Fakty i mity o CRM
Poznaj prawdę o swoich relacjach z klientami
Zarządzanie relacjami z klientem, z ang. Customer Relationship Management, to sposób na organizację i uporządkowanie pracy działu handlowego przy wsparciu systemu informatycznego. Rynek takich systemów (CRM) rozwija się niezwykle dynamicznie i nieprzewidywalnie. W związku z tym, dookoła CRM-ów narosło wiele półprawd i nieścisłości. W dzisiejszym artykule postaramy się obalić najważniejsze mity o CRM i wyjaśnić, czym nie jest zarządzanie relacjami. Poznaj prawdę o swoich relacjach z klientami, dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu CRM w Twojej firmie.
Poznaj prawdę o systemach CRM. Sprawdź, jak działają w praktyce.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez 30 dni.
Jak wyglądają Twoje relacje z klientami?
Jeśli prowadzisz firmę, musisz ciągle brać pod uwagę potrzeby i oczekiwania swoich klientów. Związki, które zachodzą między Twoim przedsiębiorstwem, a kontrahentami powinny skupiać się właśnie na spełnianiu ich potrzeb.
Czy jesteś w stanie zobrazować swoje relacje z klientami? Czy wiesz, jak wygląda współpraca z każdym klientem? Czy posiadasz narzędzia, które pozwalają Ci monitorować i planować tworzenie relacji? Te wszystkie możliwości, kryją się za skrótem CRM. Aby zrozumieć, czym jest zarządzanie relacjami, dzisiaj przyjrzymy się najpopularniejszym mitom, które towarzyszą CRM.
MIT 1: Jest potrzebny tylko w dużych, zcentralizowanych organizacjach
To, że duże firmy korzystają już z systemów CRM, jest oczywiste. Biorąc pod uwagę skalę działalności i liczbę klientów takiej organizacji, ciężko sobie wyobrazić, żeby mogła funkcjonować bez wsparcia ze strony CRM.
Warto mieć jednak świadomość, że każdy system CRM jest inny. Istnieją duże, skomplikowane systemy, które wykorzystują na co dzień korporacje. Jednak CRM to też codzienność dla firm z segmentu MŚP. System, który wybierzesz, powinien odpowiadać rzeczywistym potrzebom organizacji. Aby wybrać odpowiedni, powinieneś zdefiniować problemy organizacyjne, które chcesz rozwiązać. W ten sposób możesz dobrać odpowiednie oprogramowanie, które będzie Cię wspierać w realizacji strategii CRM.
MIT 2: Jest trudny w obsłudze i skomplikowany
Wielu przedsiębiorców nie jest ekspertami w dziedzinie IT. Z tego powodu coraz częściej pojawia się właśnie ten mit. Nie jesteś specjalistą od komputerów, ale potrafisz sprawdzić maila i poszukać informacji w Internecie? Nie jest to bariera przy wdrożeniu CRM.
Wierzymy, że każdy jest ekspertem w swojej dziedzinie. Nie musisz znać się na informatyce, aby móc od razu zacząć korzystać z systemu CRM. Jako Questy, odpowiadamy za rozwiązanie informatyczne, które ma wspierać Twój biznes. Ty znasz się na jego prowadzeniu. Połączenie tych dziedzin pozwala wykorzystać potencjał Twojej firmy w maksymalnym stopniu.
System Synergius CRM jest prosty w obsłudze. Wszystkie działania, które wykonujesz, obsługując go, przypominają obsługę innych stron internetowych. Więc jeśli potrafisz korzystać z Internetu, bez kłopotu poradzisz sobie z obsługą systemu CRM.
MIT 3: Wdrożenie jest długie i skomplikowane
Próbując sklasyfikować mity o CRM, nie można pominąć tego popularnego stereotypu. Większość osób myśli, że każde wdrożenie CRM trwa długo i jest skomplikowanym, niejasnym procesem. Jaka jest prawda?
Nie każde wdrożenie jest długie i skomplikowane. Oczywiście, wszystko zależy od rozmiarów Twojej działalności i producenta oprogramowania. Jeśli prowadzisz małą i średnią firmę, zapoznaj się z zestawem funkcji, które oferuje nasz system i przekonaj się, które z nich są Ci naprawdę potrzebne.Jeśli dobierzesz odpowiedni pakiet, kwestia długości i kosztów wdrożenia stanie się jasna.
Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami.
MIT 4: System CRM jest drogi i ma mnóstwo ukrytych kosztów
Kolejny raz mamy do czynienia z uogólnieniem, którym charakteryzują się mity o CRM. Łatwo powiedzieć, że CRM jest drogi, jeśli ma się na myśli systemy dla dużych organizacji. Każdy system jest inny i każdy ma inną cenę. Ważne, żebyś mógł znaleźć swój złoty środek. Koszty CRM-ów zaczynają się od kilku złotych, a kończą nawet na kilkuset tysiącach. Ważne jest to, aby patrzeć na te pieniądze, jak na inwestycję, a nie koszt utracony. W końcu korzystanie z CRM ma przynieść realne i wymierne korzyści finansowe (i nie tylko!).
Z powodu tych uogólnień, mity o CRM tak łatwo mogą zaszkodzić Twojej decyzji o wyborze systemu. Nie wyrabiaj sobie opinii o CRM na podstawie oferty jednego producenta. Spróbuj znaleźć system idealnie dopasowany do swojej firmy. W ten sposób unikniesz dodatkowych, niepotrzebnych kosztów. Sprawa jest prosta: nie chcesz płacić za coś, czego nie będziesz w przyszłości używać.
Ukryte koszty nie mają prawa bytu, ponieważ wszystko jest zapisane w umowie wdrożeniowej, którą podpisujemy z naszymi klientami.
Poznaj prawdę o systemach CRM. Sprawdź, jak działają w praktyce.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez 30 dni.
MIT 5: Handlowcy nie chcą z niego korzystać
Mity o CRM często są echem nieudanych wdrożeń. Tak jest również w tym przypadku. Kiedy potrzeby firmy zostaną źle zdiagnozowane albo sam proces wdrożenia jest wadliwy, może dojść do niepożądanych skutków. Jednym z nich jest właśnie sytuacja, w której handlowcy nie chcą korzystać z systemu w codziennej pracy. Ich motywacja do używania CRM zależy od tego, czy ten system faktycznie ułatwia im pracę. Jeśli będą na niego patrzeć tylko jak na kolejne narzędzie kontroli nad ich pracą, wdrożenie się nie uda.
Handlowcy muszą być świadomi korzyści, jakie przynosi ze sobą wdrożenie CRM w firmie. Warto przeprowadzić krótkie szkolenie, które pokaże im, jak korzystać z systemu w odpowiedni sposób. Zwróć uwagę na to, że jest wiele czynności, które CRM wykonuje za handlowca. To najczęściej te, które są monotonne i powtarzalne, tym samym najbardziej obciążające czas pracy sprzedawców.
MIT 6: System działa tylko w siedzibie i nie przyda się handlowcom w terenie
To najbardziej nieprawdziwy ze wszystkich mitów. Minęły już czasy oprogramowania, które działa tylko w jednym, zamkniętym środowisku. Dzięki połączeniu technologii opartej na chmurze i rozwiązaniom SaaS, system idealnie nadaje się do wykorzystania w terenie. Możesz korzystać z zasobów systemu na dowolnym urządzeniu i w dowolnym momencie. SaaS to technologia, dzięki której system obsługujesz za pomocą przeglądarki internetowej. Nie instalujesz żadnych wtyczek, programów czy aplikacji. Wystarczy wpisać adres na pasku przeglądarki, zalogować się... i już.
Olbrzymią zaletą dla handlowców w terenie jest możliwość skorzystania z systemu na urządzeniu mobilnym. Działanie w oparciu o model SaaS sprawia, że handlowiec w terenie może wziąć do ręki dowolny telefon, nawet prosto z salonu i za jego pomocą obsługiwać system.
Mity o CRM, a prawda o relacjach z klientami
Wymienione powyżej mity o CRM pomagają inaczej spojrzeć na sposób, w jaki tworzone są relacje z Twoimi klientami. Wdrożenie systemu, który odpowiada realnym wyzwaniom, przed którymi stoi Twoja firma, może przynieść Ci ogromne korzyści. Wybór pochopny i nieprzemyślany może kosztować Cię dużo pieniędzy i czasu. Aby odpowiednio móc dobrać swój system, musisz wiedzieć, czym w praktyce zajmie się CRM w Twojej firmie. Co ma zmienić w sposobie jej funkcjonowania i gdzie na tym wszystkim zyskujesz Ty i Twoi klienci?
Poznaj prawdę o systemach CRM. Sprawdź, jak działają w praktyce.
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez 30 dni.