Automatyzacja sprzedaży

Zwiększ efektywność działu sprzedaży

Automatyzator wspiera Twoich pracowników i oszczędza czas, który obecnie poświęcają na powtarzalne i monotonne czynności. Synergius CRM umożliwia wykonywanie określonych aktywności automatycznie, bez konieczności ingerencji, na podstawie wprowadzonych wcześniej reguł.

CRM będzie mógł zatem odciążyć pracowników z zadań związanych z informowaniem klientów o na przykład: zaległych płatnościach czy umówionym spotkaniu. Dodatkowo, system samodzielnie (z wykorzystaniem odpowiednich reguł) otworzy szansę sprzedaży, a także będzie dokonywał automatycznej wysyłki wiadomości e-mail do wybranej grupy odbiorców. Dzięki temu handlowcy zyskają czas i zwiększą swoją efektywność.

Automatyzuj działania w systemie Synergius CRM!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Jak automatyzator może usprawnić pracę Twojej firmy?

  • Wspiera proces miękkiej windykacji poprzez wysyłanie powiadomień o zaległych płatnościach.
  • Usprawnia proces pozyskiwania klientów dzięki automatycznym wiadomościom follow-up.
  • Wspiera procesy cross-sellingu i up-sellingu, wysyłając informacje produktowe w odpowiednim momencie.
  • Umożliwia automatyczną komunikację e-mail oraz SMS z określoną grupą docelową.
  • Segmentuje kontrahentów oraz powiązane z nimi osoby kontaktowe.
  • Przyspiesza pracę handlowców automatycznie otwierając szanse sprzedaży.
  • Automatycznie zmienia statusy kontrahentów oraz inne określone cechy.
Automatyzacja sprzedaży w CRM - przepływ działań

Jak działa automatyzator?

Reguły automatyzacji składają się z trzech części: wyzwalacza, warunków i akcji.

  1. Wyzwalacz to zdarzenie, które uruchamia regułę.
  2. Warunek to wartości, które muszą zostać spełnione – są one weryfikowane przez system.
  3. Akcja to działanie, które zostanie wykonane jeśli warunek będzie zweryfikowany pozytywnie.

Aby ustawić reguły automatyzacji wystarczy, że odpowiednio dostosujesz pola w trzech sekcjach – wyzwalacze, warunki i akcje. Jednorazowe działanie (dla każdej z planowanych aktywności) pozwoli Ci oszczędzić czas i spowoduje, że powtarzalne obowiązki będą realizowane automatycznie.

Reguły automatyzacji sprzedaży w CRM

Co warto automatyzować?

Otwieranie szans sprzedaży

Otwieranie kolejnych szans dla wielu kontrahentów bywa czasochłonne. Dzięki automatyzacji, możesz szybko utworzyć wiele szans sprzedaży dla klientów, którzy mają wspólną cechę (np. tag - przypisany w systemie atrybut). Narzędzie to jest niezwykle przydatne, jeśli uruchamiasz nową kampanię marketingową lub program rozwoju współpracy z dotychczasowymi klientami.

System samodzielnie odnajduje tych klientów, których cechę wskażesz i tworzy dla każdego z nich nową szansę sprzedaży na konkretnym etapie w określonej kampanii sprzedażowej.

Jak zastosować w praktyce? – przykład

Wyzwalacz: Zmiana atrybutu w karcie firmy

Warunek: Atrybut „Typ kontrahenta” to „Potencjalny”

Akcja: Otwórz szansę sprzedaży w kampanii X na etapie „Nowa szansa”

Automatyczna wysyłka faktur i przypominanie o płatności

Rozliczenia z klientami są bardzo ważnym elementem każdej działalności sprzedażowej. Często liczba przechodzących przez dział sprzedaży faktur jest spora, a ich ręczna wysyłka do kontrahentów zabiera czas, który można poświęcić na inne aktywności. Zastosowanie automatyzatora powoduje, że możesz wprowadzić w swojej firmie automatyczną wysyłkę faktur do swoich klientów.

Jak zastosować w praktyce? – przykład

Wyzwalacz: Dokument – Nowa faktura

Warunek: Osoba kontaktowa ma tag “Rozliczenia” oraz Dokument sprzedaży zawiera “Wielokrotny wybór serii”

Akcja: Wyślij wiadomość e-mail z fakturą w załączeniu

Przypominanie klientom o płatnościach to kolejna czynność, która zajmuje czas i uwagę. Musisz ręcznie wysyłać przypomnienia lub pamiętać o terminach i pilnować rozliczeń? Automatyzator w systemie CRM pomoże Ci to zorganizować.

Na podstawie przeterminowanej faktury, która nie została opłacona, system wyśle kontrahentowi powiadomienie. Przygotuj własną wiadomość, ustal odpowiedni termin, a automatyzator samodzielnie zaadresuje i prześle ją do danego klienta.

Jak zastosować w praktyce? – przykład

Wyzwalacz: Czas – codziennie o 10

Warunek: Osoba kontaktowa ma tag “Rozliczenia” oraz firma ma przeterminowaną fakturę od 10 dni

Akcja: Wyślij wiadomość e-mail z przypomnieniem o płatności

Automatyczny cross-selling i up-selling

Dużo taniej jest utrzymać obecnego klienta i zrealizować kolejną sprzedaż, niż pozyskać nowego i rozpocząć proces sprzedaży od początku. Dlatego tak istotne jest utrzymywanie kontaktu posprzedażowego.

Na podstawie wprowadzonych reguł, możesz zaplanować wysyłkę maili do swoich klientów. Automatyzator wyśle je samodzielnie w odpowiednim, wskazanym przez Ciebie terminie.

Jak zastosować w praktyce? – przykład

Wyzwalacz: Zmiana atrybutu typu tag w karcie osoby

Warunek: Osoba kontaktowa ma tag “Newsletter”

Akcja: Cykliczne wiadomości e-mail

Nasz system umożliwia również wysyłanie wiadomości follow-up, które są bardzo przydatnym narzędziem wspierającym proces budowania relacji z kontrahentem. Za ich pomocą możesz, na przykład, wysyłać automatyczne wiadomości do klientów z zaproszeniem na prezentację online lub spotkanie.

Jak zastosować w praktyce? – przykład

Wyzwalacz: Czas – codziennie o 10

Warunek: Proces rozpocznie się za 5 dni

Akcja: Wyślij sms o treści X

Automatyczna segmentacja kontrahentów

Zmiana cech kontrahentów lub osób kontaktowych to kolejna czynność, którą może wykonać za Ciebie automatyzator. Ustalenie reguły automatyzacji pozwala Ci zdecydować o tym, jaka cecha zostanie zmieniona.

Przykładowo, w momencie wygrania szansy sprzedaży, automatyzator sam oznaczy Twoich klientów, jako “aktywna współpraca" i przypisze ich tym samym do odpowiedniego segmentu.

Reguły automatyzacji sprzedaży w Synergius CRM

Jak zastosować w praktyce? – przykłady

Wyzwalacz: Zmiana statusu szansy sprzedaży

Warunek: Szansa wygrana

Akcja: Zmiana statusu kontrahenta na “Aktywna współpraca”

Wyzwalacz: Zmiana statusu szansy sprzedaży

Warunek: Szansa wygrana

Akcja: Zmiana statusu kontrahenta na “Aktywna współpraca” oraz dodanie tagu “Klient_produktX” w karcie osoby kontaktowej

Wyzwalacz: Zmiana statusu szansy sprzedaży

Warunek: Szansa przegrana

Akcja: Zmiana statusu kontrahenta na “Utracona szansa" oraz dodanie tagu “Utraconaszansa_produktA” w karcie osoby kontaktowej

Korzyści wynikające z automatyzatora

  • oszczędność czasu, który można poświęcić na inne, bardziej skomplikowane działania,
  • płynna realizacja obowiązków,
  • przyspieszenie prowadzonych procesów,
  • usprawnienie komunikacji z kontrahentami.

Automatyzuj działania w systemie Synergius CRM!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje