System CRM dla branży dystrybucyjnej

Kontroluj relacje z pośrednikami

Relacje Twojej firmy z otoczeniem są bardzo ważnym elementem strategii biznesowej. Dystrybucja hurtowa wymaga odmiennego podejścia do zarządzania nimi, niż ma to miejsce w tradycyjnym modelu, w którym przedsiębiorstwo kontaktuje się z klientami końcowymi. Dlatego system CRM dla branży dystrybucyjnej powinien umożliwiać obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i utrzymania relacji z partnerami biznesowymi i pośrednikami oraz procesu wprowadzania nowych produktów na rynek.

Jak obsługiwać relacje z pośrednikami?

  1. Jeśli zadaniem Twoim lub Twojego zespołu jest docieranie do potencjalnych podmiotów, które mogą w przyszłości wejść we współpracę z Twoją firmą, warto odpowiednio zorganizować ten proces.
  2. Dużym wyzwaniem może okazać się przekonanie przedstawicieli tych podmiotów do rozpoczęcia współpracy i dostarczania Twoich produktów lub usług do klientów końcowych.
  3. Sprzedaż pośrednia wymaga nie tylko pozyskiwania nowych podmiotów do Twojego kanału. Wymaga także ciągłego dbania o relacje z nimi i utrzymywania współpracy na zadowalającym poziomie.
crm dla branży dystrybucyjnej szanse sprzedaży proces etapy crm

W tej branży zaufali nam, między innymi:

Klient CRM - Dipol
Klient CRM - Centrum Pasz
Klient CRM - Medmarket

Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM

„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
CRM dla branży dystrybucyjnej - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM to dla nas doskonałe narzędzie, które bardzo pomaga nam w naszej codziennej pracy i wspomaga nasz rozwój. Szybko stał się naszą wewnętrzną platformą komunikacyjną. Bardzo cenimy sobie również współpracę z pracownikami firmy Questy, to profesjonaliści którzy szybko i efektywnie dostarczają nam tego czego potrzebujemy.”
System CRM dla branży zaopatrzenia biznesu - opinie - pAudio Technologies
Piotr Radomski, pAudio Technologies
„Wyzwaniem było uporządkowanie pracy zespołu, a szczególnie przedstawicieli handlowych. Rozwiązania Questy pozwoliły nam skoncentrować najważniejsze dane kontrahenta, takie jak: oferty, warunki handlowe, e-maile, umowy, ect. w jednym miejscu. „Karta kontrahenta” była dla nas prawdziwym kamieniem milowym.”
CRM w firmach branży dystrybucyjnej - opinie - Vector SH
Wojciech Kołodziejczyk, Vector Systemy Higieniczne
„Dla handlowca to narzędzie must-have. Bez takiego wsparcia łatwo się pogubić, jeśli ma się dużo lead-ów lub klientów. Synergius CRM pomógł nam uporządkować proces sprzedaży i zarządzanie szansami.”
CRM dla firm z branży dystrybucyjnej- opinie - Polskie Radio Szczecin
Katarzyna Nesterowicz, Polskie Radio Szczecin
„CRM pozwala nam planować pracę i delegować zadania. Analiza efektywności sprzedaży jest szybsza dzięki raportom, których nie musimy już przygotowywać samodzielnie.”
CRM przedsiębiorstwa dystrybucyjnego - opinie - Loco
Jacek Olubiński, LOCO sp.j
„Taki system to dla firmy duże ułatwienie. Zbieramy wszystkie ważne informacje o naszych klientach. To na co dzień pomaga sprzedawcom zachować profesjonalizm, porządkuje całą sprzedaż i pozwala zadbać o klienta.”
CRM dla branży dystrybucyjnej - opinie - Scapol
Łukasz Bartosiak, Scapol sp. z o.o.
„Synergius CRM to dla nas doskonałe narzędzie, które bardzo pomaga nam w naszej codziennej pracy i wspomaga nasz rozwój. Szybko stał się naszą wewnętrzną platformą komunikacyjną. Bardzo cenimy sobie również współpracę z pracownikami firmy Questy, to profesjonaliści którzy szybko i efektywnie dostarczają nam tego czego potrzebujemy.”
System CRM dla branży zaopatrzenia biznesu - opinie - pAudio Technologies
Piotr Radomski, pAudio Technologies

CRM dla branży dystrybucyjnej – czy jest mi potrzebny?

Jeżeli Twoja firma:

  • aktywnie tworzy nowe kanały sprzedaży,
  • stale rozbudowuje istniejące kanały sprzedaży,
  • chce zwiększać współpracę z pośrednikami,
  • szuka sposobów na zwiększenie obrotu,

możesz napotkać następujące utrudnienia:

  • brak kontroli nad budowaniem relacji z partnerami,
  • brak wiedzy nt. kategorii produktów najczęściej/najrzadziej zamawianych,
  • nieznajomość powodów odmowy potencjalnych partnerów,
  • brak jednolitej bazy wiedzy o kontrahentach i relacjach z nimi,
  • trudności w ocenie efektywności poszczególnych pracowników,
  • brak uporządkowanej wiedzy na temat ich aktywności,
  • problem z wprowadzeniem jednolitych standardów pracy,
  • brak narzędzia do segmentacji klientów,
  • trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników.
crm dla branży dystrybucyjnej laptop mobilny crm telefon

Wsparcie CRM

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak technologia może wspierać Twoją firmę w procesie budowy kanału sprzedaży pośredniej — przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, dlaczego warto wykorzystać do tego nowoczesny system CRM, który pozwoli Ci zarządzać relacjami z pośrednikami.

Dlaczego Synergius CRM?

Umożliwia on obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i rozwijania współpracy z partnerami w przyszłości. Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM będziesz mógł na bieżąco monitorować relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na danych.

System ten jest także niezwykle elastyczny. Pozwala na konfigurację indywidualnych pól, tworzenie własnych kampanii i typów zadań. Dopasowuje się do Twojej firmy i tego, w jaki sposób funkcjonuje.

Jakie możliwości daje system CRM dla branży dystrybucyjnej?

Zaprojektuj proces pozyskania pośredników

Synergius CRM pozwoli Ci zaprojektować własny proces pozyskiwania partnerów biznesowych i obsługiwać go w ramach jednego, mobilnego narzędzia. Realne wsparcie w postaci obsługi szans sprzedaży pozwoli go uporządkować. Sprawi, że Twoja firma będzie się stale rozwijać i uczyć tego, w jaki sposób obsługiwać go efektywniej. Dzięki temu każdy pracownik będzie dokładnie wiedział, jakie kroki należy podjąć w celu nawiązania współpracy z potencjalnym partnerem, a informacje o niepowodzeniach będą gromadzone w sposób, umożliwiający ich analizę.

Twórz bazę wiedzy o kontrahentach

To uporządkowany zbiór informacji o otoczeniu biznesowym Twojej firmy. Znajdziesz tam wszystkie dane kontaktowe, statystyki oraz dane o współpracy z partnerami. Dzięki niej, Twoi pracownicy zyskają narzędzie do dzielenia się wiedzą i będą mogli szybko i łatwo odnaleźć potrzebne im informacje. Ty zyskasz elastyczność w kwestii zastępowania pracowników oraz wdrażania nowych. Dane o partnerach nie znikną wraz z odejściem pracownika. Nie przechowujesz ich bowiem na dysku, lecz w bezpiecznej i zawsze dostępnej chmurze plików.

Wykorzystaj automatyczne raporty

Dzięki wykorzystaniu funkcji systemu CRM będzie on generować raporty automatycznie. Nie będziesz musiał poświęcać czasu na zbieranie i zestawianie danych ze sobą. Raporty, dotyczące procesu pozyskania pośredników, pozwolą Ci na bieżąco monitorować przebieg procesu i wprowadzać do niego zmiany. Synergius CRM oferuje szeroki wachlarz raportów, które mogą pomóc Ci dostrzec trendy i mechanizmy, które charakteryzują Twój proces. Dzięki nim możesz reagować na zmiany z wyprzedzeniem i kontrolować realizację wcześniejszych założeń.

Koordynuj pracę Twojego zespołu

CRM dla branży dystrybucyjnej to także interaktywne narzędzie do planowania i koordynacji zadań pracowników. Dzięki temu będziesz w stanie zbadać dokładną ścieżkę, którą podążają w celu osiągnięcia sukcesu handlowego. Analiza tych działań może pomóc Ci w odnalezieniu najlepszej możliwej metody kontaktów z partnerami. Interaktywny kalendarz pomaga zarządzać pracą firmy. Pozwala podglądać zadania współpracowników i wybierać w ten sposób najlepsze terminy spotkań. Powiadamia o zadaniach oraz umożliwia wiązanie ich z kontrahentami oraz szansami sprzedaży.

Potrzebujesz także platformy do sprzedaży hurtowej?

Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. W swojej ofercie mamy różne systemy dla firm, w tym także platformy do sprzedaży B2B, które umożliwiają samoobsługę klienta w dystrybucji hurtowej.

W każdej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem Automico B2B i w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do obsługi sprzedaży hurtowej i zarządzania relacjami.

crm dla sprzedaży dystrybucyjnej

Wybrane funkcje

  • automatyzacja sprzedaży B2B,
  • dostęp przez panel klienta,
  • obsługa zamówień i zapytań ofertowych,
  • spersonalizowana ofertę (indywidualne rabaty, cenniki itp.),
  • dostęp do oferty bez konieczności logowania.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje