Korzyści z wdrożenia systemu CRM

Korzyści z wdrożenia systemu CRM


Podjąłeś decyzję o wdrożeniu systemu CRM i zastanawiasz się, czy to rozwiązanie będzie dla Ciebie opłacalne? Sprawdź, co możesz zrobić, żeby tak się stało. Kiedy i jakie są korzyści z wdrożenia systemu CRM?


Realne korzyści z wdrożenia systemu CRM — jak je osiągnąć?


Gdy kupisz rozwiązanie dla Twojego biznesu, a nie sam system

Decyzja o wykorzystaniu systemu CRM to dobry krok w kierunku rozwoju przedsiębiorstwa. Niestety sam zakup nie poprawi wyników Twojej firmy. Wybierając system, powinieneś zastanowić się, czy jest to rozwiązanie, które będzie w stanie rozwinąć Twój biznes. Systemy tej klasy różnią się od siebie zakresem funkcji, których dopasowanie jest kluczowe. Zanim podejmiesz decyzję, powinieneś zastanowić się nad konkretnymi celami — wartością, którą chcesz osiągnąć poprzez wdrożenie systemu. Pamiętaj, że aby osiągnąć sukces należy wybrać system dopasowany do indywidualnych potrzeb firmy i jej pracowników. Samo kupno systemu CRM może okazać się wyłącznie kosztem i niepotrzebnym wyzwaniem dla Twoich pracowników.


Gdy postawisz na rozwiązanie dopasowane do Twojego biznesu

Przed wyborem przeanalizuj dokładnie wszystkie funkcje proponowane Ci w ramach systemu CRM. Jeżeli Twoja działalność potrzebuje indywidualnego rozwiązania, wybierz producenta, który dostarczy Ci rozwiązanie skrojone na Ciebie. Jeśli Twoi handlowcy są mobilni, na pewno docenią system w chmurze, zapewniający im dostęp do informacji na temat klientów w każdym miejscu, w którym będą się znajdowali. Wystarczy, że połączą się z Internetem. To dla nich znaczna oszczędność czasu, ponieważ wszystkie dane klientów, np. historia kontaktów lub indywidualne ustalenia, będą dostępne bardzo szybko w jednym miejscu. Natomiast Tobie wybór adekwatnego rozwiązania umożliwi obniżenie kosztów związanych z nieefektywnym wykorzystaniem czasu pracowników, którzy nie mając do tej pory wspólnego systemu, korzystali z różnych dostępnych im narzędzi. Taki styl pracy może powodować wiele nieścisłości, chaos informacyjny, zapominanie o ustaleniach, a nawet spotkaniach z klientami, co w efekcie wpływa na ich niezadowolenie. A co jeśli pracownik odejdzie z firmy? Wszystkie informacje na temat klientów firmy, które zbiera w różny sposób i w różnych miejscach, przepadną razem z nim. Przed tym również chroni nas system CRM.


Gdy zaangażujesz się we wdrożenie systemu

Dobre wdrożenie systemu jest uwarunkowane wcześniej podjętymi krokami, o których wspominaliśmy w poprzednim punkcie. Powodzenie wdrożenia zależy m.in. od poprawnego określenia celów firmy oraz potrzeb zarządu i pracowników, którzy na co dzień będą korzystali z systemu. Warto pamiętać o tym, że samo wdrożenie to wspólna praca dostawcy oraz Twojej firmy. Zaangażowanie i współpraca obu stron to klucz do sukcesu, dlatego tak ważne są pierwsze etapy przygotowujące do wdrożenia.


Gdy właściwie przygotujesz pracowników do zmiany

Pracownicy muszą zostać poinformowani i przygotowani do wprowadzenia zmiany w przedsiębiorstwie. Od tego momentu zmieni się ich sposób ich pracy, będą musieli poznać nowe narzędzie i nauczyć się poprawnie z niego korzystać. Właśnie dlatego nie powinni zostać pominięci w planowaniu. Pracownicy pomimo więzi z firmą, mają swoje indywidualne cele i kierują się nimi. W związku z tym mogą odbierać zmianę jako coś zagrażającego ich interesom i wartościom. Naturalnie pojawia się obawa przed nowością i wątpliwości: Czy poradzę sobie z nowym wyzwaniem? Czy utrzymam się na swoim stanowisku? Niechęć do zmiany często wynika z tego, że zapominamy zapytać pracowników o ich zdanie, a to oni de facto będą korzystać z systemu najczęściej. Osiągnięcie korzyści z wdrożenia systemu CRM uzależnione jest m.in. od tego, czy handlowcy będą poprawnie używać nowego narzędzia i na bieżąco wprowadzać informacje o swoich kontaktach z klientami.


Wybierając system CRM warto spojrzeć szerzej. Nie jest to wyłącznie system informatyczny, ale rozwiązanie dla biznesu, które pomoże firmie osiągnąć określone korzyści. Decyzja ta powinna być poprzedzona szczegółową analizą celów i potrzeb firmy. Nie można pominąć potrzeb pracowników niższego szczebla, którzy będą pracować z systemem na co dzień. Przy wdrożeniu systemu pamiętajmy również, jak kluczowe dla powodzenia przedsięwzięcia jest zaangażowanie i współpraca obu stron — dostawcy i klienta.


Szukasz większego systemu CRM?

Sprawdź system AuraBusiness — elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów