Integracja CRM z programem handlowo‐magazynowym

Dwustronna wymiana danych CRM z ERP

System Synergius CRM pozwala na integrację z programami handlowo‐magazynowymi. Jeżeli korzystasz z tego typu systemów w Twojej firmie, możesz zapewnić pomiędzy nimi wymianę wszystkich najważniejszych danych. To wygodne rozwiązanie dla firm, które chcą rozwinąć swoje możliwości wykorzystując funkcje systemu CRM i scentralizować zarządzanie organizacją w jednym rozwiązaniu. Integracja CRM z ERP umożliwia szybkie przenoszenie informacji dotyczących kontrahentów, produktów oraz rozliczeń. Taka integracja z pewnością przyspieszy wdrożenie systemu, gdyż użytkownicy nowego rozwiązania rozpoczną pracę z CRM-em zasilonym informacjami (np. bazą danych klientów) z programu handlowo–magazynowego.

Integracja z programem handlowym umożliwia również automatyczną aktualizację informacji o produktach wraz z ich cenami, stanami magazynowymi i polityką cenową. Zmiany dokonane w systemie handlowym będą automatycznie przeniesione do systemu CRM.

Wymiana informacji nie ogranicza się tylko do pobierania danych z systemu handlowego. Bardzo istotna jest funkcjonalność umożliwiająca przepływ informacji w drugą stronę. Eksport zamówień z systemu CRM do programu handlowo‐magazynowego także odbywa się bez udziału użytkowników i w znacznym stopniu wpływa na oszczędność czasu.

Zintegruj swój ERP z systemem Synergius CRM!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Integracja CRM z programem handlowym - zasada działania

Synergius CRM umożliwia wymianę danych z najbardziej popularnymi systemami na rynku:

  • Symfonia Handel
  • Comarch Optima
  • Subiekt GT
  • Subiekt Nexo
  • WAPRO ERP
  • Comarch ERP XL
  • Navireo
  • Enova

Korzystasz z innego systemu ERP i chciałbyś go zintegrować z rozwiązaniem CRM? Napisz do nas - skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o możliwościach integracji CRM z innym programem.

Co zagwarantuje Ci integracja z programem handlowym w systemie CRM?

Korzyści integracji systemów jest bardzo wiele – z jednej strony system CRM oferuje szerokie możliwości w zarządzaniu relacjami z klientami, z drugiej natomiast program ERP wspiera zarządzanie firmą i jej zasobami. Integracja systemów pozwala na kompleksowe wsparcie pracy wszystkich działów firmy, w szczególności działu sprzedaży i działu obsługi klienta, a także pozytywnie wpływa na szybkość realizacji zamówień. Co zatem konkretnie zyskujesz poprzez integrację systemów CRM i ERP?

  • Podgląd faktur wystawionych w programie handlowym.
  • Podgląd stanów magazynowych z programu handlowego.
  • Podgląd rozliczeń z kontrahentami.
  • Podgląd indywidualnych cen i rabatów kontrahenta nadanych w programie handlowym.
  • Eksport zamówień do programu handlowego.
  • Automatyczny import kontrahentów z programu handlowego.
  • Automatyczny import towarów / usług z programu handlowego.
  • Eksport nowych kontrahentów do programu handlowego wraz z pierwszym zamówieniem.
  • Raportowanie sprzedaży (faktur) wg wartości, kontrahentów oraz dowolnych cech / atrybutów.

Integracja CRM z ERP - jak to działa?

Baza klientów

Z systemu handlowego pobieramy podstawowe dane o kliencie - nazwa / NIP / adres / informacje o zasadach współpracy (np. polityka rabatowa, forma płatności, poziom cenowy, do którego klient jest przypisany).

Nowy kontrahent dodany w systemie handlowym przechodzi od razu, w czasie rzeczywistym do systemu CRM. Natomiast nowy kontrahent dopisany w oprogramowaniu CRM nie przechodzi od razu do systemu handlowego - jest to celowe działanie. W systemie CRM dodajemy często całe bazy potencjalnych klientów związanych z szansami sprzedaży, z którymi być może nigdy nie nawiążemy bliższej współpracy. Do systemu handlowego klient przejdzie dopiero wraz z pierwszym zamówieniem.

Podgląd faktur oraz płatności

Dzięki integracji CRM z systemem ERP, użytkownik ma dostęp do najważniejszych dokumentów handlowych. Może wyświetlić listę faktur, rozliczenia swoich klientów, widzi informacje, którzy z jego klientów mają opóźnienia w płatnościach.

Dostępność faktur oraz dokumentów rozliczeniowych w zintegrowanym systemie CRM umożliwia również raportowanie sprzedaży. Dzięki temu można w łatwy sposób analizować wyniki działu sprzedaży - na przykład przez pryzmat wybranych kontrahentów.

Podgląd produktów i stanów magazynowych

Ważnym działaniem handlowca jest proces składania ofert i zamówień. W wyniku procesu integracji CRM z systemem handlowym, pracownik ma aktualną wiedzę na temat oferowanych produktów. Zawsze może sprawdzić stany magazynowe towarów – widzi co jest dostępne i w jakiej cenie dla konkretnego klienta.

W trakcie tworzenia oferty czy zamówienia system CRM połączony z ERP podpowie handlowcowi ceny, które powinny być użyte w przypadku danego klienta. Uwzględni takie zmienne jak poziom cenowy czy rabat, który jest przypisany do kontrahenta. Dzięki temu handlowiec oszczędza czas przy tworzeniu ofert i zamówień.

Automatyczny eksport zamówień do systemu ERP

Integracja CRM z systemem handlowym wspiera proces obsługi zamówień. Przygotowane przez handlowca zamówienie w CRM jest automatycznie eksportowane do systemu handlowego.

Jeżeli prowadzi on działania w terenie, centrala nie musi czekać, aż handlowiec wieczorem, po wizytach u klientów, prześle zamówienia mailem. Zintegrowany system CRM umożliwia, by zamówienie złożone przez handlowca od razu trafiło do systemu ERP. Dział obsługi zamówień może w czasie rzeczywistym przygotować produkty do wysyłki. Skraca to niewątpliwie czas realizacji zamówienia, ale też pozwala uniknąć pomyłek przy przepisywaniu danych.

Jak wygląda proces standardowej integracji?

Integracja CRM w przypadku najważniejszych informacji działa w czasie rzeczywistym. Nowe dane przyrostowo przenoszone są z systemu handlowego do systemu CRM. Nowy kontrahent dodany w systemie handlowym, nowa faktura czy nowy produkt – przechodzą online do nowoczesnego systemu CRM.

Nowe zamówienie dodane w systemie CRM również przechodzi w czasie rzeczywistym do systemu handlowego.

Natomiast zmiany takie jak na przykład edycja opisu produktu czy zmiany wprowadzone na wystawionej wcześniej fakturze w systemie handlowym, będą pobrane do systemu CRM po synchronizacji czasowej. Dzięki integracji systemów codziennie, o ustalonej godzinie, uruchomi się synchronizacja czasowa, która wychwyci i rzekaże wprowadzone wcześniej zmiany.

Jak zarządzać integracją z systemem handlowym?

Przeczytaj również o:

Zintegruj swój ERP z systemem Synergius CRM!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje