrybucyjnej powinien umożliwiać obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i utrzymania relacji z partnerami biznesowymi i pośrednikami oraz procesu wprowadzania nowych produktów na rynek.


Jak obsługiwać relacje z pośrednikami?


  1. Jeśli zadaniem Twoim lub Twojego zespołu jest docieranie do potencjalnych podmiotów, które mogą w przyszłości wejść we współpracę z Twoją firmą, warto odpowiednio zorganizować ten proces.

  2. Dużym wyzwaniem może okazać się przekonanie przedstawicieli tych podmiotów do rozpoczęcia współpracy i dostarczania Twoich produktów lub usług do klientów końcowych.

  3. Sprzedaż pośrednia wymaga nie tylko pozyskiwania nowych podmiotów do Twojego kanału. Wymaga także ciągłego dbania o relacje z nimi i utrzymywania współpracy na zadowalającym poziomie.



CRM dla branży dystrybucyjnej – czy jest mi potrzebny?

Jeżeli Twoja firma:

  • aktywnie tworzy nowe kanały sprzedaży,
  • stale rozbudowuje istniejące kanały sprzedaży,
  • chce zwiększać współpracę z pośrednikami,
  • szuka sposobów na zwiększenie obrotu,

możesz napotkać następujące utrudnienia:

  • brak kontroli nad budowaniem relacji z partnerami,
  • brak wiedzy nt. kategorii produktów najczęściej/najrzadziej zamawianych,
  • nieznajomość powodów odmowy potencjalnych partnerów,
  • brak jednolitej bazy wiedzy o kontrahentach i relacjach z nimi,
  • trudności w ocenie efektywności poszczególnych pracowników,
  • brak uporządkowanej wiedzy na temat ich aktywności,
  • problem z wprowadzeniem jednolitych standardów pracy,
  • brak narzędzia do segmentacji klientów,
  • trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników.






Wsparcie CRM



Jeśli chcesz wiedzieć więcej o o tym, jak technologia może wspierać Twoją firmę w procesie budowy kanału sprzedaży pośredniej — przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, dlaczego warto wykorzystać do tego nowoczesny system CRM, który pozwoli Ci zarządzać relacjami z pośrednikami.



Dlaczego Synergius CRM?



Umożliwia on obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i rozwijania współpracy z partnerami w przyszłości.Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM będziesz mógł na bieżąco monitorować relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na danych.

System ten jest także niezwykle elastyczny. Pozwala na konfigurację indywidualnych pól, tworzenie własnych kampanii i typów zadań. Dopasowuje się do Twojej firmy i tego, w jaki sposób funkcjonuje.




Jakie możliwości daje system CRM dla branży dystrybucyjnej?



Zaprojektuj proces pozyskania pośredników

Synergius CRM pozwoli Ci zaprojektować własny proces pozyskiwania partnerów biznesowych i obsługiwać go w ramach jednego, mobilnego narzędzia. Realne wsparcie w postaci obsługi szans sprzedaży pozwoli go uporządkować. Sprawi, że Twoja firma będzie się stale rozwijać i uczyć tego, w jaki sposób obsługiwać go efektywniej. Dzięki temu każdy pracownik będzie dokładnie wiedział, jakie kroki należy podjąć w celu nawiązania współpracy z potencjalnym partnerem, a informacje o niepowodzeniach będą gromadzone w sposób, umożliwiający ich analizę.

Twórz bazę wiedzy o kontrahentach

To uporządkowany zbiór informacji o otoczeniu biznesowym Twojej firmy. Znajdziesz tam wszystkie dane kontaktowe, statystyki oraz dane o współpracy z partnerami. Dzięki niej, Twoi pracownicy zyskają narzędzie do dzielenia się wiedzą i będą mogli szybko i łatwo odnaleźć potrzebne im informacje. Ty zyskasz elastyczność w kwestii zastępowania pracowników oraz wdrażania nowych. Dane o partnerach nie znikną wraz z odejściem pracownika. Nie przechowujesz ich bowiem na dysku, lecz w bezpiecznej i zawsze dostępnej chmurze plików.

Wykorzystaj automatyczne raporty

Dzięki wykorzystaniu funkcji systemu CRM będzie on generować raporty automatycznie. Nie będziesz musiał poświęcać czasu na zbieranie i zestawianie danych ze sobą. Raporty, dotyczące procesu pozyskania pośredników, pozwolą Ci na bieżąco monitorować przebieg procesu i wprowadzać do niego zmiany. Synergius CRM oferuje szeroki wachlarz raportów, które mogą pomóc Ci dostrzec trendy i mechanizmy, które charakteryzują Twój proces. Dzięki nim możesz reagować na zmiany z wyprzedzeniem i kontrolować realizację wcześniejszych założeń.

Koordynuj pracę Twojego zespołu

CRM dla branży dystrybucyjnej to także interaktywne narzędzie do planowania i koordynacji zadań pracowników. Dzięki temu będziesz w stanie zbadać dokładną ścieżkę, którą podążają w celu osiągnięcia sukcesu handlowego. Analiza tych działań może pomóc Ci w odnalezieniu najlepszej możliwej metody kontaktów z partnerami. Interaktywny kalendarz pomaga zarządzać pracą firmy. Pozwala podglądać zadania współpracowników i wybierać w ten sposób najlepsze terminy spotkań. Powiadamia o zadaniach oraz umożliwia wiązanie ich z kontrahentami oraz szansami sprzedaży.



Potrzebujesz także platformy do sprzedaży hurtowej?



crm dla sprzedaży dystrybucyjnej

Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. W swojej ofercie mamy różne systemy dla firm, w tym także platformy do sprzedaży B2B, które umożliwiają samoobsługę klienta w dystrybucji hurtowej.

W każdej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem Automico B2Bi w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do obsługi sprzedaży hurtowej i zarządzania relacjami.

Wybrane funkcje

  • automatyzacja sprzedaży B2B,
  • dostęp przez panel klienta,
  • obsługa zamówień i zapytań ofertowych,
  • spersonalizowana ofertę (indywidualne rabaty, cenniki itp.),
  • dostęp do oferty bez konieczności logowania.
    1. Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz

      WYPRÓBUJ ZA DARMO