CRM online: narzędzia do pracy zdalnej

CRM online: narzędzia do pracy zdalnej


Zarządzanie pracą na odległość może sprawiać trudności wielu kierownikom. Zapoznaj się z tym artykułem i zobacz, jak z CRM online w prosty sposób zapanujesz nad pracą zespołu na odległość.

Z tekstu dowiesz się:

  • Jak stawić czoła wyzwaniom, wynikającym ze zdalnej pracy,
  • Jak radzimy sobie ze zdalną pracą w Questy,
  • Jak CRM online wspiera pracę na odległość.



Nowe zasady

Od rozpoczęcia pandemii minął już ponad rok. Przyzwyczailiśmy się do zmiany sposobu pracy. Biurami są teraz nasze domy, open-space’y to kanapy w salonie, a rozmowy w biurowej kuchni zamieniliśmy na rozmowy na Skype. Wiele przedsiębiorstw zostało wystawionych na trudną próbę umiejętności szybkiego dostosowania się do nowych realiów. Jak wypadła w niej Twoja firma? Sprawdziliście już wiele narzędzi, ale częściowo lub zupełnie się nie sprawdziły? Zobacz, jak zarządzamy zdalną pracą w Questy.

Jesteśmy producentem systemów CRM, dlatego naszym głównym rozwiązaniem jest oczywiście… system CRM!

Jest to oprogramowanie kojarzące się najczęściej z zarządzaniem relacjami z kontrahentami. To w obecnej dobie coś znacznie bardziej przydatnego. Łączy w sobie bazę informacji o klientach z kopalnią wiedzy o wewnętrznym statusie przedsiębiorstwa. Wspomaga codzienną pracę w trybie zdalnym.


Monitorowanie pracy z CRM online

Brak fizycznej obecności pracowników przy swoich obowiązkach może wywoływać poczucie braku kontroli. Tylko w teorii, bo w praktyce z CRM online masz bogate możliwości monitorowania pracy wszystkich działów firmy.

Jakie narzędzia CRM online pozwalają nam monitorować ogólną aktywność zespołu?

  • Rejestracja zdarzeń to raport, w którym pracownicy określają jakie zadania robili i ile zajęły im czasu. Mogą wybrać też typ zdarzenia - spotkanie, prezentacja, kontakt itp.;

  • Współdzielony kalendarz narzędzie, które umożliwia dodawanie zadań, a także sprawdzenie planów współpracowników. To opcja przydatna szczególnie wtedy, gdy muszą pracować nad czymś razem.


  • Wyznaczanie celów to funkcja, która pokazuje stan realizacji celu pracownika. Pozwala zweryfikować go bez kontaktowania się z pracownikiem.

  • Raporty - automatycznie generowane podsumowania wyników dowolnych danych przechowywanych w systemie. Przedstawiają informacje w czytelny i przystępny sposób, aby móc łatwo wyciągnąć z nich wnioski.


Jak najskuteczniej monitorować działania handlowców? To bardzo proste, umożliwia to obecnie większość systemów CRM online.

  • Wspominaliśmy już o współdzielonych kalendarzach. Przedstawiciele handlowi planują i dodają w nich spotkania oraz prezentacje. Po skontaktowaniu się z klientem mogą zanotować szczegóły pod zadaniem.

  • Zarządzanie szansami sprzedaży na tablicy Kanban - to widok, dzięki któremu błyskawicznie zweryfikujesz bieżący etap poszczególnych szans sprzedażowych. Wewnątrz każdej z nich znajdują się wszystkie informacje o transakcji, ustalenia i powiązane oferty. Pełna wiedza o przyszłej transakcji w jednym miejscu.

  • Kartoteka klienta - baza uporządkowanych informacji na temat danego kontrahenta. Uprawnieni pracownicy mogą mieć dostęp do wszelkich danych kontaktowych, ustaleń z klientem czy dokumentów rozliczeniowych.

Nasz system CRM online ma też inne ciekawe funkcje, z którymi trzymanie ręki na pulsie w dziale handlowym jest jeszcze skuteczniejsze. Zalicza się do nich mobilna aplikacja z opcją monitorowania lokalizacji handlowców na mapie. Omawiamy ją w innym odcinku naszego vlogu – kliknij tutaj.


Jak zarządzać projektami na odległość?

Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Znajdziesz wiele rozwiązań mogących sprawdzić się w Twojej firmie. Nasze narzędzia sprawdzają się w firmach, które szukają kompleksowości. Spójnego oprogramowania obejmującego wszystkie obszary.

Zespoły odpowiedzialne za projekty wykonują w ramach danego projektu wiele zdań. To obszar, w którym doskonale sprawdzą się znajdujące się na pokładzie naszego CRM online narzędzia takie jak widok Kanban czy Gantt. Tablica Kanban to miejsce, które doskonale prezentuje etapy, na jakich znajdują się zadania projektowe i projekty. To wyjątkowo prosta w użyciu funkcja, przepływ zleceń wykonywany jest przy pomocy metody “przeciągnij i upuść”. Pracownicy raportują w tym miejscu czas wykorzystany na zadania, określają także ile pozostało go do jego zakończenia. Jedno spojrzenie na tablicę wystarczy, by poznać status realizacji zleceń.


Komunikacja w firmie

Komunikacja to najgorętszy temat pracy zdalnej. Jej brak uporządkowania jest jak jazda samochodem we mgle bez świateł. Warto wtedy włączyć światła przeciwmgielne. W tej metaforze jest nimi komunikator wbudowany w CRM online. W naszej firmie wykorzystujemy go do rozmów na tematy zawodowe. Umożliwia wiązać poszczególne czaty z zadaniami, mailami i dokumentami, co bardzo ułatwia pracę na odległość.


Słowo o bezpieczeństwie

O nim mówi się zdecydowanie zbyt rzadko. Praca zdalna niesie za sobą niebezpieczeństwo w postaci dostępu przez osoby do tego niepowołane. Analizując oferty systemu CRM online koniecznie sprawdź, co jego producent oferuje w zakresie bezpieczeństwa. Questy zapewnia światowe standardy zabezpieczenia informacji. Mamy certyfikację ISO 27001, współpracujemy wyłącznie z najlepszymi dostawcami hostingu, nasze systemy uzbrojone są w zaawansowane mechanizmy zarządzania dostępem do informacji. Więcej na temat bezpiecznego CRM znajdziesz tutaj.


Podsumowanie

Zdalna praca jest od pewnego czasu standardem. Przedsiębiorstwa stawiają jej czoła z różnym skutkiem. Nasza firma, dzięki wspomnianym w tym artykule rozwiązaniom radzi sobie naprawdę dobrze. Wymienione opcje to tylko przykłady wsparcia, jakie oferuje CRM online w kontekście pracy zdalnej. Jako producent oprogramowania dla firm mamy możliwość dostosowania możliwości do procesów Twojej firmy.

Dowiedz się więcej: