Integracja z API


Interfejs programowania aplikacji

API to niezbędne narzędzie dla każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa, którego celem jest stały rozwój i dynamizacja swojej działalności. Debiut rozwiązania API miał miejsce w 2000 roku, ale już kilkanaście lat na rynku wystarczyło, by zaczęły z niego korzystać miliony firm na całym świecie.


API – co to takiego?

Skrót API oznacza interfejs programowania aplikacji (z jęz. ang. “Application Programming Interface”). Głównym zadaniem tego rozwiązania jest umożliwianie wzajemnej łączności systemów oraz baz danych przy pomocy uniwersalnych protokołów i nośników danych. Przetwarzane informacje mają znaczenie przede wszystkim dla zewnętrznych partnerów i deweloperów oraz tworzonych przez nich aplikacji. Interfejsy API swoje zastosowanie znajdą przede wszystkim w tworzeniu nowej jakości, kreatywnych i użytecznych produktów oraz pomysłowych usług.

Zgodnie z badaniem wykonanym przez Oxford Economic na zlecenie CA Technologies, aż 88% dużych organizacji na całym świecie korzysta dziś z API. Jednocześnie, ponad połowa pracowników szczebla kierowniczego wymienia wykorzystanie interfejsów API jako jednego z najważniejszych konkurencyjnych wyróżników.


API w Synergius CRM

Możliwość tworzenia własnych zapytań do API w oprogramowaniu Synergius CRM jest rozwiązaniem dostępnym dla wszystkich naszych klientów, którzy korzystają z aktualnej wersji systemu, i których serwer znajduje się na serwerze VPS lub innym dedykowanym środowisku. Liczba takich zapytań jest przy tym całkowicie nieograniczona, należy jednak mieć na uwadze, aby dostosować ich sumę do istniejących zasobów serwera – każde z nich jest bowiem dla obecnych zasobów pewnym obciążeniem. Dokumentacja środowiska API oraz najnowsze zmiany w oprogramowaniu można znaleźć na dedykowanej stronie portalu Questy.

Interfejsy API, jako narzędzie budowy i utrzymywania przewagi konkurencyjnej, niosą ze sobą szereg istotnych korzyści:

  • Pozwalają na samodzielne tworzenie integracji z dowolnym oprogramowaniem – ERP, SAP i wieloma innymi.
  • w pełni niezależne i nie wymagają kontaktu z dostawcą – użytkownik systemu ma dostęp do interfejsów API w każdej chwili, z dowolnego urządzenia.
  • Umożliwiają swobodną personalizację treści – wspierając w ten sposób dostosowywanie się do indywidualnych preferencji i potrzeb klientów.
  • Wspomagają automatyzację w firmie – dzięki odpowiednio skonfigurowanemu interfejsowi API wiele zadań w firmie może zostać zautomatyzowanych, oszczędzając cenny czas – zarówno Twój, jak i Twoich pracowników.
  • Szybsze i sprawniejsze wprowadzanie innowacji – dzięki modułowej architekturze interfejsów programowania aplikacji.

API w praktyce

API sprawdzi się w każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości i obszaru działania. Jednym z podstawowych zastosowań interfejsów programowania aplikacji może być np. integracja z formularzami na stronach internetowych – od formularzy kontaktowych (np. dla klientów zainteresowanych produktem lub usługą), przez formularze reklamacyjne (dla aktualnych klientów firmy), aż po formularze zgłoszeniowe (np. w celu zapisania się do newslettera). Wypełnienie odpowiednio zintegrowanego formularza wywoła w takiej sytuacji automatyczny zapis do systemu, tworząc w ten sposób, na przykład, nową szansę sprzedaży lub zadanie w kalendarzu – w zależności od uprzedniego zaprogramowania.

Równie ważna w interfejsach API jest możliwość tworzenia integracji z dowolnym innym systemem i oprogramowaniem, z którym integracja nie jest obecnie wbudowana w system Synergius CRM. Import i eksport danych może przebiegać w takim przypadku w obie strony – zarówno od zewnętrznego oprogramowania do Synergius CRM, jak i z naszego systemu do programów zewnętrznych.

Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz