Moduł CRM plus program serwisowy - dlaczego warto połączyć?

Jesteś właścicielem lub pracujesz w firmie zajmującej się sprzedażą, która wymaga zarządzania zadaniami również organizowania zleceń typu serwis, przegląd, czy instalacje? Połączenie działu handlowego i działu serwisowego jest dla Ciebie wyzwaniem? Chcesz usprawnić przepływ informacji między tymi sektorami, a także zwiększyć efektywność komunikacji handlowców i serwisantów? Zastanawiasz się jak integracja modułu CRM z systemem do obsługi zgłoszeń może usprawnić Twoją pracę? Zapoznaj się z naszym materiałem i poszerz swoją wiedzę.*

Moduł CRM a moduł serwisowy – czym się różnią?

Co to jest CRM?

Nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie klientów, a następnie zarządzanie bazą kontrahentów poprzez budowanie z nimi silnej i długotrwałej relacji. Prawdziwą wartością firmy są kontrahenci, którzy decydują się na stałą współpracę i regularnie wracają po jej produkty lub usługi. Sprawne zarządzanie relacjami z klientami to jeden z obszarów determinujących rozwój biznesu i przyczyniający się do osiągania sukcesów sprzedażowych. W związku z powyższym, wielu właścicieli firm poszukuje usprawnień właśnie w tym aspekcie.

Narzędziem informatycznym, które wspiera proces tworzenia więzi z kontrahentami jest system CRM. Może on funkcjonować jako oddzielne rozwiązanie realizujące filozofię customer relationship management, a także jako moduł będący częścią jednego, większego systemu.

Wdrożenie CRM w głównej mierze przyczynia się do efektywnego planowania kontaktów i zarządzania czasem handlowców. Stanowi również wsparcie w ewidencjonowaniu spotkań i budowaniu historii współpracy z poszczególnymi kontrahentami w kartotece firmy. System CRM umożliwia również ofertowanie klienta poprzez dostępny w HTML kreator ofert bazujący na kartotekach produktów. Dodatkowo wpierane są działania marketingowe możliwe do realizacji dzięki funkcjom służącym zarządzaniu projektami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ofercie systemu CRM – zapraszamy do zapoznania się z funkcjami modułu CRM, a także naszymi materiałami edukacyjnymi.

Program do obsługi zgłoszeń

Drugim rozwiązaniem, na które chcemy zwrócić Twoją uwagę jest program do obsługi zgłoszeń, którego celem jest wsparcie przedsiębiorstw w zakresie realizacji zleceń – serwisów, przeglądów, a także instalacji. Jego funkcje pomagają sprawnie planować, koordynować i monitorować przebieg prac wykonywanych przez serwisantów.

Główny cel systemu do obsługi zgłoszeń różni się od założeń aplikacji CRM. Niemniej jednak usprawnienia, które wynikają ze wsparcia programu serwisowego przekładają się również na poziom relacji zawieranych z kontrahentami. Rozwiązane zostają takie problemy jak:

  • brak spójnego i przejrzystego zbioru informacji o klientach, urządzeniach serwisowanych i realizowanych zleceniach,
  • utrudniona komunikacja między jednostkami oraz zespołami w organizacji,
  • trudności z płynnym przekazywaniem informacji klientom oraz partnerom,
  • brak możliwości rejestrowania zleceń przez kontrahentów,
  • kłopoty z dostępem do pełnej historii podjętych działań,
  • brak jednego miejsca na kompletowanie wszystkich istotnych informacji,
  • problematyczne zarządzanie kosztami zlecenia,
  • chaos w dokumentacji, np. kartotekach produktów stanowiących części zmianne.

Jesteśmy twórcą oraz dostawcą oprogramowań dla biznesu, których zadaniem jest wspieranie wielu różnych obszarów. Obok systemu CRM – Synergius CRM oferujemy również rozwiązanie wspierające przedsiębiorstwa serwisowe. Jeżeli w swoich działaniach łączysz działania handlowe oraz serwisowe, postaw na integrację modułu CRM z programem serwisowym Serwis Planner. Połącz dwa systemy w jeden i ciesz się funkcjonalnością oraz komfortem pracy przy jednoczesnej dbałości o kondycję finansową!

Dbaj o kontakty z klientami firmy dzięki modułowi CRM połączonemu z programem serwisowym.

Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Bez karty kredytowej i żadnych zobowiązań.

Zintegrowany z programem serwisowym system CRM dla kogo i dlaczego?

Moduł CRM i moduł serwisowy zintegrowane w jedno rozwiązanie to ogromne wsparcie dla Twoich pracowników z działu handlowego oraz serwisowego. Po pierwsze, usprawnieniu ulegnie przepływ informacji między poszczególnymi zespołami. Handlowcy nie będą musieli dzwonić do serwisantów, aby uzyskać informacje o aktualnym statusie zlecenia skierowanego do ich klienta. Wszystkie niezbędne dane znajdą się w systemie, a każdy z uprawnionych pracowników będzie miał do nich dostęp – bez problemu i w szybki sposób znajdzie zlecenie po jego numerze i zweryfikuje etap, na którym w danym momencie się ono znajduje. W razie potrzeby przekaże szczegóły zainteresowanemu kontrahentowi.

