System CRM dla branży maszyn i urządzeń


Kontroluj relacje z kontrahentami

Relacje z klientami są ważnym czynnikiem kształtującym Twój biznes. Warto wziąć je pod uwagę przy ustalaniu strategii. Współpraca w branży maszyn i urządzeń nie ma bowiem zazwyczaj charakteru jednorazowego, a sam proces sprzedaży może rozciągać się w czasie i wymagać uwagi wielu osób.

Dlatego wybrany przez Ciebie system CRM powinien umożliwiać obsługę wielu procesów,w tym procesu pozyskiwania, utrzymywania i rozwoju relacji z kontrahentami, a także stałego zwiększania zakresu współpracy i budowy sieci stałych odbiorców.


Jak obsługiwać relacje z kontrahentami?


  1. Jeśli pozyskujesz kontrakty w toku długotrwałych rozmów i konsultacji z klientami, w których może brać udział wiele osób, powinieneś odpowiednio zorganizować proces sprzedaży.

  2. Twoi pracownicy powinni pełnić rolę eksperta, dostarczając klientom nie tylko ofertę, ale także swoją wiedzę i doświadczenie.

  3. Proces sprzedaży Twoich produktów powinien być zorganizowany w taki sposób, aby umożliwiał ciągły rozwój i uczenie się.



CRM dla branży maszyn i urządzeń – czy jest mi potrzebny?

Jeżeli Twoja firma:

  • pozyskuje nowych klientów w wyniku długotrwałych rozmów,
  • chce stale rozwijać współpracę z obecnymi klientami,
  • dostosowuje ofertę pod indywidualne wymagania klienta,
  • szuka sposobów na poprawę efektywności,
  • pozyskuje stałych odbiorców końcowych,

możesz napotkać następujące utrudnienia:

  • brak wiedzy o najczęstszych przyczynach utraty szansy na sprzedaż,
  • trudność w ocenie postępów w sprzedaży,
  • brak nowych pomysłów na poprawę oferty lub sposobu obsługi klientów,
  • trudność w ocenie aktywności pracowników,
  • trudności w ocenie efektywności poszczególnych pracowników,
  • brak wspólnej bazy kontrahentów, wiedza o kontrahentach jest rozproszona,
  • brak informacji o statusie i wartości relacji z klientami,
  • trudności we wprowadzaniu jednolitych standardów pracy,
  • chaos w dokumentacji ofert, zamówień i katalogów produktowych,
  • brak narzędzia do segmentacji klientów,
  • analiza i raportowanie sprzedaży wymaga ręcznego zbierania danych,
  • trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników.








Wsparcie CRM



Jeśli chcesz wiedzieć więcej o o tym, jak technologia może wspierać Cię w pozyskiwaniu klientów — przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, jak nowoczesny system CRM dla branży maszyn i urządzeń pozwoli Ci zarządzać relacjami z kontrahentami i na bieżąco usprawniać proces zdobywania nowych kontraktów.

Umożliwia on obsługę procesu pozyskiwania i rozwijania współpracy z kontrahentami. Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM będziesz mógł na bieżąco monitorować wszystkie relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na danych.



Jakie możliwości daje system CRM dla branży maszyn i urządzeń?



Obsługa procesu sprzedaży

Synergius CRM pozwoli stworzyć swój własny schemat pozyskiwania klienta i obsługiwać go za pomocą w pełni funkcjonalnego, mobilnego narzędzia. Funkcja szans sprzedaży pozwoli uporządkować proces i sprawi, że Twoi pracownicy będą mogli na bieżąco uczyć się tego, jak obsługiwać go coraz skuteczniej. Dzięki temu kierownik zespołu będzie miał pewność, że każdy handlowiec podejmuje właściwe kroki w celu osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Wiedza o przyczynach niepowodzeń będzie zapisywana w sposób, który umożliwi Ci ich analizę.

Baza wiedzy o kontrahentach

Baza kontrahentów to uporządkowany zbiór wiedzy o Twoich klientach. Znaleźć można tam dane kontaktowe i statystyczne oraz najważniejsze informacje o współpracy. Twoja firma zyska narzędzie, za pomocą którego pracownicy będą mogli dzielić się wiedzą. Będą mogli z łatwością i szybko odnaleźć interesujące ich informacje. Zyskasz także elastyczność przy zastępowaniu pracowników oraz wdrażaniu nowych osób. Informacje o klientach nie znikną, jeśli pracownik odejdzie z firmy. Nie trzyma ich przecież na swoim dysku, lecz w zawsze dostępnej i dobrze zabezpieczonej chmurze.

Automatyczne raporty

Dzięki temu, że korzystasz z funkcji systemu CRM masz dostęp do automatycznych raportów. Nie będziesz poświęcać już czasu na zebranie i zestawianie danych. Statystyki, dotyczące pozyskiwania klientów i ich późniejszych aktywności sprzedażowych, pozwolą Ci na bieżąco monitorować sytuację. Synergius CRM oferuje wiele raportów, które pomogą Ci zauważyć trendy i mechanizmy, którymi rządzi się Twój proces. Dzięki temu, będziesz mógł reagować na zmiany rynkowe i monitorować realizację swoich założeń.

Koordynacja pracy zespołu

CRM dla branży maszyn i urządzeń posiada także interaktywny kalendarz, w którym możesz planować i koordynować pracę handlowców. Dzięki temu możesz poznać dokładną ścieżkę, którą kroczą aby osiągnąć sukces handlowy. Analiza tych kroków pomoże Ci w poszukiwaniach najlepszego możliwego schematu kontaktów z klientami. Wspiera on zarządzanie pracą całą firmy – pozwala na podglądanie zadań współpracowników. Możesz dzięki temu wybierać najlepsze terminy spotkań wewnętrznych. System przypomina o zadaniach oraz pozwala na powiązanie ich z konkretnymi kartami klientów czy szansami sprzedaży.



Potrzebujesz także narzędzia do obsługi prac serwisowych?



serwis planner crm logo CRM dla branży maszyn i urządzeń

Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. W swojej ofercie mamy różne systemy dla firm, w tym także programy do obsługi serwisu, które umożliwiają skuteczną organizację wielu rodzajów zleceń, w tym prac serwisowych, przeglądów, procesów gwarancyjnych itd.

W dowolnej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem SerwisPlanner i w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do sprzedaży oraz serwisu maszyn i urządzeń.

Wybrane funkcje

  • łatwe rejestrowanie i przekazywanie zleceń (aplikacja mobilna),
  • wystawianie protokołów serwisowych,
  • baza urządzeń serwisowanych oraz zarządzanie magazynami,
  • koordynacja pracy i pomiar efektywności serwisantów,
  • panel klienta do zgłaszania i monitorowania zleceń.
    1. Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz

      WYPRÓBUJ ZA DARMO