Aplikacja CRM: sposób na pracę w terenie

Aplikacja CRM: sposób na pracę w terenie


Witamy w kolejnym odcinku naszego vloga na temat zarządzania przedsiębiorstwem za pomocą systemu CRM. Tym razem, zgodnie z otrzymanymi sugestiami, postanowiliśmy opowiedzieć trochę o możliwościach wykorzystywania naszych narzędzi CRM w trakcie pracy poza biurem. Gdy tylko opuszczamy nasze wygodne biurko i ruszamy w tak zwany “teren”, telefony i tablety stają się naszymi podstawowymi narzędziami do pracy. W takich sytuacjach dostęp do najbardziej niezbędnych danych z macierzystego systemu zapewni nam pośrednictwo przeglądarki internetowej lub aplikacja CRM.

Tak więc, korzystając z urządzeń przenośnych w terenie, mamy dwie możliwości. Pierwszą z nich jest praca przy użyciu przeglądarkowej wersji naszego systemu (dostosowuje się on wtedy do rozmiaru ekranu). Drugą jest dedykowana aplikacja CRM, która łączy się z systemem głównym. Oba rozwiązania są nieco inne, o czym powiemy parę słów poniżej.


CRM - wersja webowa

Na pierwszy ogień responsywna, internetowa wersja systemu. Uruchomiona na urządzeniu przenośnym, oferuje użytkownikom dokładnie takie same opcje, jakby korzystali z CRM na swoim komputerze. Główną różnicą, jak pewnie nietrudno odgadnąć, jest rozmiar ekranu. Dlatego też obie wersje różnią się od siebie, jeżeli chodzi o wielkość elementów, które automatycznie dostosowują się do rozmiaru ekranu.

Aby usprawnić sobie mobilną pracę na przeglądarkowej wersji systemu, możesz dodać na pulpicie skrót do jego adresu. Ta prosta sztuczka pozwoli Ci zaoszczędzić czas, ponieważ nie będzie już konieczności ręcznego wpisywania adresu za każdym razem, kiedy zechcesz skorzystać z systemu. W zależności od tego, czy używasz Androida, czy iOS, metody konfiguracji skrótu są nieco inne. Poniżej zamieszczamy linki, pod którymi znajdziesz informacje na temat konfiguracji skrótu zależnie od systemu operacyjnego urządzenia.

Konfiguracja w Androidzie
Konfiguracja w iOS

Wersja responsywna umożliwia pracę ze wszystkimi funkcjami naszego rozwiązania. Dzięki temu możemy łatwo przeglądać zestawienia, wcześniej zdefiniowane raporty albo szczegóły współpracy z danym kontrahentem. Aby ułatwić sobie pracę na mniejszym ekranie, warto odpowiednio przygotować pulpit użytkownika - tak, aby był przejrzysty i oferował od razu niezbędne informacje. Pozwoli to zaoszczędzić czas, który w pracy w terenie bywa na wagę złota.


Aplikacja CRM

Kolejną możliwością wsparcia podczas pracy w terenie może być dla nas aplikacja CRM. Wystarczy pobrać ją ze sklepu Google Play (wersja Android) lub App Store (wersja iOS). Aby połączyć się z aplikacją, wystarczy podać w niej adres systemu, a następnie wpisać nazwę użytkownika i hasło. Po uruchomieniu zobaczymy pulpit, na którym możemy uzyskać dostęp do przeglądarkowej wersji systemu lub wykonać proste czynności takie jak dodanie nowego zadania czy osoby kontaktowej.

Aplikacja CRM posiada kilka wygodnych w użyciu sekcji. W sekcji z kontaktami możemy szybko odnaleźć kontrahenta, jego konkretnego pracownika lub łatwo wybrać numer telefonu klienta. W sekcji zadań możemy zaś łatwo i szybko wyświetlić zadania zaplanowane na dziś lub zadania zaległe, których jeszcze nie wykonaliśmy. Możemy również zrealizować takie zadanie z poziomu aplikacji - zmiana taka po chwili pojawi się w internetowej wersji systemu.



Aplikacja CRM umożliwia także powiadamianie użytkowników o nowej wiadomości w systemie - za pomocą powiadomień PUSH. Możliwe jest również wskazanie lokalizacji danego pracownika w wersji webowej systemu - wystarczy na to zezwolić aplikacji w jej ustawieniach.


Synchronizacja z kalendarzem

Dla osób przyzwyczajonych do pracy z aplikacją kalendarza wbudowaną w telefon, przewidzieliśmy możliwość synchronizacji jej z systemem CRM. W tym celu trzeba skonfigurować połączenie między nimi za pomocą protokołu CalDAV - nasz serwis techniczny z przyjemnością wyjaśni Ci, jak samodzielnie przeprowadzić taką konfigurację. Jeżeli więc interesuje Cię ta opcja - śmiało kontaktuj się z nami, na pewno udzielimy ci odpowiednich instrukcji.


Na koniec

Nasza aplikacja CRM jest idealnym partnerem do podróży służbowych i pracy w terenie. Skupiliśmy się na przejrzystości, szybkości i łatwości użytkowania. Jeśli jednak potrzebujesz więcej opcji - nie ma problemu, skorzystaj z internetowej wersji systemu, po uprzednim dostosowaniu pulpitu do swoich potrzeb i wielkości ekranu, nad którym pracujesz.

Zapraszamy również do zapoznania się z pozostałymi naszymi materiałami na temat pracy z systemem CRM: