Dlaczego programy CRM są ważne dla organizacji?

Dlaczego programy CRM są ważne dla organizacji?


Niezależnie od tego czy prowadzisz organizację biznesową, czy też typu non-profit, musisz z całą pewnością współpracować każdego dnia z wieloma kontrahentami, zarządzać określoną grupą osób i nadzorować wiele procesów. Ogólnie rzecz ujmując – masz dużo pracy i w Twoje poczynania może wkraść się bałagan. Dlatego też stworzono programy CRM, które w dzisiejszych czasach pomagają małym, średnim i dużym organizacjom nie tylko w utrzymaniu porządku, ale też rozwoju. Dlaczego ich znaczenie już teraz jest tak duże, a popularność stale rośnie?


Usprawnij Twoją organizację – wypróbuj rewelacyjny program CRM.

Darmowe testy bez zobowiązań. Przez cały miesiąc. Bez karty kredytowej.

Dają Ci kompletną wiedzę na temat kontrahentów


Programy CRM stanowią bazy danych, które gromadzą kontakty oraz informacje o nich, będąc nieocenioną bazą wiedzy dla każdego typu organizacji. I to gromadząc informacje nie tylko o klientach, ale też współpracownikach, osobach zatrudnionych w organizacji, wolontariuszach, a także wszystkich innych osób, które choć przez chwilę miały kontakt z nami i naszą organizacją. Umożliwia oczywiście zarządzanie kontaktami, edycję oraz wprowadzanie kolejnych danych i łatwe wyszukiwanie informacji. Takie automatyczne gromadzenie danych pozwala nam także śledzić historię – zarówno kontaktów z daną osobą, jak też przeprowadzonych operacji, transakcji itd.


UWAGA! Istotne jest opracowanie takiego systemu gromadzenia i prezentowania danych, które będzie optymalnie dopasowane do potrzeb organizacji, o co zadba producent systemu.


Pozwalają dokładnie zaplanować pracę


Każdy proces w firmie wymaga dokładnej analizy i strategii – transakcja z kontrahentem, inwestycja, realizacja zlecenia itd. A nic nie usprawnia tego rodzaju działań lepiej od programu CRM, dzięki któremu będziesz mógł:

  • w pełni kontrolować proces sprzedaży/zakupu/realizacji usługi,
  • składać zamówienia,
  • szacować szansę na odniesienie sukcesu,
  • ewidencjonować wszelkie działania.

  • Programy CRM dają również dostęp do kalendarzy, które automatyzują pracę i dają wszystkim osobom działającym w organizacji wiedzę na temat zadań do wykonania oraz tego, co udało się już osiągnąć, a nad czym jeszcze trzeba popracować. Mówiąc w skrócie – dzięki systemowi przydzielisz zadania, dowiesz się który zatrudniony może podjąć się działania w określonym przedziale czasowym i zyskasz pełną władzę nad zarządzaniem terminami oraz czasem – zarówno swoim, jak i innych osób w organizacji. Dodawanie i podgląd zadań oraz zdarzeń, przyznawanie uprawnień, definiowanie różnego rodzaju parametrów dotyczących realizacji zadania – w wysokiej jakości systemie CRM wszystko to jest łatwe i szybkie, co znacznie usprawnia funkcjonowanie organizacji.


    Dają Ci kontrolę i raporty o określonych parametrach


    Koniec z tworzeniem arkuszy kalkulacyjnych i ręcznego wprowadzania setek parametrów, aby przekonać się, który z zatrudnionych jest skuteczny, a któremu należy pomóc. Programy CRM dadzą Ci bieżące informacje na temat działań poszczególnych osób, wskażą Ci które zadania zostały wykonane, a które czekają na realizację i pozwolą zapoznać się z notatkami pracowników. Oczywiście wraz z tym wszystkim idzie możliwość przeprowadzania rozmaitych działań – zarówno na pojedynczych osobach, jak i na większych grupach.


    Drugą rzeczą są raporty, generowane z myślą o różnych aspektach funkcjonowania organizacji. Możesz dzięki nim przeanalizować koszty i przychody, sprawdzić skuteczność swoich pracowników w zakresie nawiązywania współpracy z kontrahentami, stworzyć ranking kontrahentów i wiele innych. Wszelkie parametry i atrybuty ustalasz samodzielnie, wybierając tylko te, które są Ci potrzebne.


    Porządkują komunikację wewnętrzną w organizacji


    Szybkie przekazywanie wiadomości pomiędzy członkami organizacji to często duży problem tych większych jednostek, w obrębie których działa kilkadziesiąt, a nawet kilkaset osób. Nowoczesne programy CRM zawierają specjalne komunikatory, które umożliwiają konwersację pomiędzy dwoma lub większą liczbą osób, a także wysyłanie plików. Dają również możliwość umieszczania plików i udostępniania ich innym pracownikom, co znacznie usprawnia proces wymiany ważnych dokumentów. System sprawia, że nie trzeba podnosić słuchawki telefonu, aby błyskawicznie skontaktować się z innym działem i pozyskać istotne informacje.


    Mogą współpracować z innymi systemami


    Niezwykle istotną zaletą programów CRM jest to, że można integrować je dowolnie z innymi narzędziami usprawniającymi funkcjonowanie organizacji, takimi jak programy dla handlowców. Jakie wynikają z tego korzyści? W systemie widoczne będą np. dane finansowe i dokumenty klientów, dostępne będą informacje o produktach oraz ich ceny, faktury, stany magazynowe, indywidualne rabaty przydzielane klientom i wiele więcej. Nie trzeba mówić, jak bardzo usprawni to pracę działu handlowego. Możliwa jest również integracja systemu z pocztą IMAP.


    Programy CRM, czyli szereg innych zalet


    To nie wszystkie funkcje i możliwości tego rodzaju systemów, które pomagają w codziennym życiu organizacji. Jest ich wiele więcej, a wszystkie dopasowane indywidualnie do potrzeb danej organizacji. Pewne jest, że znaczenie programów CRM będzie rosło, tak jak cały czas rośnie ich funkcjonalność.


    Szukasz większego systemu CRM?

    Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.

    Usprawnij Twoją organizację – wypróbuj rewelacyjny program CRM.

    Darmowe testy bez zobowiązań. Przez cały miesiąc. Bez karty kredytowej.