System CRM dla branży dystrybucyjnej
Kontroluj relacje z pośrednikami
Relacje Twojej firmy z otoczeniem są bardzo ważnym elementem strategii biznesowej. Dystrybucja hurtowa wymaga odmiennego podejścia do zarządzania nimi, niż ma to miejsce w tradycyjnym modelu, w którym przedsiębiorstwo kontaktuje się z klientami końcowymi. Dlatego system CRM dla branży dystrybucyjnej powinien umożliwiać obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i utrzymania relacji z partnerami biznesowymi i pośrednikami oraz procesu wprowadzania nowych produktów na rynek.
Jak obsługiwać relacje z pośrednikami?
- Jeśli zadaniem Twoim lub Twojego zespołu jest docieranie do potencjalnych podmiotów, które mogą w przyszłości wejść we współpracę z Twoją firmą, warto odpowiednio zorganizować ten proces.
- Dużym wyzwaniem może okazać się przekonanie przedstawicieli tych podmiotów do rozpoczęcia współpracy i dostarczania Twoich produktów lub usług do klientów końcowych.
- Sprzedaż pośrednia wymaga nie tylko pozyskiwania nowych podmiotów do Twojego kanału. Wymaga także ciągłego dbania o relacje z nimi i utrzymywania współpracy na zadowalającym poziomie.
W tej branży zaufali nam między innymi:
Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM
Prowadzisz firmę z branży dystrybucyjnej?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.
CRM dla branży dystrybucyjnej – czy jest mi potrzebny?
Jeżeli Twoja firma:
- aktywnie tworzy nowe kanały sprzedaży,
- stale rozbudowuje istniejące kanały sprzedaży,
- chce zwiększać współpracę z pośrednikami,
- szuka sposobów na zwiększenie obrotu,
możesz napotkać następujące utrudnienia:
- brak kontroli nad budowaniem relacji z partnerami,
- brak wiedzy nt. kategorii produktów najczęściej/najrzadziej zamawianych,
- nieznajomość powodów odmowy potencjalnych partnerów,
- brak jednolitej bazy wiedzy o kontrahentach i relacjach z nimi,
- trudności w ocenie efektywności poszczególnych pracowników,
- brak uporządkowanej wiedzy na temat ich aktywności,
- problem z wprowadzeniem jednolitych standardów pracy,
- brak narzędzia do segmentacji klientów,
- trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników.
Wsparcie CRM
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak technologia może wspierać Twoją firmę w procesie budowy kanału sprzedaży pośredniej — przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, dlaczego warto wykorzystać do tego nowoczesny system CRM, który pozwoli Ci zarządzać relacjami z pośrednikami.
Dlaczego Synergius CRM?
Umożliwia on obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania i rozwijania współpracy z partnerami w przyszłości. Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM będziesz mógł na bieżąco monitorować relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na danych.
System ten jest także niezwykle elastyczny. Pozwala na konfigurację indywidualnych pól, tworzenie własnych kampanii i typów zadań. Dopasowuje się do Twojej firmy i tego, w jaki sposób funkcjonuje.
Jakie możliwości daje system CRM dla branży dystrybucyjnej?
Zaprojektuj proces pozyskania pośredników
Synergius CRM pozwoli Ci zaprojektować własny proces pozyskiwania partnerów biznesowych i obsługiwać go w ramach jednego, mobilnego narzędzia. Realne wsparcie w postaci obsługi szans sprzedaży pozwoli go uporządkować. Sprawi, że Twoja firma będzie się stale rozwijać i uczyć tego, w jaki sposób obsługiwać go efektywniej. Dzięki temu każdy pracownik będzie dokładnie wiedział, jakie kroki należy podjąć w celu nawiązania współpracy z potencjalnym partnerem, a informacje o niepowodzeniach będą gromadzone w sposób, umożliwiający ich analizę.
Twórz bazę wiedzy o kontrahentach
To uporządkowany zbiór informacji o otoczeniu biznesowym Twojej firmy. Znajdziesz tam wszystkie dane kontaktowe, statystyki oraz dane o współpracy z partnerami. Dzięki niej, Twoi pracownicy zyskają narzędzie do dzielenia się wiedzą i będą mogli szybko i łatwo odnaleźć potrzebne im informacje. Ty zyskasz elastyczność w kwestii zastępowania pracowników oraz wdrażania nowych. Dane o partnerach nie znikną wraz z odejściem pracownika. Nie przechowujesz ich bowiem na dysku, lecz w bezpiecznej i zawsze dostępnej chmurze plików.
Wykorzystaj automatyczne raporty
Dzięki wykorzystaniu funkcji systemu CRM będzie on generować raporty automatycznie. Nie będziesz musiał poświęcać czasu na zbieranie i zestawianie danych ze sobą. Raporty, dotyczące procesu pozyskania pośredników, pozwolą Ci na bieżąco monitorować przebieg procesu i wprowadzać do niego zmiany. Synergius CRM oferuje szeroki wachlarz raportów, które mogą pomóc Ci dostrzec trendy i mechanizmy, które charakteryzują Twój proces. Dzięki nim możesz reagować na zmiany z wyprzedzeniem i kontrolować realizację wcześniejszych założeń.
Koordynuj pracę Twojego zespołu
CRM dla branży dystrybucyjnej to także interaktywne narzędzie do planowania i koordynacji zadań pracowników. Dzięki temu będziesz w stanie zbadać dokładną ścieżkę, którą podążają w celu osiągnięcia sukcesu handlowego. Analiza tych działań może pomóc Ci w odnalezieniu najlepszej możliwej metody kontaktów z partnerami. Interaktywny kalendarz pomaga zarządzać pracą firmy. Pozwala podglądać zadania współpracowników i wybierać w ten sposób najlepsze terminy spotkań. Powiadamia o zadaniach oraz umożliwia wiązanie ich z kontrahentami oraz szansami sprzedaży.
Potrzebujesz także platformy do sprzedaży hurtowej?
Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. W swojej ofercie mamy różne systemy dla firm, w tym także platformy do sprzedaży B2B, które umożliwiają samoobsługę klienta w dystrybucji hurtowej.
W każdej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem Automico B2B i w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do obsługi sprzedaży hurtowej i zarządzania relacjami.
Prowadzisz firmę z branży dystrybucyjnej?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.