System CRM dla branży maszyn i urządzeń
Kontroluj relacje z kontrahentami
Relacje z klientami są ważnym czynnikiem kształtującym Twój biznes. Warto wziąć je pod uwagę przy ustalaniu strategii. Współpraca w branży maszyn i urządzeń nie ma bowiem zazwyczaj charakteru jednorazowego, a sam proces sprzedaży może rozciągać się w czasie i wymagać uwagi wielu osób. Dlatego wybrany przez Ciebie system CRM powinien umożliwiać obsługę wielu procesów, w tym procesu pozyskiwania, utrzymywania i rozwoju relacji z kontrahentami, a także stałego zwiększania zakresu współpracy i budowy sieci stałych odbiorców.
Jak obsługiwać relacje z kontrahentami?
- Jeśli pozyskujesz kontrakty w toku długotrwałych rozmów i konsultacji z klientami, w których może brać udział wiele osób, powinieneś odpowiednio zorganizować proces sprzedaży.
- Twoi pracownicy powinni pełnić rolę ekspertów, dostarczając klientom nie tylko ofertę, ale także swoją wiedzę i doświadczenie.
- Proces sprzedaży Twoich produktów powinien być zorganizowany w taki sposób, aby umożliwiał ciągły rozwój i uczenie się.
W tej branży zaufali nam między innymi:
Sprawdź, dlaczego firmy wybierają Synergius CRM
Prowadzisz firmę z branży maszyn i urządzeń?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.
CRM dla branży maszyn i urządzeń – czy jest mi potrzebny?
Jeżeli Twoja firma:
- pozyskuje nowych klientów w wyniku długotrwałych rozmów,
- chce stale rozwijać współpracę z obecnymi klientami,
- dostosowuje ofertę pod indywidualne wymagania klienta,
- szuka sposobów na poprawę efektywności,
- pozyskuje stałych odbiorców końcowych,
możesz napotkać następujące utrudnienia:
- brak wiedzy o najczęstszych przyczynach utraty szansy na sprzedaż,
- trudność w ocenie postępów w sprzedaży,
- brak nowych pomysłów na poprawę oferty lub sposobu obsługi klientów,
- trudność w ocenie aktywności pracowników,
- trudności w ocenie efektywności poszczególnych pracowników,
- brak wspólnej bazy kontrahentów, wiedza o kontrahentach jest rozproszona,
- brak informacji o statusie i wartości relacji z klientami,
- trudności we wprowadzaniu jednolitych standardów pracy,
- chaos w dokumentacji ofert, zamówień i katalogów produktowych,
- brak narzędzia do segmentacji klientów,
- analiza i raportowanie sprzedaży wymaga ręcznego zbierania danych,
- trudność w zastępowaniu nieobecnych pracowników.
Wsparcie CRM
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak technologia może wspierać Cię w pozyskiwaniu klientów — przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, jak nowoczesny system CRM dla branży maszyn i urządzeń pozwoli Ci zarządzać relacjami z kontrahentami i na bieżąco usprawniać proces zdobywania nowych kontraktów. Umożliwia on obsługę procesu pozyskiwania i rozwijania współpracy z kontrahentami. Dzięki wykorzystaniu narzędzi CRM będziesz mógł na bieżąco monitorować wszystkie relacje i podejmować decyzje, które będą oparte na danych.
Jakie możliwości daje system CRM dla branży maszyn i urządzeń?
Obsługa procesu sprzedaży
Synergius CRM pozwoli stworzyć swój własny schemat pozyskiwania klienta i obsługiwać go za pomocą w pełni funkcjonalnego, mobilnego narzędzia. Funkcja szans sprzedaży pozwoli uporządkować proces i sprawi, że Twoi pracownicy będą mogli na bieżąco uczyć się tego, jak obsługiwać go coraz skuteczniej. Dzięki temu kierownik zespołu będzie miał pewność, że każdy handlowiec podejmuje właściwe kroki w celu osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Wiedza o przyczynach niepowodzeń będzie zapisywana w sposób, który umożliwi Ci ich analizę.
Baza wiedzy o kontrahentach
Baza kontrahentów to uporządkowany zbiór wiedzy o Twoich klientach. Znaleźć można tam dane kontaktowe i statystyczne oraz najważniejsze informacje o współpracy. Twoja firma zyska narzędzie, za pomocą którego pracownicy będą mogli dzielić się wiedzą. Będą mogli z łatwością i szybko odnaleźć interesujące ich informacje. Zyskasz także elastyczność przy zastępowaniu pracowników oraz wdrażaniu nowych osób. Informacje o klientach nie znikną, jeśli pracownik odejdzie z firmy. Nie trzyma ich przecież na swoim dysku, lecz w zawsze dostępnej i dobrze zabezpieczonej chmurze.
Automatyczne raporty
Dzięki temu, że korzystasz z funkcji systemu CRM, masz dostęp do automatycznych raportów. Nie będziesz poświęcać już czasu na zebranie i zestawianie danych. Statystyki dotyczące pozyskiwania klientów i ich późniejszych aktywności sprzedażowych pozwolą Ci na bieżąco monitorować sytuację. Synergius CRM oferuje wiele raportów, które pomogą Ci zauważyć trendy i mechanizmy, którymi rządzi się Twój proces. Dzięki temu, będziesz mógł reagować na zmiany rynkowe i monitorować realizację swoich założeń.
Koordynacja pracy zespołu
CRM dla branży maszyn i urządzeń posiada także interaktywny kalendarz, w którym możesz planować i koordynować pracę handlowców. Dzięki temu możesz poznać dokładną ścieżkę, którą kroczą aby osiągnąć sukces handlowy. Analiza tych kroków pomoże Ci w poszukiwaniach najlepszego możliwego schematu kontaktów z klientami. Wspiera on zarządzanie pracą całej firmy – pozwala na podglądanie zadań współpracowników. Możesz dzięki temu wybierać najlepsze terminy spotkań wewnętrznych. System przypomina o zadaniach oraz pozwala na powiązanie ich z konkretnymi kartami klientów czy szansami sprzedaży.
Potrzebujesz uporządkowanej bazy urządzeń i narzędzia do obsługi prac serwisowych?
W Twojej firmie brakuje spójnej bazy urządzeń? Zauważasz trudności z uporządkowaniem numerów seryjnych maszyn, a historia ich zakupu i napraw jest rozproszona w różnych plikach i dokumentach?
Od lat jesteśmy producentem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. W swojej ofercie mamy różne systemy dla firm, w tym także programy do obsługi serwisu, które umożliwiają skuteczną organizację wielu rodzajów zleceń, w tym prac serwisowych, przeglądów, procesów gwarancyjnych itd.
W dowolnej chwili możemy zintegrować system Synergius CRM z systemem SerwisPlanner i w ten sposób stworzyć dla Ciebie w pełni funkcjonalny system do sprzedaży oraz serwisu maszyn i urządzeń.
Uporządkowana baza urządzeń z numerami seryjnymi i kompletną historią maszyn ułatwi obsługę posprzedażową. W jednym miejscu gromadzone są wszystkie informacje o obsługiwanych produktach, co znacznie poprawia wygodę i przyspiesza pracę handlowców oraz serwisantów. Do każdej maszyny przypisany jest numer seryjny, a także atrybuty - czyli dodatkowe cechy, którymi można to urządzenie opisać (np. rok produkcji, moc silnika, okres gwarancji).
Wybrane funkcje
- łatwe rejestrowanie i przekazywanie zleceń (aplikacja mobilna),
- wystawianie protokołów serwisowych,
- baza urządzeń serwisowanych oraz zarządzanie magazynami,
- koordynacja pracy i pomiar efektywności serwisantów,
- panel klienta do zgłaszania i monitorowania zleceń.
Prowadzisz firmę z branży maszyn i urządzeń?
Zobacz, jak system CRM sprawdzi się w Twoim przedsiębiorstwie.