Integracja CRM z programem handlowo‐magazynowym


Dwustronna wymiana danych

Synergius CRM pozwala na integrację z programami handlowo‐magazynowymi. Jeżeli korzystasz z tego typu systemów w firmie, możesz zapewnić pomiędzy nimi wymianę informacji. To wygodne rozwiązanie dla firm, które chcą rozwinąć swoje możliwości i scentralizować zarządzanie organizacją w jednym systemie. Integracja CRM z ERP umożliwia szybkie przenoszenie danych dotyczących kontrahentów, produktów oraz rozliczeń. Taka integracja z pewnością przyspieszy wdrożenie systemu, gdyż użytkownicy nowego rozwiązania rozpoczną pracę z CRM-em zasilonym danymi z programu handlowo–magazynowego.

Integracja z programem handlowym umożliwia również automatyczną aktualizację informacji o produktach wraz z ich cenami, stanami magazynowymi i polityką cenową. Zmiany dokonane w systemie handlowym będą automatycznie przeniesione do systemu CRM.

Wymiana informacji nie ogranicza się tylko do pobierania danych z systemu handlowego. Bardzo istotna jest funkcjonalność umożliwiająca przepływ informacji w drugą stronę. Eksport zamówień z systemu CRM do programu handlowo‐magazynowego także odbywa się bez udziału użytkowników i w znacznym stopniu wpływa na oszczędność czasu.



Synergius CRM umożliwia wymianę danych z najbardziej popularnymi systemami na rynku:

Korzystasz z innego programu i chciałbyś go zintegrować z systemem CRM? Napisz do nas, oddzwonimy i porozmawiamy o możliwościach.


Co zagwarantuje Ci integracja z programem handlowym w systemie CRM?

  • Podgląd faktur wystawionych w programie handlowym.
  • Podgląd stanów magazynowych z programu handlowego.
  • Podgląd rozliczeń z kontrahentami.
  • Podgląd indywidualnych cen i rabatów kontrahenta nadanych w programie handlowym.
  • Eksport zamówień do programu handlowego.
  • Automatyczny import kontrahentów z programu handlowego.
  • Automatyczny import towarów / usług z programu handlowego.
  • Eksport nowych kontrahentów do programu handlowego wraz z pierwszym zamówieniem.
  • Raportowanie sprzedaży (faktur) wg wartości, kontrahentów oraz dowolnych cech / atrybutów.



Integracja CRM z ERP - jak to działa?


Baza klientów

Z systemu handlowego pobieramy podstawowe dane o kliencie - nazwa / nip / adres / informacje o zasadach współpracy (polityka rabatowa, forma płatności, poziom cenowy, do którego klient jest przypisany).

Nowy kontrahent dodany w systemie handlowym przechodzi od razu do systemu CRM – w czasie rzeczywistym. Natomiast nowy kontrahent dopisany w systemie CRM nie przechodzi od razu do systemu handlowego. Jest to celowe działanie. W systemie CRM dodajemy często całe bazy potencjalnych klientów, z którymi być może nigdy nie będzie transakcji. Do systemu handlowego klient przejdzie dopiero wraz z pierwszym zamówieniem.


Podgląd faktur oraz płatności

Dzięki integracji CRM z systemem ERP, użytkownik ma dostęp do najważniejszych dokumentów handlowych. Może wyświetlić listę faktur, rozliczenia swoich klientów, widzi informacje, którzy z jego klientów mają opóźnienia w płatnościach.

Dostępność faktur oraz dokumentów rozliczeniowych w systemie CRM umożliwia również raportowanie sprzedaży. Dzięki temu można w łatwy sposób analizować wyniki działu sprzedaży - na przykład przez pryzmat wybranych kontrahentów.


Podgląd produktów i stanów magazynowych

Ważnym działaniem handlowca jest proces składania ofert i zamówień. Dzięki integracji systemu CRM z systemem handlowym, pracownik ma aktualną wiedzę na temat oferowanych produktów. Zawsze może sprawdzić stany magazynowe towarów – widzi co jest dostępne i w jakiej cenie dla konkretnego klienta.

W trakcie tworzenia oferty czy zamówienia system podpowie handlowcowi ceny, które powinny być użyte w przypadku danego klienta. Uwzględni takie zmienne jak poziom cenowy czy rabat, który jest przypisany do kontrahenta. Dzięki temu handlowiec oszczędza czas przy tworzeniu ofert i zamówień.


Eksport zamówień do systemu ERP

Integracja systemu CRM z systemem handlowym wspiera proces obsługi zamówień. Przygotowane przez handlowca zamówienie w CRM jest automatycznie eksportowane do systemu handlowego.

Jeżeli prowadzi on działania w terenie, centrala nie musi czekać, aż handlowiec wieczorem, po wizytach u klientów, prześle zamówienia mailem. Korzystając z integracji zamówienie złożone przez handlowca od razu trafia do systemu handlowego. Dział obsługi zamówień może w czasie rzeczywistym przygotować produkty do wysyłki. Skraca to niewątpliwie czas realizacji zamówienia, ale też pozwala uniknąć pomyłek przy przepisywaniu danych.


Jak wygląda proces standardowej integracji?

Integracja w przypadku najważniejszych informacji działa w czasie rzeczywistym. Nowe dane przyrostowo przenoszone są z systemu handlowego do systemu CRM. Nowy kontrahent dodany w systemie handlowym, nowa faktura czy nowy produkt – przechodzą online do systemu CRM.

Nowe zamówienie dodane w systemie CRM również przechodzi w czasie rzeczywistym do systemu handlowego.

Natomiast zmiany takie jak na przykład edycja opisu produktu czy zmiany wprowadzone na wystawionej wcześniej fakturze w systemie handlowym, będą pobrane do systemu CRM po synchronizacji czasowej. Codziennie, o ustalonej godzinie, uruchamia się synchronizacja czasowa, która wychwyca i przekazuje wprowadzone wcześniej zmiany.

Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz