System CRM w chmurze, czyli tak naprawdę gdzie?
Przed zapoznaniem się z terminem "CRM w chmurze" warto dogłębnie przyjrzeć się samemu systemowi CRM (ang. customer relationship management), czyli narzędziu do zarządzania relacjami z klientami. To mechanizm służący do budowania, jak również utrzymywania dobrych relacji danej firmy z jej kontrahentami. Jego celem jest przede wszystkim porządkowanie procesów sprzedażowych oraz marketingowych, a także wspieranie działań planujących i koordynujących podział prac. Co więcej, oprogramowanie CRM jest spójną bazą danych, z której korzystać mogą wszyscy pracownicy firmy. Rozwiązanie CRM świetnie sprawdza się także jako narzędzie do raportowania bieżących działań – poszczególne zestawienia tworzą się automatycznie na podstawie danych gromadzonych w systemie.
Posiadasz już podstawową wiedzę o systemie CRM. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o korzyściach oraz możliwościach CRM, które możesz wykorzystać w swojej firmie: Kliknij tutaj!
Teraz czas na CRM w chmurze. Czytaj dalej!
Wypróbuj skuteczny CRM w chmurze i zwiększ swoją sprzedaż!
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.
System CRM w chmurze – co to znaczy?
Wielu użytkowników Internetu często nie zdaje sobie sprawy z faktu, iż korzysta z tzw. cloud computingu, czyli chmury obliczeniowej.
Cloud computing to nic innego jak przeniesienie całego ciężaru świadczenia usług IT na serwer. Lista usług dostępnych w takim modelu obejmuje m.in.: przechowywanie danych, dostęp do oprogramowania bez konieczności instalowania go na swoim komputerze oraz korzystanie z mocy obliczeniowych oferowanych przez firmę świadczącą usługi w chmurze.
W taki sposób działają także przeglądarkowe systemy informatyczne dla biznesu – m.in. platformy B2B i systemy CRM online, również przeważająca ilość portali społecznościowych, bądź aukcyjnych. Jednak najczęstsze pytanie w tym obszarze brzmi – Jak wykorzystać te możliwości i dlaczego warto to robić?
Chmura obliczeniowa
Zalety systemów CRM w chmurze
Stały dostęp do danych
Wdrożenie systemu CRM w chmurze nie wymaga jego późniejszej instalacji na firmowych sprzętach. Jest to swego rodzaju stale aktualizowana baza danych online, z której każdy z użytkowników może korzystać w dowolnym miejscu i czasie. Jedynym wymaganiem jest dostęp do urządzenia z połączeniem internetowym – sprawia to, że z oprogramowania możesz skorzystać używając dowolnego sprzętu, który posiadasz (możliwości jest wiele).
Zasoby
Kolejną zaletą korzystania z rozwiązania cloud CRM jest to, że dostarcza ogromną moc obliczeniową. Dzięki temu nie trzeba inwestować pieniędzy w wydajne, ale bardzo drogie komputery – efektywność pracy jest pod opieką dostawcy. Korzystanie z chmury obliczeniowej jest zatem alternatywą dla zakupu, konfiguracji i utrzymania serwerów – działań kosztownych i czasochłonnych. Co więcej, CRM w chmurze daje możliwość przeniesienia danych systemu CRM. Dzięki temu nie trzeba przejmować się zajętym wcześniej miejscem na serwerze i w spokoju rozwijać swoje przedsiębiorstwo.
Bezpieczeństwo
Wdrożenie sprawdzonego oprogramowania CRM w chmurze zapewnia bezpieczeństwo danych, które umieszczane są przez użytkowników systemów CRM. Ze strony dostawcy istnieje gwarancja zabezpieczeń serwerowych oraz odpowiedzialność za dane.
Wygoda
CRM w chmurze jest dostępny na dowolnym urządzeniu. Możesz skorzystać z przeglądarki internetowej na wybranym urządzeniu z Internetem lub dedykowanej aplikacji mobilnej. Dzięki temu z łatwością będziesz móc realizować swoje obowiązki także poza pracą w stacjonarnej siedzibie firmy. Co więcej szybkie wdrożenie tego rodzaju oprogramowania, a także jego intuicyjna obsługa sprawią, że rozpoczniesz swoją pracę w bardzo krótkim czasie.
Niezawodność
Dostawcy usług w chmurze na każdym kroku podkreślają niezawodność swoich rozwiązań. Nawet w przypadku awarii, zadania realizowane przez jednostki, które przestały należycie pracować, są natychmiast przejmowane przez inne maszyny. Do powyższych zdarzeń kryzysowych dochodzi rzadko, a co więcej istnieją mechanizmy, które umożliwiają odzyskiwanie potencjalnie utraconych danych.
Skuteczność
Dobry system CRM to najprostszy sposób na sprawne zarządzanie danymi potencjalnych klientów, aktualnych kontrahentów, a także wieloma innymi informacjami całego przedsiębiorstwa. Dzięki efektywnej realizacji działań w tym obszarze, na wyższy poziom zostanie wzniesiony proces obsługi klienta. Uporządkowany proces sprzedażowy pomoże wygrywać więcej szans sprzedaży, a następnie budować z pozyskanymi klientami długotrwałe i silne relacje.
Wypróbuj skuteczny CRM w chmurze i zwiększ swoją sprzedaż!
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.
Historia chmury obliczeniowej
Wielu ekspertów zajmujących się tematami związanymi z cloud computingiem za początek tej koncepcji uważa lata pięćdziesiąte XX wieku. Już wtedy priorytetem dla korporacji oraz instytucji naukowych stało się poprawienie efektywności komputerów. Jednak rozwiązania, które z pełną precyzją możemy nazwać chmurami obliczeniowymi pojawiły się na rynku dopiero na początku XXI wieku.
Od roku 2006 firmy takie jak Amazon czy Google wprowadzały nowe, cloud computingowe paradygmaty pracy – a ich rozwiązania oparte na oferowaniu mocy obliczeniowych czy też przechowywaniu plików w chmurze stały się codziennością.
Jak wykorzystać system CRM online?
Wiele przedsiębiorstw decyduje się na stworzenie własnej puli zasobów obliczeniowych, które nie będą dostępne dla użytkowników zewnętrznych. Przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo danych wrażliwych (np. dane osobowe, numery telefonów, adresy e‐mail itp.) i to, aby nie wydostały się one poza firmę, a z drugiej strony – żeby były zawsze w zasięgu ręki.
Przechowywanie ich na przenośnych dyskach lub urządzeniach USB nie wchodzi w grę – można je łatwo zgubić, mogą wpaść w niepowołane ręce lub ulec uszkodzeniom mechanicznym. Gromadzenie tych danych wyłącznie w biurze jest zupełnie nieefektywne, ponieważ wiele przedsiębiorstw realizuje swoje działania w terenie, a także coraz większą popularnością cieszy się praca w modelu hybrydowym lub też całkowicie zdalnym.
Dobry CRM w chmurze to dostęp do danych o kontrahentach przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę – m.in. do historii transakcji, informacji o rabatach i ofertach specjalnych, a także do wszelkich danych o kontaktach handlowych wykonanych przez cały okres współpracy. Mobilny CRM powinien również umożliwić zespołowi handlowemu taki model pracy, aby można było w każdej chwili zastąpić nieobecnego pracownika i w pełni profesjonalnie obsłużyć każdego klienta biznesowego. Dzięki CRM w chmurze planowanie pracy staje się łatwiejsze i bardziej efektywne. A sama praca handlowca staje się znacznie przyjemniejsza niż kiedykolwiek wcześniej – nie trzeba już martwić się o to, czy na pewno mamy przy sobie wszystkie niezbędne do kontaktu handlowego dane. Mamy je zawsze przy sobie – gwarantuje to CRM online.
Podsumowanie
Z biegiem lat i rozwojem technologicznym coraz więcej firm wykorzystuje tego typu rozwiązania, dzięki którym zyskuje wiele korzyści. Jak powiedział kiedyś Steve Jobs, twardy dysk w komputerze nie jest potrzebny, jeżeli możemy mieć szybszy serwer. I to jest doskonały argument za wykorzystywaniem aplikacji w chmurze – takich jak CRM online.
Szukasz większego systemu CRM?
Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.
Polecamy także:
- Aplikacja mobilna dla CRM
- Planowanie i koordynacja pracy z systemem CRM
- Menedżer sprzedaży ze wsparciem CRM
Wypróbuj skuteczny CRM w chmurze i zwiększ swoją sprzedaż!
Testuj za darmo i bez zobowiązań. Bez karty kredytowej. Przez cały miesiąc.