Raportowanie sprzedaży w systemie CRM dla firm

Analiza raportów szczegółowych - nie trać czasu na ręczne tworzenie zestawień

Raporty sprzedażowe w analitycznym CRM są dla nas solidną dawką wiedzy. W tym odcinku vloga chcemy pokazać konkretne przykłady raportów CRM stanowiących codzienne wsparcie sprzedaży. Skupimy się nie tylko na konkretnych przykładach raportów zarządu, ale również na sposobach sprawnego tworzenia raportów i automatyzowania tego obszaru działań.

Zacznijmy od tego, że żadne przedsiębiorstwo nie jest w stanie monitorować aktywności w każdym obszarze i analizować wszystkich istniejących parametrów. Kluczowych wskaźników, które warto śledzić jest kilka i przy zdrowym, ale również efektywnym podejściu wystarczy skupić się na tych najważniejszych parametrach efektywności sprzedaży. W raportach analizy sprzedaży więcej nie znaczy lepiej. To ważne, aby wybrać kluczowe raporty analizujące kilka obszarów. Natomiast pozostałe traktować jako informacje uzupełniające, gdy będzie taka potrzeba.

Usprawnij raportowanie działań handlowych. Wypróbuj bezpłatnie system CRM.

Darmowe testy przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Dlaczego warto skorzystać z raportowania sprzedaży w programie CRM?

Główne cechy i jednocześnie zalety raportowania wyników sprzedaży w narzędziu informatycznym typu CRM:

  • generowanie raportów sprzedaży automatycznie - analityczny CRM tworzy raporty szczegółowe samodzielnie, koniec siedzenia przed Excelem, żeby stworzyć zestawienie, a następnie wykres sprzedaży danej kategorii produktu,
  • inteligentne raportowanie stawia na aktualność - użytkownicy systemu CRM posiadają dostęp do aktualnych raportów dzięki stałej aktualizacji danych,
  • statystyki sprzedaży dostępne również mobilnie - system CRM pozwala na analizę raportów z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu,
  • monitorowanie aktywności w przystępnej formie - raporty w prostej formie dostępne są z poziomu listy raportów lub można wyświetlić wybrane na widgecie i dostosować konfiguracyjne do własnych potrzeb.

Raporty szczegółowe dostępne CRM można byłoby podzielić na kilka typów, ale zdecydowaliśmy się przedstawić po prostu kilka najciekawszych, wartościowych i wykorzystywanych często przez naszych klientów zestawień.

Inteligentne raportowanie szans sprzedaży

Lejek szans sprzedaży w ujęciu ilościowym i wartościowym - ile szans jest na danym etapie oraz jaka jest ich łączna wartość w tych etapach.

Lejek szans sprzedaży - raportowanie sprzedaży w CRM

Przyczyny utraty szans sprzedaży - raport CRM stanowi listę uporządkowanych powodów dla których przegrywasz potencjalne transakcje.

Konwersja lejka sprzedaży - procent wygranych i przegranych szans na danym etapie lejka, pomaga wskazać wąskie gardła w procesie.

Raport sprzedaży - konwersja lejka

Aktywność handlowców i lista zdarzeń - lista wykonanych aktywności przez pracowników wraz z ich notatkami. Oszczędza czas, pozwala kierownikowi być zawsze na bieżąco.

Raporty sprzedażowe - aktywność pracowników

Napływ szans sprzedaży - raportowanie szans należących do danej kampanii. Raport ma ogromne możliwości konfiguracyjne.

Napływ szans sprzedaży w CRM

Usprawnij raportowanie działań handlowych. Wypróbuj bezpłatnie system CRM.

Darmowe testy przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Kluczowe raporty sprzedażowe na podstawie dokumentów

Druga grupa to raporty prezentujące sprzedaż tworzone na podstawie danych dotyczących sprzedaży - dokumentów zamówień, ofert i faktur.

Ranking kontrahentów - raportowanie sprzedaży wg kontrahentów.

Ranking kategorii produktowych - raport analizy sprzedaży wg kategorii produktów.

Dynamika sprzedaży - statystyki sprzedaży miesięcznej lub innego wybranego okresu.

Sprzedaż - różna konfiguracja raportów sprzedażowych.

Tak naprawdę w programie CRM jest to jeden raport prezentujący sprzedaż oparty na danych dotyczących sprzedaży pochodzących z dokumentów tj. faktury. Co ciekawie fakturami możesz zarządzać po stronie Synergius CRM lub wybrać integrację z ERP, która jest jedną z funkcji systemu CRM.

System CRM umożliwia takie samo działania w przypadku ofert i zamówień. Możemy na bieżąco śledzić:

  • ranking PH wg wystawionych ofert,
  • ile ofert zostało wystawionych w miesiącu i o jakiej wartości,
  • jaki kontrahent dostał najwyższą/ najniższą ofertę.

Raportowanie celów sprzedażowych

System CRM pozwala na zarządzanie przez cele, dlatego możliwe jest dodawanie celów dla pracowników i mierzenie aktywności handlowców i osiąganych przez nich wyników.

Na pulpicie managera może zostać wyświetlony widget z celami podwładnych. Na poniższym przykładzie widzimy cel główny związany z wartością sprzedaży w kwartale oraz cele pośrednie (pomocnicze) liczba wykonanych spotkań i dostarczonych ofert. Takie raportowanie celów pozwala w prosty i szybki sposób ocenić skuteczność handlowców i poziom zaangażowania w realizację założeń przedsiębiorstwa.

Cele sprzedażowe - raportowanie w CRM

Rozbudowane raporty niestandardowe - indywidualnie tworzone dla firmy

Synergius CRM jest narzędziem informatycznym o dużej funkcjonalności z ogromnymi możliwościami konfiguracji. Ponadto rozwijamy system o wykonywanie raportów sprzedaży na indywidualne życzenie. Jeżeli w Twojej firmie są potrzebne inne szablony raportów, możliwe do stworzenia na podstawie zbieranych w CRM danych to możemy je dla Ciebie przygotować.

System CRM umożliwia wykonywanie raportów sprzedaży tego typu:

  1. ocena produktywności zespołu,
  2. raportowanie klientów pod względem rentowności,

Raportowanie sprzedaży nie jest trudne i nie musi zabierać Ci cennego czasu. Postaw na narzędzia stworzone do tego celu. Jeżeli chcesz oszczędzić czas i postawić na automatyzację w obszarze raportowania sprzedaży zachęcamy Cię do kontaktu z nami.

Polecamy także:

Usprawnij raportowanie działań handlowych. Wypróbuj bezpłatnie system CRM.

Darmowe testy przez cały miesiąc. Bez zobowiązań i bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Konsultacja online
  • Bezpieczeństwo
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla partnera

Na początek

Wiedza o CRM

Integracje