Opiekun handlowy może również śledzić tok prac w karcie zlecenia oraz tablicy kanban dedykowanej procesom. Oznacza to, że może on zdobyć wiedzę nie tylko o fazie zlecenia, ale także o podjętych czynnościach oraz wszelkich szczegółowych informacjach, np. zdjęciach z realizacji, czy też panelu zarządzania kosztami.

Aby w większym stopniu oszczędzić czas handlowców i usprawnić ich zarządzanie zadaniami warto wybrać rozwiązanie z wbudowanym panelem klienta – dzięki niemu kontrahenci sami mogą weryfikować postęp prac, a także mają możliwość wymiany wiadomości poprzez komunikator. Niepotrzebne będą inne, zewnętrzne kanały komunikacyjne (wszystko odbywać się będzie w jednym miejscu), a dostęp do szczegółów będą mieć obie strony. W razie potrzeb wykorzystane mogą zostać również własne powiadomienia służące automatycznemu przypominaniu o podejmowanych działaniach. Zwiększa to bezpieczeństwo i transparentność kontaktu.

Komunikator służy także sprawnej komunikacji wewnętrznej. Dzięki możliwości wiązania poszczególnych wiadomości ze zleceniami, dostęp do szczegółów jest bardziej przejrzysty, a dodatkowo wszystko co niezbędne znajduje się w jednym miejscu. Podobne działanie można wykonać z korespondencją mailową – powiązanie jej ze zleceniem pomaga gromadzić wszystkie ustalenia z klientem w miejscu dostępnym dla wszystkich zainteresowanych tematem.

Kolejnym usprawnieniem wynikającym z wdrożenia systemu CRM zintegrowanego z programem serwisowy, jest efektywniejszy proces planowania prac. Dzięki połączeniu systemu CRM z programem do obsługi zgłoszeń, dział handlowy ma dostęp do terminarza zleceń i zna dokładny rozkład prac poszczególnych serwisantów. W związku z powyższym może sprawnie ustalać wraz z kontrahentami odpowiednie terminy realizacji.

Co więcej, skuteczna współpraca obszaru sprzedażowego i serwisowego przyczynia się do kompleksowej obsługi klientów – większa liczba informacji pomaga za pomocą kreatora ofert proponować kolejne produktu lub usługi, a rentowność współpracy wyliczana jest w dużo dokładniejszy sposób.

Funkcjonalności CRM i serwisu w jednym narzędziu

Moduł CRM zintegrowany z programem serwisowym to dwa narzędzia w jednym systemie. Zawarcie wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu to oszczędność kosztów, a także czasu pracowników, którzy nie muszą przełączać się między oddzielnymi programami w celu poszukiwania potrzebnych informacji. Dodatkowo handlowcy uzyskują dostęp do większej liczby danych – dzięki modułowi serwisowemu wiedzą, jakie urządzenia posiadany klient i sprawniej dokonują jego obsługi. Poprzez połączeniu funkcji modułu CRM i modułu serwisowego w realizacji swoich planów sprzedażowych mogą uwzględnić znacznie więcej faktorów i dzięki temu osiągać lepsze wyniki. Nie musisz martwić się o nadmiar informacji i ryzyko wycieku danych. Konfiguracja modułu CRM i programu do obsługi serwisu pozwala na szerokie zarządzanie uprawnieniami i odpowiednie zabezpieczenie systemu.

Podsumowanie - CRM plus moduły dodatkowe

Wdrożenie systemu CRM uzupełnionego o program do serwisu to świetne wsparcie dla Twojego zespołu. Skorzystają na tym zarówno Twoi handlowcy, jak i serwisanci. Jeżeli zastanawiasz się nad takim rozwiązaniem wybierz ofertę dostawcy, który posiada oba systemy – integracja przebiegnie w sprawny sposób, nie stracisz swoich danych i wszystkie informacje będziesz mieć w jednym programie. Zastanawiasz się jaki będzie koszt systemu CRM połączonego z programem serwisowym? Nie musisz się martwić integracja modułu do obsługi zleceń z systemem CRM umożliwia skorzystanie z atrakcyjnego rabatu.

Jeśli chcesz porozmawiać o połączeniu systemu Synergius CRM z naszym rozwiązaniem Serwis Planner – skontaktuj się z nami.

Polecamy także:

Dbaj o kontakty z klientami firmy dzięki modułowi CRM połączonemu z programem serwisowym.

Wypróbuj za darmo przez 30 dni. Bez karty kredytowej i żadnych zobowiązań.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje