Vector Systemy Higieniczne


Historia sukcesu naszego klienta

Wiodący dystrybutor urządzeń i artykułów higienicznych

Profesjonalny i doświadczony doradca

Współpracuje wyłącznie z czołowymi producentami

Opinia klienta

Wyzwaniem było uporządkowanie pracy zespołu, a szczególnie przedstawicieli handlowych. Rozwiązania Questy pozwoliły nam skoncentrować najważniejsze dane kontrahenta, takie jak: oferty, warunki handlowe, e-maile, umowy, ect. w jednym miejscu. „Karta kontrahenta” była dla nas prawdziwym kamieniem milowym.

System CRM klient - Vector Systemy Higieniczne

Wojciech Kołodziejczyk

Prezes zarządu

Vector Systemy Higieniczne to firma zajmująca się dystrybucją profesjonalnych urządzeń i artykułów higienicznych. Przedsiębiorstwo współpracuje z czołowymi producentami, takimi jak: SCA Tork, VERMOP, Uriwave czy TASKI-Diversey.

Wyróżnia je przede wszystkim szeroki wybór produktów, wszechstronne doradztwo oraz błyskawiczne dostawy. Przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż zarówno detaliczną, jak i hurtową.

program crm dla dystrybutora urządzeń i artykułów higienicznych

Wyzwania w przedsiębiorstwie i cele wdrożenia

W firmie Vector Systemy Higieniczne handlowcy pracują stacjonarnie oraz mobilnie. Na miejscu przedstawiciele handlowi zajmują się przetwarzaniem zamówień, które klienci składają za pośrednictwem np. sklepu internetowego. Natomiast na etapie pozyskiwania nowych klientów osoby działające w terenie odwiedzają klientów hurtowych osobiście, aby zaprezentować ofertę i pomóc w złożeniu pierwszych zamówień. Równie istotne w tym względzie jest planowanie zadań w obszarze marketingu, takich jak przygotowanie baneru czy promocji.

Celem firmy było zapewnienie możliwie najlepszej komunikacji pracownikom i dostarczenie zarządowi kompletnych informacji na temat aktywności handlowców, a także wszelkich ustaleń wewnętrznych (np. przygotowywanej promocji) oraz zewnętrznych (np. z negocjacji z konkretnym klientem).

Rezultaty wdrożenia systemu CRM

Współpracę rozpoczęliśmy od wdrożenia systemu Synergius CRM, który dostarczył zarządowi firmy niezbędnych informacji z jej życia codziennego, co z kolei ułatwiło zarządzanie całym przedsiębiorstwem.

CRM wspiera zarząd w koordynacji pracy handlowców, a ich samych np. w aktywnym pozyskiwaniu klientów. W tym celu wdrożony został uporządkowany proces zarządzania szansami sprzedaży, który prowadzi przedstawicieli handlowych krok po kroku. W ten sposób pozyskanie klienta stało się prostsze i szybsze.

System jest także wsparciem w tworzeniu zamówień oraz ofert. Znacznie skrócony został czas ich tworzenia, a dokumenty zyskały spójny wygląd. Automatyczne podpowiadanie danych kontrahenta oraz produktów w momencie tworzenia nowej oferty czy zamówienia w systemie eliminuje ryzyko pomyłek, które mogłyby mieć miejsce przy ich ręcznym tworzeniu.

Synergius CRM odgrywa ważną rolę w zbieraniu i porządkowaniu informacji o kontrahentach. W jednym miejscu – w karcie kontrahenta – znajdują się wszystkie notatki z rozmów i ustaleń, zamówienia, oferty, a nawet faktury. Cała historia komunikacji z klientem jest uporządkowana i dostępna dla uprawnionych pracowników.

Część pracowników firmy pracuje w terenie, dlatego kluczowe było udostępnienie im danych w czasie rzeczywistym. Jest to możliwe, ponieważ system jest dostępny za pośrednictwem przeglądarki internetowej – wystarczy jedynie dostęp do Internetu.

Pracownicy zyskali także możliwość planowania działań marketingowych bezpośrednio w systemie. W ten sposób wszystkie kluczowe informacje i ustalenia są dostępne w jednym miejscu.

Rozwój współpracy – wdrożenie platformy B2B

W późniejszym etapie rozwinęliśmy współpracę i utworzyliśmy dla firmy Vector platformę B2B (Automico B2B), która umożliwia klientom biznesowym składanie zamówień hurtowych przez Internet. Oprócz samoobsługi w tym obszarze, klienci zyskali dostęp do dokumentów np. faktur, które platforma pobiera z systemu ERP dzięki dwustronnej integracji.

Synergius CRM i Automico B2B zostały dostarczone wraz z indywidualnymi rozszerzeniami jako jedno spójne rozwiązanie. Nasz system zintegrowany został z systemem handlowo-magazynowym z którego klient dotychczas korzystał.

Połączenie wszystkich trzech systemów znacznie usprawniło funkcjonowanie firmy, która obniżyła koszt obsługi zamówień, poprawiła komunikację na wielu frontach oraz usprawniła działania handlowe skracając czas pozyskania klienta.

Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz